TVP3 Niedziela, 26.06.2022 06:30 RADIO ROMANS - ODC. 11/32 - WYPADEK Serial obyczajowy, 28 min, Polska 1994 Reżyseria: Ireneusz Engler Scenariusz: Ilona Łepkowska, Tadeusz Buraczewski Zdjęcia: Ryszard Janowski, Jacek Latałło Muzyka: Janusz Grzywacz, Janusz Grzywacz Aktorzy: Dorota Kolak, Krzysztof Stelmaszczyk, Małgorzata Foremniak, Igor Michalski, Beata Ścibakówna, Mirosław Baka, Jerzy Łapiński, Tomasz Bednarek, Tomasz Ignaczak Zdenerwowana rozstaniem ze Stefanem Dominika żąda od matki, by porozmawiała z Krasnopolskim. Chce, aby przestał się on spotykać z dziewczyną, bo wynikają z tego jedynie kłopoty. Piotr spotyka się z przyjaciółką swojej siostry i dowiaduje się, że Anka obraca się w środowisku narkomanów. Wykorzystuje swoją audycję do nawiązania kontaktu z siostrą, ale Anka dzwoni do brata żądając, by zostawił ją w spokoju. Wanda zatrudnia nową sekretarkę, Agnieszkę Piotrowską - młodą dziewczynę, która do radia trafiła przypadkiem. Okazuje się jednak, że jest dobrym pracownikiem. Basia informuje męża, że postanowiła podjąć pracę w konkurencyjnej rozgłośni - u Malickiego. Krasnopolski zaprasza Dominikę na obiad, by z nią porozmawiać i przeprosić za kłopoty, które sprawił. Kiedy jadą do restauracji, samochód wpada w poślizg i uderza w drzewo. 03:10 MILENIUM KONTRA TYSIĄCLECIE Film dokumentalny, 46 min, Polska, 2017 Reżyseria: Piotr Kuciński Scenariusz: Piotr Kuciński W końcówce lat 60. pomiędzy Kościołem katolickim i jego hierarchią a aparatem partyjnym z Władysławem Gomułką na czele, doszło do tzw. walki o rząd dusz. Władze PRL sięgały po wszelkie możliwe środki, by w 1966 roku przyćmić kościelne obchody 1000 - lecia chrztu Polski. Koszty propagandy nie grały żadnej roli, mało brakowało, a na Jasnej Górze zagrałby zespół The Beatles. Na tle tej rywalizacji możemy obserwować rozkwit muzyki, popularnie zwanej bigbitem. Choć zwykło się uważać, że mocne uderzenie to wyraz buntu polskiej młodzieży, to już dzisiaj wiemy, że władze kontrolowały wszelkie przejawy twórczości. Wielokrotnie młodzi muzycy musieli wchodzić w relacje ze strukturami państwa. W PRL - u bigbit był wentylem bezpieczeństwa, a kontestujący artyści tracili zaufanie partii i przestawali istnieć. Obieg kultury był w pełni koncesjonowany przez państwo. Prawdziwy bunt w muzyce nadszedł dopiero w latach 80.