Program 1 Sobota, 30.10.2021 05:10 KLAN - ODC. 3870 Telenowela, 22 min, Polska, 2021 Reżyseria: Michał Fazlejew, Adam Molak, Jerzy Sztwiertnia, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski, Mateusz Śliwa, Sebastian Chondrokostas Scenariusz: Jacek Getner, Marcin Strzelecki, Iwona Siemieniuk, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Adam Kamień, Natalia Kasprzykowska, Katarzyna Tlałka, Georgi Angiełow, Jerzy Pożarowski, Teresa Stępień Nowicka, Aldona Orman, Julia Królikowska, Marcin Kaleta, Maria Winiarska, Ryszard Kluge, Katarzyna Skolimowska, Daniel Skrzypczak, Monika Dryl, Adam Skalik Irmina opowiada Bognie, jak spędziła piątkowy wieczór. Kolejny raz Igor Rutka ją zaskoczył, nie spodziewała się, że może wzruszyć go sentymentalny film. W klinice Marczyński bacznie obserwuje kontakty Igora i Irminy. Kolejny raz przestrzega lekarkę przed swoim wspólnikiem i proponuje "pomoc". Po wspólnym śniadaniu Anna dzieli się z Gustawem swoim nowym pomysłem. A gdyby stworzyć u nich "salon podróżniczy". Zapraszaliby gości, Gustaw opowiadałby o podróżach, a ona zajęłaby się poczęstunkiem. Gustaw jest zachwycony. Anna proponuje na początek Lubiczów, i najlepiej, żeby sam Gustaw zaprosił Pawła. Gabriela odwiedza Jacka z rodziną. Tłumaczy, że teraz szczególnie musi dbać o siebie, bo tylko on został Agatce. Do towarzystwa dołącza Małgosia. Po kilku słowach na temat zdrowia Jacka, zmienia temat. Też chciałaby zrobić prawo jazdy, jak Jasiek. Ula przyjmuje dzisiaj nową uczennicę. Kobieta wyjaśnia, że niebawem wyjeżdża do Irlandii i chciałaby móc się porozumieć choćby na poziomie podstawowym. Woli normalne lekcje, zamiast popularnych ostatnio lekcji on - line, mimo że stacjonarne są droższe. Z uwagą przygląda się Piotrusiowi. 05:30 KLAN - ODC. 3871 Telenowela, 22 min, Polska, 2021 Reżyseria: Michał Fazlejew, Adam Molak, Jerzy Sztwiertnia, Paweł Karpiński, Paweł Chmielewski, Jarosław Marszewski, Mateusz Śliwa, Sebastian Chondrokostas Scenariusz: Jacek Getner, Marcin Strzelecki, Iwona Siemieniuk, Paweł Karpiński, Elżbieta Szczypek, Mariusz Polaczek, Grzegorz Lipka Zdjęcia: Artur Radźko, Julian Szczerkowski Aktorzy: Adam Kamień, Natalia Kasprzykowska, Katarzyna Tlałka, Georgi Angiełow, Jerzy Pożarowski, Teresa Stępień Nowicka, Aldona Orman, Julia Królikowska, Marcin Kaleta, Maria Winiarska, Ryszard Kluge, Katarzyna Skolimowska, Daniel Skrzypczak, Monika Dryl, Adam Skalik Kornel oświadcza Uli, że jutro musi jechać do ojca. Ula zastanawia się, kogo poprosić o opiekę nad Piotrusiem, bo sama również ma zaplanowany dzień. Grażynka twierdzi, że na pewno dziadek Leopold ucieszy się z wizyty wnuka. Niestety, Leopold ma jutro parę turystów z Japonii, więc wybór pada na Leokadię. Jacek idzie do pracy pierwszy dzień po zwolnieniu. Od razu zapowiada, że wróci później, bo umówił się w klubie tenisowym na zajęcia. Paulina prosi, żeby nie przesadzał i pamiętał, że robi to dla zdrowia. Witek przywiózł od rodziców Ilonę i Teosia. Zanim rozpakują się w domu mecenasa, Teoś żąda przywitania ze stryjenką. Ku zaskoczeniu