TVP Kultura Piątek, 11.10.2019 08:40 SZACH I MAT! Film fantasy, 28 min, Polska 1967 Autor: Ludwik Niemojewski Reżyseria: Andrzej Zakrzewski Scenariusz: Jerzy Mierzejewski Zdjęcia: Tadeusz Wieżan Aktorzy: Andrzej Łapicki, Jan Kreczmar, Kazimierz Rudzki, Mieczysław Czechowicz, Bogumił Kobiela, Mieczysław Pawlikowski, Wojciech Rajewski, Ryszard Barycz, Ewa Wiśniewska Film z gatunku opowieści niezwykłych. Opowieść o przeżyciach genialnego szachisty, któremu szachowe umiejętności przysporzyły wiele dramatycznych doświadczeń. Bartolomeo, bo tak zwie się mistrz, relacjonuje swoje przygody pewnemu pisarzowi, rozgrywając z nim przy okazji partyjkę szachów. Szachowy talent najpierw odebrał mu ukochaną, a później o mało nie pozbawił życia. Bartolomeo był bowiem narzeczonym pięknej Angeliki, miał ją wkrótce poślubić. Jej ojciec, zapalony szachista, z lubością i dumą wszystkich pokonywał. Pewnego dnia diabeł podkusił Bartolomea, by podpowiedzieć jednemu z przeciwników zadufanego szlachcica sprytne posunięcie, które zapewniło mu zwycięstwo. Takiej zniewagi przyszły teść nie mógł puścić płazem: wywiózł Angelikę za granicę i zakochany Bartolomeo więcej jej nie ujrzał. Cierpiał, tęsknił, zaczął pić i staczać się. Tak było do dnia, w którym przyjaciel namówił go na partię szachów z bogatym Anglikiem. Bartolomeo bez trudu go pokonał. Doceniając jego umiejętności, Anglik zaproponował mu współpracę. Skonstruował bowiem robota, który rzekomo gra w szachy, i chciał go wykorzystywać do publicznych pokazów. Potrzebował jednak kogoś, kto faktycznie będzie przestawiał pionki i figury. Uznał, że Bartolomeo będzie idealnym kandydatem. Zaintrygowany pomysłem szachista zgodził się rozegrać jedną partię, ale dalsza kooperacja z Anglikiem rysowała się niezbyt przyjemnie. Bartolomeo postanowił się ulotnić. Rychło przekonał się, że jowialny pracodawca jest w istocie niebezpiecznym maniakiem, który postanowił uwięzić go na dobre 09:25 WAKACJE Z MADONNĄ Film obyczajowy, 82 min, Polska 1983 Reżyseria: Jerzy Kołodziejczyk Scenariusz: Ilona Łepkowska Zdjęcia: Włodzimierz Precht Muzyka: Barbara Zawadzka Występują: Marta Klubowicz, Krzysztof Kiersznowski, Marta Stebnicka, Maria Stokowska, Ewa Leśniak, Lidia Bienias, Ryszard Sobolewski, Andrzej Zieliński i inni Współczesny film obyczajowy, ukazujący pierwsze miłosne i zawodowe doświadczenia młodych ludzi, pierwsze dorosłe decyzje. Ich przyjazd ze stolicy do małego miasteczka jest także pretekstem do pokazania konfliktu różnych środowisk, zderzenia odmiennych mentalności i sposobów życia. Robert, absolwent szkoły plastycznej, spotyka na plaży Dankę, która po nieudanych egzaminach na anglistykę samotnie spędza wakacje. Początkowo nieufna wobec młodego rzeźbiarza dziewczyna zgadza się niebawem spędzić z nim resztę wakacji. Razem jadą do Starego Sącza, gdzie Robert ma przeprowadzić renowację barokowej rzeźby Madonny znajdującej się na dziedzińcu tamtejszego kościoła. Młodzi zatrzymują się w domu kościelnego, stołują się na plebanii. Aby nie budzić zgorszenia, podają się za małżeństwo i tak też się zachowują. Miejscowa społeczność zresztą uważnie ich obserwuje. Już sama obecność obcych, ich sposób bycia wywołują niezdrową ciekawość i podejrzliwość. Dopiero na miejscu Robert przyznaje się Dance, że ma w Warszawie dziewczynę, Krysię, do której dzwoni regularnie z poczty i która przysyła mu listy na poste restante. Danka wpada tymczasem w oko jednemu z miejscowych