Program 1 Sobota, 28.03.2020 05:15 KLAN - ODC. 3634 Telenowela, 22 min, Polska, 2018 Reżyseria: Sebastian Chondrokostas, Michał Fazlejew, Adam Molak, Jerzy Sztwiertnia, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski Scenariusz: Jacek Getner, Marcin Strzelecki, Iwona Siemieniuk, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Aldona Orman, Julia Królikowska, Marcin Kaleta, Maria Winiarska, Ryszard Kluge, Katarzyna Skolimowska, Daniel Skrzypczak, Monika Dryl, Ewa Kania, Adam Skalik, Łukasz Choroń, Emma Wójcik, Renata Pękul, Jaropełk Laskowski, Tomasz Stochniał Kamila nie może się nachwalić Borysa za wczorajszą akcję na parkingu. Borys skromnie twierdzi, że ratowanie ludzi to w końcu będzie jego zawód. Zaczyna się nawet poważnie zastanawiać, czy nie zmienić kierunku studiów na medycynę. Krzysiek pokazuje gazetę z artykułem Daniela. Gdyby nie znał jego zamiarów, to pomyślałby, że przeszedł na ciemną stronę mocy. Daniel uspokaja, że tak właśnie mają myśleć szefowie. Zastanawia się, z kim pójdzie na bankiet korporacyjny. Dzwoni do Feliksa i pyta o Mildę. Lutka ma problem, żeby znaleźć ekipę przeprowadzkową na najbliższy weekend. Elżbieta radzi zapytać Michała. W sukurs przychodzi teść Michała. Zosia robi wszystko, żeby pojechać na pikietę w obronie dzikich zwierząt wykorzystywanych w cyrku. Nie może z dziewczynkami jechać mama Kasi, więc Aga nie chce jej puścić. Zosia prosi wuja Pawełka, żeby z nimi pojechał a przynajmniej przekonał Agnieszkę. 05:35 KLAN - ODC. 3635 Telenowela, 22 min, Polska, 2018 Reżyseria: Sebastian Chondrokostas, Michał Fazlejew, Adam Molak, Jerzy Sztwiertnia, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski Scenariusz: Jacek Getner, Marcin Strzelecki, Iwona Siemieniuk, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Aldona Orman, Julia Królikowska, Marcin Kaleta, Maria Winiarska, Ryszard Kluge, Katarzyna Skolimowska, Daniel Skrzypczak, Monika Dryl, Ewa Kania, Adam Skalik, Łukasz Choroń, Emma Wójcik, Renata Pękul, Jaropełk Laskowski, Tomasz Stochniał Ola popiera decyzję starszej siostry w sprawie wyjazdu Zosi na pikietę. Dobrze pamięta, jak Agnieszka rozpoczynała swoją karierę działaczki ekologicznej. Agnieszka boi się o córkę ale ma nadzieję, że w towarzystwie Pawełka będzie bezpieczna. Kiedy Zosia maluje transparent w obronie dzikich zwierząt w cyrku, zjawia się gość dawny współpracownik mamy z fundacji. Okazuje się, że on również wybiera do Skierniewic na pikietę. Lutka denerwuje się przed dzisiejszą przeprowadzką, tym bardziej, że oboje z Krzysztofem będą w tym czasie w pracy. Elżbieta pociesza, że pułkownik na pewno wszystkiego dobrze przypilnuje. Feliks obserwuje salę restauracyjną, gdzie siedzą Milda i Michał. Uważa, że Michał niepotrzebnie zagaduje dziewczynę, która już powinna przygotowywać się do bankietu korporacyjnego z Danielem. W końcu decyduje się interweniować. Milda uspokaja go, pamięta o dzisiejszym wieczorze i bankiecie. Miłosz wręcza żonie zaproszenie na premierę spektaklu teatru, w którym pracuje Weronika. Bożenka nie wytrzymuje, przyznaje się, że wie o ich spotkaniu w kawiarni. Lutka z niewyraźną miną przychodzi na Sadybę. Panowie od pułkownika bardzo sprawnie ich przeprowadzili. Nawet za sprawnie - bo trochę mebli pana Roberta też przewieźli. 