TVP Kultura Piątek, 27.09.2019 08:25 STUDIO KULTURA - ROZMOWY - DR RAFAŁ MARSZAŁEK Dysk./wywiad/debata, 10 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Piotr Gociek (prowadzący) 29 września 2019 roku mija 115. rocznica urodzin Michała Waszyńskiego, postaci w dziejach polskiego kina wyjątkowej. Przed wojną reżyser takich filmów jak "Znachor", "Włóczęgi" czy "Dybuk". Podczas wojny syberyjski zesłaniec, a potem żołnierz armii Andersa. O Michale Waszyńskim rozmawialiśmy z filmoznawcą dr. Rafałem Marszałkiem. 08:45 BUDZIK Film dokumentalny, 31 min, Polska, 2015 Reżyseria: Piotr Małecki Zdjęcia: Piotr Małecki Cyprian, Filip, Ola i Kuba - czworo spośród piętnaściorga młodych pacjentów podwarszawskiej kliniki Budzik. Od dłuższego czasu są w śpiączce. Ich rodzice są zdeterminowani, by pomóc im wrócić do życia. Film opowiada niezwykłą historie ludzi, którzy w obliczu osobistej tragedii nie poddają się, są pełni nadziei, walcząc o życie i zdrowie swoich dzieci. Oprócz fizjoterapii i hydroterapii w Budziku stosuje się też muzykoterapię, aromaterapię i wiele innych nowatorskich metod. Bez ustanku, dzień po dniu pacjentom dostarcza się bodźców, które mają wybudzić umysł. Przy łóżkach dzieci non - stop dyżurują rodzice, którzy prawie nie wychodzą z kliniki. Śpią na polowych posłaniach, które rozkładają obok szpitalnych łóżek. Poddani ogromnemu stresowi, muszą codziennie funkcjonować i wypełniać swoje obowiązki. Karmią, myją, doglądają swoich chorych dzieci. Przez wiele miesięcy budynek kliniki jest ich całym światem. Tworzą się przyjaźnie, rodzice łączą się w grupy wsparcia. Towarzyszą im radości i smutki, małe i większe tragedie. Stan ich dzieci czasem się poprawia, a czasem znów pogarsza, towarzyszą temu wielkie emocje. 09:30 KONIEC WAKACJI Dramat sensacyjno - obyczajowy, 74 min, Polska 2003 Scenariusz i reżyseria: Marcin Krzyształowicz Zdjęcia: Adam Sikora Muzyka: Michał Woźniak, Bartłomiej Gliniak Aktorzy: Anna Szymczak, Beata Fudalej, Roman Gancarczyk, Adam Ferency, Leszek Zdybał, Dariusz Starczewski, Rafał Maćkowiak, Adam Ciołek, Krzysztof Jędrysek, Iwona Bielska, Marcin Kuźmiński, Magda Biegańska, Małgorzata Stawończyk, Ewa Bartos Drugi, po debiutanckim "Eukaliptusie" z 2001 r. , film fabularny w dorobku Marcina Krzyształowicza, absolwenta psychologii na UJ i wydziału reżyserii łódzkiej szkoły filmowej. 35 - letni obecnie twórca, scenarzysta, autor tomiku wierszy oraz cyklu opowiadań, jest laureatem kilku nagród za dokonania artystyczne, m.in. za reżyserię na Festiwalu Filmów Studenckich w Nowym Jorku oraz nagrody specjalnej jury na Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Sienie. "Koniec wakacji" to opowieść o brutalnej konfrontacji dzieciństwa z dorosłością, niewinności ze złem. 12 - latka poznaje mroczną tajemnicę swojej rodziny i podejmuje decyzję, która zaważy na losach jej samej i jej bliskich. Marta (w tej roli Anna Szymczak oglądana już w "Białej sukience" z cyklu "Święta polskie") dorasta na wsi wychowywana samotnie przez matkę, Annę. Nic nie wyszło z planowanego wakacyjnego wyjazdu nad morze i mała nudzi się setnie, czekając z utęsknieniem na początek nowego roku szkolnego. Dziewczynka nie zna swojego ojca, matka powiedziała jej, że umarł. W pobliżu mieszka wuj Marty, a brat Anny - Czarek, który prowadzi warsztat samochodowy. Zajmuje się