Program 2 Niedziela, 06.06.2021 05:20 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2459 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Joanna Didik, Paweł Jurek, Agnieszka Niezgoda Zdjęcia: Michał Jaskulski, Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt Aktorzy: Marta Juras, Patryk Pniewski, Marek Siudym, Elżbieta Romanowska, Krystyna Tkacz, Krzysztof Kiersznowski, Andrzej Michalski, Magdalena Żak, Andrzej Niemyt, Piotr Nowak, Rafał Maślak, Katarzyna Sowińska, Albert Osik, Nazarii Onysko, Adam Bauman Józek próbuje zachować optymizm, choć Gabrysia nie przyjęła jego oświadczyn. Z kolei Darek wpada w końcu na trop sprzętu, który ukradziono niedawno z terenu ich stadionu. Jowita prosi Prota, by odprowadził ją do sądu, gdzie musi złożyć zeznania w sprawie Grety. Podczas rozprawy Domecka twierdzi, że jest niewinna i oskarża Jezierską o świadczenie usług erotycznych w jej domu. Gdy przychodzi czas na zeznania Alana Jowita jest pewna, że Greta przekupiła go. Tymczasem Aldona i Mariola organizują Reginie szalony wieczór panieński. 05:55 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2460 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Maria Czudowska - Kin, Paweł Jurek, Iwona Strzałka Zdjęcia: Michał Jaskulski, Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt Aktorzy: Andrzej Michalski, Katarzyna Glinka, Jakub Szlachetka, Magdalena Żak, Alessandro Curti, Michał Rolnicki, Natalia Sierzputowska, Jacek Kałucki, Wiktoria Gąsiewska, Joanna Opozda, Kacper Młynarkiewicz, Konrad Skolimowski, Jasper Sołtysiewicz, Jakub Bohosiewicz Między Jowitą i Protem trwają ciche dni. Chłopak poznał w końcu prawdę o jej pracy u Grety. Do tego Jezierska wpada w panikę po kolejnym telefonie od brata. Patryk odkrywa bowiem, że w rodzinnej winnicy od dawna nie ma zapasu win i zaczyna się zastanawiać, co właściwie jego ojciec sprzedaje klientom w Polsce. Tymczasem Kasia wraca do kraju i do stęsknionego za nią Łukasza. Za to pojawia się problem, gdzie składować delikatesy przywiezione właśnie przez nią i Vincenzo. W końcu towar trafia do osiedlowej kanciapy. Madzia jest na nowo szczęśliwa, bo agencja modelek, którą polecił jej Mikołaj, zaprasza ją do Londynu. Kacper na wieść o wyjeździe ukochanej nie wybucha jednak entuzjazmem. 06:25 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2461 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Sylwia Rosak Scenariusz: Magdalena Fertacz, Paweł Jurek, Ewa Ratusińska Zdjęcia: Michał Jaskulski, Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt Aktorzy: Marta Dąbrowska, Katarzyna Glinka, Jakub Szlachetka, Remigiusz Jankowski, Marieta Żukowska, Lesław Żurek, Natalia Sierzputowska, Michał Rolnicki, Joanna Gleń, Magdalena Dębicka, Patrycja Szczepanowska, Hanna Bieluszko, Jacek Kałucki, Bronisław Wrocławski, Alessandro Curti Stańscy denerwują się przed wizytą komisji z ośrodka adopcyjnego, która ma ocenić ich nowe mieszkanie. To apartament w hotelu, do którego przenieśli się, by spędzać więcej czasu z Tadziem i jednocześnie być blisko rodzinnego biznesu. Podczas spotkania urzędniczka odbiera telefon od tymczasowych opiekunów, że chłopiec trafił do szpitala. Z kolei Kacper spędza czas na wideorozmowach. Najpierw z Madzią, która jest już w Londynie i niecierpliwie czeka na sesję zdjęciową, a następnie na kolejnych korepetycjach z Hanią. Jaworski wdaje się w ostrą sprzeczkę z Kasią i Łukaszem, kiedy odkrywa, że Vincenzo korzysta z osiedlowej kanciapy. 