wszystkich z góry schodzi Gustaw. Tymon przyprowadza do szkoły jogi narzeczonego Iwony Marcela. Twierdzi, że jemu również przydadzą się takie zajęcia przed ślubem. Ilona sprząta klatkę papugi i znajduje w niej złoty kolczyk. Razem z Surmaczową zastanawiają się, kto jest właścicielem. Surmaczowa wspomina o pani Joli, która zajmuje się jej ciocią w Mszczonowie. Jacek gra na korcie z instruktorem. Z satysfakcją przygląda mu się z widowni Barbara. Niestety, synowie chcą już wracać do domu. Rafał wychodzi ze sklepu i zauważa na parkingu parę pakującą zakupy. Orientuje się, że to Janusz z Lidką. Lidka go widzi i ostentacyjnie całuje Janusza. 09:20 FASCYNUJĄCY ŚWIAT - KOLEBKA LUDZKOŚCI (OUT OF THE CRADLE) Film dokumentalny, 51 min, Japonia/Niemcy, 2019 Reżyseria: Toru Suetsugu, Kyoko Misumi Scenariusz: Koji Yasumoto Film dokumentalny o eksploracji milionowej historii ludzkiej ewolucji. Pełno tu niespodzianek i niesamowitych zwrotów akcji, dramatów pokazujących, jak nasi przodkowie przeżywali kryzys po kryzysie. Film w wysokiej rozdzielczości, pełen niezwykle skomplikowanych sekwencji komputerowych, z wykorzystaniem najnowocześniejszych nagrań VFX stworzonych przez światowej sławy twórców gier. To hiperrealistyczny świat, w którym żyli prehistoryczni przodkowie. Zobaczymy najważniejsze momenty na ścieżce ewolucyjnej prowadzącej do współczesnych ludzi. 10:25 SPRAWA DLA REPORTERA Magazyn, 47 min, Polska, 2021 Autor: Elżbieta Jaworowicz W programie: 1/ Sprawa rodziny, która aktem darowizny przekazała zaprzyjaźnionemu księdzu jezuicie ponad hektar ziemi. Intencją ofiarodawców było, żeby na gruncie powstał dom dla samotnych matek, stanica harcerska lub kaplica. Niestety, nie zapisali oni swojej woli w akcie notarialnym. Jak twierdzą bohaterowie reportażu, obdarowany ksiądz postąpił niezgodnie z ich życzeniem przekazując otrzymany dar siostrzeńcowi, który obecnie wykorzystuje ziemię wraz z budynkami do celów prywatnych. Zamieszkał tu uprzednio burząc prowizoryczną stanicę harcerską oraz demontując drewniany ołtarz w budynku, który pełnił funkcję kaplicy. Rodzina darczyńców prosi o pomoc w odzyskaniu gruntu lub o wsparcie w sprawie korzystania z ziemi zgodnie z ich pierwotną intencją. 2/ Sprawa byłych pracowników Zakładu Produkcji Podzespołów w Siedlcach, który w latach siedemdziesiątych został włączony w struktury Fabryki Samochodów Osobowych, a obecnie jest w stanie upadłości. Byli pracownicy, około 400 osób, zarzucają, że postępowanie upadłościowe, które trwa od ponad 10 lat, jest prowadzone nieprawidłowo, ponieważ na liście wierzytelności nie zostały umieszczone m.in. zaległe wypłaty i odprawy. Wiele wartościowych ruchomości nie zostało ujętych w spisie, co umożliwiło ich przywłaszczenie, nieskutecznie egzekwowano od nowego dzierżawcy czynsz dzierżawny w wysokości 12 mln złotych oraz przekroczono termin przedawnienia, co poskutkowało, że część pieniędzy została bezpowrotnie utracona. 3/ Powrót do spraw byłych pracowników FSO. Na ich prośbę program podejmował już interwencję w ostatnich latach. 