chłopaków, Jurkowi, który całymi dniami obserwuje ją z daleka, nie mając odwagi nawiązać rozmowy. Danka i Robert poznają panią Jadwigę, samotną kobietę w średnim wieku, która przed kilkunastoma laty przeprowadziła się do Sącza ze stolicy, ale nadal tęskni za dużym miastem. Pokazuje Robertowi obrazy, które ma w domu, prosząc go jako fachowca o ocenę ich wartości artystycznej. Robert niezbyt pochlebnie wypowiada się o obejrzanych obrazach, nie podejrzewając, że albo są dziełem samej pani Jadwigi, albo kogoś jej bliskiego. Danka dostrzega wreszcie chodzącego za nią Jurka. Zagaduje go, częstuje jabłkami, ale nie traktuje poważnie. Pewnego dnia dochodzi niespodziewanie do tragedii. Pijany Jurek w knajpie podcina sobie żyły stłuczoną butelką. Trafia do szpitala, po kilku dniach wraca do domu. Jego matka informuje zaskoczoną Dankę, że syn zrobił to z miłości do niej. Prosi, by dziewczyna odwiedziła go, przekonała, że uczucie do mężatki nie ma przyszłości. Jednocześnie ostrzega ją, że jako pracownica poczty wielokrotnie słyszała, jak Robert dzwonił do innej kobiety i odbierał adresowane do niego damską ręką listy. Ulegając namowom kobiety, Danka składa wizytę Jurkowi i wyjawia mu, że w rzeczywistości nie jest żoną Roberta. Nie zmienia to jednak faktu, że chce z nim być, nie widzi się natomiast u boku Jurka. Urażony chłopak dzieli się z matką tajemnicą przybyszów i wkrótce wiedzą już o tym wszyscy. Danka postanawia wyjechać, ale niełatwo jej zrealizować ten zamiar. Uświadamia sobie, że naprawdę kocha Roberta, choć pamięta, że on ma w Warszawie inną. Podczas gdy Robert pracuje nad posągiem, w domu kościelnego zjawia się matka Jurka, pani Jadwiga i jeszcze jedna z sąsiadek. Oświadczają Dance, że sieje zgorszenie i ostrzegają, że jeśli natychmiast nie opuści miasteczka, doniosą o wszystkim proboszczowi. Dziewczyna próbuje oponować, wytyka im obłudę i zazdrość. Rozsierdzone kobiety rzucają się na nią z pięściami. 11:00 ŻYCIE KAMILA KURANTA - ODC. 1 Serial obyczajowy, 59 min, Polska 1982 Autor: Zbigniew Uniłowski Reżyseria: Grzegorz Warchoł Scenariusz: Józef Hen Zdjęcia: Jan Hesse Muzyka: Wojciech Głuch Występują.: Olaf Lubaszenko, Ewa Dałkowska, Leon Niemczyk, Jerzy Karaszkiewicz, Jerzy Kamas, Krzysztof Pieczyński, Karol Strasburger, Jan Prochyra, Lidia Zamkow, Monika Niemczyk, Dorota Kamińska i inni Adaptacja kilku autobiograficznych powieści znanego pisarza okresu międzywojennego, Zbigniewa Uniłowskiego: "Wspólny pokój", "Dzień rekruta", "Dwadzieścia lat życia". Trzy pierwsze odcinki są opowieścią o dojrzewaniu kilkunastoletniego chłopca w środowisku wielkomiejskiej biedoty. Następne przedstawiają dorosłego już bohatera, który próbuje zostać pisarzem. Akcja filmu rozpoczyna się w 1918 roku, kiedy Kamil ma zaledwie 8 lat, a jego matka, żyjąca w skrajnej nędzy, zarabia na życie uprawianiem nierządu - nawet na oczach dziecka. Wkrótce umiera na gruźlicę. Kamil boleśnie przeżywa jej śmierć. 