TVP Kultura Sobota, 18.02.2023 07:00 20 MINUT Z HALINĄ KUNICKĄ Artystyczne/estradowe (widowisko), 19 min, Polska, 1962 Reżyseria: Irena Sobierajska Wykonawcy: Halina Kunicka Recital piosenkarski Haliny Kunickiej zarejestrowany w studiu telewizyjnym w 1962 roku. 08:40 TAMTE LATA, TAMTE DNI - HALINA KUNICKA Dysk./wywiad/debata, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Joanna Makowska Scenariusz: Marta Perchuć - Burzyńska, Joanna Makowska Wykonawcy: Marta Perchuc - Burzyńska (prowadząca) Marta Perchuć - Burzyńska rozmawia z wybitnymi artystami o dzieciństwie, domu rodzinnym i najważniejszych doświadczeniach, które w istotny sposób wpłynęły na ich życie i drogę twórczą. Rozmowy realizowane są w miejscach, które dla bohaterów programu mają największe znaczenie sentymentalne. Tym razem w sentymentalną podróż zabiera nas znana z wielu niezapomnianych przebojów piosenkarka, Halina Kunicka. 09:15 JACK LEMMON - NIEPRZECIĘTNY EVERYMAN (JACK LEMMON, A TRUE TROUPER (ROBOCZY JACK LEMMON, NOBODY IS PERFECT)) Film dokumentalny, 53 min, Francja, 2019 Reżyseria: Julia Kupenberg, Clara Kupenberg W dokumencie mówią o Jacku Lemmonie: Marc Wanamaker, Tony Maietta, Joe McBride. Aktor zasłynął niezapomnianymi rolami filmowymi, chociaż jak sam mówi, początkowo interesował go wyłącznie teatr. Jego kariera na ekranie trwała ponad 40 lat. Debiutował pod koniec Złotego Wieku Hollywoodu, gdzie niepodzielnie rządziły wielkie wytwórnie filmowe, ale odnalazł się także we współczesności, pracując niemal do końca swych dni. Sprawdził się w "Pół żartem pół serio", "Dziwnej parze", ale także w kontrowersyjnym "Chińskim syndromie" i prowokacyjnym dramacie politycznym "Zaginiony". Przybył do Hollywood w latach 50. , kiedy triumfy święcili Clark Gable, John Wayne, Gary Cooper. A w przemyśle filmowym pojawiło się wówczas zapotrzebowanie na postaci charakterystyczne, do których pasował właśnie Jack Lemmon. Bez trudu wcielał się w przeciętnych bohaterów, chłopaków z sąsiedztwa. Przylgnął do niego wizerunek zwyczajnego faceta, który znalazł się w niezwykłej sytuacji. Bez trudu przechodził od scen komediowych do dramatycznych. To typowe dla aktorów teatralnych. Miał znakomity warsztat. Często występował też w telewizji. Zanim stał się sławny, zagrał około pięciuset ról telewizyjnych. Łowca talentów z wytwórni Columbia zwrócił na niego uwagę Harry’ego Cohna, który był znaną postacią w Hollywood, właścicielem Columbii i jednym z wielkich magnatów filmowych. Decydował o wszystkim, panował nad całą wytwórnią. Lemmon opowiadał, jak wszedł do gabinetu Cohna i stanął przed jego biurkiem sztywny ze strachu. Ten chciał, by Lemmon zmienił nazwisko, które mu nie pasowało. Ale Jack kategorycznie odmówił. W latach 50. Jack Lemmon i Judy Holliday zagrali razem w pierwszym filmie "To może się zdarzyć każdemu", w reżyserii jedynego w swoim rodzaju George’a Cukora. Przedtem Jack występował tylko w teatrze i w telewizji. Na początku hollywoodzkiej kariery grał między innymi w filmie "Mister Roberts", którego akcja rozgrywa się na statku. Przypominał komików z lat 30. i 40. , grających w szalonych komediach i wygłaszających w szybkim tempie trudne dialogi. W jego wykonaniu były bezbłędne i bardzo płynne. Od głównej roli w komedii romantycznej "To się może zdarzyć każdemu" z Judy Holliday, przeszedł bez przeszkód do takich filmów, jak "Kowboj", z Glennem Fordem. Przez całą