TVP Kultura Czwartek, 27.02.2020 08:45 CASTING Film dokumentalny, 13 min, Polska, 2011 Reżyseria: Kacper Zamarło Scenariusz: Kacper Zamarło Zdjęcia: Kacper Zamarło Syrenka Warszawska, robot, krasnal, Czerwony Kapturek, miłośnik Japonii, zielony kosmita - oto uczestnicy nietypowego castingu. Trwają zdjęcia próbne do filmu animowanego, które prowadzi animowany reżyser i jego animowany asystent. Bohaterowie stają na białym tle i kolejno odpowiadają na zadawane przez twórców pytania, np. o własną wizję aktorstwa, w jakim filmie chcieliby zagrać, co zrobiliby, gdyby wygrali w totka. Opowiadają o swoich pasjach i marzeniach. Filmowcy chcą poznać aktorskie umiejętności kandydatów, ich preferencje i temperament. Pytania w formie napisów pojawiają się na planszach. Postaci obdarzone zostały bogatą mimiką, która koresponduje z charakterem ich wypowiedzi, niekiedy podkreślając ich absurdalny, komiczny charakter. Tymczasem głosy, które słyszymy, należą do przyjaciół i znajomych twórców. Napisy końcowe każą widzowi połączyć postać z konkretnym, autentycznym nazwiskiem: Czerwony Kapturek to ówczesna studentka animacji Natalia Brożyńska, autorka "Drżących trąb" (2010). Miłośnikiem kultury japońskiej okazuje się inna adeptka tej sztuki Izumi Yoshida. W rolę krasnala wciela się jeden z wykładowców Szkoły Filmowej, Janusz Tylman. Syrence głosu udziela aktorka Malwina Turek, kosmicie - Jacek Rokosz, a robotowi Piotr Loc Hoang Ngoc. Zza kadru słyszymy głos reżysera Kacpra Zamarły. Choć "Casting" trudno uznać za dokument animowany, wiele elementów łączy go z kinem niefikcjonalnym, mimo że jest to film w całości animowany. Bez wątpienia nawiązuje do stylistyki dokumentalnych zapisów ze zdjęć próbnych. Składa się z serii portretów, przerywanych, niekiedy gwałtownie, ujęć, kręconych wyłącznie na potrzeby przyszłej produkcji. W kadrze prócz postaci widoczna jest ramka, sygnał nagrywania, wskaźnik baterii i czasu. Charakter pytań oraz rejestracji nawiązuje do typowej dla kina niefikcjonalnego formy sondy, "gadających głów". Komizm w filmie Zamarły nie opiera się wyłącznie na żarcie słownym, lecz zdaje się również rodzić ze zderzenia quasidokumentalnych wypowiedzi z animowanym światem, do którego wprowadzono postaci rodem z bajek, legend i baśni. Dzięki temu zabiegowi rzekomym zapisem zdjęć próbnych zaczyna rządzić absurd. Etiuda Zamarły wpisuje się w najnowsze trendy łączenia animacji z konwencjami kina niefikcjonalnego. Staje się ona również przejawem charakterystycznej dla współczesnego filmu tendencji autorefleksywnej. "Casting" jest bowiem filmem o filmie. Autotematyczny wątek zdjęć próbnych pojawiał się w historii kina wielokrotnie. Zwykle dokumentalnie lub paradokumentalnie zarejestrowany casting stanowił komentarz do rozbudowanych części fabularnych, jak przed laty w "Zdjęciach próbnych" (1976) Agnieszki Holland, czy ostatnio w Śpiewającym obrusiku (2015) Mariusza Grzegorzka. Zamarło koncentruje się wyłącznie na sytuacji castingu, a autotematyzm etiudy ma wydźwięk wyraźnie parodystyczny. Autor kpi z dążenia do sukcesu i poklasku za wszelką cenę, z ludzkich przywar, które ujawniają się, gdy kamera zostaje włączona. (filmpolski) 09:10 CHARING CROSS ROAD 84 (84 CHARING CROSS ROAD) Film biograficzno - obyczajowy, 95 min, USA/Wielka Brytania 1987 Reżyseria: David Hugh Jones Scenariusz na podstawie książki Helen Hanff i sztuki Jamesa Roose - Evansa: Hugh Whitemore Zdjęcia: Brian West