• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

CPP

10:10, 19.11.2018
CPP


Podziel się:   Więcej
Cena płacona przez reklamodawcę za ekspozycję reklamy liczbie osób równej 1 proc. grupy rozliczeniowej czyli za 1 GRP. CPP jest miarą kosztu zakupu reklamy telewizyjnej odniesiona do wielkości widowni.  Niektórzy nadawcy, w tym TVP, publikują ceny CPP, stosując jawną politykę cenową.
W odróżnieniu od CPM wskaźnik CPP uwzględnia grupę celową za dotarcie do której reklamodawca płaci stacji telewizyjnej.
Na koszt zakupu wpływ mają: zadeklarowany przez reklamodawcę budżet reklamowy, miesiąc emisji, długość spotu oraz pasmo czasowe (prime time i off peak mają różną cenę zakupu).