4/ Sprawa rocznego chłopczyka, którego życie od początku było zagrożone, ponieważ urodził się jako wcześniak. Po kilku miesiącach walki o jego zdrowie, kiedy wydawało się, że Bartuś najgorsze ma już za sobą, rodzice zauważyli, że dziecko nie podnosi nóżek i główki. Diagnoza genetyczna - brak kopii genu SMN1 - potwierdziła rozpoznanie rdzeniowego zaniku mięśni. Jedynym ratunkiem jest najdroższa na świecie terapia genowa, która może uratować życie chłopca. W pomoc w zbiórce pieniędzy włączyli się m.in. Andrzej Gołota i Marcin Najman. Dzięki uprzejmości Caritas Polska zostanie uruchomiony SMS pomocowy, którym widzowie będą mogli wesprzeć rodziców w walce o życie ich dziecka 11:25 OJCIEC MATEUSZ S.XXV - ODC. 329 (OJCIEC MATEUSZ S. XXV, ODC. 13) - NIESPODZIANKA Serial kryminlany, obyczajowy, 44 min, Polska, 2021 Reżyseria: Maciej Dejczer Scenariusz: Michał Kalicki, Grzegorz Łoszewski Zdjęcia: Maciej Kurpiewski, Piotr Wojtowicz Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Artur Żmijewski, Kinga Preis, Piotr Polk, Michał Piela, Bartlomiej Firlet, Rafał Cieszyński, Artur Pontek, Hanna Śleszynska, Beata Olga Kowalska, Krzysztof Franieczek, Viacheslav Bogushevski, Volodymyr Klymuk, Wojciech Świeściak, Leszek Szary, Juliusz Dzienkiewicz Urodziny inspektora Oresta Możejki, jak co roku, okazują się dla policjantów z sandomierskiego posterunku trudnym do sprostania wyzwaniem. Na szczęście z odsieczą przychodzą im mieszkańcy plebanii - a zwłaszcza niezastąpiona w takich sytuacjach Natalia i jej legendarny migdałowy tort. W dniu urodzin na posterunku zjawia się jednak niezapowiedziany naczelnik Morus, aby ponarzekać trochę na jednostkę kierowaną przez Możejkę. Ale to nie ostatnia przykra niespodzianka. Dopięte na ostatni guzik przyjęcie urodzinowe Możejki w jednej chwili staje się sceną terroru, kiedy kontrolę nad posterunkiem przejmuje dwóch warunkowo zwolnionych z więzienia przestępców. A najgorsze dla zakładników wydaje się to, że jednego z porywaczy łączy z sandomierskimi policjantami pewne tragiczne wydarzenie z przeszłości, za które teraz właśnie postanowił się w zemścić. 12:25 RIO GRANDE (RIO GRANDE) Western, 100 min, USA 1950 Reżyseria: John Ford Scenariusz na podstawie opowiadania Jamesa Warnera Bellaha "Mission with No Record": James Kevin McGuinness Zdjęcia: Bert Glennon Muzyka: Victor Young Aktorzy: John Wayne, Maureen O'Hara, Ben Johnson, Claude Jarman Jr, Harry Carey Jr, Chill Wills, J. Carrol Naish, Victor McLaglen i inni O twórczości Johna Forda napisał kiedyś jeden z historyków kina jako o "kinie marzeń i wspomnień, kinie świetlistych obrazów zabarwionych elegijną melancholią, tęsknotą do utraconej niewinności już nie do odzyskania, niewinności człowieka i społeczeństwa, jego nadziei i wizji, które bieg historii, postęp i polityka uczyniły niespełnionymi". Tę postawę reżysera najpełniej chyba odzwierciedla kawaleryjska trylogia oparta na literackich oryginałach Jamesa Warnera Bellaha: "Fort Apache" (1948), "Nosiła żółtą wstążkę" (1949) i właśnie "Rio Grande" z 1950 r. Odbierać ją trzeba na dwóch