Muzyka: George Fenton Aktorzy: Anne Bancroft, Anthony Hopkins, Judi Dench, Jean De Baer, Maurice Denham, Eleanor David, Mercedes Ruehl, Daniel Gerroll i inni Styczeń, 1969 roku. Amerykańska pisarka Helene Hanff (Anne Bancroft) odbywa podróż za ocean, do Londynu, by po raz pierwszy spotkać się ze swym długoletnim korespondencyjnym przyjacielem, z którym zrazu połączyła ją miłość do książek, a z czasem płomienne uczucie. Zaczęło się przed dwudziestoma laty, w 1949 roku. Uwagę bohaterki filmu przykuwa anons w magazynie "The Saturday Review of Literature" londyńskiego antykwariusza Franka Doela (Anthony Hopkins), który oferuje swoim klientom rzadkie wydawnictwa. Helen, która na próżno przemierzyła cały Nowy Jork w poszukiwaniu niedostępnych dzieł dziewiętnastowiecznych brytyjskich autorów: Williama Hazlitta, Waltera Landora i Johna Newmana, natychmiast składa zamówienie. Kiedy otrzymuje pierwszą partię, prosi natychmiast o następne książki. Początkowo koresponduje tylko z Frankiem Doelem, później z jego rodziną, a także z innymi pracownikami antykwariatu, z którymi się serdecznie zaprzyjaźnia. Wysyła im artykuły niedostępne w Anglii, obsypuje gwiazdkowymi prezentami. Helen jest niezamężna, nieszczęśliwy w małżeństwie Frank ma dwoje dzieci i żonę, która staje się zazdrosna o korespondencyjną miłość męża. Kilkakrotnie pisarka zamierza odwiedzić bliskich jej sercu znajomych za oceanem, ale wciąż coś jej staje na przeszkodzie. Kiedy po dwudziestu latach wybiera się wreszcie w podróż i składa wizytę w zaprzyjaźnionym londyńskim antykwariacie przy ulicy Charing Cross 84, czeka ją przykra niespodzianka. Za kanwę scenariusza filmu posłużyła książka "84 Charing Cross Road" Helene Hanff, w której autorka zawarła swoje wspomnienia i listy od przyjaciela. W 1975 roku powstała sztuka telewizyjna o tym samym tytule, a sześć lat później sentymentalną opowieść o uczuciu dwojga ludzi, którzy nigdy się nie spotkali, z powodzeniem wystawiono na deskach londyńskiego teatru. Blisko 100 przedstawień miała również okazję obejrzeć nowojorska publiczność. Producentem filmu jest znany komik i reżyser Mel Brooks, który zainteresował pomysłem odtwórczynię głównej roli, swoją żonę Anne Bancroft, wybitną aktorkę dramatyczną. Miał to być jej prezent od męża z okazji rocznicy ślubu. Na uwagę zasługują piękne zdjęcia Nowego Jorku w soczystych kolorach i spowitego mgłą Londynu, a także niepowtarzalny klimat filmu, co sprawia, że dzieło Davida Jonesa ogląda się z prawdziwą przyjemnością. 11:00 KANCLERZ - ODC. 1/5 Serial historyczny, 54 min, 5 odc. , Polska 1989 Reżyseria: Ryszard Ber Scenariusz: Zbigniew Safjan Zdjęcia: Jerzy Stawicki Muzyka: Zdzisław Szostak Występują: Marcin Troński, Krzysztof Kolberger, Danuta Kowalska, Jerzy Kryszak, Krzysztof Jasiński, Jerzy Kamas, Zdzisław Wardejn, Wojciech Alaborski, Maria Gładkowska, Henryk Bista i inni Pewne wątki serialu zrealizowanego na podstawie powieści Zbigniewa Safjana "Kanclerz" pojawiły się już w filmie "Żelazną ręką", który Ryszard Ber równolegle kręcił dla kina. Akcja toczy się pod koniec XVI wieku, w okresie przełomu historycznego po wygaśnięciu dynastii Jagiellonów. Tytułowy bohater to późniejszy kanclerz wielki koronny Jan Zamoyski, "najlepszy w Polsce ówczesnej mózg polityczny", jak określił go Paweł Jasienica, pisząc w swym dziele "Rzeczpospolita Obojga Narodów": "Losy Rzeczypospolitej potoczyły się zapewne inaczej, gdyby tron przypadł nie