Program 1 Poniedziałek, 14.10.2019 06:15 PRZYSIĘGA - ODC. 28 (YEMIN) Serial obyczajowy, 44 min, Turcja, 2019 Reżyseria: Ayhan Özen, Serkan Mut Scenariusz: Yasar Arak, Nazmiye Yilmaz Aktorzy: Özge Yagiz, Gökberk Demirci, Can Verel, Munise Özlem, Berkant Müftüler, Gül Arcan, Ali Dereli, Tugce Ersoy Sehriye jest zawstydzona, bo opowiedziała Leyli o matce Masal. Kemal prosi dziewczynę, żeby nic nie robiła z tymi informacjami. Vural kupuje od znajomego broń. Chce się zemścić na Cavidan. Reyhan kłóci się z Emirem. Obserwuje to Nigar i zawiadamia matkę Emira. Leyla lunatykuje przy Kemalu. 07:10 ELIF S.III - ODC. 585 (ELIF) Serial obyczajowy, 43 min, Turcja, 2014 Reżyseria: Fulya Yavuzoglu Aktorzy: Cemre Melis Cinar, Isabella Damla Guvenilir, Volkan Colpan, Selin Sezgin, Altug Seckiner Fevziye bardzo niepokoi się stanem córki. Żeby nie stracić poważnego klienta, Cevahir prosi Arzu, żeby wróciła do szwalni. Sitare jest zazdrosna o Zeynep. Postanawia skłócić ze sobą małżonków. Mówi Selimowi o wizycie Erkuta, wmawiając mu, że to Zeynep chciała ukryć przed nim całą sytuację. Arzu wciąż odmawia zapłaty za napaść na Yusufa, za co zostaje postrzelona w nogę. Sitare natyka się na Erkuta. Mężczyzna grozi jej, że jeśli nie będzie z nim współpracować, zdradzi Vedatowi miejsce jej pobytu. Ranna Arzu dzwoni po pomoc do Ümita, przekonuje męża, że została zaatakowana przez wrogów swojego ojca. 08:40 KORONA KRÓLÓW - TAKA HISTORIA... - ODC. 43 - OPOLCZYK - DROGA DO NAMIESTNIKA Telenowela dokumentalna, 24 min, Polska, 2019 Reżyseria: Piotr Fiedziukiewicz Scenariusz: Marta Hryniak Muzyka: Marcin Przybyłowicz Wykonawcy: Wojciech Żołądkowicz (prowadzący) Książę Władysław Opolczyk - prawnuk Łokietka. Mądry polityk czy tylko zręczny karierowicz. Na pewno człowiek bardzo ambitny i lojalny wobec swoich pracodawców. Może tylko nazbyt wierzący w swoją wielkość. Był jednym ze śląskich książąt, których ambicje znacznie przerastały odziedziczony majątek. I gdy pewnego dnia na jego drodze stanęła królowa węgierska Elżbieta, postanowił, że będzie najlepszym i najwierniejszym sługą Andegawenów. Jego kariera nabrała niezwykłego tempa. Był palatynem Węgier czyli najwyższym świeckim urzędnikiem - drugim po królu. Mógł w imieniu króla wydawać wyroki we wszystkich sprawach. Dostawał wsie, miasta i zamki. Gdy Ludwik Andegaweński chciał obalić testament Kazimierza Wielkiego, w którym Kaźko Słupski został usynowiony, książę Władysław Opolczyk zrobił za niego całą czarną robotę. Pomimo że był wnukiem siostry zmarłego króla. Potem został zarządcą Rusi - dostał tam pełnię władzy. Był świetnym zarządcą. Znacznie gorzej zarządzał Polską, gdy został namiestnikiem. Król Ludwik Andegaweński pozbawił go tego urzędu i koło fortuny zaczęło się toczyć w inną stronę. Zaczął tracić majątek i wpływy. 