Program 2 Sobota, 26.06.2021 05:50 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2421 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Maria Czudowska - Kin, Paweł Jurek, Tomasz Wojtczuk Zdjęcia: Michał Jaskulski, Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt Aktorzy: Witold Sosulski, Anna Pentz, Marcin Perchuć, Kamila Kamińska, Mateusz Banasiuk, Marta Juras, Hanna Klepacka, Sebastian Stankiewicz, Ewelina Serafin, Joanna Opozda, Karina Seweryn, Orina Krajewska, Jakub Bohosiewicz, Konrad Skolimowski, Milena Lisiecka Franek zostawia Stefanka pod opieką Reginy i jedzie na dyżur do straży. Wkrótce do Fitness Klubu docierają wieści o groźnym pożarze w okolicy i rannych wśród biorących w akcji strażakach. Tymczasem Celina i Herman słyszą rozmowę Radka i Sandry, z której wynika, że Morawski przepisał lokal na kochankę. Kłopoty można starać się zażegnać na różne sposoby. Na prośbę Witka Marek pomaga Niedzielskiej przy problemach ze szkolnymi serwerami i będąc świadkiem kolejnego ataku Kujawiak staje w obronie dyrektorki. W tym samym czasie Patryk zaczyna pracę w rodzinnej firmie - nieświadomy, że jego ojciec oszukuje klientów zastępując francuskie trunki tanimi winami. Z kolei Sławka rzuca się w wir przygotowań do wesela syna, nie konsultując się w ogóle z jego narzeczoną. 06:25 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2422 Serial obyczajowy, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Magdalena Fertacz, Paweł Jurek, Ewa Ratusińska Zdjęcia: Michał Jaskulski, Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt Aktorzy: Jakub Wieczorek, Witold Sosulski, Anna Pentz, Elżbieta Romanowska, Jan Pęczek, Alessandro Curti, Bronisław Wrocławski, Adrianna Biedrzyńska, Maria Dejmek, Marcin Perchuć, Ada Fijał, Emilia Warabida, Dorota Kwietniewska Michalina mówi Witkowi, że czeka ich rozłąka, ponieważ jej matka dostała pracę w Poznaniu i wyprowadzają się z Warszawy. Nastolatek wpada na pomysł, by dziewczyna zamieszkała razem z nim pod opieką Marka, wystarczy tylko przekonać rodziców. Swoje kłopoty ma także Małgorzata. Zauważa, że do Jerzego podejrzanie często dzwoni Iga i coraz bardziej się tym niepokoi. Gdy Marczak wychodzi z domu, żona zaczyna go śledzić. Jak kończą się tajemnice w małżeństwie, dowiadujemy się na innym przykładzie. Lidka postanawia walczyć z Radkiem o alimenty i przekazuje Natalii, że jej były mąż pozbył się Feel Good, by ukryć swoje dochody. Niestety, problemy dotykają także szczęśliwe małżeństwa. Aldona i Borys czekają na pierwszą dostawę do nowego Zdrówka, które zmienia nazwę na Bella Sicilia. Niestety, samochód Vincenzo utyka w środku lasu. Grzelakowie razem z Zenkiem ruszają Włochowi na pomoc. 06:55 DLA NIESŁYSZĄCYCH - M JAK MIŁOŚĆ - ODC. 1573 Serial obyczajowy, 45 min, Polska, 2021 Reżyseria: Michał Wnuk Scenariusz: Katarzyna Terechowicz, Alina Puchała, Marta Kuszewska Zdjęcia: Maciej Majchrzak, Waldemar Szmidt, Jan Budzowski Muzyka: Bartosz Chajdecki, Sebastian Krajewski Aktorzy: Adriana Kalska, Mikołaj Roznerski, Ilona Janyst, Maurycy Popiel, Paweł Deląg, Dariusz Kordek, Krzysztof Kwiatkowski, Jakub Józefowicz, Dominika Ostałowska, Gabriela Świerczyńska, Alżbeta Lenska, Karol Strasburger, Hanna Śleszyńska, Stanisław Szczypiński Bosacki znów żąda od Michała pieniędzy, a gdy pisarz odmawia, zapowiada zemstę. Tymczasem Marcin ukrywa przed Izą, że przyłapał ją na kłamstwie i w tajemnicy jedzie do Krakowa, by dowiedzieć się, co dokładnie żona przed nim zataiła. Z kolei Aneta cały czas próbuje dorównać zawodowo Olkowi, ale nadal jest w tyle. A gdy Argasiński zapowiada, że nie przedłuży z nią kontraktu, zaczyna myśleć o odejściu z zawodu. Łukasz wciąż spotyka się z Patrycją i pragnie, by ukochana powiedziała w końcu o ich romansie mężowi. 