TVP Kultura Czwartek, 30.06.2022 08:20 KSIĘGA PRZESTRZENI S.I - ODC. 4 "BEZY, WINNICE I PUDEŁKA NA BUTY" Magazyn, 26 min, Polska, 2015 Reżyseria: Tomasz Drozdowicz Scenariusz: Beata Hyczko Wykonawcy: Bogna Świątkowska (prowadząca), Jarosław Trybuś Odcinek o architekturze kultury. Przestrzeń służąca sztuce i spotkaniom. Nowe funkcje tradycyjnych budynków kulturalnych, nietypowe formy nowych domów kultury. Społeczne role świątyń sztuki a ich program przestrzenny. Czy architektura tworzona dla uprawiania innych sztuk powinna pozostawać neutralnym tłem? Obiekty pokazywane w odcinku: Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie, Centrum Edukacji Artystycznej Artpunkt w Opolu, Ośrodek Kultury Morskiej w Gdańsku, Służewiecki Dom Kultury w Warszawie, siedziba NOSPR w Katowicach. 09:00 JAŃCIO WODNIK Dramat obyczajowy, 100 min, Polska 1993 Reżyseria: Jan Jakub Kolski Scenariusz: Jan Jakub Kolski Zdjęcia: Piotr Lenar Muzyka: Zygmunt Konieczny Aktorzy: Franciszek Pieczka, Bogusław Linda, Grażyna Błęcka - Kolska, Olgierd Łukaszewicz, Katarzyna Aleksandrowicz, Henryk Niebudek, Lech Gwit, Joanna Jędrejek, Katarzyna Kurylońska Reżyser Jan Jakub Kolski (ur. 1956) jest wierny swojemu oryginalnemu stylowi i tematyce. W filmach dokumentalnych, które realizuje od 1982 roku, częstym tematem była kontemplacja porządku natury. W filmach fabularnych Kolski rozwija ten temat. Opowiada o wsi, ale nie czyni tego na sposób realistyczny. Są to przypowieści o życiu - często brutalnym - w bliskim kontakcie z naturą, a więc bliżej Boga. Kino Kolskiego, porównywane z latynoskim "realizmem magicznym", to refleksja na temat dobra i zła, pełna tęsknoty za duchowymi wartościami. W "Pogrzebie kartofla" (1990) Kolski odwołuje się do biblijnego mitu Hioba, kreśląc obraz gwałtownych przemian na polskiej wsi po II wojnie światowej. W "Pograbku" (1992) przedstawił historię niezwykłego uczucia ludzi z "dołów" wiejskiej hierarchii. W świecie filmów Kolskiego ciągle jest obecne pytanie o sens dobrych i złych uczynków, które zdają się determinować losy ich sprawców. W roli Jańcia wystąpił wybitny aktor teatralny i filmowy - Franciszek Pieczka (ur. 1928). Stworzył niezwykłą, barwną galerię bohaterów o ludowym rodowodzie, zagrał m.in. tytułową rolę w "Żywocie Mateusza" (1968) Witolda Leszczyńskiego, w "Perle w koronie" (1972) stworzył pełną godności postać powstańca śląskiego, był zbuntowanym przeciw komunistycznej władzy góralem Haratykiem w zatrzymanym kilka lat przez cenzurę filmie "Słońce wschodzi raz na dzień" (1972) i doskonałym Czepcem w "Weselu" (1973) Andrzeja Wajdy według dramatu Stanisława Wyspiańskiego. Wielką popularność przyniosła mu rola Gustlika w serialu "Czterej pancerni i pies" (1968 - 70). Dużą zaletą jego aktorstwa jest naturalność i zróżnicowanie ról. Grając postaci często zbliżone charakterem, Pieczka potrafi uczynić z nich zawsze niepowtarzalne osobowości. "Jańcio Wodnik" zdobył Nagrodę Specjalną Jury "Złote Lwy Gdańskie" za najlepszą rolę męską dla Franciszka Pieczki i Nagrodę Dziennikarzy na XVIII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w 1993 roku w Gdyni. Jeden z chłopów wygnał ze stajni i skatował chorą klacz. Znajduje ją wędrowny dziad (Łukaszewicz), który, gdy klacz zdycha, rzuca klątwę na wieś. W tym samym czasie jeden z jej mieszkańców Jańcio (Pieczka) odkrywa w sobie niezwykłe zdolności. Jest mu posłuszna woda, może dokonywać i innych nadnaturalnych czynów. Jańcio opuszcza ciężarną młodą żonę Weronikę (Błęcka - Kolska). Chce nieść ludziom pociechę i pomoc. Na swej drodze spotyka sprytnego oszusta - stygmatyka (Linda). To spotkanie odmieni życie Jańcia. 