jednak nie tyle naprawami, co paserstwem - jego warsztat to "dziupla", do której złodzieje sprowadzają luksusowe limuzyny, rozbierane następnie na części. Marta, która mimo upomnień matki spędza długie godziny w warsztacie lubianego przez nią wujka, parokrotnie widziała "dostawców" aut. W pewien letni wieczór dziewczynka, która snuje się bez celu po okolicy, jest świadkiem brutalnego gwałtu. Zawiadamia o tym posterunkowego. Nie potrafiłaby rozpoznać sprawcy, bo ten miał na twarzy kominiarkę, ale milicjant nie tylko z tego powodu nie przywiązuje wagi do jej słów. Wkrótce jednak dochodzi do kolejnych napadów, po okolicy rozchodzi się wieść, że grasuje tam seryjny morderca kobiet. Przybyły z Warszawy komisarz Klener przejmuje śledztwo. Zupełnie przypadkowo dowiaduje się, że Marta już wcześniej była w komisariacie. Postanawia z nią porozmawiać, ale matka dziewczynki nie wyraża na to zgody. Nieoczekiwanie do wsi przyjeżdża mąż Anny. Nie było go 13 lat, zostawił żonę, gdy ta zaszła w ciążę. Dziecko nie było jego i nie potrafił oswoić się z tą myślą, wolał uciec od dylematów i obowiązków. Teraz pragnął spotkać się z Anną, poznać wreszcie prawdę. Ale kobieta nadal nie chce wyjawić, kto jest biologicznym ojcem Marty. Zaprasza jednak męża na kolację, pozwala mu spotkać się z córką. Marta traktuje przybysza wrogo. Ma żal do matki, że ją oszukała, do ojca - że ją zostawił. Anna wyraźnie unika brata, panicznie boi się jego wizyt. Kiedy Czarek wieczorem puka do jej drzwi, wpada w przerażenie, próbuje uciekać. Nieświadoma przyczyn takiej reakcji matki Marta z rosnącym niepokojem obserwuje rozwój wypadków. Wkrótce dokonuje szokującego odkrycia. 11:00 DOM - ODC. 16/25 - PRZED MIŁOŚCIĄ NIE UCIEKNIESZ Serial obyczajowy, 84 min, Polska 1996 Reżyseria: Jan Łomnicki Scenariusz: Jerzy Janicki, Andrzej Mularczyk Muzyka: Waldemar Kazanecki Zdjęcia: Bogusław Lambach Aktorzy: Halina Rowicka, Tomasz Borkowy, Bożena Dykiel, Igor Śmiałowski, Wojciech Wysocki, Joanna Szczepkowska, Jolanta Żółkowska, Jan Englert, Beata Krajewska, Jerzy Bończak, Gustaw Lutkiewicz, Tomasz Mędrzak, Anna Romantowska Z Sierpuchowa do Warszawy przyjeżdża Danusia, chrzestna córka Andrzeja, by zdawać na Uniwersytet Warszawski. Przed kamienicą omal nie wpada pod koła ciężarówki Henia. Podnosząc ją z ziemi, Lermaszewski dostrzega, że dziewczyna jest bardzo ładna. Następnego dnia Danusia zamiast na egzamin idzie na film z Danielem Olbrychskim, w którym kocha się na zabój. Wreszcie udaje się jej dostać do teatralnej garderoby aktora. Zaskoczonemu gwiazdorowi wyznaje miłość, dodając, że gotowa jest na wszystko. Olbrychski daje jej autograf i grzecznie wyprasza z garderoby. Danusia jednak nie daje za wygraną. Niedługo później Andrzej znajduje w pokoju chrześnicy zdjęcie aktora wraz z autografem. Wsiada do samochodu i jedzie pod teatr. Na widok Danusi wychodzącej z Olbrychskim, podejrzewając najgorsze, rzuca się na zaskoczonego aktora z pięściami. Tymczasem kryzys w małżeństwie Wrotków pogłębia się. Rajmund dowiaduje się o wstąpieniu Haliny do partii. Rozsierdzony oświadcza żonie, że się rozwodzi, po czym wyjeżdża do Gdańska robić film o żonach marynarzy. Wkrótce po jego przyjeździe na Wybrzeżu wybucha strajk stoczniowców. 