karierę był niezwykle wszechstronny. Billy Wilder chciał, żeby Jack zagrał w "Pół żartem pół serio". Mimo Oscara za drugoplanową rolę w filmie "Mister Roberts", nie był jeszcze gwiazdą pierwszej wielkości. Ale Wilder pragnął z nim współpracować, dostrzegł jego niespodziewany temperament i skłonność do szaleństwa. Okazał się niezastąpiony w filmach "Pół żartem pół serio" i "Garsoniera". Jack Lemmon był bezbłędnie obsadzanyw latach 60. Zagrał z Shirley MacLaine w "Słodkiej Irmie". W filmie "Dni wina i róż" z Lee Remick wcielił się w nieszczęsnego alkoholika. On sam miał ten problem, podobnie jak wielu jego przyjaciół, więc chciał się jakoś przyczynić do promocji zdrowia psychicznego. "Ocalić tygrysa" to bardzo mroczny, przygnębiający film. Jego bohater, Harry Stoner, odcisnął silne piętno na Lemmonie. Zidentyfikował się z tą postacią bardziej niż z innymi rolami, które grał w tym okresie. Harry Stoner to moralny bankrut.Nie miał uprzedzeń w wyborze filmów i to zapewniło mu długowieczność. Kiedy w latach 60. pojawiła się francuska Nowa Fala, wystąpił w "Kwietniowych szaleństwach" z Catherine Deneuve, jedną z największych światowych gwiazd. W latach 70. zagrał w "Makaroniarzach" z Marcello Mastroiannim. Miał europejską wrażliwość, która podobała się Europejczykom i wdzięk typowego Amerykanina. Ale jak każdy wspaniały aktor, był kameleonem, który może się przemieniać, przyjmując dowolną postać. 10:25 SERIALOWA NOSTALGIA - PRZYGODY PANA MICHAŁA - ODC. 11/13 - BUŁAT I SZABLA Serial historyczny, przygodowy, 26 min, Polska 1969 Reżyseria: Paweł Komorowski Scenariusz: Jerzy Lutowski Zdjęcia: Andrzej Gronau Muzyka: Wojciech Kilar Aktorzy: Tadeusz Łomnicki, Magdalena Zawadzka, Daniel Olbrychski, Mieczysław Pawlikowski, Mariusz Dmochowski, Tadeusz Schmidt, Bogusz Bilewski, Marek Perepeczko, Władysław Hańcza, Irena Karel, Ludwik Benoit, Leonard Andrzejewski, Zygmunt Malawski, Józef Nowak Pan Michał otrzymuje od hetmana nowy rozkaz. Ma niezwłocznie wyruszyć do Kamieńca, dokąd zdąża sułtan z całą swą potęgą. W niebezpiecznej wyprawie Basia towarzyszy mężowi. W drodze spotykają Krysię i Ketlinga, którzy również jadą do twierdzy kamienieckiej. 10:55 SERIALOWA NOSTALGIA - PRZYGODY PANA MICHAŁA - ODC. 12/13 - DYMY NAD TWIERDZĄ Serial historyczny, przygodowy, 26 min, Polska, 1969 Reżyseria: Paweł Komorowski Scenariusz: Jerzy Lutowski Zdjęcia: Andrzej Gronau Muzyka: Wojciech Kilar Aktorzy: Tadeusz Łomnicki, Magdalena Zawadzka, Mieczysław Pawlikowski, Andrzej Łapicki, Barbara Brylska, Bogusz Bilewski, Tadeusz Schmidt, Andrzej Jurczak, Antoni Lewek Twierdza Kamieniecka będzie się bronić. Pan Michał zostaje komendantem górnego zamku, a nadzór nad artylerią ma sprawować Ketling. Dyplomaci nie wierzą jednak w możliwość utrzymania zamku, biskup rozpoczyna pertraktacje z Turkami. Aby dodać ducha obrońcom twierdzy, obaj dowódcy składają przysięgę, że nigdy się nie poddadzą. 11:35 SCENA TANECZNA - BAJKA MUZYCZNO - TANECZNA Artystyczne/estradowe (widowisko), 23 min, Polska, 2021 Reżyseria: Krzysztof Skolimowski, Małgorzata Kosturkiewicz Wykonawcy: Aleksandra Dziurosz (prowadząca), Klaudia Carlos (prowadząca), Juliusz Grzybowski, Mateusz Skolimowski, Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Julianna Walczak, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba W kolejnym odcinku "Sceny tanecznej" wyjątkowa atrakcja dla dzieci. Zobaczymy fragmenty spektaklu "Skarb Nienazwanej Góry" Teatru Materia w Łodzi. Bajka opowiada, jak Stan i jego pomocnik Harold, dwaj staruszkowie, którzy chyba trochę zapomnieli, że są staruszkami, spotykają syrenę Magdę i szukają skarbu. We wstępie Aleksandra Dziurosz i Klaudia Carlos opowiedzą o gatunku jakim jest bajka muzyczno - taneczna. 