• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Reklamodawcy coraz chętniej informują o swojej stronie www w spotach reklamowych TV

12:53, 17.10.2018
Reklamodawcy coraz chętniej informują o swojej stronie www w spotach reklamowych TV

shutterstock
shutterstock

Podziel się:   Więcej
Wyk. 1

Reklamodawcy coraz chętniej informują o swojej stronie internetowej w spotach reklamowych emitowanych w telewizji. Niemalże w co trzeciej reklamie pojawia się adres www reklamodawcy. Ciągle do rzadkości należą spoty, w których reklamodawcy mówią o aplikacji mobilnej lub social media. Znacznie częściej do internetu oraz do aplikacji przekierowują kreacje sprzedażowe, podczas, gdy kreacje wizerunkowe rzadziej zawierają takie odniesienia.

Wyk.2

Wszystkie powyższe dane odnoszą się do liczby wyemitowanych przez wszystkie telewizje w Polsce unikalnych kreacji. Biuro Reklamy TVP sprawdziło także podział spotów ze względu na intensywność kampanii. W zakresie social media nie ma znaczących różnic pomiędzy liczbą kreacji zawierających odnośnik do mediów społecznościowych w liczbie kreacji i liczbie zakupionych ratingów. Podobnie jest z aplikacjami mobilnymi. Różnice pojawiają się przy analizie spotów z odwołaniem do strony www. Udział w liczbie ratingów spotów ze stroną www jest wyraźnie niższy (wykres 3).Kreacje, w których jest odwołanie do strony www mają mniejszą intensywność. Zazwyczaj są to krótsze, taktyczne kampanie. Dla tych spotów często strona www jest miejscem do którego reklamodawca chce skierować ruch, aby sfinalizować sprzedaż. Brak strony www jest częstszy w przypadku kampanii wizerunkowych, gdzie nie sprzedaż, a budowanie świadomości, wizerunku, czy wartości marki jest kluczowe. Wyraźnie chętniej reklamodawcy podają adres www, ale też wspominają o social media, czy aplikacji jeżeli spot jest sprzedażowy''. – dodaje.

.
Wyk. 3

---

Wyk. 4

Jakie branże chętnie odsyłają na www? Odwołanie do strony www zawierał każdy ze spotów kategorii produkty dla zwierząt. Wykorzystanie strony www popularne jest w telekomunikacji i sprzedaży, co nie powinno dziwić, z uwagi na rosnącą rolę online w sprzedaży tych kategorii, czy wręcz działalność w zupełności poza tradycyjnymi kanałami sprzedaży, jak np. Allegro, czy OLX. Relatywnie rzadko o stronie www mówią w przekazach reklamowych reklamodawcy z branży motoryzacyjnej i branży finansowej.

Badanie przeprowadziło Biuro Reklamy TVP na 9 700 filmach reklamowych wyemitowanych w telewizji w pierwszym kwartale 2017 i 2018 roku. Dane dotyczące intensywności kampanii oraz dostęp do kreacji reklamowych: Nielsen, wszyscy w wieku 16-59.