13:00 STUDIO KULTURA - ROZMOWY - DR RAFAŁ MARSZAŁEK Dysk./wywiad/debata, 10 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Piotr Gociek(Prowadzący) 29 września 2019 roku mija 115. rocznica urodzin Michała Waszyńskiego, postaci w dziejach polskiego kina wyjątkowej. Przed wojną reżyser takich filmów jak "Znachor", "Włóczęgi" czy "Dybuk". Podczas wojny syberyjski zesłaniec, a potem żołnierz armii Andersa. O Michale Waszyńskim rozmawialiśmy z filmoznawcą dr. Rafałem Marszałkiem. 13:20 FESTIWAL "CHOPIN I JEGO EUROPA" - ANDRZEJ PANUFNIK NIEPOWTARZALNY Koncert, 42 min, Polska, 2014 Wykonawcy: Jerzy Maksymiuk, Aleksandra Kuls, Sinfonia Varsovia 24 września 2014 roku przypada 100. rocznica urodzin jednego z najwybitniejszych kompozytorów polskich Andrzeja Panufnika. Z tej okazji 27 sierpnia w Studiu Koncertowym Polskiego radia im. Witolda Lutosławskiego odbył się koncert monograficzny poświęcony twórczości Andrzeja Panufnika w ramach Festiwalu Chopin i jego Europa. Koncert będzie transmitowany w TVP Kultura. W koncercie znajdą się takie utwory jak: X Symfonia, Koncert skrzypcowy, Arbor cosmica Wystąpi Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka. Solistką jest uzdolniona młoda polska skrzypaczka Aleksandra Kuls (laureatka Paszportu Polityki). Koncert jest punktem centralnym obchodów 100. rocznicy urodzin Andrzeja Panufnika w Telewizji Polskiej. 14:10 MÓJ ATAK SERCA (MY HEART ATTACK) Film animowany, 13 min, Kanada, 2015 Reżyseria: Sheldon Cohen Scenariusz: Sheldon Cohen Film animowany Prawdziwa, choć kompletnie nieprawdopodobna, opowieść kanadyjskiego reżysera Sheldona Cohena, ostatniej osoby, po której można się było spodziewać rozległego zawału serca. 14:30 WICHRY KOŁYMY (WITHIN THE WHIRLWIND) Dramat biograficzny 106 min, Niemcy/Polska/Belgia, 2009 Reżyseria: Marleen Gorris Scenariusz: Nancy Larson Zdjęcia: Arkadiusz Tomiak Muzyka: Włodzimierz Pawlik Aktorzy: Emily Watson, Ulrich Tukur, Benjamin Sadler, Ian Hart Scenariusz filmu powstał na podstawie wstrząsających wspomnień Eugenii Ginzburg z lat poniewierki w stalinowskich więzieniach i obozach pracy. Rosyjska pisarka żydowskiego pochodzenia, ofiara wielkiego terroru w ZSRR, opisała w tejże książce swoje dramatyczne losy, dając tym samym jedno z najważniejszych świadectw obozów Kołymy. Jest rok 1937, od trzech lat w Rosji trwa wielka czystka. Stalin likwiduje wszystkich przeciwników, dochodzi do licznych aresztowań. Główna bohaterka filmu, Eugenia Ginzburg, wykładowczyni literatury na uniwersytecie w Kazaniu, ideowa komunistka, wiedzie dostanie życie wraz z mężem, wysokim działaczem partyjnym. Kiedy zostaje aresztowany jej bliski przyjaciel, profesor literatury, Eugenia nie wyrzeka się znajomości z nim, przez co również znajdzie się niespodziewanie w kręgu podejrzanych. Pewna swego, chce bronić swoich racji i postanawia interweniować w Moskwie, na samej górze. Napotkana w pociągu sympatia z dawnych lat, doradza jej ucieczkę, ale Żenia nie zamierza rezygnować z walki o prawdę i sprawiedliwość, za co przyjdzie jej zapłacić wysoką cenę. Po miesiącach tortur i niekończących się przesłuchań Eugenia dostaje wyrok 10 lat zesłania na roboty w obozie pracy. Wraz z innymi towarzyszkami niedoli trafia na Kołymę. Upokorzone i wyniszczone śledztwem kobiety początkowo mają nadzieję, że tam odmieni się ich los. Głód, potworne warunki w bydlęcym wagonie, którym są przewożone, to jednak dopiero początek piekła, które czeka więźniarki. Będą musiały się zmierzyć z twardym systemem obozów pracy przymusowej i stoczyć rozpaczliwą walkę o przetrwanie w okrutnej obozowej rzeczywistości. 