Program 2 Środa, 22.06.2022 Zmiany z dnia 15.06.2022 w stosunku do raportu z dnia 05.06.2022 (dodano opis: Omówienie) 13:15 ZRANIONE PTAKI - ODC. 63 (YARALI KUSLAR) Serial obyczajowy, 44 min, Turcja 2019 Reżyseria: Yasemin Erkul, Cem Tabak Scenariusz: Hazel Sevim Unsal, Münevver Yildiz Aktorzy: Gizem Arikan, Emre Mete Sönmez, Ozan Turan, Sezgin Irmak, Ali Yasin Özegemen Levent przeprasza Meryem za niesłuszne oskarżenie o kradzież i prosi ją, żeby wróciła do rezydencji, ale ona odmawia. Ömer namawia Leventa, żeby nie dawał za wygraną. W tym samym czasie Tekin bezskutecznie próbuje namówić Meryem, żeby zdecydowała się na pracę w firmie. Kiedy jego prośby nie skutkują, daje Durmusowi pieniądze na spłatę długu w kasynie, a w zamian żąda, żeby Durmus zmusił córkę do przyjęcia jego propozycji. Cemil z pomocą Ayse aranżują spotkanie Leventa i Meryem. (dodano opis: Omówienie) 18:45 ZRANIONE PTAKI - ODC. 64 (YARALI KUSLAR) Serial obyczajowy, 44 min, Turcja 2019 Reżyseria: Yasemin Erkul, Cem Tabak Scenariusz: Hazel Sevim Unsal, Münevver Yildiz Aktorzy: Gizem Arikan, Emre Mete Sönmez, Ozan Turan, Sezgin Irmak, Ali Yasin Özegemen Pochłonięci rozmową Ayse i Cemil nie zauważają zniknięcia Ömera. Szukają chłopca, ale po jakimś czasie Meryem jest pewna, że mały wpadł do jeziora. Bez chwili namysłu Levent wskakuje do wody. Tymczasem zjawia się Ömer, który, jak się okazało, pobiegł za motylem. Levent prosi Meryem, żeby wróciła do rezydencji. Ayse wierzy, że Meryem nie jest obojętna Leventowi. Levent jest przeziębiony po przymusowej kąpieli w jeziorze. Musi zostać w domu. Prosi Cemila o dokumenty, które, jak się okazuje ma Ayse. Na wieść o chorobie Leventa, Meryem postanawia zawieźć dokumenty do rezydencji. Melis wykorzystuje sytuację i na oczach Meryem symuluje intymną scenę bliskości ze śpiącym Leventem. Mężczyzna budzi się i próbuje nakłonić Meryem, by została w rezydencji. Dziewczyna jednak odchodzi. Tekin postanawia oddać dzieci słynącego z bezwzględności przestępcy o ksywie Kulawy Kamil. Błotnik podsłuchuje jego rozmowę i namawia resztę dzieci do ucieczki. Durmus wywiera na Meryem coraz większa presję, by dziewczyna zaczęła pracować dla Tekina. Meryem jest jednak nieugięta. (zmodyfikowano opis: Omówienie) 20:10 U PANA BOGA W OGRÓDKU Komedia obyczajowa, 114 min, Polska 2007 Scenariusz i reżyseria: Jacek Bromski Zdjęcia: Ryszard Lenczewski Muzyka: Henri Seroka Aktorzy: Wojciech Solarz, Emilian Kamiński, Małgorzata Sadowska, Krzysztof Dzierma, Agata Kryska, Andrzej Zaborski, Aleksander Skowroński, Mieczysław Fiodorow, Jan Wieczorkowski, Marian Krawczyk i inni Uhonorowana Nagrodą Specjalną Jury na FPFF w Gdyni w 2007 r. komedia obyczajowa będąca kontynuacją przeboju kinowego Jacka Bromskiego "U Pana Boga za piecem". Reżyser po raz kolejny przeniósł widzów w nostalgiczno - sielankowy krajobraz białostockiej prowincji z jej zaśpiewną, kresową mową, nieśpiesznym życiem małego miasteczka i zręcznie nakreślonymi, nietuzinkowymi bohaterami, którzy bronią się przed zgiełkiem świata, ale i do nich docierają w końcu modne nowinki techniczne i, niestety, także współczesne plagi (mafia i supermarkety). Całość okrasił dużą dawką humoru i wątkiem kryminalnym, też potraktowanym z przymrużeniem oka. Równolegle przygotował 8 - odcinkową wersję telewizyjną tej opowieści, a Dwójka emitowała ten serial. Mimo upływu czasu w małej mieścinie Królowy Most, gdzie życie płynie leniwie i spokojnie, niewiele się zmieniło. Rząd dusz nadal sprawuje ten sam ksiądz proboszcz regularnie opowiadający Najświętszej Panience o wydarzeniach w okolicy i radzący się Jej w trudnych sprawach. Porządku w miasteczku i na posterunku pilnuje ten sam komendant, ale teraz przybyło mu trosk. Agenci CBŚ właśnie tam przywożą bowiem gangstera Józefa Czaplę, pseudonim Żuraw, świadka koronnego w procesie mafijnym. W ramach programu ochrony świadków dają mu nową tożsamość (teraz Czapla nosi nazwisko Jerzy Bocian), umieszczają w luksusowej willi na uboczu i przydzielają świetnie wyposażony samochód, przekonani, że na takim odludziu nikt Czapli vel Żurawia vel Bociana nie znajdzie. W całą sprawę wtajemniczają tylko komendanta, który i bez tego ma dość zmartwień. Ojciec komendanta, emerytowany ogniomistrz, co i raz wspina się na wysoki fabryczny komin i trzeba go stamtąd ściągać, angażując ekipę strażacką i bufetową Struzikową, której obfity biust ma wielką siłę oddziaływania na staruszka. Komendant nie może też znaleźć męża dla swej córki Luśki, która - choć nad wyraz ponętna - ma nieślubnego potomka. Ojciec każe więc podwładnym łapać kierowców za rzekome wykroczenia i na posterunku poddaje ich bacznej lustracji w nadziei, że któryś z nich nada się na zięcia. W związku z nowymi zadaniami podwładnych zaczyna brakować, ale na szczęście z centrali zostaje przysłany na służbę do Królowego Mostu nowy pracownik - aspirant Marian Cielęcki. Co prawda, był najgorszym studentem szkoły policyjnej i przełożeni specjalnie wysłali go na głuchą prowincję uznawszy, że tam nie będzie miał czego zepsuć, ale tego komendant już nie wie. Nowo przybyły trochę się dziwi miejscowym obyczajom i darzy niekłamanym zachwytem córkę komendanta, lecz ona nie odwzajemnia jego zainteresowania. Tymczasem Bocian nie za bardzo chce żyć w ukryciu i rozbija się po okolicy swoją terenówką. Ksiądz i komendant, każdy na swój sposób, zajmują się jego zbłąkaną duszą, ale skutek ich zabiegów jest mizerny. Dopiero kiedy mafia namierza kryjówkę byłego gangstera i organizuje na niego nocny zamach, z którego Bocian wychodzi cało tylko dzięki opiece Najświętszej Panienki, następuje w nim nagła przemiana. Nawraca się i jeszcze zakochuje w kuszącej Struzikowej. Mafia jednak nie odpuszcza i postanawia zrobić wszystko, żeby Bociana uciszyć. I tu nieoczekiwanie bardzo pomocny okazuje się aspirant Cielęcki, który wyrasta na prawdziwego bohatera.