09:20 RANCZO S.III - ODC. 39 (SERIA III, ODC. 13) - SZCZĘŚLIWE ROZWIĄZANIE Serial obyczajowy, 47 min, Polska, 2008 Reżyseria: Wojciech Adamczyk Scenariusz: Robert Brutter, Jerzy Niemczuk Zdjęcia: Włodzimierz Głodek Muzyka: Krzesimir Dębski Aktorzy: Ilona Ostrowska, Arkadiusz Nader, Cezary Żak, Paweł Królikowski, Grzegorz Wons, Jacek Kawalec, Artur Barciś Do konfesjonału ustawia się kolejka kobiet, a w kolejce wszystkie, z którymi polonista przeprowadzał wywiady. Kiedy spowiedź się kończy, ksiądz jak bomba wypada z konfesjonału i pędzi do polonisty. Witebski dostaje dożywotni zakaz rozmawiania z kobietami o ich duszy, ze wszystkimi tego konsekwencjami, bo inaczej ksiądz osobiście wyrwie mu nogi z tego miejsca, w którym są. Ogarnięty zgrozą ksiądz bierze się za dalsze porządki moralne, postanawiając pożenić wszystkie pary, co żyją bez ślubu, a jest takich par sporo. Akurat jednak większość par dochodzi do podobnego wniosku, co misję księdza czyni nad wyraz skuteczną. Nawet w przypadku Kusego i Lucy okazuje się, że Lucy brała za oceanem jedynie cywilny ślub, więc z kościelnego punktu widzenia nie ma żadnych przeszkód. W finale wzruszony ksiądz udziela ślubu pięknie wystrojonej parze: okazuje się, że to Japycz z Michałową stoją na ślubnym kobiercu. Uroczystość trzeba jednak przyspieszyć, bo obecna w kościele córka Więcławskich, Werka, być może ze wzruszenia, akurat zaczyna rodzić Więcławskim chińskiego potomka. 10:20 KOMISARZ ALEX S.III - ODC. 27 (SERIA III, ODC. 1) - ZABÓJCZA NAMIĘTNOŚĆ Serial kryminalny, 42 min, Polska, 2013 Reżyseria: Robert Wichrowski Scenariusz: Karolina Franowska, Magdalena Jóźwik, Janusz Petelski, Robert Miękus, Agnieszka Błotnicka Zdjęcia: Jacek Fabrowicz Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Jakub Wesołowski, Magdalena Walach, Ireneusz Czop, Janusz Chabior, Anna Przybylska W sądzie odbywa się proces kobiety, okrzykniętej w prasie "łódzką modliszką". Zostaje skazana za współudział w zabójstwie męża. Bromski jest obecny na sali sądowej podczas odczytywania wyroku. To on doprowadził do osadzenia "modliszki" za kratkami. Udowodnił, że kobieta manipulowała kochankiem, podżegając go do zbrodni. Skazana odgraża się komisarzowi w sądzie. Nigdy nie zapomni, że to przez niego długie lata życia spędzi w więzieniu. Proces relacjonują media. Jeden z dziennikarzy odwiedza "modliszkę" w areszcie. Chce przeprowadzić z nią wywiad. Ma mu opowiedzieć prawdę o zbrodni. Sensacyjną sprawą żyje cała Łódź. Spotkanie z morderczynią to wielka szansa dla dziennikarza. Tymczasem kobieta sugeruje, że zgodzi się na szczerą rozmowę, ale za pomoc w ucieczce. Następnego dnia, kiedy "modliszka" jest konwojowana do więzienia, dochodzi do napadu. Zamaskowany i uzbrojony mężczyzna terroryzuje strażników i odbija kobietę. Sprawą zajmuje się Bromski. Kto może stać za odbiciem "modliszki"? Okazuje się, że dziennikarz nie był jedynym mężczyzną, któremu atrakcyjna trzydziestolatka ostatnio zawróciła w głowie. Pod jej urokiem był także jeden z pracowników aresztu. Bromski i jego zespół rozpoczynają śledztwo. Komisarz nie zdaje sobie sprawy z zagrażającego mu niebezpieczeństwa. Kobieta obiecała przecież zemstę i ma zamiar dotrzymać słowa. 11:05 OJCIEC MATEUSZ S.XV - ODC. 195 (OJCIEC MATEUSZ XV ODC. 9) - MEDIUM Serial kryminalny, obyczajowy, 41 min, Polska, 2015 Reżyseria: Wojciech Nowak Scenariusz: Jolanta Hartwig Sosnowska Zdjęcia: Jarosław Żamojda Aktorzy: Artur Żmijewski, Kinga Preis, Aleksandra Górska, Michał Piela, Piotr Polk, Artur Pontek, Katarzyna Burakowska, Rafał Cieszyński, Lucyna Malec, Monika Mariotti, Kamila Baar - Kochańska, Radosław Krzyżowski, Honorata Witańska, Pascal Kaczorowski, Maria Gortych Mateusz rozmawia z Haliną Łącką, której córka zaginęła przed laty. Przedstawia mu Lilianę, która jest medium. Okazuje się, że Liliana ma wizje, w których powraca Aneta. Mateusz na prośbę Haliny idzie na policję. Możejko i Nocul rozmawiają z Lilianą. Opisuje ona miejsce, gdzie jej zdaniem ma przebywać Aneta. Policjanci dokonują niezwykłego odkrycia we wskazanym miejscu. 