16:30 HOGO FOGO HOMOLKA (HOGO FOGO HOMOLKA) Komedia, 76 min, Czechosłowacja, 1970 Reżyseria: Jaroslav Papousek Scenariusz: Jaroslav Papousek Zdjęcia: Josef Ort-Snep Muzyka: Karel Mares Aktorzy: Josef Sebanek, Marie Motlova, Frantisek Husak, Petr Forman, Matej Forman, Helena Ruzickova Filmem "Hogo fogo Homolka" reżyser i scenarzysta Jaroslav Papouek kontynuuje historię czeskiej rodziny Homolków, bohaterów zrealizowanej rok wcześniej komedii "Straszne skutki awarii telewizora". Reżyser tak celnie określił mentalność współczesnego czeskiego mieszczanina, że nazwisko Homolka stało się jego synonimem. Drugi film powstał właściwie z inicjatywy aktorów, którzy w czasie montażu pierwszej części zaproponowali Papoukowi, aby wymyślił dalszy ciąg przygód rodziny praskiego taksówkarza. Tytuł filmu pochodzi od słów dziadka Homolki, który skomentował zakup nowego auta słowami: "Teraz dopiero jesteśmy hogo fogo rodziną, teraz dopiero patrzy na nas świat". W parny letni dzień pradziadek Homolka siedzi w wiejskiej gospodzie przy kuflu piwa, zerkając od czasu na kozę, którą pasie, i - znacznie częściej - na młodą dziewczynę w bikini, opalającą się w pobliżu. Staruszek zaniedbuje też kozę dla spacerów po ukochanym lesie. Przeczuwa zbliżającą się śmierć, pragnie więc nacieszyć się jeszcze pięknem otaczającego go świata. O swych złych przeczuciach powiadamia listownie rodzinę w stolicy. Prascy krewni świętują właśnie kupno nowego samochodu. Dumni i szczęśliwi obmyślają przyszłe wycieczki. W najbliższą niedzielę zamierzali jechać na mecz piłkarski do Teplic. Wezwani do umierającego pradziadka muszą jednak zmienić plany. Jadą niechętnie, pamiętając, że w ubiegłym roku staruszek również zapowiadał swój rychły zgon. W nie najlepszych humorach, skłóceni, przybywają na wieś. Nie zastają pradziadka w domu, co jeszcze bardziej ich rozsierdza. Urażeni, że wzywał ich na próżno, wyruszają na jego poszukiwanie. O filmie Papouka krytycy pisali: "Równolegle rozwijają się dwie linie opowiadania. Pierwsza opisuje ostatni dzień życia pradziadka, druga jak go Homolkowie szukali i nie znaleźli. Ujawniają one dwie przeciwstawne postawy życiowe. Ograniczony, przyziemny świat Homolków jest konfrontowany z życiem ludzi również zwykłych, niczym nie wyróżniających się, które jest jednak dużo pełniejsze, bardziej swobodne i radosne. Z konfrontacji tej wyniknie nonsensowność małostkowych sprzeczek Homolków, które są w swej istocie destrukcyjnym żywiołem, niszczącym wszelkie wartości. Pradziadek mógł szczęśliwie przeżyć swoje ostatnie chwile tylko dzięki temu, że się z nimi nie spotkał. Homolkowie prześcigają się w nonsensownym utrzymywaniu pozorów wspólnoty, likwidując w zarodku każdą indywidualną próbę oderwania się i zrobienia czegoś po swojemu. 