12:05 GWIAZDY W POŁUDNIE - SIEDMIU WSPANIAŁYCH NADJEŻDŻA (THE MAGNIFICENT SEVEN RIDE) Western, 96 min, USA 1972 Reżyseria: George McCowan Scenariusz: Arthur Rowe Aktorzy: Lee Van Cleef, Stefanie Powers, Michael Callan, Mariette Hartley, Luke Askew, Pedro Armendariz Jr. , Ralph Waite, Melissa Murphy, William Lucking, James Sikking i inni Czwarta, ostatnia część telewizyjnego cyklu filmowego nawiązującego do słynnego, klasycznego westernu "Siedmiu wspaniałych", a opowiadającego o nieustraszonych kowbojach, którzy bronią meksykańskich wieśniaków. Znany na całym Dzikim Zachodzie rewolwerowiec Chris Adams po latach awanturniczego życia ustatkował się wreszcie, ożenił z piękną Arillą i został szeryfem. Na terenach przygranicznych, sąsiadujących z Meksykiem, pracy mu nie brakuje. Adams surowo każe przestępców, czym budzi szacunek jednych, a gorący sprzeciw innych mieszkańców miasteczka. Pewnego dnia zwraca się do niego o pomoc jego stary przyjaciel, Jim Mackay. Grupa meksykańskich wieśniaków z wioski Maddalena poprosiła go, by ratował ich przed bandą niejakiego De Toro, bezlitosnego rzezimieszka, który na czele ok. 70 ludzi terroryzuje okolicę, grabiąc, niszcząc, gwałcąc i mordując. Wieśniacy gotowi są opłacić rewolwerowców - zebrali na ten cel trzy tysiące dolarów, ale Adams pozostaje nieczuły zarówno na namowy przyjaciela, jak i zachęty finansowe. Nie chce zostawiać żony, ani opuszczać swojego stanowiska, bo i w miasteczku ma dość roboty. Właśnie aresztował kilku przestępców, którzy mają być wkrótce przetransportowani do więzienia stanowego w Tucson. Jest wśród nich młody chłopak Shelly. Na usilne prośby żony Chris darowuje mu winy i wypuszcza na wolność, pozostali trafiają do więzienia. Shelly nie potrafi jednak docenić łaskawości losu i natychmiast wraca do złodziejskiego fachu. Wraz z braćmi Hankiem i Bobem Allanami dokonuje napadu na bank. Wywiązuje się strzelanina, uciekający złodzieje ranią szeryfa, który próbuje ich zatrzymać, porywają jego żonę i uciekają z miasteczka. Chris dopiero po paru dniach odzyskuje przytomność i z przerażeniem dowiaduje się o porwaniu Arilli. Wyrusza w pogoń za porywaczami. Przyłącza się do niego niejaki Noah Forbes, początkujący pisarz, który zamierzał opisać dzieje słynnego rewolwerowca. Na prerii natrafiają na zwłoki Arilli, brutalnie zamordowanej przez porywaczy. Niebawem dopadają także braci Allanów. Chris zabija ich z zimną krwią. Ale żeby dopełnić dzieła zemsty, musi jeszcze schwytać Shelly'ego, który ponoć uciekł do Meksyku. Po drugiej stronie granicy Chris i Noah spotykają Jima Mackaya i towarzyszących mu wieśniaków, którzy zastawili pułapkę na De Toro. I tym razem odmawia im pomocy, pochłonięty pragnieniem zemsty na Shellym. Dopiero gdy odkrywa, że Shelly przyłączył się do bandy De Toro i wydał Jima oraz wieśniaków, zawraca, ale jest już za późno. Znajduje tylko trupy. Teraz on i Noah muszą szybko jechać do wioski, aby ratować pozostawione tam kobiety i dzieci. Ale i tym razem De Toro jest szybszy. Od kobiet, które ocalały z pogromu, Chris dowiaduje się, że banda zamierza tam wrócić. Chris i Noah postanawiają zgotować im "gorące" przyjęcie. Sami nie dadzą jednak rady tak licznemu przeciwnikowi. Muszą mieć pomocników. Chris wpada na szalony pomysł: uzyskuje od gubernatora ułaskawienie dla pięciu skazańców, których posłał do więzienia w Tucson. W zamian za wolność mają teraz bronić z nim wioski przed okrutnym De Toro. 16:15 NA SYGNALE - ODC. 320 "TOKSYCZNE RELACJE TYGRYSÓW" Serial fabularyzowany, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Katarzyna Łęcka Scenariusz: Magdalena Millingen Zdjęcia: Wojciech Oleksiejuk Aktorzy: Edyta Bełza, Kamil Wodka, Wojciech Zygmunt, Natalia Rewieńska, Tomasz Piątkowski, Lea Oleksiak, Wojciech Kuliński, Dariusz Wieteska, Monika Mazur - Chrapusta, Anna Wysocka - Jaworska, Justyna Sieniawska Artur jest naprawdę szczęśliwy, bo jego związek z Beatą rozkwita. Na dyżurze pierwszą pacjentką doktora Góry zostaje pani Wiesia, samotna starsza osoba, która okazuje się jego matką. Kolejne wezwanie napływa do stacji z pobliskiego cmentarza. Podczas pogrzebu zasłabła kobieta, która przedawkowała leki. Po chwili pomocy ratowników wymaga także wdowa po zmarłym. Tymczasem Wiktor po pracy spotyka się w końcu ze swoją matką, Walerią, której nie widział już od kilku lat. 19:25 RODZINKA.PL S.IX - ODC. 183 "ŻYCIOWY BŁĄD" SEZON 9 Serial komediowy, 24 min, Polska, 2016 Reżyseria: Patrick Yoka Scenariusz: Jacques Davidts, Karol Klementewicz, Kuba Wecsile Zdjęcia: Marcin Figurski Aktorzy: Maria Dejmek, Emilia Dankwa, Ania Wolanin, Olga Kalicka, Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Maciej Musiał, Adam Zdrójkowski, Mateusz Pawłowski, Jacek Braciak, Michał Grudziński, Agata Kulesza Boscy sprzedają dom. Przenoszą się do apartamentu w Wilanowie. Przekonują siebie nawzajem, że podjęli słuszną decyzję. Małe sprzeczki z sąsiadami oraz odległości, które dzielą ich od przyjaciół, sprawiają jednak, że Natalia ma coraz więcej wątpliwości. Tymczasem Kuba wyznaje rodzicom, że jednak nie dostał się na wymarzone studia w Krakowie. Tomek z kolei zamieszkuje z Magdą, której bezgranicznie ulega. Marysia zostaje matką i rola ta mocno nadwyręża jej cierpliwość. Ludwik postanawia zawalczyć o boską figurę i ma zamiar startować w triathlonie. Marek ma pretensje do przyjaciół, że zrezygnowali z domu na rzecz betonowej dżungli. 02:30 OBIETNICA (OBIETNICA) Film fabularny kinowy, 92 min, Polska/Dania, 2014 Reżyseria: Anna Kazejak Scenariusz: Anna Kazejak, Magnus Von Horn Zdjęcia: Klaudiusz Dwulit Muzyka: Kristian Eidnes Andersen Aktorzy: Eliza Rycembel - Lila, Mateusz Więcławek - Janek, Magdalena Popławska - Sylwia, Dawid Ogrodnik, Andrzej Chyra, Jowita Budnik, Bartłomiej Topa, Nikodem Rozbicki, Sara Sobania, Michał Surosz Lila i Janek, uczniowie wielkomiejskiego liceum, należą do generacji, która komunikuje się głównie przez Skype ' a i Facebooka. Wraz z przyjaciółmi korzystają z życia na całego. Imprezują, eksperymentują z alkoholem i marihuaną. Jednak pewnego dnia Lila nieoczekiwanie zrywa z Jankiem, oskarżając go o zdradę. Zakochany chłopak będzie musiał zapłacić wysoką cenę za niewinny błąd. Jeśli spełni obietnicę, którą wymogła na nim dziewczyna, nic już nie będzie takie jak przedtem. 03:15 HISTORIA KINA W POPIELAWACH Dramat, 95 min, Polska 1998 Scenariusz i reżyseria: Jan Jakub Kolski Zdjęcia: Krzysztof Ptak Muzyka: Zygmunt Konieczny Aktorzy: Krzysztof Majchrzak, Bartosz Opania, Grażyna Błęcka - Kolska, Michał Jasiński, Tomasz Krysiak, Franciszek Pieczka, Mariusz Saniternik, Joanna Pierzak, Izabella Bukowska, Maria Gładkowska, Jan Nowicki, Anna Biernacka, Edward Kusztal, Aleksander Bednarz, Bogusław Nobielski, Maria Wójcikowska, Zdzisław Reczyński, Michał Szkóp i inni "Nie poddaję się oczekiwaniom widzów. Tym, co kontroluje moją pracę, jest wewnętrzne przekonanie o słuszności, uczciwości i serdeczności tego, co robię. Jeśli to się zrymuje z oczekiwaniami widzów, proszę uprzejmie. Jeżeli się nie zrymuje - przepraszam. Na zapotrzebowanie społeczne niech odpowiadają moi zdolniejsi koledzy. W każdym filmie zabiegam, żeby odkrywać dla siebie coś nowego. Nie chcę powtarzać światów, które już wykreowałem. Nie sądzę, żebym stał w miejscu. Widzom mogę powiedzieć tyle: przyjdźcie na ten film, a zobaczycie, jak wiele zdarzyło się ostatnio" - deklarował w jednym z wywiadów Jan Jakub Kolski. To słowa niezwykłe w czasach dominacji filmowej