Program 2 Niedziela, 18.09.2022 05:50 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2657 Serial obyczajowy, 25 min, Polska 2022 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Maciej Sobczyk, Joanna Didik, Iwona Strzałka, Przemysław Jurek Aktorzy: Elżbieta Romanowska, Jakub Wieczorek, Hubert Wiatrowski, Witold Sosulski, Michał Rolnicki, Piotr Ligienza, Olga Jankowska, Maria Świłpa, Artur Bocheński, Marieta Żukowska, Lesław Żurek, Marta Dąbrowska, Wojciech Solarz Weronika i Modrzycki wciąż próbują odkryć tożsamość tajemniczej Julii Armand i ruszają za pisarką w szalony pościg ulicami Warszawy. Borys wyznaje Reginie, że tak naprawdę nie chce już drugiego dziecka, bo obawia się o zdrowie Aldony. Tymczasem Aleks zwierza się Witkowi zraniony po ostatniej rozmowie z ojczymem. A później nagle znika - w drodze do Basi. Z kolei Rafał nadal robi wszystko, by na nowo sprowokować Bruna. 06:25 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2658 Serial obyczajowy, 25 min, Polska 2022 Reżyseria: Grzegorz Dębowski Scenariusz: Maciej Sobczyk, Joanna Didik, Ewa Ratusińska, Agnieszka Niezgoda Aktorzy: Michał Rolnicki, Piotr Ligienza, Olga Jankowska, Monika Dryl, Marek Molak, Artur Bocheński, Marieta Żukowska, Lesław Żurek, Wojciech Solarz, Krystyna Tkacz, Marek Siudym, Zbigniew Buczkowski, Hanna Klepacka, Natalia Sierzputowska Hubert ma do Bartosza pretensje, bo ten naraził Klarę na niebezpieczeństwo i spowodował wypadek. Łukasz daje w redakcji ostrą reprymendę Modrzewskiemu, który po wypadku zachował się jak dziennikarska hiena. Reporter jednak się nie poddaje i postanawia nadal nachodzić Pyrków. Tymczasem Bruno kolejny raz ściera się w pracy z Rafałem, a Bożena proponuje w końcu mężowi, by odsprzedali swój hotel. Irenka marzy o ślubie i próbuje nakłonić Tolka do oświadczyn. 07:00 DLA NIESŁYSZĄCYCH - M JAK MIŁOŚĆ - ODC. 1669 Serial obyczajowy, 45 min, Polska 2022 Reżyseria: Marcin Krzyształowicz Scenariusz: Alina Puchała, Marta Michalak Aktorzy: Anna Mucha, Krystian Wieczorek, Marta Chodorowska, Melania Grzesiewicz, Marcin Bosak, Hanna Turnau, Gabriela Świerczyńska, Gabriela Raczyńska, Anita świadoma, że Julia jest w ciąży - nie chce dłużej ukrywać zdrady Budzyńskiego przed Magdą. Kamil coraz bardziej się tym niepokoi, zwłaszcza gdy Budzyńska zaprasza ich do Grabiny. Tymczasem Andrzej przygotowuje dla żony romantyczną niespodziankę: nowy wystrój sypialni w siedlisku. Gdy Magda na widok prezentu od ukochanego wybucha radością, Anita jednak rezygnuje z powiedzenia jej prawdy. Przed wyjazdem na wieś Budzyński otacza opieką Julię gdy ta nagle źle się czuje i trafia do szpitala. A Malicka wyznaje Sylwii, że choć z początku wiadomość o ciąży ją przeraziła, teraz naprawdę pragnie ich dziecka. Tymczasem Ania w końcu godzi się na nowo z Basią i obie dziewczyny postanawiają nawet zmienić razem swój wygląd, farbując włosy. 