TVP Kobieta Wtorek, 03.05.2022 Zmiany z dnia 26.04.2022 w stosunku do raportu z dnia 19.04.2022 (dodano pozycję programową) 10:50 OSIECKA - ODC. 5 Serial biograficzny, 45 min, Polska, 2020 Reżyseria: Michał Rosa Scenariusz: Aneta Wróbel, Maciej Karpiński Muzyka: Adam Lepka Aktorzy: Eliza Rycembel, Maria Pakulnis, Jan Frycz, Jędrzej Hycnar, Mikołaj Roznerski, Barbara Garstka, Adam Turczyk, Jan Marczewski, Marcin Januszkiewicz, Mateusz Kmiecik, Jan Hrynkiewicz, Marcin Bubółka, Oskar Borkowski, Magdalena Smalara, Marcin Wojciechowski Odcinek 5 Osiecka na planie filmu "Niewinni czarodzieje" Andrzeja Wajdy realizuje swoją etiudę szkolną pt. Słoń. Nie czuje się potrzebna, nie ma też nadziei na powrót Hłaski do kraju. Kolega i autor muzyki do tej etiudy, Wojciech Solarz, opowiada jej o Wojtku Frykowskim i jego oryginalnym sposobie bycia. Agnieszka poznaje Frykowskiego w łódzkim SPATiF - ie i pozwala się zaprosić na szaloną wycieczkę samochodem, która będzie miała swój ciąg dalszy. (dodano pozycję programową) 19:30 OSIECKA - ODC. 6 Serial biograficzny, 45 min, Polska, 2020 Reżyseria: Michał Rosa Scenariusz: Maciej Wojtyszko Muzyka: Adam Lepka Aktorzy: Magdalena Popławska, Maria Pakulnis, Jan Frycz, Grzegorz Małecki, Barbara Garstka, Adam Turczyk, Marcin Januszkiewicz, Jan Marczewski, Aleksandra Pisula, Paulina Walendziak, Marcin Wojciechowski, Magdalena Smalara, Mariusz Kiljan, Aleksandra Justa, Franciszek Muła Agnieszka poznaje Jeremiego Przyborę i zaczyna z nim flirtować. Przybora angażuje się w związek bardzo mocno. Nawet Jerzy Wasowski, jego przyjaciel, nie ma szans, aby go powstrzymać. Zmartwiony sytuacją Przybora wyjeżdża do Paryża, a gdy wraca, Agnieszka nie ma dla niego czasu, bo jej musical odnosi oszałamiający sukces. (dodano pozycję programową) 21:30 RANCZO WILKOWYJE Komedia, 94 min, Polska, 2007 Reżyseria: Wojciech Adamczyk Scenariusz: Robert Brutter, Jerzy Niemczuk Zdjęcia: Włodzimierz Głodek Muzyka: Krzesimir Dębski, Radzimir Dębski Aktorzy: Ilona Ostrowska, Paweł Królikowski, Cezary Żak, Artur Barciś, Radosław Pazura, Franciszek Pieczka, Piotr Pręgowski, Katarzyna Żak, Sylwester Maciejewski, Bogdan Kalus, Dorota Nowakowska, Violetta Arlak, Marta Chodorowska, Grzegorz Wons i inni Kinowa wersja perypetii mieszkańców gminy Wilkowyje nawiązująca do licznych wydarzeń we wsi przedstawionych wcześniej w serialu emitowanym na antenie Jedynki, który cieszył się ogromną popularnością wśród widzów. Do Wilkowyj nieoczekiwanie wraca Czerepach, który odszedł stamtąd w niesławie po aferze z lokalnym radiem. Teraz, niestety, znów triumfuje, gdyż przybywa jako kontroler Izby Obrachunkowej. Wystraszony nie na żarty wójt nakazuje sekretarzowi Dudzie przygotować kilka fałszywych dokumentów, które mają odwrócić uwagę kontrolera od prawdziwych przekrętów. Ale Czerepach, który doskonale zna zakulisowe gry wójta i metody jego działania, nie daje się na to nabrać. Sam wcześniej maczał palce w