komercji i podporządkowania X Muzy dogmatowi zysku. Przypominające, że prawdziwa sztuka jest w swej istocie elitarna. Dąży nie do schlebiania masowym gustom (to domena, demokratycznej z natury, rozrywki), lecz odkrywania nieznanych obszarów piękna, poszerzania granic ludzkiej wyobraźni i wrażliwości. Często też staje się widzialnym świadectwem poszukiwania przez artystę własnego miejsca w rzeczywistości, budowania przezeń oryginalnej wizji świata. Dotychczasowy dorobek twórczy Jana Jakuba Kolskiego dobitnie potwierdza tę regułę. Kolejne filmy reżysera, od debiutanckiego "Pogrzebu kartofla" aż po "Historię kina w Popielawach", dowodzą z jednej strony przywiązania do pewnych motywów i pejzaży, z drugiej zaś pokazują duchowy rozwój ich twórcy, jego zmagania z własnymi obsesjami i kompleksami. Fabuła "Historii kina w Popielawach" rozgrywa się również w scenerii znanej z wcześniejszych obrazów Kolskiego (malownicze pola, dalekie horyzonty, wiejskie chałupy) i wśród "znajomych" typów ludzkich (nieudaczni, ułomni, wewnętrznie niespełnieni mężczyźni; kobiety cierpiące z powodu nieszczęśliwej miłości). Krąży też wokół bliskich reżyserowi tematów: czasu, przeznaczenia, bólu, miłości. "Historia..." stanowi jednak również zamknięcie pewnego etapu twórczych poszukiwań Kolskiego. "Jest ostatnim z serii filmów, w których dokonywałem osobistych rozliczeń ze światem" - jak mówił w jednym z wywiadów. To z jednej strony zwiastun rozluźnienia więzów z wypracowaną przez lata estetyką, z drugiej zaś utwór bardzo osobisty, nawiązujący do rzeczywistych dziejów przodków artysty. "W mojej prywatnej historii rodzinnej cztery pokolenia zapisywały kartę pod nazwą"film", prawie od początku, odkąd kino istnieje. Prababka na początku wieku miała jedno z pierwszych kin w Łodzi"Theatre Optique Parisien", dziadek był producentem filmowym, przedstawicielem firm Fox, Metro Goldwyn Meyer, Paramount. Ojciec - montażysta filmowy, siostra - montażystka, ja - też filmowiec. Ale nie znalazłem dość odwagi czy nieskromności, żeby opowiadać wprost tę historię. Ukryłem więc moich antenatów za postaciami filmowymi" - zwierzał się swego czasu reżyser. Narratorem tytułowej "historii" jest dziesięcioletni Staszek Szewczyk, wychowany wprawdzie w mieście, lecz uczący się w wiejskiej szkole w Popielawach, skąd pochodzą jego dziadkowie. W pamiętniku, który pisze, bardzo wiele miejsca zajmuje zasłyszana historia barwnego, głośnego w okolicy, kowalskiego rodu Andryszków. Zaczyna się ona od Józefa Andryszka, zwanego Pierwszym. W XIX wieku zbudował on kinomaszynę, zanim jeszcze to samo uczynili na Zachodzie bracia Lumiere. Poprzez następne pokolenia saga rodzinna dochodzi do lat sześćdziesiątych XX wieku, czyli losów Józefa Andryszka Szóstego, zwanego Szustkiem, który marzy o odtworzeniu wynalazku swego przodka. Stanowczo sprzeciwia się temu jego ojciec, uważając, że kinomaszyna była przez lata przekleństwem rodu. W ten sposób pod ręką Kolskiego fascynująca historia rodzinna splata się nierozerwalnie z rozważaniami o fenomenie kina. Liczne wyróżnienia polskie i zagraniczne, w tym m.in. Złote Lwy w Gdańsku - Gdyni (1998) za najlepszy film roku oraz nagrody dla Krzysztofa Majchrzaka (pierwszoplanowa rola męska), Kazimierza Rozwałki (produkcja) i Jana Jakuba Kolskiego (nagroda Kin Studyjnych); Syrenka Warszawska (1998); Brązowe Grono na LLF w Łagowie (1998); Grand Prix dla filmu na Międzynarodowym Spotkaniu Kina i Telewizji - Kino Pełnoekranowe w Genewie (1999); Srebrny Witeź na MFF Słowiańskich i Prawosławnych w Moskwie (1999) oraz Grand Prix na Festiwalu Alte Adria Cinema w Trieście (1999) dla Jana Jakuba Kolskiego.