12:05 SCENA KLASYCZNA - MŁODY CHOPIN (1) Koncert, 38 min, Polska, 2017 Wykonawcy: Barbara Schabowska (prowadzący) Rejestracja recitali fortepianowych w Żelazowej Woli - miejscu urodzin Fryderyka Chopina. Wykonawcami będą polscy pianiści młodego pokolenia. Wielu z nich to laureaci międzynarodowych i krajowych konkursów pianistycznych. Będą to m.in: Szymon Nehring, Tymoteusz Bies, Krzysztof Książek, Karolina Nadolska, Łukasz Krupiński, Kamil Pacholec, Elżbieta Bilicka, Paweł Wakarecy. Artyści zagrają na fortepianie współczesnym oraz instrumencie historycznym. Nagrania odbędą się we wnętrzach obiektu; każdy z pianistów wykona ok. 40 - minutowy program złożony w całości z utworów Fryderyka Chopina. Muzyka ilustrowana będzie zdjęciami Żelazowej Woli, parku oraz łąk mazowieckich. Każdy recital będzie poprzedzony felietonem przybliżającym sylwetkę pianisty i jego osiągnięcia. Podsumowaniem programu będzie rozmowa z ekspertami związanymi z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Gośćmi Barbary Schabowskiej będą m.in. Maciej Janicki - kurator Muzeum Fryderyka Chopina, Mariola Wojtkiewicz - kurator Żelazowej Woli oraz dyrektor Instytutu - Stanisław Leszczyński. W rozmowach poruszane będą następujące tematy: Instrument historyczny: specyfika, modele, wykonawstwo historyczne, cele i zadania NIFC: w tym Konkurs, Festiwal Chopin i jego Europa, Nabytki NIFC, czyli skąd się biorą rękopisy chopinowskie i co wnoszą do naszej wiedzy, Zbiory Muzeum Fryderyka Chopina: co w nich jest, jak są budowane, jaką opowieść o Chopinie tworzą. Dworek w Żelazowej Woli: związek Chopina z tym miejscem, eksponaty i wystawa stała oraz działalność pozamuzealna. Miejsca pobytu Chopina w Polsce: Żelazowa Wola jest jednym z tych miejsc, ale poza Warszawą Chopin odwiedzał też inne. Gdzie spędzał wakacje i na których ulicach można go było spotkać w Warszawie. 13:05 UTWORY FRYDERYKA CHOPINA GRA JAN EKIER Koncert, 22 min, Polska, 1974 Wykonawcy: Jan Ekier Utwory Fryderyka Chopina gra Jan Ekier. W programie: - Barkarola op. 60 - Mazurek e - moll op. 41 nr 1 - Mazurek cis - moll op. 41 nr 4 - Polonez As - dur op. 53 13:30 KONKURS CHOPINOWSKI W TVP KULTURA - DANIIL TRIFONOV - RECITAL Koncert, 10 min, Polska, 2010 Wykonawcy: Daniil Trifnonov W pogramie przypominamy fragmenty występu laureata III nagrody, Daniila Trifonova, który wykona Impromptu Fis - dur op. 35 oraz Tarantela As - dur op. 43. 13:45 CHOPINOWSKIE REMINISCENCJE - SCHERZO CIS - MOLL OP. 39 Koncert, 6 min, Polska, 1999 Wykonawcy: Martha Argerich (fortepian) W cyklu "Chopinowskie reminiscencje" przypominamy utwory Fryderyka Chopina z archiwalnych nagrań Telewizji Polskiej. Martha Argerich wykonuje Scherzo cis - moll op. 39. 13:55 CHOPINOWSKIE REMINISCENCJE - POLONEZ A - DUR OP. 40 NR 1 Koncert, 5 min, Polska, 1979 Wykonawcy: Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia I Telewizji W Katowicach W cyklu "Chopinowskie reminiscencje" przypominamy utwory Fryderyka Chopina z archiwalnych nagrań Telewizji Polskiej. 14:00 CHOPINOWSKIE REMINISCENCJE - NOKTURN ES - DUR OP. 55 NR 2 Koncert, 5 min, Polska, 1999 Wykonawcy: Ewa Pobłocka (fortepian) W cyklu "Chopinowskie reminiscencje" przypominamy utwory Fryderyka Chopina z archiwalnych nagrań Telewizji Polskiej. Ewa Pobłocka wykonuje Nokturn Es - dur op. 55 nr 2. 14:15 WARSZAWSKA PREMIERA Film muzyczny, 101 min, Polska, 1950 Reżyseria: Jan Rybkowski Scenariusz: Jan Rybkowski, Stanisław Różewicz Zdjęcia: Andrzej Ancuta Muzyka: Kazimierz Sikorski Aktorzy: Jan Koecher, Jerzy Duszyński, Barbara Kostrzewska, Nina Andrycz, Danuta Szaflarska, Janusz Warnecki, Jan Kurnakowicz, Gustaw Buszyński, Stanisław Żeleński Jeden z pierwszych filmów Jana Rybkowskiego, w znacznej mierze zdominowany przez "poetykę" socrealistyczną - narzuconą administracyjnie polskiej kulturze pod koniec lat czterdziestych. "Warszawską premierę" reklamowano jako pierwszy po wojnie widowiskowy film muzyczny. W rzeczywistości utwór Rybkowskiego stał się pretekstem do prezentacji (z wiadomą tezą) konfliktów społecznych w połowie XIX wieku. Dzisiejszy widz może jednak darować sobie ideologiczną tendencję filmu na rzecz wątku głównego - walki o wystawienie Moniuszkowskiej "Halki" w Warszawie pod panowaniem rosyjskiego zaborcy. 