12:55 BBC W JEDYNCE - PIERWSZY ROK ŻYCIA ZWIERZĘCYCH MALUCHÓW ODC. 2 (FIRST YEAR ON EARTH) Film dokumentalny, 48 min, Wielka Brytania, 2019 Reżyseria: Dominic Weston Wykonawcy: Kacper Kaliszewski Dokument BBC Studios w trzech odcinkach zaprezentuje pierwszy rok życia małego słonia, lisa i goryla. Emocjonalne historie, dramatyczne przygody i pierwsze doświadczenia. Mały goryl wśród plątaniny drzew w dżungli, słonik, który uczy się, jak odróżnić wroga od przyjaciela czy cała gromadka braci i sióstr lisków, które uczą się niezależności i przygotowują się do arktycznej zimy. W drugim odcinku maluchy między 3 a 9 miesiącem życia zmagają się z problemami na drodze do samodzielności. W Kalifornii szybko rosnący mały kałan musi się nauczyć, co jeść, a czego unikać w świecie zdominowanym przez człowieka. Na Sri Lance 5 - miesięczny makak korzysta ze swojej uprzywilejowanej pozycji. Na skraju Arktyki, gdy jest mało pożywienia 3 - miesięczne liski konkurują z rodzeństwem o każdy kęs. W Ugandzie 8 - miesięczna samiczka goryla górskiego rozwija umiejętności, by móc penetrować korony drzew w poszukiwaniu posiłku. A w Kenii 5 - miesięczna słoniczka ma zaledwie parę tygodni na poznanie innych rodzin i nawiązanie więzi, które pomogą przeżyć w coraz niebezpieczniejszym świecie. Kenia Południowa. Rezerwat Masai Mara łączy się z parkiem Serengeti, tworząc ogromną sawannę. To jeden z najważniejszych naturalnych habitatów w Afryce. Każdy maluch napotyka trudności na drodze do samodzielnego życia, jednak dla niektórych bezlitosna rzeczywistość jest sporym szokiem. Nie wystarczy, że maluchy nauczą się dostępu do pokarmu. Muszą jeszcze walczyć z rodzeństwem, by przetrwać. W kolejnym odcinku, gdy maluchy będą samodzielniejsze, staną przed kilkoma największymi wyzwaniami w życiu. By zapewnić sobie bezpieczną przyszłość poza świątynią, Jazir musi się nauczyć zjednywać sobie sojuszników wśród starszych makaków. Ponieważ Bisque i Chowder są bardziej narażone na ataki drapieżników, muszą się nauczyć wzajemnie sobą opiekować. 14:00 ELIF S.III - ODC. 586 (ELIF) Serial obyczajowy, 43 min, Turcja, 2014 Reżyseria: Fulya Yavuzoglu Aktorzy: Cemre Melis Cinar, Isabella Damla Guvenilir, Volkan Colpan, Selin Sezgin, Altug Seckiner Asuman pojawia się u Erkuta, ten jednak nie chce z nią rozmawiać. Hülya namawia Leylę, żeby nie rezygnowała z Yusufa. Leyla odwiedza Yusufa, ale trudno jej znieść zażyłość między Yusufem a Melek. Policja podejrzewa, że Cevahir miał coś wspólnego z atakiem na Yusufa. Tymczasem mężczyzna znajduje list z pogróżkami adresowany do Arzu. Jest pewien, że to Arzu stoi za napaścią na Yusufa. Niezwłocznie informuje o wszystkim Ümita. Mężczyzna jest wściekły, że Arzu znów go oszukała. 