poziomach: bezpośrednio - jako opowieść o bohaterstwie żołnierzy z wysuniętych daleko placówek, pośrednio - jako refleksję na temat początków narodu, w którym kawalerzyści reprezentują "lepszą", białą kulturę, a Indianie są skłóconymi z nimi, wyobcowanymi intruzami. Kawalerzyści, którzy w istocie bardziej przypominali składem Legię Cudzoziemską, nie grzesząc nadmiarem cnót i mając niejedno na sumieniu, w filmach Forda nabierają cech szlachetnych rycerzy, gotowych oddać życie dla dobra sprawy. Ale gdzieś zza kulis akcji wyłania się w konkluzji dręczące pytanie, czy ostatecznie Ameryka wybrała słuszną drogę, czy stawiając na urbanizację i rozwój przemysłowy, nie utraciła swego właściwego, całkowicie odmiennego przeznaczenia, okupując taki wybór m. in. ofiarą z Indian. Kilka lat po zakończeniu wojny secesyjnej, na terenach graniczących z Meksykiem pułkownik Kirby Yorke dowodzi kawaleryjskim fortem nad rzeką Rio Grande. Jego żołnierze staczają regularne potyczki z Apaczami, ścigając ich do granicznej rzeki, której amerykańskim żołnierzom nie wolno przekraczać. Po powrocie z kolejnego wypadu pułkownik dowiaduje się, że do fortu przybył nowy rekrut - jego syn Jefferson, który nie zdawszy egzaminów w akademii wojskowej w West Point, musiał opuścić mury uczelni. Ojciec nie widział go od 15 lat, od czasu, gdy opuściła go żona. Pochodząca z Południa Kathleen nie mogła wybaczyć mężowi, że podczas wojny secesyjnej, walcząc po stronie Unionistów z Północy, spalił plantację jej rodziców. Rozstając się z mężem, zabroniła mu także kontaktów z synem. Kirby zapowiada Jeffowi, aby nie liczył na żadne ulgi ze względu na łączące ich więzy krwi. Uważa, że matka wychowywała go zbyt pobłażliwie i dlatego nie podołał wymaganiom uczelni. Teraz nadszedł czas, aby uczynić z niego prawdziwego mężczyznę. Niebawem w forcie zjawia się również Kathleen, która - w obawie o życie Jeffa - żąda od Kirby'ego, aby zwolnił syna ze służby. Pułkownik nie chce jednak ingerować w decyzje syna, który odmawia opuszczenia fortu. Mimo długiego niewidzenia i odmienności zdań, Kirby i Kathleen uświadamiają sobie, że dawne uczucie nie do końca w nich wygasło, choć początkowo nie mają odwagi tego wyznać. Nocą grupa Apaczy zakrada się do fortu i odbija swych pojmanych współtowarzyszy. Kawalerzyści ruszają za nimi w pościg, ale Indianie znikają po drugiej stronie rzeki. W obawie przed ich następnymi atakami pułkownik nakazuje ewakuować kobiety i dzieci do położonego dalej od granicy fortu Bliss. Do ich eskortowania wyznacza m. in. Jeffa. Ale gdy ewakuowani ruszają w drogę, Indianie przypuszczają atak. Jeff Zawraca do fortu, aby wezwać posiłki. Zanim zdąży wrócić, Apacze porywają wszystkie dzieci. 