Wiadomość została wysłana.
Szanowni Państwo,
rok 2023 zaskoczył nas bardzo pozytywnie. Nasza branża odrobiła straty po trudnych czasach szybciej, niż ktokolwiek by się spodziewał, lecz to miało swoją cenę. Zmieniające się warunki postawiły przed wszystkimi bardzo trudne wyzwania i wywołały konieczność dostosowania się do nowych realiów rynkowych. Obecnie jest wiele przesłanek pozwalających sądzić, że rok 2024 będzie lepszy od poprzedniego, zarówno dla gospodarki, jak i rynku reklamowego, jednak nadal będziemy mierzyć się z inflacją, która na dużej wróciła do naszej rzeczywistości.
Publikując ofertę handlową na 2024 r. kontynuujemy model transparentnych cen i publicznie dostępnych zasad sprzedaży oraz zachowujemy dodatkowe elementy pozwalające na uzyskanie rabatów i większej elastyczności dla reklamodawców. Jednocześnie gwarantujemy stabilność i najwyższą jakość oferowanych produktów.
Nadal warunki zakupu czasu reklamowego uzależniane są przede wszystkim od deklaracji wydatków reklamowych w TVP. Przyszłoroczna oferta handlowa obejmuje również czas reklamowy oferowany w ramach Mistrzostw Europy UEFA 2024 oraz Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.
Zakup cennikowy w stacjach telewizyjnych pozostaje preferowaną formą sprzedaży reklamy telewizyjnej. Wyróżnia się on najwyższą efektywnością oraz gwarancją obecności w bloku. Jednocześnie dla reklamodawców deklarujących wydatki powyżej 8 mln zł i dokonujących zakupu wyłącznie cennikowo koszt obniża się o 5 proc.
W reklamie telewizyjnej koszt CPP w sprzedaży pakietowej dla kanałów ogólnych i tematycznych wzrośnie średnio o 12 proc. w progach publikowanych. Dokładny wzrost cen uzależniony jest od wielkości inwestycji. Dla najmniejszych reklamodawców koszt zakupu reklam w formule gwarantowanej widowni rośnie o 8 proc.
Marketerzy deklarujący wydatki w mediach interaktywnych oraz w sponsorowaniu w nadchodzącym roku również mogą liczyć na dodatkowe rabaty w telewizji i internecie. W ten sposób kontynuowana jest polityka zachęcania reklamodawców do inwestowania w całe spektrum produktów oferowanych przez TVP. Jednocześnie wprowadzono dodatkową zachętę w postaci dodatkowego rabatu za zwiększenie rocznych inwestycji w TVP.
W ramach oferty Multiscreen wprowadzono nowy produkt - pakiet 10 sekundowych spotów, który stanowi zasięgową i kosztową alternatywą dla dotychczasowego produktu Multiscreen 6s.
W odpowiedzi na rozwój środowiska connected TV zmodyfikowano pakiet SMART & GO. Kluczowa zmiana dotyczy ograniczenia jego emisji tylko do dużego ekranu, co oznacza, że od 2024 r. dostępny będzie nowy pakiet wideo premium – CTV & OTT. Jego filarami będą TVP VOD oraz TVP SPORT.
Ofertę handlową skomentowała Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP:
„Przyszłoroczna oferta handlowa TVP jest kontynuacją polityki przejrzystych zasad i publikowanych cen zakupu. Wraz z wprowadzaną podwyżką cen reklam oferujemy kilka nowych mechanizmów pozwalających na jej zminimalizowanie zminimalizowanie. Bazują one na preferowaniu marketerów korzystających ze spektrum produktów oferowanych przez TVP. Przyszłoroczny produkt reklamowy TVP będzie wyjątkowo bogaty – w naszej ofercie znajdą się nie tylko ulubione przez widzów seriale, programy rozrywkowe, czy teleturnieje, ale także Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie.”
Ewelina Czuba odniosła się też do oferty online: „Niezmiennie rozwijamy naszą ofertę reklamy przy treściach wideo obecnych w internecie, w aplikacjach oraz na connected TV. Oferta ta jest naturalnym rozwinięciem możliwości docierania do widza tam, gdzie chce on oglądać najlepsze treści prezentowane przez TVP. Szczególnie warta podkreślenia jest oferta zakupu reklamy na CTV, czyli telewizorach podłączonych do internetu. Łączy ona efekt dużego ekranu z możliwością targetowania dając naszym partnerom możliwość dobudowania zasięgu do kampanii TV przy ograniczonej liczbie kontaktów.”
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ze skróconymi zasadami sprzedaży oraz prezentacją.