16:15 TAK TO LECIAŁO - ODC. 3 Teleturniej, 44 min, Polska, 2022 Reżyseria: Tomasz Klimek, Mikołaj Dobrowolski Scenariusz: Mikolaj Dobrowolski, Tomasz Klimek Kultowy program Tak to leciało! wrócił do Dwójki w przebojowej odsłonie! Nowy duet prowadzących, realizacyjny rozmach, atrakcyjne nagrody, w tym nagroda główna 100 tys. zł, emocje sięgające zenitu i największe polskie przeboje wszech czasów! Tak to leciało! to najbardziej rozśpiewany teleturniej na świecie! Uczestnicy mają za zadanie uzupełnić luki w tekście popularnych polskich przebojów, a wszystko to w myśl zasady im więcej wyśpiewasz, tym więcej wygrasz. W nowej edycji zawodnikom akompaniować będzie zespół muzyczny Marcina Urbana. Show poprowadzi idealnie zgrany duet małżeński i sceniczny, czyli charyzmatyczni i niezrównani Sławomir i Kajra. Nie zabraknie także odcinków specjalnych z udziałem gwiazd. Format cieszył się ogromną popularnością na świecie. Emitowany był w ponad 25 krajach. Zasady gry skonstruowane są tak, by dostarczać maksimum emocji. Uczestnicy mają przed sobą do wyboru 9 muzycznych kategorii oraz hit za 100 000. Pod każdą kategorią kryją się dwie piosenki. Gracz wybiera jedną z nich i śpiewa przy akompaniamencie zespołu. Na ekranie wyświetlają się słowa piosenki, tak jak podczas klasycznego karaoke. W pewnym momencie muzyka milknie, a na ekranie pozostaje miejsce do uzupełnienia tekstu. Jeśli uczestnik prawidłowo dośpiewa brakujące wyrazy, przechodzi dalej. Na poszczególnych etapach gry może skorzystać z wyjść awaryjnych. 17:30 RODZINKA.PL - ODC. 275 "ZAWSZE SŁUCHAJ PRZYJACIÓŁEK" SEZON 15 Serial komediowy, 24 min, Polska, 2019 Reżyseria: Patrick Yoka Scenariusz: Karol Klementewicz, Patrick Yoka Zdjęcia: Marcin Figurski Aktorzy: Agata Kulesza, Magdalena Stużyńska, Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Maciej Musiał, Adam Zdrójkowski, Mateusz Pawłowski, Wiktoria Gąsiewska, Beata Chyczewska, Wiktoria Filus, Piotr Wiktorko, Paweł Okoński, Jakub Dąbrowski Ludwik mówi Natalii, że chce jechać do Białegostoku na festiwal. Natalia jest zbulwersowana, że Agata bierze u nich prysznic. Kategorycznie żąda od Ludwika zakończenia bezpłatnych korepetycji. Viola i Maria namawiają Natalię, żeby pojechała do Białegostoku śledzić Ludwika. Ludwik widzi w altanie Natalię z mężczyzną. Nieporozumienie kończy się czułymi uściskami. 18:55 NA SYGNALE - ODC. 386 "ALEK" Serial fabularyzowany, 22 min, Polska, 2022 Reżyseria: Sara Bustamante - Drozdek Scenariusz: Kacper Szymon Zdjęcia: Wojciech Oleksiejuk Aktorzy: Hubert Jarczak, Jarosław Gruda, Paulina Zwierz, Konrad Darocha, Kamil Wodka, Wojciech Zygmunt, Natalia Rewieńska, Tomasz Piątkowski, Lea Oleksiak, Wojciech Kuliński, Dariusz Wieteska, Monika Mazur - Chrapusta, Anna Wysocka - Jaworska, Justyna Sieniawska Spora część ratowników złożyła wypowiedzenia z pracy. Na kolejnym dyżurze partnerem Britney zostaje Alek. Ich pierwszym pacjentem jest agresywny kierowca, którego policjant poraził paralizatorem. Później ratownicy muszą za to pomóc mężczyźnie, który po wymiotach stracił przytomność. Nagle odkrywają, że znaleźli się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. 19:25 NA SYGNALE - ODC. 387 "MIŁOŚĆ NIEJEDNO MA IMIĘ" Serial fabularyzowany, 22 min, Polska, 2022 Reżyseria: Sara Bustamante - Drozdek Scenariusz: Zbigniew Zborowski Zdjęcia: Wojciech Oleksiejuk Aktorzy: Jarosław Gruda, Wojciech Zygmunt, Monika Mazur - Chrapusta, Anna Wysocka - Jaworska, Paulina Zwierz, Konrad Darocha, Lea Oleksiak, Adam Turczyk, Natalia Rewieńska, Tomasz Piątkowski, Justyna Sieniawska, Hubert Jarczak, Kamil Wodka, Wojciech Kuliński Anna i Wiktor zamartwiają się o Czarka. Chłopiec wciąż jest zaginiony. Doktor Reiter, by zapomnieć na chwilę o nerwach, postanawia wrócić do pracy. Na dyżurze jej zespół musi pomóc pannie młodej, która zemdlała w USC. Także jej niedoszły teść nagle ma problemy z sercem. Z kolei Nowy odkrywa, że Britney ma chłopaka, Alka, który w dodatku zaczął pracę w ich bazie. Obaj ratownicy jadą na wezwanie do wypadku, w którym został ciężko ranny nastolatek. Alek okazuje się dużo mniej sympatyczny, niż na to wygląda. Tymczasem Benio włącza się do akcji i próbuje uchronić jednego z pacjentów przed kalectwem. 