Program 2 Sobota, 14.09.2019 05:15 BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2088 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2019 Reżyseria: Grzegorz Waller Scenariusz: Magdalena Fertacz, Paweł Jurek, Ewa Ratusińska Zdjęcia: Janusz Gauer Psc, Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica Aktorzy: Jakub Szlachetka, Michał Lesień - Głowacki, Kacper Krupski, Karolina Chapko, Andrzej Niemyt, Przemysław Stippa, Agnieszka Warchulska, Marieta Żukowska, Joanna Gleń, Marta Dąbrowska, Jakub Mróz, Katarzyna Glinka, Bronisław Wrocławski, Adrianna Biedrzyńska Iza przyjeżdża do hotelu z pierwszym namalowanym dla Stańskich obrazem. Bożena jest zdziwiona widząc, jak dużą niechęć Kasia okazuje malarce. Górka postanawia powiedzieć przyjaciółce prawdę o Paulince. Sebastian i Dominika odbierają ze szpitala pogrążonego w smutku księdza Tadeusza. Na plebanii pojawia się Damian i obwinia duchownego o wypadek i śmierć Moniki. Wychodzi na jaw, że partnerka Kowalskiego zna ojca Mirka i Luizy. W związku z rozwodem córki nad Jerzym wisi widmo powrotu do Zakrzewia do matki. Małgorzata, jak zwykle jest pełna optymizmu i uważa, że Haliną może zająć się Anna lub Magda. Malwina wraca do Warszawy bez Emilki, a Kacper oznajmia matce, że nie zamierza z nią zamieszkać w jej nowym mieszkaniu. 05:45 BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2089 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2019 Reżyseria: Jacek Gąsiorowski Scenariusz: Joanna Didik, Paweł Jurek, Przemysław Jurek Zdjęcia: Janusz Gauer Psc, Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica Aktorzy: Lena Sobo, Jakub Kwinta, Agnieszka Warchulska, Michał Lesień - Głowacki, Lesław Żurek, Marieta Żukowska, Maria Dejmek, Joanna Moro, Katarzyna Glinka, Gabriela Ziembicka, Małgorzata Potocka, Piotr Jankowski, Kacper Krupski, Jakub Mróz, Ada Fijał Dominika wyznaje Sebastianowi, że Damian jest jej byłym klientem. Mimo iż zapewnia, że ich znajomość nie była zażyła, Kowalski nie umie pogodzić się z przeszłością byłej prostytutki. Tymczasem Wójcik zaczyna bombardować dziewczynę telefonami. Po pogrzebie Moniki Idze udaje się przekonać Piotra, żeby pozwolił jej przez kilka godzin zająć się Miłoszem. Gdy Walawski nie może dodzwonić się do byłej żony, zaczyna podejrzewać, że uprowadziła ich syna. Bożena opowiada Brunowi o tym, że Iza Małek urodziła dziecko Łukasza korzystając z banku nasienia. Przy okazji Stańska porusza temat ich wspólnego dziecka i prosi męża, by dali sobie szansę i też odwiedzili Klinikę Leczenia Niepłodności. 06:20 M JAK MIŁOŚĆ - ODC. 1451 Serial obyczajowy, 44 min, Polska, 2019 Reżyseria: Sykwester Jakimow Scenariusz: Alina Puchała, Katarzyna Terechowicz Zdjęcia: Jan Budzowski, Piotr Bernat Muzyka: Bartosz Chajdecki, Sebastian Krajewski Aktorzy: Jolanta Krzywkowska, Arkadiusz Smoleński, Monika Mielnicka, Natalia Kaczmarek, Paweł Deląg, Emilian Kamiński, Adriana Kalska, Tomasz Oświeciński, Iga Krefft, Michał Broitenwald, Rafał Mroczek, Ewa Kasprzyk, Weronika Bartold, Joanna Jarmołowicz, Karolina Sawka, Wojciech Majchrzak, Marcel Sabat W dniu ślubu Ula wciąż ma wątpliwości. Do siedliska zagląda nagle biologiczny ojciec dziewczyny Jakubczyk - gotów zmienić wesele córki w koszmar. Mateusz wyznaje rodzinie, że postanowił zostać w Grabinie, zdać w Polsce maturę i ożenić się z Lilką. Tymczasem w Warszawie Iza waha się, czy powinna pojechać na pogrzeb wujka Artura bojąc się każdego spotkania z byłym mężem. Skalski zjawia się na cmentarzu w asyście policji i z gotowym planem ucieczki. Marcin poznaje w pracy atrakcyjną panią inspektor: Ewę Wielicką. 