14:25 OKRASA ŁAMIE PRZEPISY - BLISKO DO TALERZA Magazyn, 25 min, Polska, 2021 Reżyseria: Tomasz Rostworowski Scenariusz: Tomasz Rostworowski, Karol Okrasa Zdjęcia: Adam Kubiak Wykonawcy: Karol Okrasa (prowadzący) Karol Okrasa zabierze widzów na Mazury do gospodarstwa agroturystycznego pani Moniki. Spędziła ona wiele lat we Włoszech i w swoim mazurskim gospodarstwie wprowadza zasady coraz popularniejszej na Zachodzi idei slowfood. Pod tym angielsko brzmiącym słówkiem kryje się zasada powrotu do traktowania żywności tak jak przed erą uprzemysłowienia. Chodzi o to, żeby wszelkie produkty, takie jak mięso, warzywa, owoce pochodziły z najbliższej okolicy. Aby droga z pola na talerz była jak najkrótsza. Drugą istotną kwestią jest jak największa różnorodność spożywanych pokarmów. Dziś Polacy, jeśli chodzi o mięsa, spożywają prawie wyłącznie wieprzowinę i kurczaki, trochę mniej mięsa wołowego czy indyczego. Nawet gęsina jest jadana w śladowych ilościach. A gdzie tak lubiana przez naszych przodków jagnięcina czy mięso kozie? Jest prawie zupełnie zapomniane. A przecież smakosze z Włoch, Grecji czy Francji najwyżej sobie cenią właśnie te mięsa. Bez pieczonej koziny czy jagnięciny Włosi z Sardynii, gdzie pani Monika spędziła wiele lat, nie wyobrażają sobie wielkanocnego obiadu. Karol po rozmowach z panią Moniką, przygotuje w swoim gospodarstwie własne wersje potraw, dla swoich gości. Dania: 1/ Pieczone mięso kozie z ziemniaczkami i pomidorową salsą; 2/ Pierożki z gęsiną, kapustą i grzybami; 3/ Pieczone na blasze placuszki z sałatką z ogrodowych warzyw. 17:30 JAKA TO MELODIA? - ODC. 4685 Teleturniej, 42 min, Polska, 2021 Reżyseria: Mikołaj Dobrowolski Wykonawcy: Rafał Brzozowski (prowadzący) Benefis Sławy Przybylskiej. Na cel charytatywny grają: Marek Sierocki, Paweł Sztompke, Marcin Kusy. 18:30 WOJENNE DZIEWCZYNY S.IV - ODC. 45 (SERIA IV ODC. 6) Serial wojenny, 44 min, Polska, 2021 Reżyseria: Anna Kazejak, Filip Zylber Scenariusz: Wojciech Lepianka Muzyka: Bartosz Chajdecki, Piotr Komorowski Aktorzy: Aleksandra Pisula, Vanessa Aleksander, Maja Szopa, Danuta Stenka, Robert Gonera, Michał Czernecki, Maciej Brzoska, Peter Wolf, Magdalena Czerwińska, Paweł Małaszyński, Wojciech Solarz, Mateusz Rzeźniczak Szpital w Hrubieszowie, w którym po wyjeździe Marysi pozostał Andrzej, zostaje splądrowany przez Niemców. Ranny Andrzej dowiaduje się, że od teraz szpital przechodzi w niemieckie ręce a on ma w nim pracować, by ułatwić kontakt z polskimi pacjentami. Po zakończonej tragicznie akcji odbicia Irki, Nitka załamuje się i wyjeżdża ze stolicy do rodzinnej posiadłości pod Warszawą. Kruk i Leokadia wysyłają Ewkę i Marysię na zwiad do Hrubieszowa. Dziewczyny mają ustalić szczegóły dotyczące, coraz częstszych przypadków wywózek dzieci z Zamojszczyzny. 20:35 KOMISARZ ALEX S.XVI - ODC. 195 - (SERIA XVI, ODC. 5) - "ŚMIECIOWY BIZNES" Serial kryminalny, 44 min, Polska, 2021 Reżyseria: Mariusz Palej Scenariusz: Peter Hajek, Peter Moser, Tomasz Korzeniowski, Karolina Frankowska Aktorzy: Krystian Wieczorek, Magdalena Walach, Beata Fido, Piotr Bondyra, Zbigniew Lesień, Janusz Chabior, Dorota Krempa, Dawid Dziarkowski, Jacek Lenartowicz, Magdalena Turczeniewicz, Maciej Marczewski, Tomasz Kozłowicz, Michał Gadomski, Maja Rybicka, Olga Żmuda W parku miejskim zostaje znalezione ciało mężczyzny. Policja, która przybywa na miejsce stwierdza, że to morderstwo. Alex doprowadza ekipę śledczą do