finansowych matactwach przełożonego. Odrzuca nawet propozycję łapówki. Możliwość upokorzenia wójta jest dla niego cenniejsza niż pieniądze. Wójt szuka więc pomocy u Więcławskiego, głównego beneficjenta gminnych zleceń, teraz jednak zbyt przerażonego, żeby coś wymyślić. Wójt dochodzi więc do wniosku, że jedynym sposobem na pozbycie się dociekliwego kontrolera będzie zabicie go. Lucy i Kusy cieszą się swoją miłością, szczęśliwi w malowniczym dworku. Idyllę zakłóca im Czerepach, który poszukuje u nich pokoju na czas kontroli w gminie. Lucy niezbyt chętnie wynajmuje mu pokój na poddaszu. Ale na tym nie kończą się przykre niespodzianki. Oto bowiem pewnego dnia w domu Lucy zjawia się kolejny nieproszony gość jej były mąż Louis. Mężczyzna oświadcza Lucy, że nadal ją kocha, żyć bez niej nie może, a co więcej nadal jest jej mężem, gdyż formalności rozwodowe nie zostały sfinalizowane. Na wieść o tym Kusy postanawia usunąć się z życia ukochanej, chociaż Lucy zapewnia go, że Louisa od dawna nie kocha i nie chce go więcej widzieć. Do Kusego to jednak nie przemawia: wyprowadza się z dworku i co gorsza znów zaczyna pić. W słuszności decyzji o odejściu od Lucy utwierdza go proboszcz, który twierdzi, że nie ma on prawa rozbijać małżeństwa. Bywalcy ławeczki mają ciągłe problemy ze zdobyciem pieniędzy na piwo lub wino, a sklepowa Więcławska uparcie odmawia sprzedaży na krechę nawet tak niezbędnych im towarów. Ławeczkowi postanawiają zatem otworzyć swoją budkę z piwem. Dostają nawet niezbędne dofinansowanie z urzędu gminy. Szybko jednak się przekonują, że prowadzenie własnego biznesu to ciężki kawałek chleba. Już nawet pić się nie chce. Louis uwodzi wilkowyjskie kobiety swoją wysportowaną sylwetką i czarującym amerykańskim uśmiechem. I tylko Lucy wciąż jest odporna na jego urok, chociaż były/aktualny małżonek stale ją zapewnia o swoim uczuciu. W końcu zdesperowana kobieta wyrzuca jego rzeczy z domu. Niezrażony Louis zamieszkuje w dawnej komórce Kusego i nadal zabiega o względy Lucy. Tymczasem wszędobylskie dzieci Solejuków donoszą Kusemu, że Amerykanin w swoich działaniach kieruje się niekoniecznie miłością i ma we wsi wspólnika. (zmodyfikowano opis: Omówienie) 23:15 ZNACHOR Melodramat, 127 min, Polska, 1981 Reżyseria: Jerzy Hoffman Scenariusz według powieści Tadeusza Dołęgi - Mostowicza: Jacek Fuksiewicz, Jerzy Hoffman Zdjęcia: Jerzy Gościk Muzyka: Piotr Marczewski Aktorzy: Jerzy Binczycki, Anna Dymna, Tomasz Stockinger, Bernard Ładysz, Bożena Dykiel, Artur Barciś, Andrzej Kopiczyński, Piotr Fronczewski, Piotr Grabowski, Jerzy Trela, Maria Homerska i inni "Znachora", jak żaden inny polski film przedwojenny, otacza legenda. Wpłynęła na nią niezwykła popularność książki Tadeusza Dołęgi - Mostowicza, według której został zrealizowany. Już w 1934 roku Michał Waszyński przeniósł na ekran inną powieść tego autora - "Prokurator Alicja Horn", cztery lata później zrealizował "Znachora", a w roku 1939 "Testament profesora Wilczura". Ten ostatni film po raz pierwszy zaprezentowany został w Generalnej Guberni w roku 1942, ale nie zachowała się jego żadna kopia, wiadomo jedynie, że w pierwszej scenie "Testamentu" pojawia się sam Dołęga - Mostowicz. W sumie w latach 1934 - 39 przeniesiono na ekran 10 dzieł tego pisarza i bez przesady powiedzieć można, iż miał on bardzo duży wpływ na oblicze polskiego kina lat 30. Do jego utworów sięgano także po wojnie. W 1956 Jan Rybkowski zrealizował "Nikodema Dyzmę", a w roku 1983 Stanisław Lenartowicz "Pamiętnik pani Hanki". Powodzenie wprowadzonych do szerokiego rozpowszechniania na początku lat 70. przedwojennych kinowych przebojów, takich jak "Znachor" i "Profesor Wilczur", sprawiło, że TVP nakręciła dwa seriale według utworów Dołęgi - Mostowicza - "Doktor Murek" i "Kariera Nikodema Dyzmy". W roku 1982 powstała kolejna adaptacja "Znachora" zrealizowana przez Jerzego Hoffmana z Jerzym Binczyckim w roli głównej. Opuszczony przez żonę Beatę i siedmioletnią córeczkę Marysię znany chirurg, profesor Wilczur, szuka pocieszenia w alkoholu. Zostaje ograbiony i pobity, na skutek czego traci pamięć. Po kilkunastu latach włóczęgi, pod przybranym nazwiskiem Antoniego Kosiby, osiada na wsi i zyskuje sławę jako znakomity znachor. Marysia, którą umierająca matka oddała na wychowanie właścicielce sklepu, wyrosła na piękną pannę i pracuje u swej opiekunki. Zakochuje się z wzajemnością w młodym hrabim, Leszku Czyńskim, ale jego rodzice nie zgadzają się na ślub. Do dziewczyny wzdycha też syn karczmarza, Zenek, który patrzy z zawiścią na jej znajomość z Czyńskim. Kiedy młodzi wybierają się na wycieczkę motocyklem, Zenek zastawia na nich pułapkę i oboje ulegają wypadkowi. Marysia jest umierająca. Życie ratuje jej znachor Kosiba, który kradnie potrzebne do operacji narzędzia chirurgiczne. Trafia za to do więzienia. Tymczasem Leszek Czyński po wyjściu ze szpitala wyjeżdża na rekonwalescencję do Szwajcarii. Matka okłamuje go, że Marysia nie żyje. Hrabia wraca do kraju z zamiarem popełnienia samobójstwa na grobie ukochanej. (zmodyfikowano opis: Omówienie) 01:30 CÓRKI DANCINGU Musical, 88 min, Polska, 2015 Reżyseria: Agnieszka Smoczyńska Scenariusz: Robert Bolesto Zdjęcia: Jakub Kijowski Muzyka: Ballady i Romanse (zespół), Zuzanna Wrońska, Barbara Wrońska Wykonawcy: Katarzyna Kleszcz, Marcin Koc, Klaudia Kołodziejczyk, Kamila Kolińska, Jarosław Stańko, Karolina Rejnus, Krzysztof Tyszko, Robert Kuraś Aktorzy: Marta Mazurek (Syrena Srebrna), Michalina Olszańska (Syrena Złota), Kinga Preis, Magdalena Cielecka, Katarzyna Herman, Jakub Gierszał, Andrzej Konopka, Zygmunt Malanowicz, Paulina Gałązka, Zbigniew Buczkowski, Iwona Bielska - Grabowska Świetnie przyjęty musical, którego premiera odbya się w 2015 roku na festiwalu w Gdyni, gdzie przyznano nagrody: za debiut reżyserski dla Agnieszki Smoczyńskiej oraz za charakteryzację Januszowi Kaleji i Tomaszowi Matraszkowi. Bohaterki