• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Affinity Indeks

16:52, 19.11.2018
Affinity Indeks


Podziel się:   Więcej
Wskaźnik dopasowania medium (stacji telewizyjnej, programu, danej strony, aplikacji) do grupy celowej. Affinity Indeks obliczany jest jako iloraz wskaźnika oglądaności w grupie celowej do analogicznego wskaźnika dla całej populacji lub grupy odniesienia. Affinity Indeks można obliczyć zaróno dla całego medium (telewizja, internet, prasa…), poszczególnych stacji telewizyjnych, witryn, ale też dla wybranego spotu, czy kampanii reklamowej.
Affinity Indeks wyrażany najczęściej jest jako indeks (wartość procentowa, ale bez znaku procenta, np. 110).
Interpretacja
Wartość Affinity Indeks powyżej 100 oznacza, że grupa celowa chętniej niż populacja (lub grupa odniesienia) konsumuje dane medium. W przypadku programu telewizyjnego - że osoby z grupy celowej oglądające w czasie jego trwania telewizję chętniej niż populacja wybierają badany program.

zobacz również

    brak informacji