samochodu stojącego na niedalekim parkingu. Policjanci ustalają, że auto należy do dziennikarza śledczego Andrzeja Wolińskiego. Górski z Alexem i Martą przesłuchują naczelnego gazety, dla której pracował Woliński. Dowiadują się, że dziennikarz prowadził od wielu miesięcy śledztwo dotyczące nielegalnych wysypisk śmieci i ich tajemniczych pożarów. Niestety, naczelny nie zna żadnych szczegółów. Woliński bowiem dopóki nie ukończył śledztwa, nie dzielił się swoimi informacjami. Jagoda wysłana do mieszkania Wolińskiego zastaje w nim pobitą partnerkę ofiary, Elizę Wiśniewską. W wieczór zabójstwa kobieta wprowadziła się do Wolińskiego. Chciała rozwieść się z mężem. Dowiedziawszy się o śmierci ukochanego załamuje się. Tropy w śledztwie prowadzą Gutka i Jagodę do pewnej willi na przedmieściach. Należy ona do Rychtera, biznesmena, który odniósł duży sukces na światowym rynku. Co zastanie tam para aspirantów? Czy ten właśnie trop doprowadzi policję do rozwiązania zagadki zabójstwa dziennikarza? 21:35 HIT NA SOBOTĘ - NIEMOŻLIWE (LO IMPOSIBLE) Film katastroficzny, 108 min, Hiszpania/USA 2012 Reżyseria: Juan Antonio Bayona Scenariusz: Sergio G. Sanchez Aktorzy: Naomi Watts, Tom Holland, Evan McGregor, Samuel Joslin Krytyka doceniła reżyserię filmu oraz aktorstwo, ze szczególnym wyróżnieniem gry Naomi Watts, która za swoję świetną rolę została nagrodzona Złotym Globem i otrzymała nominację do Oscara. To historia pięcioosobowej rodziny, która przeżyła dramatyczne chwile podczas tsunami w Tajlandii w 2004 roku, zaliczanego do największych kataklizmów naszych czasów. W wigilię Bożego Narodzenia 2004 roku doktor Maria Bennett, jej mąż Henry Bennett oraz ich trzej synowie Lucas, Thomas i Simon przyjeżdżają do luksusowego kurortu w Khao Lak w Tajlandii, by spędzić tu wymarzone święta. W samym sercu tropikalnego raju początkowo nic nie zapowiada tragedii. Mieszkają w pięknym hotelu malowniczo położonym wśród palm i złocistych plaż nad błękitnymi wodami oceanu. Dwa dni później ten raj zamienia się w istne piekło. Potężna fala tsunami uderza w wybrzeże, wymarzone miejsce ich wypoczynku. 23:40 CO MI ZROBISZ JAK MNIE ZŁAPIESZ Komedia, 100 min, Polska 1978 Reżyseria: Stanisław Bareja Scenariusz: Stanisław Bareja, Stanisław Tym Zdjęcia: Jan Laskowski Muzyka: Jerzy Derfel Aktorzy: Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Wiśniewska, Ewa Ziętek, Andrzej Fedorowicz, Stefan Friedmann, Zofia Merle, Tadeusz Pluciński, Józef Nalberczak, Jerzy Duszyński, Janusz Gajos, Damian Damięcki, Kazimierz Kaczor, Zdzisław Maklakiewicz i inni "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?" jest znakomitą próbką stylu Stanisława Barei. Film ten, co rzadko zdarzało się za życia twórcy "Misia", został znakomicie przyjęty nie tylko przez widownię, ale i krytykę. Wybrzydzano wprawdzie trochę na niespójność intrygi oraz sporadycznie niewybredny dowcip, zarzuty te ginęły jednak w morzu pochwał. Najwięcej komplementów zebrali autorzy scenariusza oraz znakomici aktorzy: Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Ewa