16:05 PRZYSIĘGA - ODC. 29 (YEMIN) Serial obyczajowy, 42 min, Turcja, 2019 Reżyseria: Ayhan Özen, Serkan Mut Scenariusz: Yasar Arak, Nazmiye Yilmaz Aktorzy: Özge Yagiz, Gökberk Demirci, Can Verel, Munise Özlem, Berkant Müftüler, Gül Arcan, Ali Dereli, Tugce Ersoy Leyla postanawia na własną rękę odnaleźć matkę Masal, bo widzi, jak bardzo dziewczynka cierpi. Vural napada na Cavidan i Cemre na oczach Reyhan. Kiedy postanawia im pomóc, zostaje porwana. Cavidan nie zamierza zawiadamiać policji o porwaniu synowej. Kemal martwi się przypadłością Leyli i zasięga porady u pani doktor Suheyli. 18:00 KLAN - ODC. 3531 Telenowela, 22 min, Polska, 2019 Reżyseria: Sebastian Chondrokostas, Adam Molak, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski Scenariusz: Marcin Strzelecki, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Emma Wójcik, Izabela Trojanowska, Susanne Nathusius, Zbigniew Borek, Jan Piechociński, Dariusz Lewandowski, Tomasz Stockinger, Marcin Błaszak, Michał Wolski, Paulina Holtz, Amelia Malesa, Ewa Ampulska, Michał Lesień, Paweł Grządziel, Kaja Paschalska Darek został na noc u Dżesiki. Zastanawia się jednak, czy to rzeczywiście przypływ uczuć do niego czy tylko z powodu Brajana. Kiedy wchodzi do biura, sekretarka szybko kończy rozmowę. Darek orientuje się, że po drugiej stronie był Brajan. W końcu daje mu pracę, ale pryzpomina o warunkach. Do Rosso przychodzi kucharz Adam. Po przebytym zawale jeszcze jest na zwolnieniu, ale chce sprawdzić, co się dzieje w restauracji. Boi się o swój etat. Monika i Feliks zapewniają, że młody zastępca nie stanowi zagrożenia. Z Turcji wraca Janusz. Od żony wie, że Ola ma do niego pretensje. Stara się ją przekonać, że wszyscy walczą w sprawie Rafała. Zagląda również Paweł i deklaruje pomoc w opłaceniu tamtejszego adwokata. Adam przygląda się, jak Bazyli przygotowuje deser, na który zaprosił do Rosso Małgosię. Sam zajmuje się befsztykami, kiedy Bazyli na chwilę wypada do kwiaciarni. 20:30 LEŚNICZÓWKA - ODC. 148 Telenowela, 21 min, Polska, 2019 Reżyseria: Robert Wichrowski, Radosław Dunaszewski Scenariusz: Piotr Jasek, Agnieszka Jelonek - Lisowska, Piotr Mikołajczak, Monika Leszek, Łukasz Olszacki, Agata Winnicka, Ariadna Lewańska, Zdzisław Brochwicz, Marta Hryniak, Maciej Kowalewski Zdjęcia: Artur Zdral, Artur Zdral Aktorzy: Przemysław Bluszcz, Jarosław Borodziuk, Marek Bukowski, Sambor Czarnota, Marta Chyczewska, Iwona Cichosz, Beata Fido, Jolanta Fraszyńska, Aleksandra Grzelak, Arkadiusz Janiczek, Ireneusz Kozioł, Zbigniew Lesień, Kamil Mróz, Sylwia Nowiczewska, Beata Schimscheiner Konrad (Sambor Czarnota) tuż po przebudzeniu pisze SMS - a do Katarzyny (Jolanta Fraszyńska). Kilka godzin później podekscytowana Katarzyna czeka na odwiedziny Konrada. Gdy rozlega się dzwonek, otwiera, a na progu stoi Krzysztof (Marek Bukowski). Zirytowana Ruszczycówna zmienia plany i postanawia odwiedzić Konrada w leśniczówce. Gdy informuje o tym leśniczego, ten natychmiast zleca Beacie pracę w terenie. Niespodziewanie w leśniczówce zjawia się też proboszcz (Zbigniew Lesień) i zabiera Konrada na polankę, by mu pokazać, gdzie chciałby postawić tymczasową kapliczkę. Gdy wracają do samochodu, dopada ich Gromniakowa (Sylwia Nowiczewska - Elis). Ma pretensje do leśniczego o lisa, który morduje jej kury. Po chwili pada strzał! Wściekły Bogdan (Henryk Talar) wręcza synowi (Przemysław Bluszcz) gazetę, w której na pierwszej stronie opublikowano zdjęcie Katarzyny z festynu. Ma pretensje, że to Ruszczycówna jest opisana jako główna inicjatorka zbiórki pieniędzy na odbudowę kościoła. Janusz próbuje się usprawiedliwiać. Do LasPostu zagląda zdenerwowany Artur (Arkadiusz Janiczek), sprawdza maile. Znajduje wiadomość od Edytki (Milena Suszyńska) i zaczyna go czytać z wypiekami na twarzy. Wkrótce wściekły kieruje się do wyjścia. Beatka próbuje przeczytać maila od Edyty. 