Program 1 Niedziela, 05.01.2025 04:35 DZIEDZICTWO - ODC. 448 (EMANET) Serial, 44 min, Turcja, 2020 Reżyseria: Ayhan Özen, Serkan Mut Scenariusz: Basak Yazi Odasi Aktorzy: Sila Türkoglu, Halil Ibrahim Ceyhan, Melih Ozkaya, Berat Rüzgar Özkan Seher, wiedziona miłością i intuicją, nie chce rozstać się z Yamanem. Mężczyzna, choć wyrusza w podróż, zawraca w pół drogi. Spotyka Seher i Cengera, którzy wyjechali za nim. Seher i Yaman padają sobie w ramiona. Tymczasem Zuhal wściekła na wieść, że nie będzie dłużej mieszkać w rezydencji, planuje pozbycie się Seher. Odchodzi od zmyslów patrząc na szczęście Yamana i Seher. Duygu i Volkan działają razem, aby jak najszybciej odnaleźć Yasemin. Nie mogą pozwolić, by Ali dopadł ją przed nimi. Duygu jedzie z Alim w nadziei, że przeszkodzi mu w wytropieniu siostry. 06:55 SŁOWO NA NIEDZIELĘ - NA POCZĄTKU I NA KOŃCU 5 min, Polska, 2024 Reżyseria: Mateusz Pleskacz Scenariusz: Mateusz Pleskacz, o. Mateusz Stachowski Prowadzący: o. Mateusz Stachowski Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. Tak św. Jan Apostoł rozpoczyna swą opowieść o Panu Jezusie. Jest ona zupełnie inna niż pozostałe Ewangelie. Jan nie wspomina o narodzinach w Betlejem, nie mówi o Matce Jezusa, która na kartach jego opowiadania pojawi się po raz pierwszy przy okazji cudu w Kanie Galilejskiej. Ten inny punkt widzenia - w porównaniu z Mateuszem, Markiem i Łukaszem, przypomina, że istnieje też inny sposób patrzenia na nasze życie niż ten, który znamy. 08:35 STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE - ODC. 1/18 - WIEM, KIM JESTEŚ Serial TVP, 54 min, Polska, 1967 Reżyseria: Janusz Morgenstern Scenariusz: Andrzej Zbych Zdjęcia: Antoni Wójtowicz Muzyka: Jerzy Matuszkiewicz Aktorzy: Stanisław Mikulski, Janina Borońska, Mieczysław Stoor, Krzysztof Chamiec, Andrzej May, Alicja Zommer, Seweryn Butrym, Wiktor Nanowski Jeden z najpopularniejszych seriali telewizyjnych. Opowiada o bohaterskich przygodach oficera polskiego wywiadu działającego pod kryptonimem J - 23. W tej roli wystąpił Stanisław Mikulski. Aktor zyskał ogromną popularność we wszystkich krajach, gdzie serial był wyświetlany. Rok 1941. Polak - Stanisław Kolicki ucieka z obozu w Królewcu na stronę radziecką. Przekazuje Rosjanom informacje o koncentracji wojsk niemieckich. Kolicki jest łudząco podobny do niemieckiego oficera schwytanego przez Rosjan. Wywiad radziecki wysyła więc młodego Polaka z dokumentami jeńca, kapitana Hansa Klossa, na stronę niemiecką. Wkrótce Kolicki - Kloss zostaje członkiem sztabu dywizji. Jednocześnie organizuje siatkę wywiadowczą. Po krótkim okresie czasu gestapo wykrywa radiostację. W walce ginie cała jej obsługa. J - 23 pozoruje własną śmierć i ucieka na stronę radziecką. Rosjanie przygotowują więc kolejny plan. Umieszczają Staszka w celi, w której przebywał prawdziwy Kloss. Podczas ataku J - 23 ucieka wraz ze współwięźniami na stronę niemiecką. Jeńcy potwierdzają jego tożsamość, podobnie jak i wuj Hansa ściągnięty z Berlina. Dzięki znajomości języka i Związku Radzieckiego Staszek zostaje oficerem Abwehry - niemieckiego wywiadu wojskowego. Agent J - 23 rozpoczyna swoją pracę. 09:40 STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŻYCIE - ODC. 2/18 - HOTEL EXCELSIOR Serial TVP, 61 min, Polska, 1968 Reżyseria: Andrzej Konic Scenariusz: Andrzej Zbych Zdjęcia: Antoni Wójtowicz Muzyka: Jerzy Matuszkiewicz Aktorzy: Stanisław Mikulski, Lucyna Winnicka, Halina Kosznik, Tadeusz Bartosik, Andrzej Konic, Mieczysław Kalenik, Bronisław Pawlik, Tadeusz Gwiazdowski Rok 1942. W gdańskiej siatce dokonano tajemniczego morderstwa. Kloss jedzie do Gdańska, aby wyjaśnić okoliczności śmierci szefa tutejszej siatki, Kopkego i spotkać się z jego następcą. Wspólnie z Georgiem, jednym z członków grupy, próbują znaleźć winnego śmierci dotychczasowego szefa. Kolejno sprawdzają wszystkich członków siatki. Zaczynają podejrzewać Ingrid Heisser, właścicielkę kawiarni. SD dowiedziało się, że miejscem spotkań grupy jest hotel "Excelsior". Po śmierci Kopkego umieściło tam swojego agenta. O umówionej porze do pokoju von Hagena w hotelu przychodzi Ingrid Heisser - to ona jest nowym szefem siatki. Kobieta ginie jednak z ręki Löblera - dyrektora hotelu. Dopiero teraz wychodzi na jaw, że śmierć Kopkego była przypadkowa. Pracujący dla francuskiego wywiadu Löbler był przez niego szantażowany. Kloss demaskuje dyrektora hotelu i walczy z nim na dachu. Löbler spada i zabija się. Siatka znowu jest czysta. 