11:50 SZANSA NA SUKCES. EUROWIZJA JUNIOR 2019 - ODC. (1) Artystyczne/estradowe (widowisko), 55 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Artur Orzech (prowadzący), Majka Jeżowska W pierwszych trzech odcinkach "Szansy na sukces. Eurowizja Junior" wezmą udział wyłącznie dzieci w wieku od 9 do 14 lat. Odcinek czwarty to finał na żywo, w którym zmierzy się trójka finalistów. Zwycięzca tego finału będzie reprezentował Polskę na festiwalu Eurowizja Junior - Gliwice 2019. O tym kto wygra, zadecydują SMS - y od widzów. 13:00 O MNIE SIĘ NIE MARTW S.X ODC. 13/13 Serial obyczajowy, komediowy, 45 min, Polska, 2019 Reżyseria: Łukasz Ostalski Scenariusz: Aneta Głowska, Katarzyna Leżeńska Muzyka: Paweł Lucewicz Aktorzy: Aleksandra Adamska, Andrzej Andrzejewski, Hanna Śleszyńska, Joanna Kurowska, Katarzyna Ankudowicz, Krzysztof Stelmaszyk, Maja Kwaśny, Marcin Korcz, Oliwia Dąbrowska, Paweł Domagała, Stefan Pawłowski, Wojciech Solarz, Karolina Bacia, Anna Maria Jarosik, Mateusz Bieryt Krzysiek oznajmia Marcie, że będzie ją przez cały dzień rozpieszczał i stawiał się na każde jej wezwanie. Marta wzywa go, gdy akurat w warsztacie Krzysiek i Wojtek znajdują w zapasowym kole nowego samochodu Andreasa coś, co może narazić chłopaków na poważne problemy. Krzysiek postanawia wciągnąć w sprawę kancelarię Kaszubów i nie tylko naraża się Marcie, ale staje oko w oko z policjantem, a to ostatnia osoba, jaką chciałby tego dnia spotkać na swojej drodze. Policjanta pochłaniają jednak głównie osobiste problemy: listonoszka z sąsiedniego rejonu właśnie oskarżyła go o przywłaszczenie dwumiesięcznej emerytury jego własnej babci. Niebawem relacje między nimi podniosą temperaturę w całej kancelarii. Marek, ubłagany przez Krzyśka, podejmuje się pomocy, a Andreas i Wojtek z drżeniem serca witają w warsztacie byłych właścicieli samochodu. Tymczasem Marcin martwi się o Ankę, która po dramatycznych wydarzeniach w jej życiu osobistym wzięła wolne z pracy i zapadła się pod ziemię. Mecenas nie wie, że Anka postanowiła wyjechać do rodziców na drugi koniec Polski. I pewnie nie dowiedziałby się o tym, gdyby przypadkowo spotkana na trasie autostopowiczka nie skłoniła Anki do zmiany planów. 15:15 RODZINKA.PL - ODC. 266 "SZALONA BABCIA" SEZON 15 Serial komediowy, 24 min, Polska, 2019 Reżyseria: Patrick Yoka Scenariusz: Karol Klementewicz, Patrick Yoka Zdjęcia: Marcin Figurski Aktorzy: Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Maciej Musiał, Adam Zdrójkowski, Mateusz Pawłowski, Julia Wieniawa - Narkiewicz, Wiktoria Gąsiewska, Jacek Braciak, Adam Sikora Pojawienie się małej Majeczki w życiu Boskich przewraca ich świat do góry nogami. Natalia angażując całą rodzinę przygotowuje dom na wizytę małej. Magda jest bombardowana telefonami od Natalii, która daje jej porady na temat wnuczki. Ludwik próbuje powstrzymać Natalię przed nękaniem Magdy. Natalia i Ludwik są zauroczeni i zakochani w swojej wnuczce, choć nie mają jej przy sobie, oboje wariują na jej punkcie. 