21:00 MICHAEL CLAYTON (MICHAEL CLAYTON) Film kryminalny, thriller, 114 min, USA 2007 Scenariusz i reżyseria: Tony Gilroy Aktorzy: George Clooney, Tom Wilkinson, Tilda Swinton, Sydney Pollack, Michael O’Keefe Oscar za rolę drugoplanową dla Tildy Swinton oraz nominacje do nagrody za najlepszy film, dla aktora pierwszoplanowego George’a Clooneya, drugoplanowego Toma Wilkinsona, za muzykę oraz za reżyserię i scenariusz dla Tony’ego Gilroya. Tytułowy bohater Michael Clayton (George Clooney) to doświadczony prawnik, który ma szerokie znajomości i wiele spektakularnych sukcesów na swym koncie. Blisko pięćdziesięcioletni Clayton uchodzi za jednego z najlepszych adwokatów w Nowym Jorku, choć w karierze znacznie przeszkadza mu skłonność do hazardu. W dużej kancelarii adwokackiej zajmuje się głównie wysoko postawionymi klientami, którzy mają sporo na sumieniu i trzeba wyciszyć niepotrzebny rozgłos wokół nich. Tym razem ma za zadanie oczyścić z zarzutów koncern chemiczny oskarżony o zanieczyszczanie środowiska. Po 17 latach dobra passa Michaela Claytona się kończy. W jego samochodzie wybucha bomba. Dają znać o sobie żądni zemsty ludzie, którym prawnik ewidentnie zaszkodził. Michaela czekają najgorsze dni w karierze. 23:10 KINO BEZ GRANIC - MCIMPERIUM (THE FOUNDER) Film biograficzny, 110 min, USA 2016 Reżyseria: John Lee Hancock Scenariusz: Robert Siegel Aktprzy: Michael Keaton, Nick Offerman, John Carroll Lynch, Linda Cardellini, B. J. Novak, Laura Dern, Justin Randell Brooke, Kate Kneeland Jest rok 1954. Większą część swego dorosłego życia Ray Kroc (Michael Keaton) poświęcił karierze handlowca, podróżując po całym kraju. Interesy idą marnie, choć ucieka się do przeróżnych sztuczek. Wszystkie jego pomysły zazwyczaj od razu biorą w łeb. Szanse na realizację marzeń maleją z każdym dniem, a i żona Ethel coraz bardziej sceptycznie przygląda się poczynaniom męża, który nie odnosi żadnych sukcesów handlowych i w dodatku bywa gościem w domu. Jego urządzenia do robienia koktajli w ogóle nie wzbudzją zainteresowania właścicieli lokali gastronomicznych. Pewnego razu zdarza się jednak cud. Przez telefon Ray dowiaduje się od pracownicy z centrali w Chicago, że właśnie nieznana mu wcześniej restauracja z San Bernardino w Kalifornii zamówiła sześć maszyn. Ray jest pewny, że zaszła pomyłka i natychmiast dzwoni do nich. W odpowiedzi słyszy, że rzeczywiście wkradł się błąd, bo zamówili nie sześć a osiem maszyn. W tej sytuacji Ray postanawia sprawdzić na miejscu, o co chodzi i udaje się do San Bernardino, do restauracji McDonalds. I tak poznaje braci Richarda (Dick) i Maurice'a (Mac) McDonaldów, których restauracja słynie w okolicy z szybkiej obsługi. Na realizację zamówienia czeka się najwyżej kilkadziesiąt sekund, co w zwykłych lokalach przeciąga się do 20 minut. Zachwycony ich pomysłem namawia braci do stworzenia całej sieci tego typu restauracji. Po długich rozmowach Dick i Mac zgadzają się na współpracę. W miarę rozwoju fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, by w końcu stworzyć najbardziej rozpoznawalną markę na świecie, z szybka obsługą, dobrym jedzeniem, wygodnymi w użytkowaniu opakowaniami i familijną atmosferą? Amerykański biznesmen czeskiego pochodzenia, Ray Kroc, stał się jedną z największych osobowości XX wieku. 