16:10 LEKCJE PANA KUKI (HERRN KUKAS EMPFEHLUNGEN, MR. KUKA'S ADVICE) Komedia obyczajowa, 94 min, Polska/Austria 2007 Reżyseria: Dariusz Gajewski Scenariusz: Roland Gugganig, Dariusz Gajewski, Radek Knapp Zdjęcia: Wojciech Szepel Muzyka: Michał Litwiniec, Tomasz Sikora, Paweł Czepułkowski, Gunter Pretzel, Albert Wieder Jr Aktorzy: Łukasz Garlicki, August Diehl, Nadia Cameron - Blakey, Andrzej Grabowski, Anna Przybylska, Mirosław Zbrojewicz, Łukasz Simlat, Krzysztof Stroiński, Tomasz Karolak, Lech Mackiewicz, Branko Samarowski, Krista Stadler, Alexander Strobele Po przeczytaniu "Lekcji pana Kuki" natychmiast wiedziałem, że chcę sfilmować tę historię. Zadzwoniłem do Radka Knappa, autora powieści, i następnego dnia rozmawialiśmy w Wiedniu, jak się do tego zabrać. Radek urodził się w Polsce w tym samym roku, co ja. Mając kilkanaście lat wyjechał z matką do Wiednia. Prawdopodobnie przeżyliśmy tę samą wewnętrzną przygodę, tyle że ja kilkanaście lat później. Miałem wielkie szczęście znaleźć gotową powieść, która opisuje moje własne doświadczenia - mówił o genezie swego filmu Dariusz Gajewski. Książka Knappa to ciesząca się przed kilku laty sporą popularnością barwna opowieść o młodym Polaku, który po raz pierwszy wyjeżdża do Austrii w poszukiwaniu pracy, ale i turystycznych wrażeń. W stolicy ojczyzny Mozarta przechodzi twardą szkołę życia, która pomaga mu zweryfikować wyidealizowany obraz mitycznego "Zachodu", a przy okazji odnaleźć własne miejsce w życiu. Nic zatem dziwnego, że Gajewski, który już w obsypanej nagrodami "Warszawie" udowodnił, że dobrze czuje i rozumie problemy polskiej współczesności sięgnął po tę historię. W roli głównej wystąpił Łukasz Garlicki, znany wcześniej przede wszystkim z kreacji Marcina Borowicza w "Syzyfowych pracach" i udanego występu w "Warszawie". W "Lekcjach pana Kuki" młody aktor co najmniej nie zawiódł pokładanych w nim nadziei, czego dowodem jest choćby przyznana mu Nagroda Aktorska na festiwalu filmowym w Orenburgu. W tytułowego pana Kukę wcielił się Andrzej Grabowski, z komediową stylistyką będący od dawna za pan brat. Partnerują im m.in. August Diehl, jeden z najwyżej cenionych aktorów niemieckich młodego pokolenia, coraz głośniej pukający do drzwi Hollywood (występy w "Bękartach wojny" Tarantino i "Salt" u boku Angeliny Jolie i Daniela Olbrychskiego) oraz Nadia Cameron - Blakey, znana głównie z seriali, choć mająca także w dossier epizody w amerykańskich superprodukcjach ("Batmanpoczątek") i filmowych przygodach Jamesa Bonda ("Jutro nie umiera nigdy"). Nieważne, czy ukazana w filmie historia zdarzyła się naprawdę: w każdym razie na pewno mogła się zdarzyć. Wszystko zaczęło się latem 2000 r. Bohater filmu, Waldemar, miał wówczas 20 lat i jeszcze nigdy nie był za granicą. Nudząc się okrutnie, tkwił w swoim miasteczku w samym środku Polski. I właśnie tego lata postanowił coś zmienić w swoim życiu. Nie chciał wyjeżdżać na stałe, marzył jedynie o swoich pierwszych zagranicznych wakacjach. Waldemar bardzo poważnie zabiera się do realizacji celu, chce szczegółowo zaplanować cały wyjazd. Aby mieć pewność, że niczego nie przegapi idzie po radę