18:00 ODYSEJA FILMOWA - 1918 - 1935: WIELCY BUNTOWNICY KINA NA CAŁYM ŚWIECIE (1918 - 1935: THE GREAT REBEL FILMMAKERS AROUND THE WORLD) Film dokumentalny, 62 min, Wielka Brytania, 2011 Reżyseria: Mark Cousins Scenariusz: Mark Cousins Zdjęcia: Mark Cousins Wykonawcy: Mark Cousins 15 - godzinna opowieść o historii światowego kina. Lata 20. XX wieku to złota era w dziejach kina. Odwiedzamy Paryż, Berlin, Moskwę, Szanghaj, Tokio, by odkryć miejsca, gdzie coraz dalej przesuwano granicę możliwości medium. Niemiecki ekspresjonizm, radziecka szkoła montażu, francuski impresjonizm i surrealizm były pełnymi pasji filmowymi ruchami tamtych czasów, ale zdecydowanie mniej wiemy o niezwykłych filmach z Chin czy Japonii i wielkiej, dziś już zapomnianej gwieździe Ruanie Lingyu. (opis dystrybutora) 19:30 KOŁO PIÓRA Magazyn, 22 min, Polska, 2019 Reżyseria: Joanna Makowska Scenariusz: Marcin Kube Wykonawcy: Mariusz Cieślik (prowadzący) Aktorzy: Magdalena Czerwińska "Koło pióra" to autorski program literacki Mariusza Cieślika, który opowiada o najważniejszych wydarzeniach ze świata literatury. Na "scenie współczesnej" gościem jest Wacław Holewiński ze swoją najnowszą książką "Pogrom 1906". Na "scenie klasycznej" Wioletta Bojda opowiada o tym, jak redagowała intymne zapiski poetki Anny Świrszczyńskiej. 20:35 WIECZÓR KINOMANA - SYN SZAWŁA (SAUL FIA) Dramat wojenny, 102 min, Węgry, 2015 Reżyseria: László Nemes Scenariusz: László Nemes, Clara Royer Zdjęcia: Mátyás Erdély Muzyka: László Melis Aktorzy: Geza Rohring, Levente Molnar, Urs Rechn, Marcin Czarnik, Sandor Zsoter, Todd Charmont Rok 1944, Auschwitz - Birkenau. 48 godzin z życia Szawła Auslandera, członka Sonderkommando oddziału żydowskich więźniów zmuszonych asystować hitlerowcom w wielkiej machinie Zagłady na krótko przed wybuchem buntu. W rzeczywistości, której nie sposób pojąć, w sytuacji bez szans na przetrwanie, Szaweł próbuje ocalić w sobie to, co zostało z człowieka, którym kiedyś był. Kamera od początku obserwuje go z bliska, jakbyśmy stali tuż za nim. Nieustannie zadajemy sobie pytanie: co ja bym wtedy zrobił? Jak silny byłby mój instynkt przetrwania? Jak silna wola, by kogoś lub coś poza samym sobą ocalić? Debiut 38 - letniego Laszló Nemesa nagrodzony Grand Prix na tegorocznym festiwalu w Cannes przełamuje dotychczasowe, typowe dla fabuł o Holokauście klisze narracyjne. Reżyser zrezygnował z epickiej skali, która tworzy iluzję, że jesteśmy w stanie pojąć skalę tej zbrodni. Widz ma tu do czynienia z maksymalnym realizmem, z perspektywy jednostki ogląda fragmenty otaczającego piekła. Syn Szawła powstał z głębokiej potrzeby autentyczności, a drobiazgowa dokumentacja i produkcja zajęły twórcom pięć lat. Być może właśnie dlatego Claude Lanzmann, twórca legendarnego dokumentu "Shoah", przeciwnik filmowych inscenizacji Zagłady, podszedł po seansie do Nemesa i podziękował mu za film. Dla wielu widzów pokaz "Syna Szawła" okazał się najmocniejszym przeżyciem festiwalu w Cannes w 2015 roku. Perfekcyjny, porażający i trzymający w napięciu, ten film przejdzie do historii kina. (za nowehoryzonty.pl) 22:30 ŚWIAT W PIOSENCE - MUR BERLIŃSKI I UPADEK KOMUNIZMU (SOUNDTRACKS: THE BERLIN WALL & THE FALL OF COMUNISM) Film dokumentalny, 40 min, USA, 2017 Reżyseria: Dwayne Johnson, Dany Garcia Seria "Soundtracks" przedstawia związki muzyki z różnego rodzaju wydarzeniami historycznymi. Każdy odcinek dotyczy tragedii, momentów euforii lub zdarzeń, które dały początek nowym ruchom. Wraz z nimi prezentowane są muzyka, artyści i nurty mające szczególny związek z tymi przemianami. Przez wiele lat kraje bloku wschodniego były odcięte od reszty świata. Mur berliński wyznaczał swoistą granicę między wschodem a zachodem. Do jego upadku i zarazem wyzwolenia się spod jarzma komunizmu doprowadziło wiele czynników. Jednym z tych, który napędzał te przemiany, była muzyka. 