06:00 KLAN - ODC. 3636 Telenowela, 22 min, Polska, 2018 Reżyseria: Sebastian Chondrokostas, Michał Fazlejew, Adam Molak, Jerzy Sztwiertnia, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski Scenariusz: Jacek Getner, Marcin Strzelecki, Iwona Siemieniuk, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Aldona Orman, Julia Królikowska, Marcin Kaleta, Maria Winiarska, Ryszard Kluge, Katarzyna Skolimowska, Daniel Skrzypczak, Monika Dryl, Ewa Kania, Adam Skalik, Łukasz Choroń, Emma Wójcik, Renata Pękul, Jaropełk Laskowski, Tomasz Stochniał Elżbieta i Krzysztof ustawiają w domu Roberta rzeczy, które omyłkowo zabrała ekipa przeprowadzkowa. Krzysztof jeszcze raz podkreśla, jak bardzo z Lutką są wdzięczni pułkownikowi za pomoc i nawet mają dla niego prezent. Zosia z entuzjazmem wspomina swój udział w pikiecie pod cyrkiem w Skierniewicach. Po jej wyjściu do szkoły Mały komentuje, że teraz córka zastępuje matkę w zbawianiu świata. Namawia Agnieszkę, żeby wróciła do fundacji. Krzysiek podpytuje Daniela, jak udał się bankiet z kierownictwem. Daniel jest pewny, że Milda spodobała się jego szefowi. Krzysiek podsuwa pomysł, że może trzeba to wykorzystać. Leokadia oświadcza Grażynie i synowi, że ślubu z Bronkiem nie będzie. Maciek z Martyną jednak uważają, że starsi państwo powinni wziąć ślub. Małgosia umówiła się z Bazylim wieczorem w Rosso. Podchodzi do stolika, przy którym siedzi jej narzeczony z jakąś kobietą. Bazyli przedstawia ją swojej matce. 06:25 SPRAWA DLA REPORTERA Reportaż, 47 min, Polska, 2020 Autor: Elżbieta Jaworowicz W programie: 1/ Sprawa rolnika, który podpisał umowę z firmą produkującą maszyny gospodarcze na zakup nowoczesnego wozu paszowego. Jak twierdzi mężczyzna, umowa gwarantowała mu również pomoc w uzyskaniu kredytu na sfinansowanie wozu. Po kilku dniach od zawarcia umowy instytucja finansowa odmówiła rolnikowi udzielenia pożyczki. Skutkowało to naliczeniem kary umownej w wysokości ponad 50 tysięcy złotych. Gospodarstwo rolnika jest na skraju bankructwa. 2/ Sprawa, którą zgłosiła córka 44 - letniej kobiety, zmarłej wskutek rozwarstwienia aorty. Rodzina uważa, że operacja odbyła się zbyt późno - już po śmierci mózgu pacjentki. Córka denatki oskarżyła szpital o błąd medyczny oraz podrobienie dokumentów. Sąd oddalił powództwo i zasądził od ciężarnej córki zwrot kosztów procesu w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych. 3/ Historia adoptowanego nastolatka, który przebywa na zmianę w szpitalach psychiatrycznych i ośrodkach zamkniętych z powodu sprawiania trudności wychowawczych swoim rodzicom adopcyjnym oraz nauczycielom. Do programu zgłosiły się ciotki i babcia chłopca, które twierdzą, że od pół roku nie mają z nim kontaktu. Przedtem uczestniczyły w jego wychowaniu i bardzo go kochają. 09:20 RODZINNY EKSPRES - SZCZERA SPOWIEDŹ Magazyn, 23 min, Polska, 2020 Autor: Sylwia Żołnacz - Lizak Scenariusz: Sylwia Żołnacz - Lizak Wykonawcy: Rafał Patyra (prowadzący) W dzisiejszym odcinku porozmawiamy o tym, czym jest szczera spowiedź. Zakłada ona dwa elementy: szczerość i wyznanie grzechów. W "Rodzinnym ekspresie" powiemy o istocie tych właśnie elementów spowiedzi. Przypomnimy, jak formalnie należy przystępować do sakramentu pokuty. Powiemy też, od jakich grzechów najlepiej rozpocząć spowiedź. I dlaczego tak ważne jest konkretne nazywanie grzechów. W dzisiejszym odcinku porozmawiamy o tym, czym jest szczera spowiedź. Zakłada ona dwa elementy: szczerość i wyznanie grzechów. W "Rodzinnym ekspresie" powiemy o istocie tych właśnie elementów spowiedzi. Przypomnimy, jak formalnie należy przystępować do sakramentu pokuty. Powiemy też, od jakich grzechów najlepiej rozpocząć spowiedź. I dlaczego tak ważne jest konkretne nazywanie grzechów. 