21:00 TEATR TELEWIZJI - TOTUS TUUS Teatr, 75 min, Polska, 2016 Reżyseria: Paweł Woldan Scenariusz: Paweł Woldan Zdjęcia: Jarosław Żamojda Muzyka: Andrzej Krauze Aktorzy: Ireneusz Czop, Adam Woronowicz, Olgierd Łukaszewicz, Małgorzata Kożuchowska, Zbigniew Lesień, Jerzy Zelnik, Henryk Talar, Marcin Troński, Przemysław Bluszcz, Piotr Głowacki, Jacek Bursztynowicz, Beata Fido, Wiesław Komasa, Mariusz Bonaszewski, Sławomir Holland Spektakl obejmuje okres od zamachu na życie Jana Pawła II, 13 maja 1981 roku, do pobytu papieża w klinice Gemelli. Po zamachu Ojciec Święty jeszcze bardziej uświadamia sobie i upewnia się, że Matka Boska, której zawierzył siebie i swoje kapłaństwo, uchroniła go od śmierci. Los swój wiąże z trzecią tajemnicą fatimską, z którą zapoznaje się w szpitalu. Na szpitalnym łożu przekonuje się, że trzeba zawierzyć świat i Rosję Niepokalanej, aby uchronić ludzkość przed zagładą. W scenach retrospekcyjnych Jan Paweł II wraca do ostatnich 3 miesięcy przed wyborem na Stolicę Piotrową. Jest to niezwykły czas, w którym doświadcza, że może zostać papieżem. Powstało wiele obrazów o Janie Pawle II, ale nigdy nie pokazano tego szczególnego okresu przed konklawe i pobytu w szpitalu po zamachu. Z jednej strony jest to spektakl ukazujący wydarzenia poprzedzające wybór na papieża, a z drugiej przedstawiający duchowy portret Jana Pawła II. Wszystkie sceny są oparte na autentycznych wydarzeniach, a aktorzy odtwarzają wybitne postaci, m. in.: prymasa Stefana Wyszyńskiego, kard. Andrzeja Deskura, kard. Stanisława Dziwisza, prof. Stefana Swieżawskiego, Wandę Półtawską, o. Jerzego Tomzińskiego, Marię Okońską. Spektakl realizowany w miejscach naturalnych, w plenerach polskich i w Rzymie. 22:30 SPRAWIEDLIWOŚĆ Film dokumentalny, 52 min, Polska, 2019 W 2009 roku, Instytut Pamięci Narodowej podał, że w czasie II wojny światowej zginęło od 5, 6 do 5, 8 mln obywateli polskich, z czego zdecydowana większość z rąk Niemców. Polska w czasie II wojny światowej poniosła największe straty biologiczne (na każdy tysiąc mieszkańców straciła 220 osób) i materialne, które w przeliczeniu na jednego wyniosły 626 dolarów. Według materiałów przedstawionych na Międzynarodowej Konferencji Reparacyjnej w Paryżu, w roku 1946, straty rzeczowe w Polsce wyniosły 16, 9 mld dolarów. 2/5 dóbr kulturalnych Polski zostało całkowicie zniszczonych. Pod naciskiem mocarstw Polska musiała również odstąpić Związkowi Radzieckiemu 48% swojego terytorium, tracąc na wschodzie około 178 000 km². Większość powstałych strat była skutkiem okupacji niemieckiej, za drugą część strat odpowiedzialne było ZSRR. Polska nigdy nie zrzekła się tych odszkodowań. Od kilku lat przetacza się przez nasz kraj duża, publiczna dyskusja, która dotyczy właśnie historii. Wybijają się dwa tematy. Oba budzą bardzo żywe emocje społeczne. Oba mają szeroki zasięg. Dotykają spraw ważnych dla historii Polski, ale przede wszystkim problemów współczesnych. Mają i będą miały swoje konsekwencje w stosunkach międzynarodowych, ponieważ dotykają nie tylko Polski, ale również Niemiec, Izraela, USA i Unii Europejskiej. 