12:10 Z KLASYKĄ PRZEZ POLSKĘ - BIELAWA - PASIECZNIK/NALEWAJEK/BARNA/SOMMER Koncert, 59 min, Polska, 2020 Wykonawcy: Olga Pasiecznik, Zuzanna Nalewajek, Dagmara Barna, Paweł Sommer "Z klasyką przez Polskę" to projekt Polskiego Impresariatu Muzycznego realizowany przez Instytut Muzyki i Tańca. Celem jest docieranie z programami muzycznymi na najwyższym poziomie artystycznym w wykonaniu najwybitniejszych polskich artystów do mniejszych ośrodków, miast, miasteczek i wsi. Koncerty odbywają się w domach kultury, remizach, szkołach, dworkach, pałacykach i kościołach na terenie całego kraju. Podczas koncertu na scenie Miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki w Bielawie usłyszymy wybór polskich pieśni, które wykonają: Olga Pasiecznik (sopran), Zuzanna Nalewajek (mezzosopran), Dagmara Barna (sopran) oraz Paweł Sommer (fortepian). W programie utwory m.in. Stanisława Moniuszki, Emila Młynarskiego, Mieczysława Wajnberga i Witolda Lutosławskiego. 13:25 JAN LEBENSTEIN - DZIENNIK SAMOTNIKA (JAN LEBENSTEIN - DZIENNIK SAMOTNIKA) Film dokumentalny, 38 min, Polska/Francja, 1999 Reżyseria: Andrzej Wolski Scenariusz: Andrzej Wolski Zdjęcia: Bertrand Ilivett, Jarosław Sypniewski, Andrzej Wolski Wykonawcy: Jan Lebenstein Bohater filmu, jeden z najwybitniejszych polskich malarzy naszego wieku, urodził się w 1930 roku w Brześciu Litewskim. Studiował malarstwo w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, w pracowni Artura Nachta-Samborskiego. Pierwsze obrazy twórcy to pełne nostalgii i zadumy pejzaże. Znajome, bo ukazujące znane miejscowości podwarszawskie, a równocześnie baśniowe i nierealne. Niedługo po głośnej wystawie "Arsenał" z 1956 roku w obrazie świata przedstawianego przez artystę zaszły niepokojące zmiany. Zgodnie z wypracowaną zasadą "jedności przeciwieństw" Lebenstein przeciwstawiał sielankowe krajobrazy ponurym, przytłaczającym wnętrzom, urodę natury - smutkom i bólom ludzi, jasnym pastelom - ciemną i ostrą kreskę. W 1959 roku malarz na zawsze wyjechał z kraju. Osiadł w stolicy Francji. Tam rozpoczęła się jego międzynarodowa kariera. Na Pierwszym Biennale Młodych Artystów zdobył Grand Prix miasta Paryża. Już w połowie lat sześćdziesiątych zwrócił się ku realizmowi. Płótna obrazów wypełniały bestie, monstra i prehistoryczne potwory. Kolejna zmiana, z lat siedemdziesiątych, dotyczyła zarówno charakteru, jak i techniki prac. Na licznych gwaszach i wykonywanych tuszem rysunkach przedstawiał zniekształcone postacie ludzi o zwierzęcych głowach i inne przedziwne istoty. Fascynacja starożytnością, Egiptem i krainami Dwurzecza zaowocowała cyklem wspaniałych dzieł, zaś pobyt w Stanach Zjednoczonych - serią gwaszy ukazujących jeden z najwspanialszych cudów natury - Wielki Kanion rzeki Kolorado. Lebenstein nie brylował w sferach artystycznych Paryża, nie udzielał się w środowisku. W miarę upływu lat pracował w coraz większym odosobnieniu, samotnie mierzył się z malarskim tworzywem. Pod koniec ósmej dekady powrócił do techniki olejnej. Takie właśnie płótno powstaje na oczach widzów w paryskiej pracowni mistrza. Lebenstein mówi o swojej drodze artystycznej, o kierunkach i perspektywach współczesnej sztuki. Film, poświęcony postaci zmarłego w maju 1999 roku malarza, jest rodzajem dziennika, próbą zapisu twórczych dokonań, zmagań i wątpliwości artysty, a także - opowieścią o ludzkiej samotności. 