09:45 40 KARABINÓW (40 GUNS TO APACHE PASS) Western, 91 min, USA 1967 Reżyseria: William Witney Scenariusz: Mary Willingham, Willard W. Willingham Aktorzy: Audie Murphy, Kenneth Tobey, Michael Keep, Michael Burns, Kenneth MacDonald, Byron Morrow, Laraine Stephens, Michael Blodgett Arizona, rok 1868. Po zakończeniu wojny secesyjnej olbrzymie terytoria Arizony stają się terenem walk Apaczów, którymi dowodzi Cochise. Znany ze swej bezwzględności kapitan Bruce Coburn wraz ze swym oddziałem otrzymuje zadanie eskortowania białych osadników. Próbując dotrzeć do obozu, zostają zaatakowani przez Apaczów. W starciu z Indianami ginie jeden z osadników, Harry Malone. Jego dwaj synowie Mike i młodszy Doug zaciągają się do oddziału Coburna. Żołnierze, którym brakuje broni czekają na transport 40 nowoczesnych karabinów. Najpierw jednak muszą przedrzeć się przez tereny opanowane przez Apaczów i zrobić wszystko, by broń nie dostała się w ręce wroga. Misji podejmuje się Coburn wraz z grupą ochotników. Niedoświadczeni w bojach bracia Molone mają zostać na czatach przy koniach. Mike pali się jednak do walki i postanawia na własną rękę pokonać Apaczów. Kiedy jest w opałach, prosi o pomoc Douga, ale okazuje się, że ten stchórzył. W końcu oddziałowi udaje się przejąć transport broni. W drodze powrotnej do obozu jeden z żołnierzy Coburna, kapral Bodine i czterech innych wiarusów wykradają karabiny, by je sprzedać i zdezerterować do Meksyku. Wściekły Coburn pragnie zemsty, ale sprzeciwia się temu pułkownik Reed, który nie chce narażać więcej swoich żołnierzy, do tego grozi kapitanowi sądem wojskowym za niepowodzenie misji. Mimo wyraźnego zakazu Coburn rusza jednak przeciwko Bodine'owi, który tymczasem usiłuje wymienić z Apaczami skradziną broń na złoto. Nieoczekiwanie z pomocą kapitanowi przychodzi Doug, który chce zmyć z siebie piętno tchórza. 11:30 DZIEWCZYNY ZE LWOWA S.I - ODC. 4 "SZTUKA CZYSZCZENIA KRYSZTAŁÓW" Serial obyczajowy, komediowy, 43 min, Polska, 2015 Reżyseria: Wojciech Adamczyk Scenariusz: Robert Brutter Zdjęcia: Włodzimierz Głodek Muzyka: Krzesimir Dębski Aktorzy: Anna Maria Buczek, Anna Gorajska, Magda Wróbel, Katarzyna Ucherska, Marian Dziędziel, Marta Lipińska, Krzysztof Slemaszyk, Józef Pawłowski, Dorota Segda, Krzysztof Czeczot, Paulina Chapko, Stanisław Brejdygant Polina przystaje na propozycję szefa, będzie kierować pracą pozostałych koleżanek. Nie dość że awansuje, to na dodatek dostanie więcej pieniędzy. Olyia idzie do pracy do Nowakowej. Bardzo się boi. Kiedy Nowakowa widzi, jak dziewczyna niesie jej kryształy, jest w stanie przedzawałowym. Po karczemnej awanturze, postanawia jednak dać jej szansę. Olyia zostaje wtajemniczona w sztukę czyszczenia kryształów. I nie tylko kryształów. Uliana dostaje od profesora skrzypce. Kiedy zaczyna grać, trudno wywnioskować z kamiennej twarzy profesora, co sądzi o jej talencie. Swieta dowiaduje się od Kasi, zaprzyjaźnionej aktorki, u której sprząta, że po zakończonych zdjęciach, na bankiecie jednym z gości ma być mecenas. Oznacza to, że Swieta musi jej towarzyszyć. Swieta jest przerażona. 