Program 1 Wtorek, 27.07.2021 17:55 DZIKIE PSZCZOŁY - ODC. 22 (AGRIES MELISSES) Serial obyczajowy, 45 min, Grecja, 2019 Reżyseria: Lefteris Charitos Scenariusz: Petros Kalkovalis Aktorzy: Maria Kitsou, Elli Tringou Assimina zręcznie tłumaczy Nikiforosowi słowa, które nieopatrznie wypowiedziała w tawernie o poślubnej nocy Sergiosa i Eleni. Zaniepokojony Nikiforos dopytuje jednak Eleni, a ich rozmowę podsłuchuje Thomas. Przyłapuje go na tym Drosso. Eleni odmawia sprzedaży ziemi prawnikom inwestorów, co wzbudza złość niektórych mieszkańców Diafani. Lambros po raz kolejny wyznaje Eleni, że jest dla niego wszystkim. Doukas żąda od burmistrza, by sprawił, że Lambros opuści Diafani. 20:35 KRÓLOWA I KONKWISTADOR - ODC. 18 (LA REINA DE INDIAS Y EL CONQUISTADOR) Serial kostiumowy, 44 min, Kolumbia 2020 Reżyseria: Camilo Villamizar, Juan Carlos Vasquez Scenariusz: Johnny Ortiz Aktorzy: Essined Aponte, Emmanuel Esparza, Manuel Navarro, Alejandro Rodriguez, Luis Mesa, Gilma Escobar, Angel Bayon, Fernando Campo, Alvaro Benet, Kepa Amuchastegui, Carlos Kaju Pedro szuka swojego brata, który wyruszył do dżungli w poszukiwaniu złota Indian. Manolo pomaga Sol w ucieczce, choć uważa, że nic z tego nie będzie. Catalina postanawia zbliżyć się do Pedro poprzez jego rodzinę i przyjaciół. Alonso jest nią zachwycony. Pojawia się na przyjęciu urodzinowym Sol. Pedro jest zaskoczony. 21:30 OLIMPIJSKI WIECZÓR Serwis informacyjny (dziennik), 28 min, Polska, 2021 Omówienie w skrócie wydarzeń sportowych dnia. 22:15 CZTERY WESELA I POGRZEB (FOUR WEDDINGS AND A FUNERAL) Komedia obyczajowa, 113 min, Wielka Brytania 1994 Reżyseria: Mike Newell Scenariusz: Richard Curtis Zdjęcia: Michael Coulter Muzyka: Richard Rodney Bennett Aktorzy: Hugh Grant, Andie MacDowell, Kristin Scott Thomas, James Fleet, Simon Callow, John Hannah, David Bower, Charlotte Coleman i inni Małżeństwo to dla jednych mężczyzn droga ku szczęściu, dla innych świat pełen ograniczeń i niebezpieczeństw, zwłaszcza gdy trafi się na kobietę kapryśną, nieobliczalną, skłonną do dominacji nad partnerem. Tak właśnie postrzega instytucję małżeństwa Charles (w tej roli Hugh Grant), przystojny, pełen wdzięku bon vivant, który uwielbia kobiety, łatwo nawiązuje z nimi kontakty, ale nie chce się angażować "na poważnie". Wraz z grupką swych przyjaciół tworzy coś w rodzaju "klubu kawalerów" (choć należą do niego także panie), zdeklarowanych przeciwników formalnych związków. Wprawdzie czasami Charles zarzuca sobie chłód uczuciowy i niezdolność do wyrażania emocji, ale obserwacje małżeńskich perypetii w jego kręgu towarzyskim raczej utwierdzają go w przekonaniu o wyższości kawalerskiego stanu. Poznając kolejne panie, ewentualne kandydatki na żonę, Charles ma zawsze zbyt wiele wątpliwości, a jednocześnie w głębi duszy pragnie wielkiego, porywającego uczucia. Nie może przy tym nie zauważyć, że co i raz któryś z jego znajomych dołącza do grona żonkosiów. Traf chce, że Charles i jego przyjaciele są kolejno uczestnikami aż trzech ślubów i uczt weselnych oraz jednego pogrzebu. Podczas pierwszego z nich Charles poznaje Carrie, Amerykankę, która łączy swobodę obyczajów z wyjątkową urodą. Charles nadaremnie usiłuje zwalczyć swą fascynację piękną cudzoziemką. Niemal wbrew sobie nawiązuje z nią romans i odtąd Carrie jak cień towarzyszy jego życiu i myślom. Tyle że na następnym weselu dziewczyna rozbija w pył jego nieśmiałe marzenia o wspólnym szczęściu, przedstawiając mu swego bogatego, szkockiego narzeczonego, Hamisha. Wyznaje też Charlesowi, że był jej bodajże 32. kochankiem. Kolejne spotkanie obojga to już uroczystość z okazji ślubu Carrie z Hamishem. Zrezygnowany Charles zaczyna w końcu też rozglądać się za przyszłą żoną, ale serce leciutko mu krwawi na wspomnienie Carrie. Po premierze "Czterech wesel i pogrzebu" rozentuzjazmowani krytycy w całej Europie pisali: "To najlepsza komedia ostatnich miesięcy i najbardziej spektakularne zwycięstwo kina europejskiego nad Hollywoodem!". Inni podkreślali bardzo angielski charakter tego filmu, zrealizowanego z charakterystyczną dla tego kraju finezją i zamiłowaniem do niuansu, zachwycali się doskonałym scenariuszem, znakomicie łączącym nowoczesny liberalizm obyczajowy z jednoczesnym szacunkiem dla rytuału towarzyskiego i tradycji, rozpływali się nad błyskotliwymi dialogami i perfekcyjnym aktorstwem. Od tego właśnie filmu zaczęła się wielka kariera popularnego brytyjskiego aktora Hugh Granta (m.in. "Notting Hill", "Dziennik Bridget Jones", "Był sobie chłopiec", "To właśnie miłość", "Boska Florence").