TVP3 Kraków Piątek, 29.09.2023 Zmiany z dnia 27.09.2023 w stosunku do raportu z dnia 26.09.2023 (dodano opis: Omówienie) 08:05 KOLEJ NA KOLEJ. INWESTYCJE MAŁOPOLSKIE Magazyn, 9 min, Polska, 2023 Autor: Ewa Święs - Kucybała Ruszył przystanek kolejowy Kraków - Grzegórzki, ale przede wszystkim, otwarty został krakowski węzeł komunikacyjny. Zatrzymuje się tutaj, w ciągu doby, około 130 pociągów. Eksperci przewidują, że to miejsce będzie bardziej oblegane niż Kraków Główny przez pasażerów kolei aglomeracyjnej, a to dzięki temu, że wybudowane zostały 2 dodatkowe tory na estakadzie, która ciągnie się od ulicy Mikołaja Kopernika, aż po ulicę Miodową. To oznacza, że historyczna przegroda, która powstała około 1856 roku, kiedy budowano nasyp kolejowy i przedzielono tym samym Kraków, została poprzez budowę tej estakady zlikwidowana. Kraków jest ponownie połączony. Modernizacja linii średnicowej, to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF Łącząc Europę. Projekt za przeszło miliard 200 milionów złotych zakończy się jeszcze w tym roku. Do końca 2024 roku powstaną nowe przystanki, które będą obsługiwać nowych podróżnych krakowskiej kolei aglomeracyjnej. Jednym z nich będzie obiekt położony w miejscowości Pisary na linii kolejowej Kraków - Katowice. Kolejne 2 przystanki powstaną w krakowskiej Nowej Hucie. Pierwszy - w rejonie ulicy Pysocice, przy linii Kolejowej numer 95. Przystanek Kościelniki warto podać jako dobry przykład współpracy zarządcy infrastruktury i samorządu. Kolejny przystanek zlokalizowany będzie w rejonie Przylasku Rusieckiego przy ulicy Rzepakowej, w sąsiedztwie coraz bardziej popularnego kąpieliska. Przystanek będzie funkcjonował przez cały rok. Natomiast w sąsiedztwie ulicy Powstańców i Piasta Kołodzieja powstanie przystanek Kraków Północ, który będzie ostatnim, trzecim, budowanym w Krakowie, w ramach rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 - 2025. (usunięto pozycję programową) 24:00 GIGANCI SPORTU POLSKA PRESS