Wazom, lecz Zamoyskim. Losy Jana Zamoyskiego, który w okresie panowania Stefana Batorego był pierwszą po królu postacią w państwie, przedstawia w serialu jego osobisty sekretarz i powiernik Reinhold Heidenstein, odtwarzający w kronice wspaniałą karierę swego możnego protektora. Ten Niemiec z pochodzenia, który stał się polskim historykiem, to druga ważna postać filmu, mająca swój autentyczny pierwowzór w przeszłości. Trzecią osobą w gronie pierwszoplanowych bohaterów serialu jest rotmistrz Szymon Mroczek, przyjaciel banity Samuela Zborowskiego, zwolennik rządów silnej ręki i ukrócenia samowoli szlachty. Oczywiście, obok bohaterów historycznych pojawia się w serialu cały zastęp postaci fikcyjnych, a rozgrywkom na wielkiej scenie politycznej towarzyszą niezliczone drobne intrygi i wiele wątków osobistych. "Staraliśmy się razem z Ryszardem Berem - mówił Zbigniew Safjan - przede wszystkim uniknąć w serialu ilustracyjności, stworzyć własną wesję historii i własną wizję postaci". W ten sposób powstał film o mechanizmach władzy i sposobach jej sprawowania nie tylko w dawnej Rzeczpospolitej, o możliwościach pogodzenia interesów jednostkowych - z ideą silnego państwa. 12:10 KANCLERZ - ODC. 2 Serial historyczny, 55 min, Polska, 1989 Reżyseria: Ryszard Ber Scenariusz: Zbigniew Safjan Zdjęcia: Jerzy Stawicki Muzyka: Zdzisław Szostak Aktorzy: Bronisław Pawlik, Stefan Szmidt, Gustaw Lutkiewicz, Jerzy Kamas, Krzysztof Jasiński, Maria Gładkowska Osobisty sekretarz kanclerza i jego powiernik przedstawia karierę polityczną swego możnego protektora. W roku 1575 Reinhold Heidenstein notuje w swojej kronice: "Zamoyski zaskoczył mnie. On, który wierzył, że trzeba Polsce króla polskiego rodu - nagle popiera Batorego. Czy tylko dlatego, że nie chce Habsburga?" 13:15 KAPITAN Film animowany, 5 min, Polska, 2014 Reżyseria: Natalia Krawczuk Scenariusz: Natalia Krawczuk Wykonawcy: Jarosław Boberek Film animowany. Pewien starszy kapitan przemierza samotnie morza i oceany na swojej małej łódeczce. Pewnego bezwietrznego dnia znudzony ciągłymi podróżami i samotnością, poznaje pewną grubą mewę i odkrywa w sobie niezrozumiały pociąg do latania. Przebudowuje więc swoją małą łódeczkę na kształt maszyny latającej, a kiedy nadchodzi wiatr, rozwija żaglowe skrzydła, aby oderwać łódkę od powierzchni wody i polecieć. (źródło: polishshorts.pl) 13:20 BOLEŚ (BOLES) Film animowany, 12 min, Niemcy/Słowenia, 2013 Reżyseria: Spela Cadez Scenariusz: Spela Cadez, Gregor Zorc Muzyka: Tomaz Grom Wykonawcy: Katja Levstik, Gregor Zorc Krótki film animowany. "Boleś" to opowieść o Filipie, który marzy o wielkiej karierze pisarza, popularności i pięknych kobietach. Pewnego dnia do jego drzwi puka sąsiadka, Tereza, której Filip unika jak ognia. Kobieta prosi go, aby napisał za nią list do narzeczonego. Filip się zgadza i w ten sposób daje się ponieść grze. Animacja na podstawie opowiadania Maksima Gorkiego. (źródło: alekino.pl) 13:40 KURACJUSZ JESTEM Film dokumentalny, 52 min, Polska, 2017 Reżyseria: Karolina Drogowska, Amelia Radecka Scenariusz: Karolina Drogowska, Amelia Radecka Zdjęcia: Adam Fręśko Niezwykle zabawna i bliska życiu opowieść dokumentalna o ludziach, którzy przeżywają swoją drugą młodość i są bywalcami sanatoriów. Starsi ludzie często narzekają na samotność, jednak niektórzy nie poddają się temu nurtowi życia i wolą wziąć sprawy w swoje ręce. Bohaterowie filmu to szóstka emerytów i rencistów, dla których przyjazd do sanatorium jest spowodowany chęcią podreperowania zdrowia, ale także poszukiwaniem przyjaźni i miłości. Kuracyjne, często zabawne perypetie, pokażą, że młodość to przede wszystkim stan ducha i że nigdy nie jest za późno na podryw i romans. 