BSHR - Broadcaster Share - grupa wszystkich stacji monitorowanych przez NAM z wyłączeniem Others Unrecognized (Others Unrecognized to oglądalność treści non-tv na telewizorach podłączonych do internetu - YouTube, Netflix, a także Player i treści tworzone do internetu) »
Dodatek (wtyczka) do przeglądarki internetowej mająca za zadanie blokadę wyświetlania reklam. »
Możliwość ekspozycji różnych reklam u różnych widzów oglądających reklamę na tym samym kanale i w tym samym czasie. Targetowanie reklam w addresable TV opiera się o dane dodatkowe, niedostępne w zwykłej telemetrii, jak np. dane ze ścieżki zwrotnej dekoderów. »
Wskaźnik obraujący rozkład widzów audycji lub programu według wybranej cechy, np. wieku lub wielkości miejscowości zamieszkania i odnosi się do czasu jej oglądania przez poszczególnych widzów. Służy do porównywania struktury widowni wskazanych programów lub audycji. Profil widza jest jedną z podstawowych informacji o programie i jego dopasowaniu do grupy celowej reklamodawcy. »
Uniform Resource Locator. Ujednolicony sposób zapisu adresów internetowych, np. http://www.brtvp.pl/. Adres docelowy, definiowany w kampani reklamowej, jest miejscem do którego zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu w kreację. »
System komputerowy odpowiedzialny za zarządzanie kampaniami reklamowymi, poprawne wyśletlanie reklam użytkownikowi, analizę oraz raportowanie. Adserwer odpowiedzialny jest za targetowanie reklam - behawioralne, kontekstowe, demograficzne oraz za capping i współpracę z DMP i SSP. »