11:00 DOM - ODC. 19/25 - JESTEM DLA CIEBIE NIEDZIELĄ Serial obyczajowy, 89 min, Polska 1998 Reżyseria: Jan Łomnicki Scenariusz: Jerzy Janicki, Andrzej Mularczyk Zdjęcia: Bogusław Lambach Muzyka: Waldemar Kazanecki Aktorzy: Tomasz Borkowy, Halina Rowicka, Tomasz Mędrzak, Jan Englert, Bożena Dykiel, Zbigniew Buczkowski, Leonard Andrzejewski, Helena Kowalczykowa, Jerzy Bończak, Igor Śmiałowski, Anna Romantowska, Wojciech Wysocki, Beata Krajewska, Ewa Gawryluk, Katarzyna Herman, Maciej Kozłowski, Mieczysław Hryniewicz, Magdalena Wójcik, Adam Ferency, Marek Bukowski, Magdalena Stużyńska, Piotr Fronczewski i inni Służba Bezpieczeństwa prowadzi śledztwo w sprawie przemycenia na Zachód materiałów filmowych dotyczących wydarzeń w grudniu 1970 roku. Przesłuchani zostają Prokop, Halina i pracownicy WFD. Montażystka Lusia, jako jedyna posiadaczka kluczy do archiwum, traci pracę. Wrotek dowiaduje się o wszystkim, odnajduje pokrzywdzoną i obiecuje, że przyzna się do winy. Romans Andrzeja i Niki kwitnie. Dziewczynie jednak to nie wystarcza. Talar obiecuje jej, że opuści żonę i zamieszka razem z nią w nowym mieszkaniu. Zmienia jednak swoje plany, gdy dowiaduje się, że Ewa ma raka piersi i musi być operowana. W przeludnionym mieszkaniu Bawolików składa wizytę Świder, dawny kolega gospodarza, obecnie działacz sportowy. Próbuje przekupić Kostka, by "wydrukował" mecz. Bawolik odmawia. Jednak Teresa w tajemnicy przed mężem dzwoni do Świdra z wiadomością, że jej małżonek przemyślał sprawę i zmienił zdanie. 12:45 CZTERY PORY ROKU LEONA - JESIEŃ PUNIA (POPPETY IN THE FALL / L'AUTOMNE DE POUGNE) Film animowany, 25 min, Francja, 2012 Reżyseria: Pierre - Luc Granjon, Pascal Le Notre Scenariusz: Antoine Lanciaux Wykonawcy: Sarah Bazri, Albert Payne, Bernard Bouillon Czteroodcinkowa seria animowana dla dzieci. Ktoś usunął wszystkie opowieści z książek. Król Baltazar i wszyscy mieszkańcy królestwa popadają z dziwny marazm. Punio jest przekonany, że to sprawka przebiegłego Bonifacego. 13:30 ARCHITEKTURA NIESKOŃCZONOŚCI (ARCHITECTURE OF INFINITY) Film dokumentalny, 85 min, Szwajcaria, 2018 Reżyseria: Christoph Schaub Scenariusz: Christoph Schaub Czy architektura może wyrazić ducha religii bardziej niż ich spisane kanony? Budowle pomagają oddzielić skończone od nieskończonego. Zapewniają ochronę przed tym, co bezgraniczne, a jednocześnie tworzą poczucie bezmiaru. Film zgłębia przestrzeń rozmaitych świętych miejsc, definiowanych szerzej niż tylko budynki kościelne. Śledzi "duchowe życie" w architekturze, sztukach pięknych i w naturze. Kamera zanurza się w pozamiejskich pejzażach i budynkach, traktowanych jak szkatułki, w których zamknięto nieskończoność, życie i śmierć. Poznajemy bohaterów, którzy konfrontują się ze "świętą przestrzenią", jej konstrukcją i reinterpretują ją na nowo. Są wśród nich architekci: Peter Zümthor, Peter Märkli i Álvaro Siza Vieira, a także muzyk, wirtuoz perkusji Jojo Mayer i artyści sztuki współczesnej: Janes Turrell i Cristina Iglesias. Wszyscy starają się zdefiniować architekturę przez emocje i relacje między różnymi formami i elementami przestrzeni. 