01:15 MOJA KREW Dramat, 92 min, Polska 2009 Reżyseria: Marcin Wrona Scenariusz: Marek Pruchniewski, Grażyna Trela, Marcin Wrona Zdjęcia: Paweł Flis Muzyka: Marcin Macuk Aktorzy: Eryk Lubos, Luu De Ly, Wojciech Zieliński, Marek Piotrowski, Krzysztof Kolberger, Joanna Pokojska, Bui Ngoc Hai, Magda Szeplik, Monika Obara, Piotr Sienkiewicz i inni Igor, obiecujący bokser zawodowy, doznaje ciężkiej kontuzji, w wyniku której musi nie tylko skończyć karierę, ale także niebawem rozstać się z życiem. Perspektywa rychłej śmierci sprawia, że żyjący dotąd samotnie pięściarz postanawia koniecznie zostawić po sobie potomka. Debiut fabularny Marcina Wrony (1973 - 2015), wcześniej cenionego głównie za reżyserię spektakli w Teatrze TV oraz za wielokrotnie nagradzany film absolutoryjny "Człowiek Magnes" (2001). Scenariusz "Mojej krwi" zdobył w 2007 roku główną nagrodę w polskiej edycji prestiżowego konkursu Hartley - Merrill oraz uplasował się na trzecim miejscu w międzynarodowej edycji tej imprezy. W trakcie pracy nad tekstem Wrona nie wahał się zapraszać do pomocy współpracowników, co sądząc po efekcie końcowym okazało się bardzo dobrym posunięciem. Pierwotnie film miał nosić tytuł "Tamagotchi", od japońskiej gry elektronicznej, polegającej na opiekowaniu się wirtualnym stworzonkiem od narodzin aż po dorosłość. Rzeczywiście, główny bohater dzieła Wrony początkowo traktuje przyszłą matkę swego dziecka jak przedmiot, by stopniowo dostrzec w niej (a przy okazji i w sobie) człowieka, który oprócz zaspokajania podstawowych popędów biologicznych, ma również potrzeby duchowe: pragnienie miłości, odpowiedzialności za innych, zadośćuczynienia za wyrządzone zło. Oprócz znakomitego scenariusza, wielką siłą "Mojej krwi" jest aktorstwo. Zarówno debiutującej na ekranie urodziwej Wietnamki Luu De Ly, jak i przede wszystkim rewelacyjnego Eryka Lubosa, który w bardzo wiarygodny i poruszający sposób ukazuje przemianę brutalnego, egoistycznego, pełnego zwierzęcej witalności macho w człowieka, który chcąc nadać sens swemu życiu musi stoczyć najcięższą walkę z samym sobą. Kreacja Lubosa znakomicie wpisuje się w klimat całego filmu, oferującego widzowi niemal doskonałą iluzję życiowego autentyzmu. "Moment, w którym pisaliśmy scenariusz, to był czas, kiedy sam chciałem założyć rodzinę. Niektóre z refleksji tamtego czasu znalazły się w tym filmie. Prywatnie, z rodziny nic nie wyszło, mam za to film. Poza tym też byłem kiedyś czynnym sportowcem i też w wyniku kontuzji musiałem z tego zrezygnować, zbudować nową przyszłość. Miałem też osobiste związki z Wietnamem. Ten film nie jest wymyślony przy biurku. Scenariusz tworzą historie i sytuacje wzięte z życia, które jest najlepszym scenarzystą" - mówił w jednym z wywiadów Marcin Wrona. Trudno się z nim nie zgodzić. "Moja krew" była wielokrotnie nagradzana w kraju i zagranicą, m.in. na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film, Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej Prowincjonalia i Cypryjskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Nikozji. Warszawa, pierwsza dekada XXI wieku. Igor, młody, odnoszący sukcesy bokser zawodowy, podczas walki doznaje ciężkiej kontuzji. Jak na prawdziwego twardziela przystało szybko wychodzi ze szpitala i zaczyna normalne życie, ale wyrok lekarzy neurologów jest nieubłagany. O dalszym boksowaniu nie ma mowy, a co gorsza szanse powodzenia ewentualnej operacji wynoszą około 30 procent. Jeśli zaś zabieg się nie uda Igor, jak sam mówi, stanie się roślinką. Na to jednak nie zamierza się zgodzić, mimo że brak dalszej kuracji spowoduje rychłą śmierć. Mężczyzna, dla którego boks był wszystkim, próbuje stłumić rozpacz upijając się w nocnych klubach i uprawiając seks z przypadkowymi partnerkami. Bez skutku. Szuka zatem pocieszenia u byłej dziewczyny, którą kiedyś odbił Olowi, swemu najlepszemu przyjacielowi. Jednak Monika wciąż nie może mu wybaczyć, że kiedy zaszła w ciążę, zmusił ją do aborcji. Podobnie Olo, obecnie narkotyzujący się skrycie pracownik firmy przewozowej, nie chce go widzieć. Igor, choć stara się zachowywać fason twardziela i macho, coraz mocniej czuje, że jego życie jest puste i bezsensowne. Opętany gonitwą za sportowym sukcesem, pieniędzmi i erotycznymi podbojami zniszczył wszystkie głębsze relacje z innymi ludźmi. Dziś nie ma już nic, na czym mógłby się oprzeć w tak trudnej dla siebie chwili. Nic, co mogłoby w jakimś sensie przedłużyć jego istnienie po śmierci. Wtedy przychodzi mu do głowy myśl, by zanim umrze, spłodzić dziecko. Wybiera młodą Wietnamkę, pracującą w barze na Stadionie Dziesięciolecia. Wie, że dziewczyna zarabia w Polsce na życie niezgodnie z prawem, ryzykując areszt i deportację. Proponuje jej umowę: urodzi mu dziecko w zamian za ślub. Yen Ha nie ma zbyt wielkiego wyboru. Przystaje więc na propozycję młodego Polaka, mimo że ten wydaje się wyprany z jakichkolwiek form czułości i empatii. Stopniowo jednak między Yen Ha i Igorem rodzi się nić autentycznego uczucia i porozumienia. Ku radości mężczyzny Wietnamka oznajmia mu też, że spodziewa się dziecka. I mimo silnego wewnętrznego oporu, decyduje się też wyznać prawdę, że zaszła w ciążę jeszcze zanim się poznali. 03:05 JOANNA Dramat, 109 min, Polska 2010 Scenariusz i reżyseria: Feliks Falk Zdjęcia: Piotr Śliskowski Muzyka: Bartek Gliniak Aktorzy: Urszula Grabowska, Sara Knothe, Stanisława Celińska, Kinga Preis, Halina Łabonarska, Izabella Kuna, Monika Kwiatkowska, Joachim Assböck, Mieczysław Grąbka i inni Kraków, okupacja hitlerowska. Joanna, młoda kobieta, której mąż zaginął na wojnie, znajduje w kościele siedmioletnią Różę, ocalałą z łapanki. Dziewczynka nie ma dokąd pójść, więc Joanna postanawia zabrać ją do siebie. "Kameralny, świadomie staroświecki film Falka ma czysty ton, rzadki w nowym polskim kinie. Dobro i zło są tu pozbawione masek, jakie nakłada im zbiorowość."Joanna"powstała jako reakcja na sytuację współczesną, gdy kwestie moralności i wiary wywleka się na sztandary, łącząc je ze zbiorowością, z narodem, z partią. Falk sprowadza te wartości na grunt osobowy. To punkt widzenia chrześcijański, personalistyczny. Samotne dobro, napiętnowana cnota ukryta pod pozorem grzechu, nierozpoznane poświęcenie - to przecież ewangeliczne paradoksy" pisał w recenzji Tadeusz