do bywałego w świecie, a przynajmniej w Europie, sąsiada, owego pana Kuki. Zwierza się mu ze swoich wyjazdowych planów. Ponieważ uczył się w szkole trochę niemieckiego i angielskiego, celem podróży mają być Niemcy albo Anglia.Pan Kuka z różnych powodów zdecydowanie odradza te kierunki, według niego najlepiej pojechać do Wiednia. Przy okazji będzie mógł przekazać pewnemu księdzu paczuszkę. Na koniec lekcji pan Kuka udziela jeszcze jednej wskazówki, że w Wiedniu najlepszy jest hotel Venus. Wyposażony w bezcenną wiedzę Waldemar podróżuje do Austrii rejsowym autokarem, którym zmierzają tam również gastarbeiterzy i przemytnicy. Obok niego siada śliczna dziewczyna, Ala, znacznie wyróżniająca się spośród reszty pasażerów. Na koniec podróży Wldemar chce jej zaproponować spotkanie, ale ona wyraźnie nie ma ochoty na przygodne znajomości, zresztą na dworcu w Wiedniu czeka już na nią jakiś podejrzany osiłek. Podróż marzeń od samego początku idzie jak po grudzie. Waldemara spotyka rzeczywiście ksiądz, który miał mu pomóc, ale okazuje się, że to fałszywy duchowny. Gdy tylko odbiera przesyłkę, ściąga sutannę, nie pozostawiając żadnych złudzeń. Na odchodnym jeszcze wskazuje Waldemarowi, gdzie jest hotel Venus, który okazuje się zwykłą ławką w parku. Podróżnik przesypia tam parę nocy, a drobne fundusze, które zabrał z Polski nie wystarczają na długo. Forsa szybko topnieje i trzeba rozejrzeć się za jakąś pracą. Wraz z podobnymi jemu nieszczęśnikami, znajdującymi się w fatalnej sytuacji finansowej, trafia, jakby się początkowo wydawało, na wspaniałą okazję. Oto ich rodak proponuje całkiem intratne zajęcie i w dodatku dowozi własnym transportem na miejsce. Potem jeszcze tylko bierze całkiem sporą kaucję za sprzęt i obiecuje zjawić się pod wieczór z wypłatą. Kiedy po wykopaniu ogromnego basenu, czekają na szefa, zamiast niego nagle pojawia się policja. Okazuje się, że rzekomy prywatny teren, to po prostu park przyrody. Na szczęście Waldemar unika aresztowania, bo był wtedy w krzakach. Wpadka omija jeszcze jednego Polaka, Mirka, który obiecuje pomóc załamanemu rodakowi. Waldemar poznaje nowe miejsca i nowych ludzi. Nocuje w wynajętym lokum u Mirka i jego przyjaciela z Niemiec Lothara, zbuntowanego artysty, grającego na fortepianie. Przyjechał do Wiednia, żeby studiować muzykę, ale brakuje mu weny twórczej. Żyje w biedzie jak inni emigranci, choć ma bardzo bogatych rodziców. Jest zbyt dumny, by prosić o pieniądze "hipokrytów opychających się bieługą". Waldemar przekonuje się na własnej skórze, czym naprawdę jest ów legendarny Zachód. Przeżywa nie tylko pierwszy wyjazd za granicę, ale także pierwszą pracę, swój pierwszy bliski kontakt z dziewczyną, pierwsze spotkanie ze skinami, poznaje też smak pierwszej kradzieży i pierwszego skoku na bank, którego dokonuje niejako nieświadomie, towarzysząc Lotharowi. 18:00 ODYSEJA FILMOWA - 1939 - 1952: NOWY JĘZYK KINA (1939 - 1952: THE DEVASTATION OF WAR... AND A NEW MOVIE LANGUAGE) Film dokumentalny, 62 min, Wielka Brytania, 2011 Reżyseria: Mark Cousins Scenariusz: Mark Cousins Zdjęcia: Mark Cousins Wykonawcy: Mark Cousins 15 - godzinna opowieść o historii światowego kina. Wojenna trauma sprawiła, że kino stało się odważniejsze. Ta część historii zaczyna się we Włoszech, potem przenosimy się do Hollywood, poznajemy Orsona Wellesa i mroczną kartę amerykańskiego filmu oraz dramaty epoki maccartyzmu. O tamtych czasach opowiadają scenarzyści Paul Schrader