15:15 AWATAR, CZYLI ZAMIANA DUSZ AWATAR, CZYLI ZAMIANA DUSZ Film fantastyczny, 60 min, Polska 1964 Autor: Theophile Gautier Scenariusz i reżyseria: Janusz Majewski Zdjęcia: Kurt Weber Muzyka: Lucjan Kaszycki Aktorzy: Wanda Koczeska, Jan Machulski, Henryk Boukołowski, Gustaw Holoubek, Kazimierz Rudzki, Krzysztof Litwin, Lucjan Zitrig, Ryszard Kotys, Stefania Kołodziejczyk, Bronisław Broński i inni Znakomita adaptacja opowiadania Teofila Gautiera (1811 - 72), wybitnego pisarza francuskiego, autora m.in. cenionych poezji ("Emalie i kamee") oraz powieści "Panna de Maupin" i "KapitanFracasse". "Awatar, czyli zamianę dusz" zrealizował Janusz Majewski w ramach popularnego w latach sześćdziesiątych telewizyjnego cyklu "Opowieści niesamowite". Jest to zresztą bodaj najwyżej oceniony przez krytykę odcinek serii. Świetnie skonstruowany scenariusz, przekonująca stylizacja na XIX wiek, wyborne aktorstwo (Holoubek, Boukołowski, Machulski, Koczeska) oraz humor, który wytrzymał próbę czasu, to główne atuty tego filmu. Walory "Awataru..." doceniono również za granicą. Film Majewskiego otrzymał nagrodę FIPRESCI na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Telewizyjnych w Monte Carlo (1966) oraz Złoty Asteroid na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Fantastycznych w Trieście (1967). XIX wiek, Paryż. W pałacu Faubourg Saint Honore mieszka szczerze kochające się hrabiowskie małżeństwo Magdaleny Natalii i Olgierda Łabińskich. Codziennie, niczym tajemne miłosne zaklęcie, cytują sobie werset z Mickiewicza: "Zawsze i wszędzie będę ja przy tobie..." Hrabina wspomina swój pobyt we Florencji i upartego adoratora, niejakiego Oktawiusza de Saville, którego wszakże pozbawiła wszelkich złudzeń. Młodzieniec nie potrafi jednak zapomnieć hrabiny i trawiony niespełnioną namiętnością coraz mocniej zapada na zdrowiu. Po powrocie do Paryża wzywa słynnego doktora Cherbonneau, zwanego "braminem" z racji znajomości arkanów tajemnej wiedzy indyjskiej. Medyk, cieszący się dwuznaczną sławą szarlatana, proponuje znękanemu młodzieńcowi "awatar", czyli zamianę dusz. Wkrótce dusza zadurzonego Oktawiusza przyobleka się w ciało hrabiego Łabińskieggo i odwrotnie. Mimo to kłopoty zakochanego młodzieńca wcale się nie kończą. Hrabina, zorientowawszy się, że jej "mąż" nie pamięta mickiewiczowskich wersetów, zamyka przed nim drzwi do sypialni. Decyzję swą uzasadnia miłością do ojczyzny: "Jestem zbyt wielką patriotką, żeby przyjmować kosmopolitycznych profanów..." Na domiar złego dusza hrabiego zdecydowanie nie może pogodzić się ze swą nową cielesną powłoką. 16:30 PARĘ OSÓB, MAŁY CZAS Dramat psychologiczno - obyczajowy, 105 min, Polska 2005 Scenariusz na podstawie książki Jadwigi Stańczakowej "Dziennik we dwoje" i reżyseria: Andrzej Barański Zdjęcia: Dariusz Kuc Aktorzy: Krystyna Janda, Andrzej Hudziak, Igor Przegrodzki, Monika Obara, Arkadiusz Detmer, Krystyna Tkacz, Elżbieta Kępińska, Witold Skaruch, Zdzisław Wardejn Andrzej Barański już w połowie lat 80. myślał o przeniesieniu na ekran "Zawału" Mirona Białoszewskiego, ale na przeszkodzie stawały mu kłopoty z pozyskaniem praw autorskich i zdobyciem funduszy na produkcję. Pod koniec lat 90. miał już gotowy scenariusz o jego serdecznej przyjaciółce i sekretarce, niewidomej Jadwidze Stańczakowej, ale znów musiało minąć kilka lat, nim wreszcie projekt doczekał się realizacji. Za kanwę scenariusza posłużyła książka Jadwigi Stańczakowej "Dziennik we dwoje", na podstawie której powstała kameralna i subtelna, niezwykle ciepła, ale przenikliwa opowieść o przyjaźni dwojga artystów pióra, uhonorowana m. in. na FPFFw Gdyni w 2005 r. nagrodą za wybitną kreację Krystyny Jandy i nagrodą dziennikarzy, oraz nagrodą na festiwalu w Karlovych Varach za główną rolę męską dla równie znakomitego Andrzeja Hudziaka. Akcja filmu obejmuje lata 1975 - 1982 i ukazuje złożone relacje Mirona Białoszewskiego i Jadwigi Stańczakowej z punktu widzenia tej ostatniej. Trudno jednak powiedzieć, że jest to wyłącznie jej relacja: niewidoma kobieta oglądała bowiem i poznawała świat oczyma Mirona, czy to podczas przejażdżek z nim po mieście (co prawda, często w środku nocy, bo pisarza drażnili ludzie i światło słoneczne), czy to poprzez jego teksty opisujące rzeczywistość. Potrzebowali siebie nawzajem, mimo że nie umieli nazwać tego, co ich łączyło: przyjaźń, bliskość duchowa, platoniczne uczucie? On - nadwrażliwy egoista, kapryśny introwertyk, odsuwał od siebie wszystko, co stanowiło prozę codziennej egzystencji. Potrzebował kogoś, kto by się nim opiekował i pilnował bieżących spraw: od kupowania ubrań, sprzątania i prania, poprzez załatwianie spraw urzędowych, po przepisywanie jego tekstów, umawianie spotkań z wydawcami i czytelnikami. Ona pragnęła za wszelką cenę żyć jak ludzie widzący, być aktywna i samodzielna, czuć się potrzebna. Po rozstaniu z wieloletnim przyjacielem, nazwanym w filmie Jackiem, Białoszewski stał się jeszcze bardziej zależny od niej i grona znajomych, sąsiadów, przyjaciół, którzy dbali o niego i jego sprawy pod dyskretne dyktando Jadwigi. On nie bardzo umiał okazywać wdzięczność, bywał wobec niej opryskliwy, ale też potrafił jak nikt inny pocieszyć ją w samotności i depresji, na którą cierpiała. Gdy Jadwiga też zapragnęła pisać, bezceremonialnie krytykował jej wiersze, powodowany doświadczeniem, ale i zawodową zazdrością. Nie chciał mieć przy sobie konkurentki, która początkowo podejmowała te same tematy, opisywała te same miejsca i osoby co on, lecz jednocześnie udzielał jej cennych wskazówek pisarskich. Gdy zdołał ją przekonać, że powinna się skupić na swych odczuciach i przeżyciach osoby niewidomej, przyniosło to korzyść im obojgu: jej wiersze zyskały na autentyzmie i oryginalności, on przestał się obawiać rywalizacji i porównań. Nie ma w tym filmie wyraźnie zarysowanej akcji, linearnej fabuły, są za to drobne obrazki z PRL - owskiej codzienności, w której oboje żyli (kłopoty z zaopatrzeniem, problemy ze zdobyciem telefonu, biurokracja, nie najłatwiejsze warunki mieszkaniowe itp.), ale także z cowtorkowych spotkań literackich w mieszkaniu pisarza, z jego wieczorów autorskich, spacerów z Jadwigą po mieście. Film Andrzeja Barańskiego opowiada również o tym, jak ta zgrzebna rzeczywistość przekształca się w sztukę, staje się tworzywem literackim, dając dzieła najwyższej próby. 