11:15 RODZINNY EKSPRES - CZY BÓG JEDZIE NA WAKACJE? Magazyn, 23 min, Polska, 2021 Autor: Sylwia Żołnacz - Lizak Wykonawcy: Rafał Patyra (prowadzący) Rozpoczynamy wakacje, a więc czas bez nauki, podręczników, zadań. Czas zasłużonego odpoczynku. Ale czy jest to czas bez Pana Boga? Czy Pan Bóg pojedzie z nami na wakacje? Zależy to wszystko od nas. W programie Rodzinny ekspres powiemy, dlaczego warto wziąć Pana Boga ze sobą na wakacje. I wyjaśnimy, co znaczy zabrać Boga ze sobą. Powinniśmy pamiętać, że na czas wakacji wcale nie zamykają kościołów i tak jak zawsze, każdego dnia jest sprawowana Msza Święta. Również w wakacje należy pamiętać o spowiedzi, pierwszym piątku, chwili adoracji czy czytaniu Pisma Świętego. Zabrać ze sobą Boga na wakacje, to na pewno rozmawiać z Nim podczas codziennej modlitwy, dziękować za to co odkrywamy oraz za ludzi, których spotykamy. W programie powiemy także, że wakacje to doskonały czas na test naszej wiary. Być może czasami naszą obecność na Eucharystii, spowiedź, modlitwę traktujemy jedynie jako praktyki religijne, które są jednym z wielu "obowiązków" naszego życia. Podczas wakacji możemy sprawdzić, na ile nasza wiara jest tylko rytuałem, a na ile prawdziwą wiarą. 11:50 CHŁOPI - CZ. I - BORYNA Dramat obyczajowy, 88 min, Polska 1973 Scenariusz i reżyseria: Jan Rybkowski Zdjęcia: Marek Nowicki Muzyka: Adam Sławiński Aktorzy: Władysław Hańcza, Emilia Krakowska, Ignacy Gogolewski, Krystyna Królówna, Bronisław Pawlik, Jadwiga Chojnacka, Tadeusz Fijewski, August Kowalczyk, Franciszek Pieczka, Magda Wołłejko i inni Powieść "Chłopi" pisał Władysław Reymont w latach 1902-1909, w dużej mierze podczas pobytu we Francji. Doskonała pamięć pomogła mu odtworzyć najdrobniejsze szczegóły poznanego ongiś środowiska, gdy jako robotnik kolejowy w powiecie skierniewickim interesował się obyczajami i mentalnością chłopów z okolicznych wsi. W 1924 r. za to arcydzieło literatury autor otrzymał Nagrodę Nobla. Próbę przeniesienia "Chłopów" na ekran podjęto po raz pierwszy w 1920 r. Reymont projekt zaakceptował, zgadzając się nawet na współudział w kierownictwie artystycznym filmu. Po licznych perypetiach film ukończono i w kwietniu 1922 r. odbyła się jego premiera. Borynę zagrał znakomity aktor Mieczysław Frenkiel, a Jagnę - Maria Merita. Po "Chłopów" filmowcy sięgali jeszcze kilka razy. W 1925 r., zdopingowani Nagrodą Nobla, chęć ekranizacji zgłosili Francuzi, ale pisarz odmówił. W 1930 r. zamierzał adaptować powieść na ekran Juliusz Gardan, poprzestał jednak na planach. Dopiero w 1971 r. Jan Rybkowski podjął realizację 13-odcinkowego serialu telewizyjnego. Zdjęcia trwały 220 dni, kręcono je głównie w Pszczonowie, wsi położonej niedaleko Lipiec Reymontowskich, a obok niemal setki aktorów zawodowych wystąpiło wielu mieszkańców Lipiec i Pszczonowa. Po nakręceniu połowy zdjęć - części "Lato" i "Jesień" - reżyser zorientował się, że istnieje również możliwość stworzenia bardziej syntetycznej wersji kinowej. W listopadzie 1972 r. TVP rozpoczęła emisję serialu, a w grudniu 1973 r. odbyła się premiera kolorowej wersji kinowej. Film jest bardziej zwarty konstrukcyjnie i dramatycznie niż jego telewizyjny krewniak. Na dużym ekranie w pełni zaprocentował rozmach inscenizacyjny scen zbiorowych, w pełni zagrały dalsze plany i barwne detale. 