15:50 NAJGORSZY KUCHARZ - ODC. 1 Kameralne i studyjne (widowisko), 60 min, Polska, 2019 Reżyseria: Bartosz Łabędzki Wykonawcy: Marcin Kuc (prowadzący), Dariusz Kuźniak (prowadzący) W nowym show kulinarnym Dwójki najgorsi kucharze w Polsce trafią pod skrzydła dwóch szefów kuchni, aby nauczyć się gotowania na profesjonalnym poziomie i z kulinarnych ignorantów zmienić się w prawdziwych pasjonatów. "Najgorszy kucharz" to jedyny program w Polsce dla tych, którzy naprawdę nie potrafią gotować. Ale tylko do czasu. Najgorsi kucharze, zgłoszeni przez zniecierpliwione rodziny: mężów, żony oraz wiecznie głodne dzieci, przez dziesięć odcinków będą zgłębiali tajniki gotowania pod okiem dwóch profesjonalnych kucharzy. 16 uczestników, podzielonych na dwie drużyny, pod wodzą dwóch mentorów Dariusza Kuźniaka i Marcina Kuca, nauczy się podstaw gotowania oraz posługiwania się sprzętem i narzędziami kuchennymi, o istnieniu których nawet nie mieli pojęcia. Będzie zaskakująco, ale przede wszystkim zabawnie. Kulinarne antytalenty będą rywalizować między sobą w kuchennych konkurencjach, a szefowie oraz goście specjalni ocenią ich umiejętności. Motywacją do ciężkiej pracy i chęci nauki będzie przede wszystkim satysfakcja, radość bliskich, ale i atrakcyjna nagroda główna. Smak zwycięstwa - to powiedzenie ma tu podwójne znaczenie! 16:55 DLA NIESŁYSZĄCYCH - SŁOWO NA NIEDZIELĘ - PO ILE ZBAWIENIE? Wykład/prelekcja/prezentacja, 5 min, Polska, 2019 Reżyseria: Mateusz Pleskacz Scenariusz: o. Mateusz Stachowski, Mateusz Pleskacz Wykonawcy: o. Mateusz Stachowski (prowadzący) W pierwszym czytaniu w najbliższą niedzielę Izraelici dają Bogu bardzo poważny powód nie tylko do gniewu, ale wręcz do tego, żeby ich odrzucił, zniszczył. Tak się na szczęście nie dzieje, ale czy to postawa Izraelitów wpłynęła na zmianę decyzji Boga? Nie! Jakiego argumentu używa Mojżesz, prosząc Boga, żeby zaniechał zła, jakie zamierzał zesłać na swój lud? Otóż mówi: Wspomnij na Abrahama, Izaaka i Jakuba, na tych, których kochasz, na tych, którzy byli Ci wierni. To ratuje sytuację. Ojciec przyjmuje syna marnotrawnego nie dlatego, że ten spłacił stracone pieniądze, nie dlatego, że się świetnie prezentuje, ale ponieważ jest jego synem. Kocha go cały czas i nawet gdyby syn nigdy nie wrócił, to ojciec nie przestałby go kochać. Pierścień, szata i sandały czekały cały czas na powrót zagubionego młodzieńca. 23:20 PITBULL. NIEBEZPIECZNE KOBIETY Film sensacyjno - kryminalny, 129 min, Polska 2016 Scenariusz i reżyseria: Patryk Vega Zdjęcia: Mirosław Brożek, Petro Aleksowski, Przemysław Niczyporuk Muzyka: Łukasz Targosz Aktorzy: Andrzej Grabowski, Piotr Stramowski, Maja Ostaszewska, Alicja Bachleda - Curuś, Tomasz Oświeciński, Artur Żmijewski, Joanna Kulig, Anna Dereszowska, Sebastian Fabijański, Magdalena Cielecka Po "Pitbullu" (2005) i "Pitbullu. Nowych porządkach" (2015), to trzeci kinowy film z sensacyjnej serii zrealizowanej przez Patryka Vegę. Powstałą w 2018 roku czwartą część "Pitbull. Ostatni pies" wyreżyserował