12:30 FASCYNUJĄCY ŚWIAT - SPLENDOR FESTIWALU FILMOWEGO W CANNES (CANNES: A GLAMOUR STORY / CANNES UNE HISTOIRE GLAMOUR) Film dokumentalny, 53 min, Francja, 2017 Reżyseria: Jonathan Curiel Muzyka: Mickael Collas Film dokumentalny o festiwalu w Cannes, który w 2017 roku świętował swoje siedemdziesięciolecie. To jeden z najsłynniejszych festiwali filmowych na świecie. Poznamy historię, gwiazdy, blichtr i splendor oraz to, co się działo i dzieje do dziś za kulisami canneńskiego festiwalu. Bogactwo zdjęć archiwalnych, wywiadów i współczesnych relacji z tego wydarzenia. Zaskoczą nas historie najbardziej uderzających i emocjonujących momentów w Cannes. To niepowtarzalna okazja zajrzenia do niektórych z najbardziej prestiżowych hoteli, prywatnych imprez i najlepszych restauracji w Cannes. Przyjrzenia się z bliska tym, którzy stąpają po czerwonym dywanie i kultowych schodach słynnego Pałacu Festiwalowego. Wypowiedzi i anegdoty organizatorów, fotografów, ludzi związanych z historią tej legendarnej, filmowej imprezy. 13:35 OKRASA ŁAMIE PRZEPISY - KUCHNIA DLA MORSA Magazyn, 25 min, Polska, 2020 Reżyseria: Tomasz Rostworowski Scenariusz: Tomasz Rostworowski, Karol Okrasa Zdjęcia: Józef Szymura, Jarosław Frankowski, Sławomir Orman Wykonawcy: Karol Okrasa (prowadzący) Większość z nas nad morze rusza zwykle podczas letnich wakacji. Ale Karol Okrasa nie tylko łamie przepisy kulinarne, ale również stereotypy. Pomimo dojmującego zimna i lodowatej wody wskoczy do Bałtyku. To oczywiście pretekst, aby opowiedzieć o kuchni dla tzw. morsów. Coraz więcej jest bowiem w naszym kraju ludzi, którym nie straszna jest zima i wskakują do jezior, rzek czy morza przez cały rok. Wielu z nich kierowało do Karola prośby o propozycje łatwych w przygotowaniu, rozgrzewających potraw, nawet takich, które można by zjeść zaraz po zimnej kąpieli. I takie propozycje dla polskich morsów kucharz Okrasa przygotuje w tym programie. Dodatkowo sięgnie po rybę, którą dobrze znamy, ale tylko w wersji wędzonej. Mowa jest o makreli. Karol przygotuje kilka propozycji i pokaże, jak można tę smaczną rybę przyrządzić inaczej. Będzie makrela smażona, duszona w pikantnym sosie, a takżepieczona na ruszcie. 14:15 JAK TO DZIAŁA - ODC. 151 HORMONY Magazyn, 24 min, Polska, 2017 Scenariusz: Radek Brzózka, Małgorzata Kosturkiewicz Wykonawcy: Radek Brzózka (prowadzący) W tym odcinku o hormonach. Organizmy ludzi i zwierząt to niezwykle skomplikowane maszyny, które bez naszej wiedzy i kontroli same regulują parametry swojej pracy, nieustannie sprawdzają działanie poszczególnych podzespołów i dynamicznie reagują na zmiany w środowisku zewnętrznym oraz wewnątrz tej fascynującej fabryki. Jednym z mechanizmów sterowania działaniem poszczególnych organów, mającym nierzadko wpływ na nasze emocje i zachowania, są hormony. W programie o tym, czym są, skąd się biorą i do czego służą! 14:50 STULECIE WINNYCH S.II - ODC. 15 (S. II, ODC. 2) Serial obyczajowy, historyczny, 43 min, Polska, 2020 Reżyseria: Marcin Rogalski, Piotr Śliskowski, Piotr Trzaskalski Scenariusz: Katarzyna Terechowicz Muzyka: Wojciech Lemański, Paweł Lucewicz Aktorzy: Weronika Humaj, Kinga Preis, Jan Wieczorkowski, Karolina Bacia, Arkadiusz Janiczek, Diana Zamojska, Mateusz Janicki, Jakub Guszkowski, Lesław Żurek, Krzysztof Wach, Lidia Sadowa, Mariusz Bonaszewski, Henryk Rajfer, Katarzyna Kwiatkowska Mania wyznaje podczas spowiedzi Ignacemu, że nie potrafi kochać Ani. Uważa, że siostra zabrała jej Pawła. Ania opiekuje się Kazimierzem. Ma dla niego wiele