Komunikat Komisji Etyki TVP S.A. dotyczący udziału dziennikarzy i prezenterów w działaniach o charakterze promocyjnym i reklamow Komisja Etyki TVP S.A. z niepokojem obserwuje przypadki udziału dziennikarzy i prezenterów Telewizji Polskiej w działaniach o charakterze promocyjnym i reklamowym. Udział ten polega m.in. na przyzwalaniu na wykorzystywanie swojego wizerunku - wypowiedzi, zdjęcia, itp.- w komercyjnych publikacjach firmowanych przez producentów określonych towarów.
W dniu 26 listopada 2003 r. Komisja podjęła decyzję o poddaniu analizie wszystkich zgłoszonych przypadków, a w szczególności prezenterów programów informacyjnych i publicystycznych. Po uzyskaniu niezbędnych wyjaśnień, analiz i opinii, Komisja Etyki wyda stosowne orzeczenia. Jednocześnie Komisja Etyki przypomina swoje stanowisko z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie udziału dziennikarzy w reklamie, dostępne na stronach internetowych TVP.
Przewodnicząca Komisji Etyki TVP S.A.
Jadwiga Nowakowska
Warszawa