18:55 SERIALOWA NOSTALGIA - TAJEMNICA SAGALI - ODC. 1/14 - MAŁY CZARODZIEJ (TAJEMNICA SAGALI) Serial fantasy dla młodych widzów, 25 min, Polska/Niemcy 1996 Reżyseria: Jerzy Łukaszewicz Scenariusz: Jerzy Łukaszewicz i M. Vorlop - Bell Muzyka: Krzesimir Dębski Zdjęcia: Zdzisław Najda Wykonawcy: Wojciech Wysocki, Mirosław Zbrojewicz, Marek Barbasiewicz, Jacek Wolszczak, Witold Wysota Aktorzy: Derval De Faria, Grzegorz Ruda, Marcin Nowacki, Christoph Eichhorn, Małgorzata Foremniak, Winfried Glatzeder, Cezary Król, Julian Mere, Krzysztof Janczak, Mirosława Dubrawska, Christian Nahte, Magdalena Warzecha, Stanisław Sparażyński, Jan Jankowski Serial fantastyczno - przygodowy, zrealizowany przez Telewizję Polską we współpracy z Mitteldeutscher Rundfunk. Sagala to tajemniczy kamień z kosmosu. Przed wiekami, gdy Ziemia była rajem, jej mieszkańcy mogli mieć wszystko, korzystając w imię dobra z mocy magicznego kamienia. Jednak ludzie sprzeniewierzyli się tej świętej zasadzie i obudzili siły zła. Sagala rozpadła się na wiele części i straciła swą moc. Teraz znowu budzi się ze snu. Mały iluzjonista - amator, Kuba Zawilski, dowiaduje się, że w uprawianiu jego sztuki może mu pomóc Sagala. Chce kupić ją na giełdzie kamieni szlachetnych, niestety, uprzedza go sąsiad, pan Burski. Znając tajemnicę Sagali, poszukuje jej również właściciel sklepu z kamieniami szlachetnymi, Kruks. Chce odebrać magiczny rekwizyt Burskiemu, jednak ten oddaje go Kubie na przechowanie. Chłopiec nie wie jeszcze, jakie kłopoty sprowadzi na niego Sagala. 19:25 SERIALOWA NOSTALGIA - TAJEMNICA SAGALI - ODC. 2/14 - MAGICZNY KAMIEŃ (TAJEMNICA SAGALI) Serial fantasy dla młodych widzów, 25 min, Polska/Niemcy 1996 Reżyseria: Jerzy Łukaszewicz Scenariusz: Marina Vorlop-Bell, Jerzy Łukaszewicz Zdjęcia: Zdzisław Najda Muzyka: Krzesimir Dębski Wykonawcy: Wojciech Wysocki, Mirosław Zbrojewicz, Jacek Wolszczak, Witold Wysota, Mirisław Zbrojewicz Aktorzy: Derval De Faria, Grzegorz Ruda, Marcin Nowacki, Christoph Eichhorn, Małgorzata Foremniak, Winfried Glatzeder, Cezary Król, Jan Jankowski, Anna Seniuk, Ola Tokarska, Jarosław Boberek, Cezary Poks, Mirosław Jękot Kruks poszukuje Sagali. Wie, że ma ją Kuba, na szczęście chłopcu udaje się wyprowadzić w pole podstępnego właściciela sklepu z kamieniami szlachetnymi. Wkrótce Kuba wraz z mamą i bratem wyprowadza się z Warszawy, by zamieszkać w starym domu pradziadka. Chce ukryć Sagalę na strychu, wkłada ją do znalezionego tam pudełka. I zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Kuba stwierdza, że należąca do niego część kamienia połączyła się z inną, która już wcześniej była w pudełku. Sagala powoli odzyskuje tajemniczą moc. Pani Zawilska znajduje na strychu zdjęcie z pradziadkiem, wspomina swoje szczęśliwe dzieciństwo. Słysząc jej opowieści, Kuba nieświadomie wypowiada życzenie, by mama znowu była tak szczęśliwa jak dawniej. Nagle mama zmienia się w małą dziewczynkę ze zdjęcia. 20:00 TEATR TELEWIZJI - KOBRA - ŚMIERĆ W NAJSZCZĘŚLIWSZYM DNIU Teatr, 56 min, Polska 1974 Autor: Jerry McKee Reżyseria: Jan Machulski Realizacja tv: Barbara Sałacka Aktorzy: Jan Machulski, Krzysztof Wróblewski, Małgorzata Lorentowicz, Ryszard Bacciarelli, Krzysztof Wieczorek, Tadeusz Bogucki, Lech Sołuba, Włodzimierz Press, Teodor Gendera, Małgorzata Włodarska, Krystyna Chmielewska, Sylwester Pawłowski, Jerzy Dukay W willi pani Loden, wdowy po milionerze, zostaje zamordowany tuż przed ceremonią ślubną przyszły mąż jej pasierbicy. Śledztwo w tej sprawie podejmuje porucznik Smike, którego wspomaga sierżant Bolt. Wszystkie poszlaki wskazują, że morderstwa mógł dokonać syn pani Loden z poprzedniego małżeństwa. Jednak policjanci przyjmują inną hipotezę przebiegu i przyczyn zbrodni. Podstęp porucznika Smike'a doprowadza do ujawnienia prawdziwego winnego. Pod obco brzmiącym pseudonimem pisarskim Jerry McKee ukrył się niespełna dwudziestoletni wówczas syn reżysera, Juliusz Machulski. Ten znakomity scenarzysta i reżyser na długo przed swym debiutem filmowym ("Vabank", 1984 r.), zadebiutował jako autor w telewizyjnym Teatrze Sensacji Kobra. 