filmu to dwie nastolatki, Złota i Srebrna, które jako syreny wyłaniają się z Wisły. Trafiają w roztańczone lata 80. , do mieniącego się różnymi kolorami i dźwiękami świata PRL - owskich dancingów. W warszawskich restauracjach królują muzycy z zespołu Figi i Daktyle, z gościnnym udziałem syrenich sióstr, których żywiołem jest noc. Błyskawicznie stają się sensacją nocnego życia stolicy. Śpiewają, tańczą, uwodzą, kuszą nagim ciałem. Owładnięte uczuciem i namiętnością zapominają jednak o swojej prawdziwej naturze. Sytuacja szybko wymyka się spod kontroli. (usunięto opis: Omówienie) 03:05 WSZYSTKO DLA PAŃ - ODC. 203 (PARADISO DELLE SIGNORE) Film fabularny telewizyjny, 41 min, Włochy, 2015 Reżyseria: Monica Vullo Aktorzy: Guiseppe Zeno, Giusy Buscemi, Alessandro Tersigni, Christiane Filangieri, Lorena Cacciatore (usunięto pozycję programową) 03:35 RANCZO S.VIII - ODC. 100 (SERIA VIII, ODC. 9) - W BLASKU FLESZY (dodano opis: Omówienie) 03:55 RANCZO S.VIII - ODC. 100 (SERIA VIII, ODC. 9) - W BLASKU FLESZY Serial komediowy, obyczajowy, 44 min, Polska, 2013 Reżyseria: Wojciech Adamczyk Scenariusz: Robert Brutter Zdjęcia: Włodzimierz Głodek Muzyka: Krzesimir Dębski, Radzimir Dębski Aktorzy: Ilona Ostrowska, Cezary Żak, Paweł Królikowski, Marta Lipińska, Franicszek Pieczka, Artur Barciś, Marta Chodorowska, Violetta Arlak, Emilia Komarnicka, Patricia Kazadi W domu senatora Kozioła gorąco jak na przedwyborczym wiecu. Kozioł przemawia do lustra w przedpokoju, jego żona Halina do oparcia kanapy, on agituje na rzecz jedynej w kraju partii uczciwych, ona zaś na rzecz podniesienia demograficznych wskaźników. Kusy, po incydencie w galerii, zostaje zmiażdżony przez krytyka, który w ogóle nie widział jego obrazów. Lucy jest w totalnym szoku; jak to możliwe, że po tak spektakularnym sukcesie w Nowym Jorku, w kraju jest zupełnie odwrotnie, na dodatek ogólnonarodowej krytyce towarzyszą inne niż artystyczne powody. Na Wilkowyje spada akurat porównywalna tylko z biblijną plagą szarańczy plaga fotoreporterów. Jak szybko uznaje Czerepach wrogowie polityczni wypuścili tę sforę, naturalnie w celu skompromitowania senatora. Franceska, po interwencji w sprawie domowej przemocy, wpada na pomysł organizacji kursu Krav magi, czyli skutecznej sztuki samoobrony dla miejscowych kobiet. Kurs natychmiast cieszy się dużą popularnością, a zapał uczestniczek trzeba raczej powstrzymywać, niż rozniecać, zwłaszcza w czasie ćwiczeń terenowych. Klaudia swoimi metodami doprowadza do konfliktu pomiędzy Fabianem i Jagną. Najczarniejszy jednak czas nastał dla Lucy, która przekonuje się, że lojalność współpracowników jest ułudą, sympatia mieszkańców pobożnym życzeniem, a sprawiedliwa ocena jej pracy nikogo nie obchodzi. Do tego dochodzi kompletna porażka Kusego na krajowym rynku sztuki. Nie ma się zatem nawet co dziwić, że Lucy przychodzi do głowy myśl równie radykalna, co logiczna - rzucić wszystko i wyjechać do Ameryki.