14:20 SKĄPIEC (AVARE, L') Film komediowy, 116 min, Francja, 1980 Autor: Moliere Reżyseria: Jean Girault, Louis De Funes Scenariusz: Jean Girault, Louis De Funes Aktorzy: Frank David, Louis De Funes, Herve Bellon Brawurowa adaptacja nieśmiertelnej komedii Moliera z Louisem de Funes w roli tytułowej. Stary Harpagon to straszny skąpiec. Codziennie nosi ten sam czarny kaftan, pomimo że jest zniszczony. A jego niechęć do dawania datków na biednych czy kościół jest wręcz legendarna. Jego jedyną troską jest codzienne oglądanie zakopanych w ogrodzie 10.000 skudów. Jednakże sądzi, że to za mało. Postanawia więc powydawać bogato swe dzieci. Nie liczy się zupełnie z ich własnymi planami życiowymi. 18:15 RETRO KINO - CHLEB, MIŁOŚĆ I... (PANE, AMORE E...) Komedia obyczajowa, 93 min, Włochy, 1955 Reżyseria: Dino Risi Aktorzy: Vittorio De Sica, Sophia Loren, Lea Padovani, Antonio Cifariello Komedia obyczajowa będąca trzecią częścią trylogii o przygodach Antonio Carotenutiego. W roli kochliwego marszałka Vittorio De Sica. W filmie zobaczymy też piękne kobiety, a wśród nich Sofia Loren. 20:00 BILET DO KINA - SABRINA (SABRINA) Komedia romantyczna, 122 min, USA 1995 Reżyseria: Sydney Pollack Scenariusz: Barbara Benedek, David Rayfiel Aktorzy: Julia Ormond, Harrison Ford, Greg Kinnear, Nancy Marchand, John Wood, Richard Crenna, Angie Dickinson, Laureen Holly i inni "Sabrina" została uhonorowana dwiema nominacjami do Oscara - za muzykę oraz piosenkę. To remake głośnego filmu o tym samym tytule z 1954 roku w reżyserii Billy'ego Wildera. Pamiętną kreacją stworzyła wówczas wschodząca gwiazda ekranu Audrey Hepburn, której partnerowali sławni już: Humphrey Bogart i William Holden. Scenariusz lirycznej komedii powstał według sztuki Samuela Taylora, która w tym samym czasie święciła triumfy na Broadwayu z Margaret Sullavan i Josephem Cottenem w głównych rolach. "Sabrina" Sydneya Pollacka ("Czyż nie dobija się koni", "Trzy dni Kondora", "Tootsie", "Pożegnania z Afryką") nie wzbudziła wprawdzie takiej sensacji jak przebój Wildera, ale krytyka przychylnie przyjęła współczesną bajkę o amerykańskim Kopciuszku, która wciąż wzrusza i wyciska łzy. Pollack zmienił kilka wątków, dostosowując je do realiów końca dwudziestego wieku. Tytułowa bohaterka wyrusza do Paryża nie po to, by zgłębiać tajniki sztuki kulinarnej, lecz do pracy w słynnym magazynie mody. Z kolei jej rywalka jest córką nie plantatora trzciny cukrowej, ale szefa potężnej firmy elektronicznej. Mocną stroną filmu okazało się dobre aktorstwo Harrisona Forda i młodszej od niego o 23 lata pełnej świeżości Julii Ormond, urodzonej w 1965 roku angielskiej aktorki scenicznej. Widzowie zapamiętali ją również jako odtwórczynię ról telewizyjnych i kinowych, m.in. w biograficznej opowieści "Stalin", gdzie wystąpiła u boku Roberta Duvalla, oraz w "Młodej Katarzynie" i innych. Zdaniem recenzentów swoją życiową szansę wykorzystał w "Sabrinie", debiutujący na dużym ekranie gwiazdor telewizyjnego talk show, Greg Kinnear. Akcja rozpoczyna się na północnym wybrzeżu Long Island w luksusowej posiadłości zamożnych