już Władysław Pasikowski. Scenariusz policyjnych historii napisało samo życie. Większość zawartych wątków to autentyczne sprawy z pracy warszawskich policjantów z wydziału zabójstw, z jakimi reżyser Patryk Vega, współtwórca dokumentalnych cykli telewizyjnych, rzeczywiście się zetknął podczas przygotowywania dokumentacji. Wśród funkcjonariuszy przyjętych do służby w policji, niemal połowę stanowi słaba płeć. Nowe kobiety w wydziale zabójstw to: Zuza i Jadźka, które będą musiały się zmierzyć z wieloma problemami, zresztą nie tylko zawodowymi. Dla nich najważniejsza jest jednak służba, w której chcą się wykazać i sprawdzić. Nowicjuszkom pomogą w pracy starsi koledzy, Gebels i Majami, którzy znają swój fach jak mało kto. Nie boją się trudnycjh spraw i wielkich wyzwań, a ich doświadczenie okaże się bezcenne dla funkcjonariuszek w straciu ze skorumpowanymi przełożonymi, jak choćby z Izabelą Zych, ps. Somalia. Przyjdzie im również zmierzyć się z brutalnym, przestępczym światem mafii paliwowej, której macki sięgają bardzo głęboko. Kłopoty w sprawach zawodowych bohaterek idą w parze z trudami w ich życiu prywatnym, które jest równie mocno skomplikowane. Jadźka musi stawić czoło powiązanemu z mafią mężowi, pracownikowi wywiadu skarbowego. Jeszcze większe problemy ma Zuza, uwikłwna w romans z gangsterem Remkiem ps. Cukier, którego dziewczyna, Drabina, właśnie wychodzi z więzienia. 01:45 FILADELFIA (PHILADELPHIA) Dramat obyczajowy, 120 min, USA 1993 Reżyseria: Jonathan Demme Scenariusz: Ron Nyswaner Aktorzy: Tom Hanks, Denzel Washington, Jason Robards, Mary Steenburgen, Antonio Banderas, Ron Vatwer, Robert Ridgely, Charles Napier i inni Dopiero po ponad 10 latach od czasu wykrycia wirusa HIV Hollywood zdecydował się na wyprodukowanie pierwszego wysokobudżetowego filmu o AIDS i ludziach cierpiących na tę chorobę. Wcześniej w stolicy amerykańskiego kina skrzętnie omijano ten temat, podejmowany jedynie przez telewizje i wytwórnie niezależne. A tymczasem "dżuma XX wieku" zbierała w środowisku show biznesu obfite żniwo. Na AIDS zmarł m.in. Anthony Perkins, Denholm Elliott, Rock Hudson, Ian Charleson, Liberace, Freddy Mercury. Filadelfia"od początku powstawała w atmosferze sensacji, drażliwym tematem miał się bowiem zająć reżyser wybitny, opromieniony sukcesami, twórca głośnego"Milczenia owiec","Dzikiej namiętności"czy "Poślubionej mafii", a do udziału w filmie zaproszono gwiazdy: Toma Hanksa i Denzela Washingtona. Wbrew obawom producentów i niejednoznacznym opiniom krytyków "Filadelfia" odniosła sukces kasowy, a Oscary: za najlepszą rolę męską dla Toma Hanksa i za piosenkę Bruce'a Springsteena "Ulice Filadelfii" oraz nominacje do tej nagrody za scenariusz, charakteryzację i piosenkę "Filadelfia" Neila Younga przydały dziełu Demme'a dodatkowych laurów. Pomysł scenariusza podsunęło życie. W 1990 r. amerykańska prasa szeroko opisywała historię Clarence ' a B. Caina, 38 - letniego prawnika - homoseksualisty, który mimo wysokich umiejętności zawodowych został usunięty z firmy adwokackiej, gdy poinformował przełożonych, że jest chory na AIDS. Szefowie zwolnili go pod pretekstem, że nie jest w stanie podołać obowiązkom. Cain wniósł sprawę do sądu i