i Robert Towne, a twórca "Deszczowej piosenki", Stanley Donen, przybliża swoją filmową karierę. Okazuje się także, że najlepiej tę wyjątkową epokę podsumowują takie brytyjskie filmy, jak na przykład "Trzeci człowiek". (opis dystrybutora) 19:30 KOŁO PIÓRA Magazyn, 25 min, Polska, 2019 Reżyseria: Joanna Makowska Scenariusz: Marcin Kube Wykonawcy: Mariusz Cieślik (prowadzący) Aktorzy: Mariusz Drężek "Koło pióra" to autorski program literacki Mariusza Cieślika, który opowiada o najważniejszych wydarzeniach ze świata literatury. Tym razem na scenie współczesnej pisarz i reportażysta, Witold Szabłowski opowie o swojej najnowszej książce "Jak nakarmić dyktatora". Gościem na scenie klasycznej jest aktywista miejski, Cezary Polak, związany z warszawskim Grochowem, który przypomni postać pisarza Stanisława Swena Czachorowskiego, z okazji wznowienia jego książki "Pejzaż Gnojnej Góry". 22:35 ŚWIAT W PIOSENCE - HURAGAN KATRINA (SOUNDTRACKS: HURRICANE KATRINA) Film dokumentalny, 40 min, USA, 2017 Reżyseria: Dwayne Johnson, Dany Garcia Seria "Soundtracks" przedstawia związki muzyki z różnego rodzaju wydarzeniami historycznymi. Każdy odcinek dotyczy tragedii, momentów euforii lub zdarzeń, które dały początek nowym ruchom. Wraz z nimi prezentowane są muzyka, artyści i nurty mające szczególny związek z tymi przemianami. Huragan Katrina z 2005 roku uważany jest za jeden z największych kataklizmów, jakie dotknęły Stany Zjednoczone. W obliczu tak tragicznych wydarzeń, muzyka pełni szczególną rolę. Nie inaczej było tym razem. Znani muzycy zdobyli się na wielki gest. 00:15 TERAZ ANIMACJE! - XOXO POCAŁUNKI I UŚCISKI Film animowany, 13 min, Polska, 2016 Reżyseria: Wioletta Sowa Scenariusz: Wioletta Sowa Zdjęcia: Marcin Koszałka Muzyka: Jan Pilch Melancholijna, pozbawiona słów animacja o emocjonalnych relacjach damsko - męskich i partnerskich. Film wydobywa z metaforycznych sytuacji głęboko ukryte mechanizmy psychologiczne, warunkujące reakcje wobec najbliższych nam osób. (http: //www.krakowfilmfestival.pl/) 00:30 TERAZ ANIMACJE! - REFRENY Film animowany, 13 min, Polska, 2007 Reżyseria: Wioletta Sowa Scenariusz: Wioletta Sowa Muzyka: Leszek Możdżer Wykonawcy: Masza Bogucka, Wojciech Poradowski, Antoni Lemański, Jędrzej Lemański Trzy pokolenia kobiet łączą wspólne więzi i przeżycia. Wspomnienia, które im towarzyszą, tworzą powtarzający się splot emocji i losów. Kiedy najmłodsza z kobiet staje na granicy dojrzałości, wspomina dzieciństwo i list, który zostawiła jej babcia. Poetycka plastyka i przejmująca warstwa muzyczna tworzą emocjonalny i wyrafinowany obraz filmowy. Film zrealizowany pod opieką artystyczną prof. Jerzego Kuci. 03:05 KINO NOCNE - PRÓBA CIŚNIENIA Film psychologiczny, 73 min, Polska, 1976 Reżyseria: Tadeusz Junak Scenariusz: Krzysztof Zanussi Zdjęcia: Ryszard Lenczewski Aktorzy: Piotr Krukowski, Anna Bieluszko, Halina Gryglaszewska, Krystyna Hanzel, Magdalena Jarosz, Elżbieta Karkoszka, Ewa Kolasińska, Maria Rybarczyk, Jerzy Fedorowicz, Marcin Heil, Edward Lubaszenko, Jerzy Stuhr Młody naukowiec, Piotr Krukowski, zdenerwowany kłopotami osobistymi doprowadza do wybuchu podczas doświadczenia w laboratorium. Wypadek ten zmusza go do refleksji i weryfikacji dotychczasowego życia i kariery naukowej. 04:30 DOBRA NOCKA - SEB SKALSKI Koncert, 43 min, Polska, 2018 Rejestracja godzinnego występu DJ - a Seba Skalskiego w klasycznej scenerii Parku Rzeźby Królikarnia z udziałem publiczności.