państwa Larrabee. Nad garażem mieszka Sabrina Fairchild, kilkunastoletnia córka szofera rodziny, sprowadzonego z Anglii. Życie nastolatki upływa na podglądąniu gospodarzy i gości, bawiących się na eleganckich przyjęciach wydawanych w ogrodzie. Sercem dziewczyny od dawna zawładnął David, młodszy syn wdowy Maude Larrabee, utracjusz i bawidamek, który nigdy nawet nie spojrzał na zakochaną w nim pryszczatą okularnicę. Dzięki protekcji pani Larrabee, Sabrina wyjeżdża na dwa lata do Paryża, do pracy w słynnym magazynie "Vogue", gdzie przyjmuje posadę asystentki fotografa. Niezbyt atrakcyjna, pełna kompleksów dziewczyna z prowincji z brzydkiego kaczątka zamienia się powoli w śliczną księżniczkę. Kiedy wraca na Long Island David jej nie poznaje, biorąc ją za nową sąsiadkę, która zamieszka w tej okolicy. Zakochuje się w tajemniczej damie od pierwszego wejrzenia i dla niej bez wahania chce zerwać zaręczyny z Elizabeth Tyson (Lauren Holly), z której rodziną jego starszy brat wiąże wielkie nadzieje. Stateczny i zrównoważony Linus, który w przeciwieństwie do Davida myśli tylko o interesach, usiłuje doprowadzić do korzystnej fuzji własnego przedsiębiorstwa z potężną firmą miliardera Tysona (Richard Crenna) i nie zamierza rezygnować z przedsięwzięcia. Tymczasem piękna Sabrina może pokrzyżować jego plany, zawróciwszy w głowie Davidowi. Linus próbuje więc wszelkimi sposobami odwróc 22:40 SPIRIT OF ŁÓDŹ FESTIWAL - RICHARD BONA Koncert, 49 min, Polska, 2021 Koncert Richarda Bony w ramach letniego cyklu "Spirit of Łódź. Music Festival" w Monopolis. 23:40 MOCNE KINO - ŚWIADEK OSKARŻENIA - ODC. 2 (THE WITNESS FOR THE PROSECUTION) Serial kryminalny, 45 min, Wielka Brytania, 2016 Reżyseria: Julian Jarrold Scenariusz: Sara Phelps Zdjęcia: Felix Wiedeman Muzyka: Paul Eglishby Aktorzy: Toby Jones, Kim Cattrall, Monica Dolan, Billy Howle John Mayhew nakłania znanego londyńskiego adwokata do obrony Leonarda. Adwokat liczy na zeznanie ukochanej oskarżonego, Romaine. Ku jego zaskoczeniu, dziewczyna zmienia jednak zeznania. Pogrąża Leonarda i staje się świadkiem oskarżenia. Wydaje się, że jego los jest już przesądzony. 00:40 MOCNE KINO - ŚWIADEK OSKARŻENIA - ODC. 3 (THE WITNESS FOR THE PROSECUTION) Serial kryminalny, 45 min, Wielka Brytania, 2016 Reżyseria: Julian Jarrold Scenariusz: Sara Phelps Zdjęcia: Felix Wiedeman Muzyka: Paul Eglishby Aktorzy: Toby Jones, Kim Cattrall, Monica Dolan, Billy Howle W czasie przesłuchania Romaine w sądzie dochodzi do nagłego zwrotu akcji. Kobieta zostaje zdyskredytowana, Leonard uwolniony, a o zabójstwo bogatej wdowy zostaje oskarżona jej służąca. John Mayhew jest szczęśliwy, bo ocalił Leonarda i zyskał sławę. Wyjeżdża z żoną na wypoczynek do Francji. Niespodziewane spotkanie burzy jego kruche szczęście. 01:40 KINO MISTRZÓW - POROZMAWIAJ Z NIĄ (HABLE CON ELLA / PARLE AVEC ELLE) Dramat psychologiczno-obyczajowy, 108 min, Hiszpania 2002 Scenariusz i reżyseria: Pedro Almodovar Aktorzy: Javier Camara, Dario Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Mariola Fuentes, Roberto Alvarez i inni Każdy z filmów Pedro Almodovara na długo zapada w pamięć. Nawet jego zdecydowani przeciwnicy nie pozostają obojętni na twórczość reżysera z La Manchy. Bo też słynny Hiszpan potrafi opowiadać o sprawach najważniejszych dla każdego człowieka: miłości i pożądaniu, ale także o samotności, rozpaczy i cierpieniu, w sobie tylko właściwy, dość