23:35 EKSTRADYCJA III - ODC. 9/10 Serial sensacyjny, 57 min, Polska 1998 Reżyseria: Wojciech Wójcik Scenariusz: Cezary Harasimowicz, Wojciech Wójcik Zdjęcia: Piotr Wojtowicz Muzyka: Janusz Stokłosa Aktorzy: Marek Kondrat, Janusz Gajos, Henryk Bista, Renata Dancewicz, Witold Dębicki, Adam Ferency, Jolanta Fraszyńska, Krzysztof Kolberger, Piotr Machalica, Marian Opania, Danuta Stenka, Tadeusz Szymków, Edward Żentara, Zygmunt Bielawski, Stanisława Celińska, Maciej Damięcki, Maciej Kozłowski, Joachim Lamża i inni W szpitalu Halskiego odwiedzają Sawka i Jerzy, od którego Olgierd dowiaduje się, że Krystyna jest w rzeczywistości czołową agentką polskiego wywiadu. Policja ogłasza list gończy za Sumarem. Morderca słusznie podejrzewa, że za całą sprawą stoi Tuwara. Zaczyna śledzić swego zleceniodawcę. Odkrywa kryjówkę w podziemiach Pałacu Kultury. Zaczyna też domyślać się planów Tuwary i jego kumpli. Tymczasem Ćma wstrząśnięta artykułem o Halskim postanawia nie spuszczać ze oka skorumpowanego ministra. Zdrowy już Olgierd ponownie odwiedza dom dziecka i ustala, że Tuwara vel Kosmala to najprawdopodobniej czasowo "uśpiony" rosyjski agent. 00:45 JEDEN DZIEŃ (ONE DAY) Melodramat, 102 min, USA, 2011 Reżyseria: Lone Scherfig Scenariusz: David Nicholls Aktorzy: Anne Hathaway, Jim Sturgess, Ken Stott, Romola Garai, Rafe Spall, Jodie Whittaker, Georgia King Scenariusz Davida Nichollsa powstał na podstawie jego własnej powieści "Jeden dzień", wydanej w 2009 r. W głównej roli wystąpiła Anne Hathaway, zdobywczyni Oscara w 2013 roku za "Nędzników". W "Jednym dniu" znakomicie zagrała uroczą Emmę Morley, zbyt mądrą i zbyt dojrzałą dla chłopaka, w którym jest zakochana po uszy. A tymczasem ów wybraniec jej serca, niejaki Dexter Mayhew, myśli tylko o sobie, jest przekonany o swojej wartości i o tym, że jemu należy się w życiu wszystko: telewizyjna kariera, atrakcyjne kobiety, pieniądze i luksusowe samochody. Zadufany w sobie chłopak nie jest w stanie docenić Emmy, nie dociera do niego fakt, że spotkał na swej drodze prawdziwy skarb. Emma i Dexter poznali się podczas uroczystości na zakończenie college’u. Wtedy obiecali sobie, że będą spotykać się co roku, by dzielić się swoimi osiągnięciami, sukcesami, by opowiadać o swoich miłościach, marzeniach. Bohaterowie filmu żyją wprawdzie w wielkiej przyjaźni, ale nie łączy ich głębsze uczucie. Przynajmniej ze strony bogatego i pewnego siebie chłopaka nigdy nie wypłynął żaden miłosny gest, który dałby podkochującej się w nim dziewczynie choćby odrobinę nadziei na bliższy związek. Rok po zakończeniu college'u Emma pracuje jako kelnerka w meksykańskiej restauracji w Londynie. Tymczasem Dexter używa życia, podróżuje po świecie, podrywa dziewczyny. Szczęście mu sprzyja, robi karierę zawodową w telewizji, prowadzi talk - show. Ma duże pieniądze i jest sławny. A Emma spotyka na swej drodze Iana, komika, który niezbyt przypada jej do gustu, ale zaczyna się z nim spotykać dla zabicia czasu. Dziewczyna chce zostać nauczycielką i podnosi swoje kwalifikacje w tym kierunku. Dexter