Program 1 Piątek, 24.06.2022 Zmiany z dnia 15.06.2022 w stosunku do raportu z dnia 02.06.2022 (dodano opis: Omówienie) 17:55 TAJEMNICE - ODC. 15 (TAYEMNYTSI (ТАЄМНИЦІ)) Serial obyczajowy, 45 min, Ukraina 2019 Reżyseria: Ewgienij Doronin Aktorzy: Anastasiia Pustovit, Sergey Kalantay, Irina Novak, Makar Tikhomirov, Nataliya Babenko Udział Łory w kradzieży zegarka Mykoły wychodzi na jaw. Katia z dziećmi nie muszą opuszczać hotelu. Iwan zmienia testament na jej korzyść. Serhija ciekawi historia skarbu ukrytego w lesie. Wiktorija obmyśla nowy plan pozbycia się Katii. Czy pomoże jej tajemniczy kochanek? (zmodyfikowano opis: Omówienie) 21:30 OCH, KAROL Komedia obyczajowa, 95 min, Polska 1985 Reżyseria: Roman Załuski Scenariusz: Ilona Łepkowska Zdjęcia: Stanisław Moszuk Muzyka: Seweryn Krajewski Aktorzy: Jan Piechociński, Danuta Kowalska, Marta Klubowicz, Dorota Kamińska, Alina Janowska, Bronisław Pawlik, Elżbieta Panas, Franciszek Trzeciak, Ewa Sałacka, Jolanta Nowak, Urszula Kasprzak, Zdzisław Wardejn, Tadeusz Borowski, Zofia Czerwińska i inni Roman Załuski to reżyser obdarzony wszechstronnym talentem i wrażliwością, pozwalającą mu z powodzeniem przenikać różne sfery życia, realizować się w rozmaitych konwencjach i stylistykach. Znany z pasji do opisywania współczesności ("Dom", "Godzina za godziną", "Kardiogram", "Zaraza") ma też w dorobku wcale udane melodramaty ("Anatomia miłości" z pamiętną kreacją Barbary Brylskiej) oraz obliczone na czystą rozrywkę komedie ("Kogel - mogel", "Galimatias, czyli Kogel - Mogel II", "Wyjście awaryjne", "Komedia małżeńska"). "Och, Karol" jest właśnie jedną z nich, reklamowaną swego czasu jako "erotyczna". Rzeczywiście, przed oczami widza paraduje tu cały legion skąpo odzianych i z reguły urodziwych pań. Wszystkie wzdychają ku pewnemu młodemu architektowi, którego scenariusz kreuje na króla życia. Gdziekolwiek się ów tytułowy Karol ruszy, zewsząd otaczają go namiętne, spragnione miłosnych igraszek kobiety. Pieniędzy mu nie brakuje, siły męskie ma w zasadzie niewyczerpane, wiedzie egzystencję dostatnią i wygodną, co w połowie lat osiemdziesiątych (wtedy powstał film) mogło być tylko marzeniem przeciętnego Polaka. Na tym zresztą zasadzała się ówczesna popularność komedii Załuskiego. Pokazać widowni (zwłaszcza męskiej) to, o czym może ona wyłącznie marzyć. Część krytyki miała nawet za złe reżyserowi, że nazbyt oddalił się od rzeczywistości. Z drugiej strony dopatrzono się w "Och, Karol" kilku głębszych refleksji na temat relacji mężczyzna - kobieta we współczesnym świecie. Karol Gierski, jak samo nazwisko wskazuje, lubuje się w grach i gierkach miłosnych. Mimo że ma atrakcyjną żonę Marię, nie przepuści żadnej okazji, by pójść do łóżka z inną. A to rodzi coraz większe komplikacje. Irena ciosa mu kołki na głowie, by wreszcie się rozwiódł (i ożenił z nią); Paulina spodziewa się jego dziecka; Wanda chce mu załatwić lukratywną pracę w Nigerii. Wkrótce doba okazuje się zbyt krótka, by zadowolić wszystkie panie, a oczekiwania rosną. Cierpliwość i tak zdumiewająco tolerancyjnej żony też się kończy. Wreszcie pewnego dnia kochliwy architekt zastaje wszystkie kobiety... u siebie w domu. Kochanki doszły do porozumienia z żoną i zdecydowały, że odtąd będą się zajmować Karolkiem wszystkie jednocześnie. Ponoć od przybytku głowa nie boli, jednak nadwiślański casanova szybko nabiera przekonania, że bliższe prawdy jest inne porzekadło: Co za dużo, to niezdrowo. Za radą przyjaciela Romana postanawia więc... ponownie się zakochać. Amor ustrzeliwuje dlań ponętną barmankę Basię, lecz opiekunki Karola nie śpią. Dość powiedzieć, że bufetowa rychło dochodzi z nimi do porozumienia. Kiedy przypadkiem w otoczeniu architekta pojawia przystojna geodetka, zdesperowany Karol rzuca się do panicznej ucieczki. W efekcie ulega wypadkowi i ląduje w szpitalu. Myśli, że tu wreszcie będzie miał spokój. Czyżby nie zauważył powłóczystych spojrzeń pewnej pielęgniarki? (zmodyfikowano opis: Omówienie) 04:45 NOTACJE - JERZY MAKSYMIUK. SZLACHETNY TYRAN Felieton, 10 min, Polska, 2021 Znany dyrygent Jerzy Maksymiuk opowiada o tym, co znaczy być wybitnym dyrygentem i jak jego zdaniem można osiągnąć sukcesy w tym zawodzie. Pasjonująca opowieść o koncertach, muzykach, sukcesach i porażkach jakie doświadczył w życiu Jerzy Maksymiuk, dyrygent, kompozytor, pianista. Urodził się w 1936 r. w Grodnie. W latach 1970 - 1972 był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie, a w następnych latach Polskiej Orkiestry Kameralnej (z którą występował m. in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, a także koncertował w Japonii, Australii, Nowej Zelandii i w Niemczech). W latach 1983 - 1993 kierował BBC Scottish Symphony. Skomponował muzykę do ponad stu filmów, m. in. do filmu "Sanatorium pod Klepsydrą".