Wiśniewska, Stanisław Tym. Dostrzeżono także odwagę reżysera, który ostrze swej satyry skierował bezceremonialnie w środowisko decydentów, na co ówczesna cenzura była szczególnie uczulona. Mimo że Bareja nie zostawił suchej nitki na peerelowskim establishmencie, "Co mi zrobisz..." dostał pozwolenie na rozpowszechnianie. Dzięki temu widzowie mogli go oglądać niemal równolegle z "Człowiekiem z marmuru", "Wodzirejem" czy "Bez znieczulenia" - utworami serio mówiącymi o świecie bezlitośnie wyszydzonym przez Bareję. Akcja "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?" toczy się w drugiej połowie lat siedemdziesiątych. Dyrektor Krzakoski jedzie w służbową delegację do Paryża. W ambasadzie poznaje apetyczną Danusię i spędza z nią noc. Nie wie, że dziewczyna jest córką partyjnego prominenta. Mija kilka miesięcy. Pewnego dnia Danusia składa wizytę w gabinecie Krzakoskiego. Bez ogródek oznajmia skonfundowanemu dyrektorowi, że jest z nim w ciąży. Mężczyzna czym prędzej zawozi ją do znajomego ginekologa. Ten jednak uświadamia Krzakoskiemu, z kim miał romans. Dyrektorowi niczego więcej nie trzeba. Jego przedsiębiorstwo ma się kiepsko, dalsza kariera wisi na włosku. Krzakoski postanawia niezwłocznie rozwieść się z żoną, poślubić Danusię i w ten sposób uratować własny stołek. Od pomysłu do realizacji wszakże droga daleka i niełatwa. 01:30 BÓG NIE UMARŁ (GOD'S NOT DEAD) Dramat, 108 min, USA 2014 Reżyseria: Harold Cronk Scenariusz: Chuck Konzelman, Cary Solomon Aktorzy: Kevin Sorbo, Shane Harper, David A. R. White, Dean Cain, Michael Tait, Jeff Frankenstein, Duncan Phillips Josh Wheaton rozpoczyna studia na jednej z amerykańskich uczelni. W pierwszym semestrze trafia na zajęcia z filozofii prowadzone przez zdeklarowanego ateistę, profesora Jeffreya Radissona. Już na samym początku wykładowca żąda od studentów oświadczenia na kartce z własnoręcznym podpisem, że "Bóg umarł", nawiazując do szeroko cytowanego zdania Fryderyka Nietzschego. Studenci, którzy wykonają polecenie, otrzymują zaliczenie, pozostali mogą zrezygnować z zajęć lub udowodnić, że Nietzsche się mylił. Z całej grupy pierwszego roku tylko Wheaton odmawia podpisania deklaracji i podejmuje wyzwanie. Ma czas do końca semestru, by przekonać zatwardziałego w swoich przekonaniach wykładowcę i resztę studentów, że Bóg jednak istnieje. Dziewczyna Josha namawia go, żeby zrezygnował z walki z profesorem, ale on nie ustępuje. Nie chcąc mieć kłopotów, Kara zrywa ze swoim chłopakiem, który otwarcie przyznaje się do wiary. Tymczasem Josh przedstawia kolejne dowody na istnienie Boga. W końcu pyta Radissona, dlaczego ten tak nienawidzi Boga, powodując u profesora wybuch gniewu i zmuszając go do udzielenia odpowiedzi. Wtedy student zadaje jeszcze jedno pytanie wykładowcy: jak można tak bardzo nienawidzić kogoś, kto nie istnieje? 03:35 JAKA TO MELODIA? - ODC. 4685 Teleturniej, 42 min, Polska, 2021 Reżyseria: Mikołaj Dobrowolski Wykonawcy: Rafał Brzozowski (prowadzący) Benefis Sławy Przybylskiej. Na cel charytatywny grają: Marek Sierocki, Paweł Sztompke, Marcin Kusy.