wygrał proces, uzyskując odszkodowanie w wysokości ponad 150 tys. dolarów. Dwa miesiące później zmarł. Fabuła nie jest rekonstrukcją autentycznych wydarzeń. Fakty obudowano fikcją, zmieniono nazwiska, a oś dramaturgiczną stanowi zmieniające się w miarę rozwoju wydarzeń relacje między bohaterem (Hanks) i jego adwokatem (Washington). "Filadelfia" jest próbą przełamania społecznych obaw i fobii wobec ludzi chorych na AIDS, uświadomienia zdrowym, że chorzy tak samo cierpią, boją się śmierci, czują się pokrzywdzeni przez los i desperacko wyrywają światu każdą chwilę, jaka im jeszcze pozostała. Że mimo strasznej choroby nie chcą być dyskryminowani i zepchnięci na margines. Od takich uprzedzeń nie byli wolni nawet sami twórcy filmu. "Pamiętam, że kiedyś sama nazwa choroby wywoływała we mnie paniczny strach - wspominał po premierze Jonathan Demme. - Po pewnym czasie wydawało mi się już, że - jak przystało na człowieka światłego i artystę - potrafię zrozumieć dramat ludzi skazanych na umieranie w atmosferze wrogości i potępienia. Ale testem prawdy jest dopiero choroba kogoś z bliskiego otoczenia, moment, gdy nie można się zawahać, widząc wyciągniętą dłoń. Musiałem pokonać ten próg, kiedy w 1991 r. zachorował Juan Botas, przyjaciel mój i mojej żony, świetny grafik. Widząc jego zmagania z chorobą, pozbawione cierpiętnictwa czy heroicznej pozy, zrozumiałem, jak niewiele wymaga się od nas, ludzi zdrowych. To było zobowiązujące dla mnie jako człowieka i reżysera filmowego". Aby uwiarygodnić film, Demme, zdeklarowany heteroseksualista, powierzył napisanie scenariusza człowiekowi o orientacji homoseksualnej. Ron Nyswaner nie ukrywał, że pracował nad "Filadelfią" w wyjątkowym napięciu. "Wystąpiłem niejako we własnej sprawie" - wyznawał w wywiadach. Chciał przełamać stereotypowy obraz homoseksualisty jako niebezpiecznego, odrażającego dewianta. Dbając o to, by historia nie odstręczyła "normalnej" widowni drastycznością lub nazbyt przygnębiającą wymową, starał się uczynić ją wiarygodną w oczach "mniejszościowej" publiczności, która z tym większą niecierpliwością czekała na ten film. Bohaterem "Filadelfii" jest młody, ambitny i zdolny prawnik Andrew Beckett, pracownik szacownej kancelarii adwokackiej Wheeler i Benedick. Tajemnicą dla jego kolegów i przełożonych pozostaje jednak fakt, że Andrew jest gejem i choruje na AIDS. Jego rodzina pogodziła się z tą tragedią, otacza go życzliwością i wsparciem. Andrew dostaje właśnie awans i wkrótce po tym po raz pierwszy choroba daje o sobie znać w sposób widoczny dla otoczenia. Andrew trafia do szpitala, jego przyjaciel Miguel opiekuje się nim troskliwie. Zaraz po powrocie Andrew zostaje zwolniony z pracy z powodu "niewywiązania się z obowiązków służbowych". Odgadując faktyczną przyczynę zwolnienia, Andrew postanawia zaskarżyć decyzję przełożonych. Ale młody, czarnoskóry adwokat Joe Miller, do którego się zwraca, odmawia poprowadzenia jego sprawy. Nie lubi gejów, nie rozumie ich, a AIDS budzi w nim przerażenie. Kilku innych adwokatów też odsyła Becketta z niczym. I dopiero gdy Miller jest przypadkowym świadkiem przepychanek Andrew z personelem biblioteki, zmienia zdanie. Postanawia reprezentować Andrew w sądzie.