czułości, ale nie potrafi zdefiniować uczucia, którym go obdarza. Kazimierza nie akceptuje Stanisław - ojciec Ani. Bronia wciąż nie może dojść do siebie. Okupacja niemiecka daje się coraz silniej we znaki mieszkańcom Brwinowa. Kazia i Władek są świadkami śmierci 13 - letniego syna sąsiadów - rodzina nie podporządkowała się rozporządzeniu o przekazywaniu Niemcom produktów rolnych. Niemcom pomaga bezwzględny Jamroży - dawny znajomy Winnych. Iwaszkiewicz załatwia Kazimierzowi pracę. W Stawisku znajdują schronienie wojenni rozbitkowie - literaci, muzycy, ludzie teatru. Niemcy zamierzają zniszczyć cały księgozbiór biblioteki, w której pracuje Mania. Ta postanawia uratować przynajmniej część książek. Kazimierz prosi Anię o rękę, a ona przyjmuje oświadczyny, jednak o przeniesieniu do Warszawy nie chce słyszeć. Czuje się w obowiązku pomagać Mani, Broni i ojcu. 21:30 HIT NA SOBOTĘ - CASINO ROYALE (CASINO ROYALE) Film sensacyjny, 138 min, Wielka Brytania/USA/Czechy/Niemcy 2006 Reżyseria: Martin Campbell Scenariusz na motywach książki Iana Fleminga: Neal Purvis, Robert Wade, Paul Haggis Aktorzy: Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Judi Dench, Jeffrey Wright, Giancarlo Giannini, Isaach de Bankole, Caterina Murino, Simon Abkarian, Jesper Christensen i inni Dwudziesty pierwszy z kolei (jeśli nie liczyć tzw. nieoficjalnego "bonda" z 1983 r. "Nigdy nie mów nigdy") film z najsłynniejszej kinowej serii świata i pierwszy, w którym główną rolę zagrał Anglik Daniel Craig. Za kanwę scenariusza posłużyła pierwsza powieść Iana Fleminga o przygodach agenta 007 - napisana w 1953 r. książka "Casino Royale", do której prawa rodzina Broccolich, producentów całej serii, uzyskała dopiero, po wieloletnich zabiegach, w 2000 r. Ale chociaż jest to pierwsza powieść z całego cyklu, dzieło reżysera Martina Campbella nie jest typowym prequelem wcześniej nakręconych filmów, gdyż jego akcja rozgrywa się współcześnie. Producenci uznali jednak, że to dobra okazja do odświeżenia i zmieniy wizerunku bohatera oraz charakteru bondowskiej serii. Uważali bowiem, że technologia zaczęła za bardzo przytłaczać fabułę i postaci, a 007 stał się nierzeczywisty. "Casino..." jest więc z założenia bardziej realistyczne, wiarygodne i brutalne niż inne "bondy", superagent wpada w prawdziwe tarapaty i nieraz porządnie dostaje w kość. Ale nadal nie brakuje egzotycznych plenerów, pięknych kobiet i oczywiście czarnego charakteru, któremu Bond musi stawić czoło. Po wykonaniu niebezpiecznej misji w Pradze James Bond, agent o stosunkowo krótkim stażu, zyskuje status 00, czyli otrzymuje licencję na zabijanie. Z pierwszą prawdziwą misją zostaje wysłany na Madagaskar, gdzie ma schwytać terrorystę Mollakę. Do konfrontacji między nimi dochodzi na terenie ambasady Nambutu, gdzie Bond wysadza część budynku, aby uniemożliwić Mollace ucieczkę. Zdobywszy jego telefon komórkowy, namierza na Bahamach Aleksa Dimitriosa, wspólnika niejakiego Le Chiffre’a, bankiera wielu terrorystów, których pieniędzmi obraca na giełdzie. Uwiódłszy żonę Dimitriosa, Solange, Bond dowiaduje się, że Alex przebywa w interesach w Miami. 