TVP Kobieta Wtorek, 14.06.2022 Zmiany z dnia 31.05.2022 w stosunku do raportu z dnia 24.05.2022 (dodano pozycję programową) 14:30 KOŁO KUCHNI - /3/ Cykl reportaży, 15 min, Polska, 2022 Cykl minireportaży z 16. regionów - relacje z Festiwalu Kulinarnego "Polska od kuchni", organizowanego m.in. przez Polską Organizację Turystyczną. Celem programu jest promocja regionów: pokazanie ich charakteru, tradycji, obyczajów, historii, kulinarnego dziedzictwa - kuchni i produktów regionalnych oraz atrakcji turystycznych. Wszystko to oparte o atrakcje Festiwalu i jego główne bohaterki, czyli przedstawicielki lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich. Zaprezentujmy wybrane przedstawicielki, które przedstawią różne aktywności - pokazy, prezentacje, warsztaty - związane z ich bieżącą działalnością. To m.in. pielęgnowanie regionalnych tradycji, wspieranie integracji, rozwój przedsiębiorczości, podnoszenie umiejętności oraz prezentowanie artystycznych talentów. (dodano pozycję programową) 21:30 PRZEPRASZAM, CZY TU BIJĄ? Film sensacyjny, 82 min, Polska, 1976 Scenariusz i reżyseria: Marek Piwowski Zdjęcia: Witold Stok Muzyka: Piotr Figiel Aktorzy: Jerzy Kulej, Jan Szczepański, Zdzisław Rychter, Ryszard Faron, Włodzimierz Stępiński, Bogdan Kowalczyk, Jerzy Górecki, Alfred Freudenheim, Jan Himilsbach, Wiktoria Litwin, Jan Musiał, Ewa Gajewska, Marek Matlak i inni Marek Piwowski jeszcze w trakcie studiów w łódzkiej szkole filmowej dał się poznać jako znakomity dokumentalista. Za film "Kirk Douglas", poświęcony wizycie tego aktora w łódzkiej szkole, otrzymał Grand Prix na festiwalu etiud filmowych w Amsterdamie. W tym samym 1967 roku - ciągle jako student - zrealizował dokument pt. "Muchotłuk", nagrodzony na festiwalu etiud szkolnych w Moskwie. Już jako zawodowiec zrobił film "Pożar, pożar, coś nareszcie dzieje się", w 1968 roku uhonorowany nagrodą specjalną na festiwalu w Tours. Kolejny dokument "Psychodrama" zdobył Srebrnego Smoka na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Krakowie w 1972 roku. Po sześcioletniej przerwie od swego niezwykle udanego fabularnego debiutu w roku 1970 (głośny "Rejs") Marek Piwowski zrealizował film, który zebrał nadzwyczaj pochlebne opinie krytyków i zapełnił kinowe sale. Sprawna realizacja, logiczna fabuła i wartka akcja "Przepraszam, czy tu biją?" przyniosły mu Nagrodę Główną na Festiwalu Filmów Polskich w Gdańsku w 1976 roku. W filmie tym nie występują właściwie aktorzy zawodowi. Dwie z głównych ról Piwowski powierzył znanym mistrzom boksu, Jerzemu Kulejowi i Janowi Szczepańskiemu. Uwagę widza zwraca niezwykły pietyzm w odtwarzaniu realiów warszawskiego przestępczego światka i autentyzm oglądanych scen. Główną postacią filmu jest Belus, bystry gangster, zawodowiec w swoim fachu - dobiera sobie niezawodnych kompanów, dla milicji pozostaje nieuchwytny. Właśnie planuje kolejny skok na kasę w Domach Centrum. Przedtem omawia ze wspólnikami skok fikcyjny, by dowiedzieć się, który z nich może sypać. Każdemu z nich podaje inny adres pasera; pod jednym z nich zjawiają się wkrótce wywiadowcy. Bimber, który sypnął, zostaje pocięty żyletką. Tymczasem inspektorzy MO, Milde i Górny, namawiają - a właściwie szantażują - drobnego kryminalistę, by pozyskał zaufanie Belusa i donosił im o jego planach. "Student" - bo taki kryptonim dostaje chłopak - wypełnia ich polecenia. Opowiada im wszystko o planowanym przez Belusa skoku na Domy Centrum. Na Belusa czeka zasadzka. (dodano pozycję programową) 01:15 STAWIAM NA MIŁOŚĆ (ALL FOR LOVE) Komedia romantyczna, 82 min, USA, 2018 Reżyseria: Lee Friedlander Scenariusz: Tracy Andreen, Mark Famiglietti, Lee Friedlander, Michael Testa Aktorzy: Sara Rue, Steve Bacic, Teryl Rothery, Jordana Largy, Arielle Tuliao, Reese Alexander, Drew Ray Tanner Jo Payden, popularna pisarka romansów, która sama przeżywa zawód miłosny, postanawia tym razem poszukać tematu do najnowszej powieści w siłach specjalnych amerykańskiej marynarki. Musi jednak spełnić twarde warunki, jakie stawia przed nią wydawca, Diana. Ponieważ w poprzedniej książce, której akcja rozgrywała się w środowisku strażaków, pisarka popełniła wiele błędów merytorycznych, teraz musi bardziej przyłożyć się do pracy i sumiennie zgłębić temat. Ma w pełni uczestniczyć we wszystkich codziennych zajęciach w armii, co okaże się trudniejsze niż myślała. Współpracuje z przystojnym i wymagającym instruktorem, bratem Diany. Okazuje się, że przełożony Jo wcale nie ma zamiaru stosować wobec nowicjuszki żadnej taryfy ulgowej.