00:40 MILOU W MAJU (MILOU EN MAI) Komedia obyczajowa, 102 min, Włochy/Francja, 1990 Reżyseria: Louis Malle Scenariusz: Louis Malle, Jean - Claude Carriere Zdjęcia: Renato Berta Muzyka: Stephane Grappelli Aktorzy: Renaud Danner, Jeanne Herry - Leclerc, Rozenne Le Tallec, Martine Gautier, Bruno Carette, Michel Piccoli, Miou - Miou, Michel Duchaussoy, Dominique Blanc, Harriet Walter Członkowie rodziny przy łożu śmierci kłócą się o spadek, zabawiają się w ogrodzie i oddają innym przyjemnościom życia, wysłuchując w międzyczasie najnowszych wiadomości o rozwoju wydarzeń w Paryżu, a dzieje się wiele, bo jest rok 1968 i paryscy studenci rozpętują rewolucję. Pogłoski o rozruchach przeradzają się w końcu w obawę, że nadchodzi groźna "lewica". "Milou w maju" to pełna melancholii komedia na temat francuskiego społeczeństwa i tych niezapomnianych dni, zakończonej ostatecznie niepowodzeniem, rewolucji. W filmie możemy zobaczyć znakomitą kreacją Michela Piccoli. 03:10 KINO NOCNE - JEJ POWRÓT Film obyczajowy, 63 min, Polska 1975 Autor: Joseph Conrad Scenariusz i reżyseria: Witold Orzechowski Zdjęcia: Kazimierz Konrad Aktorzy: Beata Tyszkiewicz, Jerzy Zelnik, Andrzej Mrożewski, Maria Wachowiak, Lucja Kowalik, Leon Niemczyk, Andrzej Bogucki, Tadeusz Tarnowski, Jerzy Januszewicz, Mirosław Szonert, Marian Stanisławski, Jerzy Moes, Andrzej May, Henryk Rostworowski, Ewa Śnieżanka Adaptacja opowiadania "Powrót" Josepha Conrada, pomieszczonego w tomie "Opowieści niepokojące". Reżyser przeniósł akcję z Londynu końca XIX wieku do międzywojennego Krakowa. Młody, zapracowany przemysłowiec przeżywa szok, kiedy dowiaduje się o odejściu swej pięknej żony. Kolejny wstrząs przychodzi jeszcze tego samego dnia. Wiarołomna małżonka niespodziewanie wraca. Nie stara się ani przeprosić męża, ani wyjaśnić mu cokolwiek. W zamian za to obwieszcza, że nim gardzi, nienawidzi jego stylu życia i że od tej pory będzie z nim tylko "pro forma". Młody przedsiębiorca pod wpływem postępku żony postanawia zrewidować swoje dotychczasowe życie. Wnioski z jego przemyśleń nie są budujące... Pierwszą w polskiej kinematografii adaptację utworu Josepha Conrada cechuje dobra gra aktorska, interesująca próba psychologicznej analizy oraz - jak na połowę lat siedemdziesiątych - scenograficzna maestria. "Cudowne pałacowe wnętrza, boazerie, żyrandole, stylowe meble i stroje, w których kobiety są piękne do nieprzyzwoitości; pastelowe pejzaże, miękkie jakby z pogranicza snu i realności", nad którymi rozpływali się krytycy, mogą robić wrażenie także i dziś. 04:30 NICOLA CRUZ AT SONAR FESTIVAL 2016 (NICOLA CRUZ AT SONAR FESTIVAL 2016) Koncert, 52 min, Francja, 2016 Reżyseria: Fabrice Castanier Wykonawcy: Nicola Cruz Nicola Cruz to artysta muzyki elektronicznej, dla którego istotną rolę odgrywa miejsce, z którego pochodzi. Cruz mieszka w Quito, stolicy Ekwadoru. Ten fakt jest niezwykle ważny dla jego twórczości. Swoje sety ilustruje urokliwymi obrazami i animacjami regionu Ameryki Południowej. Dodatkowo, warstwa muzyczna jest wzbogacona o dźwięki charakterystyczne dla Kordylierów i Amazonii, które Nicola Cruz sprawnie wkomponowuje w swoje utwory. Te niezwykłe widowisko zaprezentował na festiwalu Sonar w Hiszpanii.