• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Ekwiwalent 30"

10:39, 19.11.2018
Ekwiwalent 30"


Podziel się:   Więcej
Wskaźnik używany do porównania wydatków reklamowych w telewizji.
Porównując siłę komunikacji różnych reklamodawców najczęściej używa się sumy GRP. Daje ona możliwość porówniania liczby osobo-kontaktów. Ponieważ GRP jednakowo traktuje spoty o różnej długości to nie mówi nic o tym jaka była wartość inwestycji reklamowej. Dlatego w telewizji używa się wskaźnika Eq 30" GRP. Suma GRP poszczególnych emisji ważona jest  indeksem czasu trwania spotów. Indeks spotu 30" to 1.00, indeks spotu 15" to 0.70 (czyli nie jest to indeks liniowy). Wartości indeksów wynikają z cenników przeliczenia ceny spotu przy różnych długościach stacji telewizyjnych.