15:05 "TAŃCZ MNIE PO MIŁOŚCI KRES..." - 39. STUDENCKI FESTIWAL PIOSENKI (KONCERT PIOSENEK LEONARDA COHENA) Koncert, 50 min, Polska, 2003 Wykonawcy: Beata Rybotycka, Mirosław Czyżykiewicz, Iwona Loranc, Janusz Radek, Maciej Maleńczuk, Mietek Szcześniak, Wiktor Zborowski "Tańcz mnie po miłości kres..." - koncert złożony z piosenek Leonarda Cohena w tłumaczeniu Macieja Zembatego. Ideą koncertu jest ukazanie jedności duchowej ludzi, których niezależnie od różnych podziałów łączy podobna wrażliwość. Piosenki Cohena nie tracą nic ze swoich wartości, zadziwiają trafnością spostrzeżeń i skłaniają do głębokich refleksji. Podczas koncertu usłyszymy największe przeboje Cohena w wykonaniu znanych polskich artystów wywodzących się z kręgów uczestników Studenckich Festiwali Piosenki: "The law" - w interpretacji zespołu Raz, dwa, trzy, "In my secret life" - zaśpiewa Stefan Brzozowski, "If it be your will - Iwona Loranc, "First we take Manhattan" - Mirosław Czyżykiewicz, "Suzanne" - Paulina Bisztyga, "Story of Isaak" - Maciej Maleńczuk, "Here it is" - Marcin Różycki, "Boogie Street" - Janusz Radek, "Famous blue raincoat" - Piotr Machalica. Całość prowadził Andrzej Poniedzielski. 16:10 ŁAGODNA Dramat psychologiczny, 91 min, Polska, 1995 Autor: Fiodor Dostojewski Reżyseria: Mariusz Treliński Scenariusz: Mariusz Treliński, Wojciech Zimiński Zdjęcia: Krzysztof Ptak Wykonawcy: Brian Lock Aktorzy: Janusz Gajos, Dominika Ostałowska, Danuta Stenka, Jan Frycz, Jan Peszek, Krystyna Feldman, Krystyna Rutkowska, Jerzy Nowak "Łagodna" - znakomite opowiadanie Fiodora Dostojewskiego ma szczęście do filmu. Najpierw, w 1969 roku przeniósł je na ekran Robert Bresson. Francuski reżyser niemal zrezygnował z fabuły i dialogów. Wierny swemu ascetycznemu, "suchemu" stylowi skupił się na rejestracji mimiki, gestów i zachowań bohaterów. Z drobiazgowością godną naukowca śledził grymasy ich twarzy, krople potu na czole, zaciskanie palców. Metoda okazała się na tyle dobra, że przysporzyła filmowi sporego rozgłosu. Być może dlatego długo nikt nie poważył się na kolejną adaptację "Łagodnej". Uczynił to dopiero Polak Piotr Dumała. Stało się to w 1985 roku. Jego krótki, niespełna dziesięciominutowy animowany film także stał się wydarzeniem. Reżyser potrafił bezbłędnie zespolić stronę plastyczną utworu z jego ścieżką dźwiękową, zyskał uznanie precyzją w komponowaniu szczegółu i umiejętnością sugestywnego przeniesienia stanów psychicznych na język animacji. Mimo skromnego dorobku, Mariusz Treliński również zdobył miano wyrafinowanego "malarza ekranu". Dowiódł tego zwłaszcza w swoim drugim (pierwszy: "Zad wielkiego wieloryba" zrealizował dla telewizji) filmie pt. "Pożegnanie jesieni" (1990). Ta kipiąca oryginalnymi pomysłami, orgiastyczna plastycznie i brawurowa aktorsko adaptacja powieści Witkacego została przez rodzimą krytykę zgodnie uznana za jeden z najciekawszych debiutów w dziejach polskiego kina. Zachwyty szybko zmaterializowały się w Nagrodę im. Andrzeja Munka. Nic dziwnego zatem, że kolejnych filmów Trelińskiego oczekiwano z rosnącą niecierpliwością. Reżyser jednak postanowił się nie śpieszyć. Spokojnie czekał aż emocje wywołane przez "Pożegnanie.." opadną. Mimo to jego "Łagodna" wywołuje zdumienie. Próżno szukać w nim groteski, katastrofizmu, gorączkowego erotyzmu i filozoficznych tyrad, znanych z adaptacji Witkiewicza. "Łagodna" to film kontemplacyjny, emocjonalnie skondensowany, o scenografii urzekającej, lecz wstrzemięźliwej. Z "dawnego" Trelińskiego pozostał jedynie kult perfekcjonizmu. Wyraża się on w dbałości o każdy kadr, każde ujęcie, każdy scenograficzny detal. Również aktorstwo nie zawodzi. Znakomite role stworzyli zwłaszcza Janusz Gajos i Danuta Stenka. Fabuła "Łagodnej" jest niezmiernie prosta. W upalną petersburską noc, gdzieś pod koniec XIX wieku, samotny, starzejący się mężczyzna czuwa przy martwym ciele młodziutkiej żony. Próbuje dociec przyczyn, dla których popełniła samobójstwo. Przywołuje całą historię swego małżeństwa - od pierwszego spotkania, po bezceremonialne kupno dziewczyny od jej opiekunek, aż do tragicznego końca. W jego duszy mieszają się żal, ból i poczucie winy. Stara się poniewczasie wniknąć w psychikę żony, zrozumieć ją chociaż po śmierci... Upływające godziny nie zmiejszają udręki. Nie przynoszą też odpowiedzi na trapiące mężczynę pytanie. Dopiero wraz z nastaniem świtu bohater zdaje się coś odkrywać... Nagroda za scenografię dla Andrzeja Przedworskiego na XX Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1995 roku. 18:00 DOKUMENT TYGODNIA - SZTUKA NATURY: FOTOGRAFIE ROSAMOND PURCELL (AN ART THAT NATURE MAKES: THE WORK OF ROSAMOND PURCELL) Film dokumentalny, 74 min, USA, 2016 Reżyseria: Molly Bernstein Dokumentalny portret fotografki Rosamond Purcell, której obiektem zainteresowań stają się zużyte przedmioty i wykopaliska. Artystka tworzy z nich fotograficzne kompozycje, nadając im nowe życie. 19:25 KRONOS - PRL Dysk./wywiad/debata, 29 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Piotr Nowak (prowadzący) W kolejnym odcinku programu profesor Piotr Nowak wraz z zaproszonymi do studia gośćmi dyskutuje na temat PRL - u. Skąd bierze się tęsknota za PRL - em? Czy nostalgia za dawnymi czasami jest silniejsza od przywiązania do współczesności? Czy przez życie w PRL Polacy różnią się w jakiś sposób od obywateli państw, które nie mają podobnej przeszłości? Czy na przykład to, że często deprecjonujemy samych siebie, nie jest skutkiem PRL? 22:25 SCENA KLASYCZNA - RASP LOVERS Koncert, 37 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Jerzy Mączyński, Szymon Wójcik, Marcel Baliński, Rafał Różalski, Bartosz Szablowski Tym razem Scena klasyczna w nieco innej - bardziej jazzowej odsłonie. Bohaterem odcinka będzie zespół RASP Lovers. Nazwa zespołu to skrót od Romantic Alternative Schizophrenic Punk Lovers. To połączenie łódzkiego Romantyzmu, podwarszawskiej Alternatywy, mokotowskiej Schizofrenii oraz kutnowskiego Punku. Przełamywanie schematów, zabawa formą i konwencją, zestawianie ze sobą elementów na pierwszy rzut oka leżących daleko od siebie, tworzenie muzycznych oksymoronów i kontrastów - oto główne założenia leżące u podstaw ich muzyki. Występ zespołu w Scenie klasycznej to nagroda przyznana im przez TVP KULTURA za zdobycie drugiego miejsca na Festiwalu Jazz Juniors 2018. 23:15 PORTRETY - FRANK LLOYD WRIGHT I ARCHITEKTURA ORGANICZNA (FRANK LLOYD WRIGHT: THE MAN WHO BUILT AMERICA) Film dokumentalny, 59 min, Wielka Brytania, 2017 Reżyseria: Ian Michael Jones Architekt Jonathan Adams przemierza Stany Zjednoczone Ameryki, odkrywając prace Franka Lloyda Wrighta, jednego z największych architektów Ameryki. W filmie oprócz jego twórczości, poznajemy także niezwykłą historię prywatnego życia wybitengo projektanta. 