56-letni Maciej Boryna, najbogatszy gospodarz w Lipcach, niedawno owdowiały, postanawia ożenić się z najpiękniejszą panną we wsi, Jagną Paczesiówną. Tłumaczy to koniecznością zapewnienia domowi gospodyni, ale kieruje nim przede wszystkim namiętność do dziewczyny. Przeciwko tej decyzji - w obawie o prawa do spadku - protestują dzieci Boryny: syn Antek i jego żona Hanka, mieszkający i gospodarujący razem z Maciejem oraz córka i zięć kowal. Po sprzeczce zakończonej bójką Antek wyprowadza się z Hanką do domu jej ojca. Boryna wyprawia huczne wesele i sprowadza żonę do siebie. Antek i Hanka żyją w skrajnej nędzy. Syn Boryny, od dawna zakochany w Jagnie, zaniedbuje żonę i dzieci. Spotyka się z macochą potajemnie do czasu, gdy stary Boryna, śledzący parę kochanków, przyłapuje ich w stogu. W odruchu zazdrości podpala stóg, Antek i Jagna ledwie uchodzą z życiem. Pogłębia to nienawiść między ojcem i synem, zaostrza konflikt w małżeństwie Macieja. Na wieś spada nieszczęście: dziedzic sprzedaje kawał lasu od pokoleń użytkowany przez mieszkańców Lipiec. Chłopi z Boryną na czele wyruszają do lasu, aby rozpędzić drwali wyrębujących drzewa. Dochodzi do starcia, w trakcie którego Antek - broniąc ojca - zabija człowieka. 16:15 NA SYGNALE - ODC. 300 "SOBOWTÓR" Serial fabularyzowany, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Sara Bustamante - Drozdek Scenariusz: Kacper Szymański Zdjęcia: Wojciech Oleksiejuk Aktorzy: Edyta Bełza, Kamil Wodka, Wojciech Zygmunt, Tomasz Piątkowski, Anna Haba, Hubert Matysiak, Adam Skalik, Lea Oleksiak, Wojciech Kuliński, Dariusz Wieteska, Konrad Darocha, Monika Mazur - Chrapusta, Anna Wysocka - Jaworska, Justyna Sieniawska Doktor Góra "testuje" kolejne znajome z Internetu. Wciąż szuka drugiej mamy dla Patryczka. W pracy lekarz musi za to pomóc starszemu mężczyźnie, który złamał rękę. Przypadkiem spotyka kobietę, która do złudzenia przypomina Lidkę. Kolejnym pacjentem Artura zostaje scenarzysta, który tworzy popularny serial o ratownikach. Tymczasem Sonia decyduje się w końcu odejść z pracy. Kuba postanawia pomóc dziewczynie i nagle zjawia się na jej kolejnym spotkaniu z Głowackim. Jest gotów na konfrontację. 17:10 SŁOWO NA NIEDZIELĘ - ŚWIĘTA BURZA CZYLI TRZY CECHY PANI HALINKI Wykład/prelekcja/prezentacja, 4 min, Polska, 2021 Reżyseria: Mateusz Pleskacz Scenariusz: o. Mateusz Stachowski, Mateusz Pleskacz Na koniec niedzielnej Ewangelii uczniowie mówią o Jezusie: To kim On właściwie jest? A przecież widzieli już wiele Jego cudów - liczne uzdrowienia, skuteczne wyrzucanie złych duchów, nauczanie, które wprawiało słuchaczy w zdumienie. Choć uczniowie widzieli już cuda Jezusa, to uczestniczyli w nich jako widzowie, stojąc jakby na zewnątrz tych wydarzeń. Teraz są w samym ich centrum, w środku burzy, która jak najbardziej dotyczy ich życia. Ba, wydaje się być śmiertelnym zagrożeniem! I działanie Pana Jezusa bezpośrednio na ich życie powoduje zaskoczenie i pytanie: Kim On jest? Bo już myśleliśmy, że Go znamy. A czy my wiemy Kim jest Jezus? 