007 udaje się tam jego tropem, zabija Dimitriosa i uniemożliwia Le Chiffre’owi próbę zniszczenia prototypu największego pasażerskiego samolotu świata, Skyfleet. W efekcie Le Chiffre traci olbrzymią sumę pieniędzy terrorystów, które źle ulokował na giełdzie. Aby je odzyskać, organizuje turniej pokera w kasynie Royale w Czarnogórze. Bond, jako wytrawny pokerzysta, dostaje od swej szefowej, M. , nowe zadanie: ma pokonać Le Chiffre’a przy zielonym stoliku i pozyskać go dla brytyjskiego wywiadu w zamian za ochronę przed żądnymi zemsty (i pieniędzy) terrorystami. Wraz z Bondem do Czarnogóry jedzie piękna Vesper Lynd, przedstawicielka departamentu skarbu, która ma czuwać nad potrzebnymi do udziału w grze 10 mln dolarów. Na miejscu 007 kontakuje się też z innym agentem brytyjskiego wywiadu, Rene Mathisem, a później także z agentem CIA, Feliksem Leiterem. Mimo licznych kłopotów wygrywa turniej, stawiając tym samym Le Chiffre’a w sytuacji bez wyjścia. Zdesperowany bankier porywa Vesper i tym samym wciąga Bonda w śmiertelnie groźną pułapkę. A, jak się okazuje, jest człowiekiem lubującym się w okrucieństwie. 00:05 UCIECZKA GANGSTERA (THE GETAWAY) Thriller, 110 min, USA 1994 Reżyseria: Roger Donaldson Scenariusz na podstawie powieści Jima Thompsona: Walter Hill, Amy Jones Zdjęcia: Peter Menzies Jnr. Muzyka: Mark Isham Występują: Alec Baldwin, Kim Basinger, Michael Madsen, Jennifer Tilly, James Woods, Richard Farnsworth, Burton Gilliam, Philip Hoffman, Alex Colon i inni Po prozę nieżyjącego już Jima Thompsona, w latach 50. i 60. wziętego autora thrillerów, reżyserzy sięgali kilkakrotnie i zawsze z niemałym powodzeniem. Sukcesem okazała się "Czystka" (1981), zrealizowana przez Francuza Bertranda Taverniera, głośne stały się amerykańskie filmy "Zamieniam się w mordercę" (1975) Burta Kennedy'ego, "Po zmroku, kochanie" (1990) Jamesa Foleya, a także "Oszuści" (1990) Stephena Frearsa z Anjelicą Huston i Johnem Cusackiem. "Ucieczkę gangstera" pierwszy przeniósł na duży ekran Sam Peckinpah, powierzając role filmowych partnerów Steve'owi McQueenowi i Ali McGraw, których łączył wówczas burzliwy romans w życiu prywatnym. Krytyka z aplauzem przyjęła dzieło reżysera, uznając je za jeden z najdrastyczniejszych, ale też najlepszych jego filmów. Chwalono również grę znakomitych aktorów. Dwadzieścia dwa lata później o remake głośnego thrillera pokusił się Roger Donaldson, lecz nie powtórzył sukcesu swego wielkiego poprzednika. Zdaniem krytyki, jedynym atutem nowej wersji "Ucieczki gangstera" okazała się inna słynna para, małżonkowie Alec Baldwin i Kim Basinger, zaliczani do najbardziej kasowych gwiazdorów Hollywoodu. Film obfituje w sceny erotyczne oraz krwawe akty przemocy. Włamywacz i wyborowy strzelec Doc McCoy (Alec Baldwin), z pomocą pięknej żony Carol (Kim Basinger), odbija z więziennej furgonetki siostrzeńca meksykańskiego kryminalisty. Kiedy bezpiecznie przekraczają granicę Stanów i gangster "dostarcza" skazańca na łono rodziny, spotyka go przykra niespodzianka. Oszukany przez zleceniodawcę i zdradzony przez nielojalnego wspólnika Rudy'ego Travisa (Michael Madsen) trafia za kratki meksykańskiego więzienia. Z opałów wyciąga go Carol, która na jego prośbę kontaktuje się z wpływowym gangsterem, Jackiem Benyonem (James Woods). W zamian za załatwienie zwolnienia McCoy godzi się dokonać zuchwałego napadu na kasę wyścigów psów. Precyzyjnie zaplanowana akcja kończy się sukcesem, lecz znowu zawodzi kumpel, któremu Doc dał jeszcze jedną szansę. Rudy Travis zabija najpierw innego wspólnika, potem chce zlikwidować McCoya, ale ten okazuje się szybszy. Zostawiając nad brzegiem rzeki broczącego krwią Travisa, spieszy z ogromnym łupem do Jacka Benyona, by