dowiaduje się o śmiertelnie chorej matce, która ma raka i postanawia ją odwiedzić. Akurat związek Emmy i Iana przeżywa kryzys, dziewczynę coraz mniej bawią żarty komika i on sam. Umawia się na kolację z Dexterem, który jednak więcej czasu poświęca innym dziewczynom wokół. Emma robi mu publicznie scenę zazdrości i obiecuje sobie, że już nigdy się nie spotkają. Zamierza całkowicie zerwać z nim przyjacielskie kontakty. Wykrzyczy mu jeszcze, że go kocha, ale już nie lubi. Mija znowu kilka lat. Koleżanka Emmy z akademika i stary przyjaciel Dxetera biorą ślub i zapraszają ich na wesele. Emma dowiaduje się, że jej ukochany ma nową dziewczynę Sylwię i wkrótce zostanie ojcem. Próbuje ukryć zmieszanie i ból. Wkrótce Dexter odkrywa, że Sylwia ma romans z przyjacielem z dawnych lat i para rozstaje się. Rozstają się też Emma i Ian. Dziewczyna przenosi się do Paryża, gdzie odwiedza ją Dexter, w nadziei, że będą razem. Ale Emma jest zajęta, ma nowego chłopaka, który gra w zespole jazzowym Ich drogi znowu się więc rozchodzą. Taki stan rzeczy będzie trwał jakiś czas, ale w końcu zdarzy się coś, co otworzy Dexterowi oczy na pewne sprawy, pozwoli dostrzec inne wartości w życiu i prawdziwy sens istnienia. 02:40 JESZCZE NIE WIECZÓR Dramat obyczajowy, 99 min, Polska, 2008 Reżyseria: Jacek Bławut Scenariusz: Jacek Bławut, Jacek Piotr Bławut, Stanisław Józefowicz Zdjęcia: Wojciech Staroń Muzyka: Tomasz Stroynowski Aktorzy: Jan Nowicki, Nina Andrycz, Sonia Bohosiewicz, Irena Kwiatkowska, Danuta Szaflarska, Teresa Szmigielówna, Beata Tyszkiewicz, Ewa Krasnodębska, Bożena Mrowińska, Zofia Perczyńska, Anna Grażyna Suchocka, Zofia Wilczyńska, Stefan Burczyk, Wieńczysław Gliński, Witold Gruca "Jeszcze nie wieczór" to pełnometrażowy debiut wybitnego dokumentalisty Jacka Bławuta. To film o miłości, przemijaniu i aktorach, ich ekscentryczności, marzeniach zagrania jeszcze jednej, może już ostatniej wielkiej roli. Do Domu Aktora w Skolimowie przyjeżdża na rekonwalescencję gwiazdor kina i teatru Jerzy (Jan Nowicki). Przybycie niepoprawnego ekscentryka zakłóca ustabilizowane życie mieszkańców, tym bardziej że Jerzy namawia ich do wspólnego wystawienia Fausta Goethego. Równocześnie flirtuje z Małgorzatą, zmysłową pracownicą ośrodka (Sonia Bohosiewicz). W 2008 roku na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni film otrzymał Srebrne Lwy i nagrodę australijskich dystrybutorów Złotego Kangura, a Jan Nowicki nagrodę za pierwszoplanową rolę męską. W 2009 roku Jacek Bławut na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej Prowincjonalia we Wrześni odebrał Nagrodę Główną Jańcia Wodnika. 04:30 NOTACJE - IZABELLA KŁOSIŃSKA. ZAPACH TEATRU Felieton, 10 min, Polska, 2018 Autor: Maria Nockowska Izabella Kłosińska (rocznik 1952), śpiewaczka operowa, uznawana za jeden z najpiękniejszych sopranów na świecie. Opowiada o swoim domu rodzinnym, w którym zawsze się śpiewało, wspomina pierwsze publiczne występy w wieku 7 lat oraz kolejne etapy młodzieżowej kariery w szkolnych zespołach bigbitowych, na festiwalu piosenki radzieckiej, w zespołach jazzowych. Przypomina sukces odniesiony na egzaminie na Wydział Wokalny warszawskiej Akademii Muzycznej, mimo że nie znała nut, okres studiów i pierwsze role na deskach Teatru Wielkiego.