21:45 ANYTHING GOES. ALE JAZDA! - (1) Artystyczne/estradowe (widowisko), 53 min, Polska, 2020 Wykonawcy: Elżbieta Romanowska (prowadzący) To nieskończona dawka humoru i dobrej energii dla całej rodziny. Program rozrywkowy, w którym gwiazdy śpiewają, tańczą i biorą udział w serii zabawnych konkurencji, jakich do tej pory w polskiej telewizji nie było. Jak nigdy wcześniej, Królowe są dwie! Obdarzona silnym temperamentem i ciętym językiem prowadząca Elżbieta Romanowska oraz wyjątkowa konstrukcja, zaaranżowana w studiu jako element finału każdego odcinka, wywołująca salwy śmiechu na widowni, czyli Krzywa Scena. Uczestnicy zaliczają wywrotki, poślizgi oraz spontaniczne, wykraczające poza wszelką normę sytuacje, a wszystko to z humorem i ogromnym dystansem gwiazd do siebie samych. W każdym odcinku udział biorą nowi uczestnicy. To sześć gwiazd reprezentujących różne dziedziny m.in. sport, aktorstwo, muzykę, taniec, kabaret. Łączy ich jedno - chęć dobrej zabawy. W Anything Goes. Ale Jazda! nie ma rywalizacji, główną zasadą jest dobry humor i świetna zabawa. Program pozwala zobaczyć ulubione gwiazdy w szalonych, spontanicznych i niecodziennych sytuacjach. 22:55 AMERYKA DA SIĘ LUBIĆ - (1) GOOD MORNING AMERICA Kameralne i studyjne (widowisko), 74 min, Polska, 2020 Reżyseria: Leszek Kumański Wykonawcy: Ida Nowakowska (prowadząca), Edyta Górniak, Marcin Gortat, Monica Zieliński, John Guziak, Ernest Bogusiewicz Nowa odsłona kultowego programu Europa da się lubić. Tym razem odkrywamy Amerykę, poznamy różne aspekty życia, anegdoty i ciekawostki, trochę historii i współczesnego oblicza kraju. Gospodyni programu Ida Nowakowska, wiele lat mieszkająca w USA, zaprasza do każdego odcinka czterech Amerykanów żyjących w Polsce i mówiących po polsku, a także dwóch, trzech polskich celebrytów, mających jakieś związki z Ameryką. W rozrywkowym show autorstwa Leszka Kumańskiego nie zabraknie ciekawych rozmów, kabaretowych skeczy, fascynujących konkurencji i dobrej muzyki. W pierwszym odcinku gośćmi będą Edyta Górniak i Marcin Gortat oraz Amerykanie: Monica Zieliński, John Guziak, Ernest Bogusiewicz, Ryan Socash. Na scenie wystąpią: Golec uOrkiestra, Kasia Moś, Sławek Uniatowski, Michał Milovic, a zatańczą Edyta Herbuś i Tomek Barański. 00:25 PITBULL. NOWE PORZĄDKI Film sensacyjny, 126 min, Polska 2015 Scenariusz i reżyseria: Patryk Vega Zdjęcia: Mirosław Brożek Muzyka: Łukasz Targosz Aktorzy: Piotr Stramowski, Bogusław Linda, Maja Ostaszewska, Agnieszka Dygant, Andrzej Grabowski, Beata Kawka, Krzysztof Czeczot Najpierw był "Pitbull", jego kinowa premiera odbyła się w 2005 r. i od razu stał się kasowym przebojem. Miejscem akcji była współczesna Warszawa, a główny wątek obracał się wokół spraw kryminalnych, z jakimi reżyser Patryk Vega, współtwórca dokumentalnych cykli telewizyjnych, rzeczywiście zetknął się podczas przygotowywania dokumentacji. Ponad 10 lat później Vega jeszcze raz wziął na warsztat "Pitbulla" i ponownie pomysł na scenariusz zaczerpnął życia, pokazując przestępczy świat stolicy, a konkretnie warszawskiej dzielnicy Mokotów. Recenzenci twierdzą jednak, że "Pitbull. Nowe porządki" ma już mało wspólnego z debiutanckim filmem reżysera. Dawni główni bohaterowie pojawiają się tylko w epizodach, choć powiązanych z nowymi wątkami i nowym protagonistą, niejakim Majami, policjantem z mokotowskiej komendy. To on gra teraz pierwsze skrzypce, wykreowany na twardziela, nieustraszonego stróża prawa, który nie cofnie się przed żadnym wyzwaniem. Dla tej roli aktor Piotr Stramowski przeszedł prawdziwą metamorfozę: ściął