Sobolewski. Owa "staroświeckość", czy też "stereotypowość" dzieła Falka jest zatem zwodnicza. Reżyser posługuje się nią, by kręcąc kolejny film "o ratowaniu Żydów"opowiedzieć jednocześnie bardziej uniwersalną, poruszającą historię o ludzkiej samotności, kruchości więzów międzyludzkich, nieustannej grze prawdy i pozorów, w której ukryte dobro piętnowane bywa jako zło, a deklarowana przyzwoitość i patriotyzm mogą posłużyć za fałszywe moralne alibi, pozwalające "nie dostrzec" krzywdy drugiego człowieka. Bogaty w treść, dojrzały scenariusz i reżyserska sprawność w przetłumaczeniu go na język ruchomych obrazów to jednak nie jedyne walory dzieła Falka. Wśród tych ostatnich nie sposób pominąć Urszuli Grabowskiej, odtwarzającej tytułową postać. Kameralny film, jakim jest "Joanna", by przekonać widza wymaga bowiem świetnego aktorstwa. Tu liczy się prawda każdego gestu, spojrzenia, słowa, a nawet milczenia. Urszuli Grabowskiej udało się tę prawdę pokazać, podobnie jak i partnerującym jej kolegom koleżankom, ze szczególnym uwzględnieniem drugoplanowych ról Stanisławy Celińskiej i Kingi Preis. "Joannę" uhonorowano nagrodami za reżyserię, scenariusz, kostiumy i charakteryzację na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2010) oraz Orłami za najlepszą główną i drugoplanową rolę kobiecą 2010 roku. Ponadto film zdobył laury na festiwalach w Moskwie, Taszkiencie, Chicago, Palm Beach i Los Angeles. Kraków, lata okupacji hitlerowskiej. Joanna Kurska pracuje jako kelnerka w restauracji. Pewnego dnia niemieccy żołnierze urządzają w okolicy łapankę. Jej ofiarami padają także goście lokalu. Na szczęście Joannie udaje się uciec. Podobnie jak małej siedmioletniej Róży, żydowskiej dziewczynce, którą matka, zdemaskowana przez siedzącego obok szmalcownika, na chwilę przed niemieckim "nalotem" wysłała do położonego naprzeciwko restauracji kościoła. Do tego samego kościoła często zachodzi Joanna, by prosić Boga o powrót niedawno poślubionego męża, który poszedł na wojnę we wrześniu 1939 roku i jak dotąd nie wrócił. Czy w ogóle jeszcze kiedykolwiek go zobaczy? Joanna wciąż ma nadzieję, co pomaga jej stawiać czoło coraz bardziej natarczywej i nieznośnej samotności. Tym bardziej że czuje, iż w rodzicach i siostrze nie ma pełnego oparcia. Namiastkę poczucia spokoju i bezpieczeństwa daje jej tylko mieszkanie, wciąż pełne dawnej obecności męża i pamiątek po nim, ale i na ów ostatni azyl w dobie powszechnych dokwaterowań coraz więcej osób spogląda łakomym okiem. Kiedy nazajutrz po niemieckiej łapance Joanna jak zazwyczaj modli się w pustym kościele, ku swemu zdumieniu znajduje śpiącą pod ławką dziewczynkę. Jest nią Róża. Jeden rzut oka i Joanna już wie, że mała jest Żydówką i jeśli nikt jej nie pomoże wkrótce zginie. Niewiele myśląc kobieta postanawia ukryć ją w swoim mieszkaniu. Nie mając pełnego zaufania do rodziny, przyjaciół i sąsiadów, a zapewne także nie chcąc ich narażać, Joanna nikomu nie mówi, że w domu "ukrywa Żyda". Jednocześnie musi szukać nowej pracy i dyskretnie zaopatrzyć Różę w ubrania, jedzenie i choćby najskromniejsze zabawki. Pomimo wysiłków Kurskiej, wścibska gospodyni kamienicy zaczyna coś podejrzewać, a co jeszcze gorsze Joanną zaczyna interesować się pewien niemiecki oficer, który daje dość jasno do zrozumienia, jaki rodzaj znajomości chciałby z nią zawrzeć.