po raz kolejny przekonać się, że nikomu nie może ufać. Gangster zamierza odebrać mu nie tylko zrabowaną forsę, ale także piękną żonę, która za uwolnienie męża zapłaciła własnym ciałem. Chociaż Carol celnie strzela do kochanka, Doc nie potrafi wybaczyć jej zdrady małżeńskiej. Sceny rozgrywających się błyskawicznie wypadków otwierają film o "ucieczce gangstera", która właściwie dopiero się zaczyna. Ścigani przez ocalałego cudem Rudy'ego Travisa, Doc i towarzysząca mu żona muszą dotrzeć do przygranicznego motelu, gdzie mają do odebrania fałszywe paszporty. W drodze, pełnej czyhających na nich niebezpieczeństw, Carol próbuje przełamać nieufność męża i przezwyciężyć jego poczucie krzywdy. Tymczasem oskarżonego o napad i morderstwo McCoya poszukuje również cała policja, rozsyłając za nim listy gończe. 03:55 MODA - PRAWDZIWE KOSZTY (THE TRUE COST) Film dokumentalny, 49 min, Wielka Brytania, 2016 Reżyseria: Andrew Morgan Film pokazuje prawdziwy koszt wytworzenia naszych ubrań i odsłania kulisy przemysłu tekstylnego. Z jednej strony to ogromne zyski, a z drugiej skandaliczne warunki pracy wytwórców i niszczący wpływ na środowisko naturalne. To będzie opowieść o ubraniach, które nosimy, o ludziach, którzy je szyją, oraz o tym, jak to wpływa na świat. Opowieść o chciwości i strachu, władzy i biedzie. Ten problem ogarnął już cały świat. Pokazuje, jak bardzo jesteśmy związani z sercami i dłońmi ludzi, którzy szyją nasze ubrania. Spadające od lat ceny odzieży nie oznaczają spadku zysków tekstylnych gigantów, lecz wyłącznie pogorszenie warunków produkcji i większą eksploatację środowiska. Miliony ludzi pracuje w nieludzkich warunkach za 3 dolary dziennie, tysiące giną w wypadkach. Globalizacja oznacza, że produkcję przenosi się tam, gdzie koszty są niskie, zwłaszcza tam, gdzie utrzymuje się niskie płace. W rezultacie ci, którzy są najwyżej w łańcuchu wartości, decydują o miejscu produkcji i mogą je zmienić, gdy jakaś fabryka oznajmi, że już nie może produkować tak tanio. Wtedy można przenieść produkcję do tańszej fabryki. W Bangladeszu dzienny zarobek często nie przekracza dwóch dolarów. W zawalonym budynku szwalni zginęło ponad tysiąc osób. Miesiąc wcześniej w innym zakładzie pożar zabił ponad sto. Na świecie 40 milionów osób pracuje przy produkcji garderoby. W Bangladeszu dla znanych zachodnich marek w pięciu tysiącach zakładów szyje 4 miliony ludzi. 85% to kobiety. Z płacą na poziomie trzech dolarów dziennie należą do najgorzej opłacanych na świecie. Szacuje się, że co szósty robotnik na świecie pracuje w przemyśle mody. Czyni go to najbardziej zależnym od siły roboczej. Każdy obywatel Ameryki wyrzuca w ciągu roku średnio 37 kilogramów ubrań. Ogółem stanowi to 11 milionów ton odpadów tekstylnych. W większości czas rozkładu przekracza 200 lat. Jednocześnie do atmosfery uwalniają się szkodliwe gazy. To przełomowy dokument zachęcający do refleksji nad naszymi postawami konsumenckimi. Czy nadal będziemy szukać szczęścia w konsumpcji? Czy zaakceptujemy system, w którym będziemy się czuli bogaci, resztę świata pozostawiając w biedzie? Czy będziemy przymykać oczy na losy tych, którzy produkują nasze ubrania? A może będzie to punktem zwrotnym, od którego zaczniemy wprowadzać zmiany, pamiętając, że każdej części naszej garderoby dotykały czyjeś ręce? Wobec licznych współczesnych wyzwań i problemów, których nie kontrolujemy, może zacząć od odzieży?