przewrotny sposób. Te wszystkie elementy odnajdujemy również w dramacie "Porozmawiaj z nią", choć jednocześnie jest to film nietypowy dla tego twórcy: porzuca on bowiem świat kobiet, które dominują w jego obrazach, by skupić się na mężczyznach – zresztą bardzo różniących się od siebie - i pokazać ich odmienne podejścia do partnerek, rozwój ich przyjaźni, dalsze koleje losu. To piękne, przejmujące dzieło doceniła Amerykańska Akademia Filmowa, przyznając mu w 2003 r. Oscara za scenariusz. Ponadto film otrzymał dwie nagrody BAFTA – dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego i za scenariusz, a także Złoty Glob dla najlepszego filmu zagranicznego, Cezara i Europejską Nagrodę Filmową dla najlepszego filmu europejskiego oraz rozliczne wyróżnienia branżowe. Poznajemy obu bohaterów w chwili, gdy w jednym z madryckich teatrów oglądają spektakl baletowy w wykonaniu słynnej Piny Bausch. Nie znają się i tylko przypadek sprawił, że zajmują na widowni sąsiednie miejsca. Jeden z nich, Benigno, jest pielęgniarzem w szpitalu. Przez długie lata, aż do jej śmierci, opiekował się swoją ciężko chorą matką. Teraz z równie wielkim oddaniem zajmuje się młodą baletnicą Alicią, która potrącona przez samochód zapadła w śpiączkę. Benigno zakochał się w niej cztery lata wcześniej, gdy z okien swojego mieszkania obserwował ją podczas prób w sali baletowej. Próbując zbliżyć się do dziewczyny, umówił się nawet na wizytę u jej ojca, psychoanalityka, lecz Alicia nie zwróciła na niego uwagi. Od czasu jej wypadku Benigno regularnie chodzi na spektakle baletowe i ogląda nieme filmy, a w szpitalu stale mówi do Alicii, uśmiecha się do niej, pokazuje jej zdjęcia, głęboko wierząc, że dziewczyna mimo wszystko ma z nim kontakt. O swojej dziwnej miłości Benigno opowiada dziennikarzowi i pisarzowi Marcowi, którego kochanka Lydia, torreadorka, poturbowana na arenie przez rozjuszonego byka, również zapada w śpiączkę i trafia do tego samego szpitala. Ale w przeciwieństwie do Benigna Marco nie potrafi odezwać się do swojej ukochanej ani słowem, nie chce jej dotykać. Z czasem odkrywa też, że Lydia miała zamiar go porzucić i wrócić do swego poprzedniego partnera. Nie zdążyła jednak powiedzieć o tym Marcowi. Tymczasem wielka, niespełniona dotąd miłość Benigna do Alicii popycha pielęgniarza do karygodnego, niemoralnego czynu, za który zapłaci on najwyższą cenę, nieświadom, że jego występek przyniesie dziewczynie ocalenie. 03:45 REŻYSERZY - SIDNEY LUMET 3/10 SEZON 3 (THE DIRECTORS - SIDNEY LUMET) Film dokumentalny, 44 min, Wielka Brytania, 2018 Reżyseria: Lyndy Saville Cykl dokumentalny poświęcony najważniejszym reżyserom kina. W tym odcinku przyglądamy się sylwetce Sidneya Lumeta, reżysera "Dwunastu gniewnych ludzi", "Werdyktu" czy "Sieci". 05:10 TAMTE LATA, TAMTE DNI - HALINA KUNICKA Dysk./wywiad/debata, 24 min, Polska, 2021 Reżyseria: Joanna Makowska Scenariusz: Marta Perchuć - Burzyńska, Joanna Makowska Wykonawcy: Marta Perchuc - Burzyńska (prowadząca) Marta Perchuć - Burzyńska rozmawia z wybitnymi artystami o dzieciństwie, domu rodzinnym i najważniejszych doświadczeniach, które w istotny sposób wpłynęły na ich życie i drogę twórczą. Rozmowy realizowane są w miejscach, które dla bohaterów programu mają największe znaczenie sentymentalne. Tym razem w sentymentalną podróż zabiera nas znana z wielu niezapomnianych przebojów piosenkarka, Halina Kunicka.