1. Odsetek grupy celowej, który miał kontakt z pojedynczą emisją reklamy. Wartość podawana zwyczajowo bez znaku procent. Przykładowo, jeżeli emisja reklamy miała 2 GRP oznacza to, że z tą konkretną emisją reklamy kontakt miał 2 proc. grupy celowej.
2. Suma intensywności pojedynczych emisji reklam.
GRP jest miarą intensywności kampanii. GRP jest miarą osobokontaktów z reklamą, przy czym wyrażonych nie w liczbie osób a w procentach. Przykładowo 100 GRP oznacza, że dany przekaz reklamowy dotarł z intensywnością 100 x 1 proc. grupy celowej. Ponieważ wskaźnik GRP nie mówi nic o zasięgu 100 GRP oznacza zarówno intensywność kampanii w której jeden proc. grupy celowej zobaczył ten sam przekaz 100 razy (zasięg =1%, OTS = 100) jak i kampanię w której każda osoba z grupy celowej zobaczyła przekaz jeden raz, ale dotarł on do wszystkich osób z tej grupy (zasięg = 100, OTS = 1).
Uwaga. W pierwszym (1) znaczeniu jako synonim używa się słowa rating (aczkolwiek słowo rating może również oznaczać potoczną nazwę AMR wyrażonego w procentach)