00:25 KRONOS - PRL Dysk./wywiad/debata, 29 min, Polska, 2019 Wykonawcy: Piotr Nowak (prowadzący) W kolejnym odcinku programu profesor Piotr Nowak wraz z zaproszonymi do studia gośćmi dyskutuje na temat PRL - u. Skąd bierze się tęsknota za PRL - em? Czy nostalgia za dawnymi czasami jest silniejsza od przywiązania do współczesności? Czy przez życie w PRL Polacy różnią się w jakiś sposób od obywateli państw, które nie mają podobnej przeszłości? Czy na przykład to, że często deprecjonujemy samych siebie, nie jest skutkiem PRL? 01:10 NA WSCHÓD OD HOLLYWOOD - DWA DNI, JEDNA NOC (DEUX JOURS, UNE NUIT) Dramat, 91 min, Belgia/Francja/Włochy 2014 Scenariusz i reżyseria: Jean - Pierre Dardenne, Luc Dardenne Aktorzy: Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Catherine Salee, Batiste Sornin, Pili Groyne, Simon Caudry Akcja rozgrywa się w małym belgijskim miasteczku Seraing niedaleko Liege. Mieszka tu wraz z mężem i dziećmi młoda bohaterka filmu, Sandra Bya, która jest zatrudniona w miejscowej fabryce paneli słonecznych, należącej do najważniejszych zakładów pracy w regionie. Po dłuższym zwolnieniu spowodowanym depresją, Sandra chce wrócić na swoje stanowisko, ale niespodziewanie dowiaduje się, że może zostać zwolniona w ramach redukcji etatu. Podczas jej nieobecności koledzy zobowiązali się, że przejmą jej obowiązki, pracując kilka godzin dłużej. Teraz mają dostać premie po tysiąc euro, jeśli zaakceptują kolejną propozycję dyrekcji. Kiedy Sandra uświadamia sobie, że jej los leży w rękach 16 współpracowników z brygady, musi w weekend odwiedzić każdego z nich i przekonać, by zrezygnowali z gratyfikacji obiecanych im w zamian za zgodę na jej zwolnienie. Wspierana przez męża Sandra jest gotowa stawić czoło kolegom i koleżankom z pracy. Nie wszyscy jednak tak łatwo zechcą odrzucić gotówkę, będącą w zsięgu ich ręki. Mają przecież swoje plany i potrzeby. Film docenili krytycy i publiczność, czego dowodem były liczne wyróżnienia. Nominacja do Oscara w 2015 roku za najlepszą rolę pierwszoplanową żeńską dla Marion Cotillard. 03:30 KINO NOCNE - 11 MINUT (11 MINUTES) Thriller, 78 min, Irlandia/Polska, 2015 Reżyseria: Jerzy Skolimowski Scenariusz: Jerzy Skolimowski Zdjęcia: Mikołaj Łebkowski Muzyka: Paweł Mykietyn Aktorzy: Richard Dormer, Paulina Chapko, Wojciech Mecwaldowski, Andrzej Chyra, Agata Buzek, Piotr Głowacki, Jan Nowicki, Mateusz Kościukiewicz, Łukasz Sikora 11 minut z życia różnych postaci pokazane na ekranie w równocześnie rozgrywających się sytuacjach i zdarzeniach. Zanim upłynie tytułowe 11 minut, losy bohaterów połączy coś, co nieodwracalnie wpłynie na ich dalsze życie. Wśród głównych postaci są: mąż zazdrosny o swoją atrakcyjną żonę aktorkę, sprzedawca hot dogów, hollywoodzki reżyser, handlarz narkotyków, nastoletni złodziejaszek, sędziwy malarz, a także ekipa pogotowia ratunkowego. O bohaterach filmu rozgrywającego się współcześnie wiadomo tyle, że mieszkają w wielkim mieście i każdy z nich skrywa jakąś tajemnicę. W 2015 roku w Wenecji film został owacyjnie przyjęty i otrzymał Wyróżnienie Specjalne Jury Młodych. Dzieło Skolimowskiego doceniono również na festiwalu w Gdyni, gdzie przyznano Nagrodę Specjalną Jury za oryginalność koncepcji artystycznej. Film był wytypowany jako polski kandydat do nagrody Oscara.