21:50 KINO MISTRZÓW - CZWARTA WŁADZA (POST, THE) Dramat polityczny, 111 min, USA 2017 Reżyseria: Steven Spielberg Scenariusz: Liz Hannah, Josh Singer Zdjęcia: Janusz Kamiński Aktorzy: Meryl Streep, Tom Hanks, Sarah Paulson, Bob Odenkirk, Bruce Greenwood Doceniony przez krytykę i publiczność dramat polityczny oparty na faktach. Fabuła nawiązuje do tytułowej czwartej władzy, czyli wolnej prasy, której przedstawiciele podejmują starania o publikację tajnych dokumentów, obnażających bulwersującą prawdę skrywaną długie lata przez najwyższe władze USA. Dramat "Czwarta władza" był nominowany do nagrody Oscara w kategoriach najlepszy film i najlepsza aktorka Meryl Streep. Akcja zaczyna się w roku 1966. Trwa wojna w Wietnamie. Cywilny pracownik Departamentu Stanu, Daniel Ellsberg, towarzyszy amerykańskim żołnierzom, dokumentując działania wojenne dla sekretarza obrony Roberta McNamary. W kraju Ellsberg przekonuje się jednak, że zatajane są najważniejsze fakty i jest fałszowana prawda. Rząd nie informuje opinii publicznej o sytuacji w Wietnamie. Tymczasem Stany Zjednoczone właściwie od początku były skazane na przegraną w tej wojnie. Kilka lat później Ellsberg robi fotokopie tajnych dokumentów w Pentagonie, by udostępnić je największym dziennikom. Najpierw raport trafia do New York Timesa. W 1971 roku Katherine Graham, wdowa po szanowanym wydawcy The Washington Post, od niedawna zastępuje zmarłego męża i próbuje odnaleźć się w środowisku zdominowanym dotychczas przez mężczyzn. Gdy i do niej dociera raport ona sama oraz dziennikarze waszyngtońskiej gazety stają przed poważnym dylematem czy publikować dokumenty kompromitujące wysoko postawionych przedstawicieli rządu amerykańskiego. Cały ciężar odpowiedzialności spoczywa teraz na barkach Katherine Graham, jako szefowej The Washington Post. Czy wdowa podejmie to wyzwanie? 23:55 BERLIN LIVE - BLONDIE (BERLIN LIVE - BLONDIE) Koncert, 59 min, Niemcy, 2017 Reżyseria: Stefan Mathieu Wykonawcy: Blondie Cykl koncertów, które od lat odbywają się regularnie na scenie berlińskiego klubu SchwuZ i są transmitowane w całej Europie. To mieszanka stylów współczesnej muzyki, wykonana w wyjątkowym klimacie nocnego życia Berlina. Występy poprzedzone są krótkimi wywiadami z artystami. W kolejnej odsłonie "Berlin Live" wystąpiła Debbie Harry z zespołem Blondie. Działający od 1974 roku skład to jedna z legend punk rocka. Na koncercie z cyklu "Berlin Live" w lipcu 2017 roku wykonała m.in. takie przeboje, jak: "Оnе Wау Оr Аnоthеr", "Mу Mоnstеr", "Drеаmіng". 02:55 W TRZY MIESIĄCE DOOKOŁA ŚWIATA - CO PRZYNOSI PRZYSZŁOŚĆ (AVENIR, L' (L'AVENIR)) Dramat, 97 min, Francja, 2016 Reżyseria: Mia Hansen - Love Zdjęcia: Denis Lenoir Aktorzy: Isabelle Huppert, Andre Marcon, Roman Kolinka, Edith Scob Nathalie uczy filozofii w szkole średniej w Paryżu. Z pasją wykonuje swoją pracę, a szczególną przyjemność sprawia jej przekazywanie uczniom zamiłowania do myślenia. Jako zamężna kobieta z dwójką dzieci dzieli swój czas między rodzinę, byłych uczniów i zaborczą matkę. Pewnego dnia mąż oświadcza, że zostawia ją dla innej kobiety. Mierząc się z tą narzuconą jej wolnością, Nathalie musi na nowo ułożyć swoje życie. [opis dystrybutora kino]