włosy na irokeza, zadbał o kondycję fizyczną, trenując z policjantami, zdecydował się też na tatuaż. Zdany tylko na siebie samego policjant Majami z komendy na Mokotowie, zaczyna rozpracowywać zorganizowaną lokalną grupę przestępczą. Okazuje się, że tę sprawę prowadzą policjanci z sekcji zabójstw z Pałacu Mostowskich. Funkcjonariusze obydwu komend są w pełni świadomi, że sprawa jest bardzo trudna, mają do czynienia z wyjątkowo niebezpieczną i silną siatką przestępczą. Chcąc rozbić gang, muszą podjąć szeroko zakrojoną współpracę. 02:45 GOLDFINGER (GOLDFINGER) Film sensacyjny, 105 min, Wielka Brytania 1964 Scenariusz na podstawie powieści Iana Fleminga: Richard Maibaum i Paul Dehn Reżyseria: Guy Hamilton Aktorzy: Sean Connery, Gert Frobe, Honor Blackman, Shirley Eaton, Tania Mallet, Harold Sakata, Bernard Lee i inni Po "Doktorze No" i "Pozdrowieniach z Moskwy", trzeci film o przygodach agenta 007 Jamesa Bonda. Wyświetlany w 1964 r. w Wielkiej Brytanii pobił tam wszelkie rekordy kasowe, powtarzając tym samym sukces komercyjny swego poprzednika. Wracając po udanej akcji z Karaibów brytyjski superagent zatrzymuje się w Miami. Tam otrzymuje zadanie rozpracowania multimilionera Aurica Goldfingera, podejrzanego o kradzież angielskiego złota. Goldfinger, zagarnąwszy większość prywatnych zasobów szlachetnego kruszcu z całego świata, spędza teraz większość czasu na grze w karty, oszukując swych partnerów. Bond kładzie temu kres, dowiedziawszy się od sekretarki Jill Masterton, jaką metodą posługuje się jej pracodawca. Za swą gadatliwość dziewczyna zostaje okrutnie ukarana: pomalowana przez Goldfingera warstewką farby z dodatkiem prawdziwego złota, które zatyka wszystkie pory. Jill dusi się i umiera. Goldfinger znika, a agent 007 wyrusza za nim w pogoń, ścigając go aż do Europy, do głównej siedziby mieszczącej się w Alpach. Po drodze napotyka siostrę zmarłej Jill - Tilly Masterton, która usiłuje zemścić się na Goldfingerze. Zanim jednak zdoła go zastrzelić, ginie z rąk jego koreańskiego ochroniarza Oddjoba, któremu udaje się schwytać także Bonda. Zamroczony narkotykami Bond zostaje wysłany z powrotem do Ameryki prywatnym samolotem Goldfingera, pilotowanym przez piękną Pussy Galore. Dziewczyna przywozi go na farmę w Kentucky, gdzie Goldfinger prowadzi przygotowania do wielkiego skoku na skarbiec USA - Fort Knox. Mając upodobanie do wyrafinowanych i oryginalnych zbrodni, multimilioner sadysta w swoim planie napadu na fort wyznacza także miejsce Bondowi: przykuty kajdankami do bomby agent 007 ma w odpowiednim momencie zginąć od jej wybuchu. "Goldfinger" to pierwszy z czterech "bondów" nakręconych przez Guy Hamiltona (1922 - 2016), angielskiego reżysera francuskiego pochodzenia, następne to "Diamenty są wieczne", "Żyj i pozwól umrzeć", "Człowiek ze złotym pistoletem". W opinii wielu krytyków "Goldfinger" uchodzi za jeden z lepszych filmów o Jamesie Bondzie, opierający się czasowi, także za sprawą sporej dawki humoru. "Goldfinger" dał początek niezwykłej, jak na tamte czasy, modzie na różnego rodzaju gadżety (zabawki, modele samochodów, lalki, gry planszowe), nawiązujące do postaci i przedmiotów pojawiających się na ekranie. Dzięki temu filmowi do rangi wielkiego przeboju awansowała także tytułowa piosenka w wykonaniu Shirley Bassey. Cała strona dźwiękowa filmu okazała się zresztą bardzo udana, czego dowodem był Oscar za najlepsze dźwiękowe efekty specjalne.