10:55 KOMISARZ ALEX S.III - ODC. 31 (SERIA III, ODC. 5) - MORD A LA CARTE Serial kryminalny TVP, 44 min, Polska, 2013 Reżyseria: Robert Wichrowski Scenariusz: Paulina Murawska, Karolina Franowska, Magdalena Jóźwik, Janusz Petelski, Robert Miękus, Agnieszka Błotnicka Zdjęcia: Jacek Fabrowicz Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Janusz Chabior, Piotr Szwedes, Teresa Dzielska, Agnieszka Kawiorska, Zofia Charewicz, Agata Kaczmarek, Jakub Wesołowski, Magdalena Walach, Ireneusz Czop W znanej restauracji zostaje odkryte ciało menedżera i współwłaściciela lokalu, Stefana Grubera. Sekcja zwłok wykazuje, że denat zmarł na skutek przedawkowania leku na serce. Prawdopodobnie ktoś dosypał mu do kieliszka zwiększoną dawkę, która okazała się śmiertelna. Gruber rzeczywiście chorował na serce, jednak na co dzień nie brał leku. Morderca musiał więc mieć do niego dostęp. Policja poszukuje także motywu zbrodni. Okazuje się, że Gruber miał wcześniej romans z barmanką restauracji, którą porzucił dla Lidki, żony Mikołaja Rudnickiego, wspólnika i głównego kucharza restauracji. Czyżby w grę wchodziły sprawy damsko - męskie, zazdrość, chęć pozbycia się niewiernego kochanka lub wiarołomnego wspólnika? Ale jest jeszcze Teresa Rudnicka, matka Mikołaja - kobieta apodyktyczna, chorobliwie zazdrosna o swojego syna, nienawidząca wszystkich, którzy jej zdaniem, odsuwają Mikołaja od niej. Jej alibi udaje się Bromskiemu podważyć. Trzeba jednak udowodnić, w jaki sposób zdobyła lek, który jest na receptę, a przede wszystkim, jak i kiedy dosypała go do kieliszka? Z pomocą w rozszyfrowaniu tej zagadki przychodzi niezawodny Alex. 11:55 MIĘDZY ZIEMIĄ A NIEBEM 35 min, Polska, 2025 Prowadzący: Grzegorz Miśtal W programie najświeższe informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Przypominamy o ciekawych wydarzeniach kościelnych i społecznych. Przedstawiamy także aktualne wydarzenia z życia Stolicy Apostolskiej. W trakcie programu transmisja modlitwy Anioł Pański, prosto z placu św. Piotra oraz słowa papieża Franciszka skierowane do wiernych. 12:00 ANIOŁ PAŃSKI 15 min, Watykan, 2025 Anioł Pański - modlitwa maryjna w Kościele katolickim, która przypomina o zwiastowaniu Maryi przez archanioła Gabriela i wcieleniu Jezusa Chrystusa. Zwyczaj odmawiania w południe został wprowadzony w 1456 roku przez papieża Kaliksta III w celu uproszenia u Maryi ratunku przed najazdem tureckim na Konstantynopol. Tradycja tej niedzielnej modlitwy papieża trwa do dzisiaj i gromadzi tysiące wiernych. Niedzielna modlitwa Anioł Pański jest okazją do spotkania papieża z wiernymi i wygłoszenia przez niego krótkiej katechezy. 12:15 MIĘDZY ZIEMIĄ A NIEBEM 35 min, Polska, 2025 Prowadzący: Grzegorz Miśtal W programie najświeższe informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Przypominamy o ciekawych wydarzeniach kościelnych i społecznych. Przedstawiamy także aktualne wydarzenia z życia Stolicy Apostolskiej. W trakcie programu transmisja modlitwy Anioł Pański, prosto z placu św. Piotra oraz słowa papieża Franciszka skierowane do wiernych. 12:45 PIELGRZYMI NADZIEI Cykl reportaży, 12 min, Polska, 2024 Scenariusz: Franciszek Cofta Prowadzący: Franciszek Cofta Młody reporter, w poszukiwaniu życiowych mądrości i inspirujących historii, wyrusza na spotkanie ze świadkami nadziei, czyli osobami, które w swoim otoczeniu, czasem w trudniejszej życiowej sytuacji, potrafią odnaleźć nadzieję. To może być spotkanie np. z kapitanem Polski w AMP futbolu, który po utracie nogi nadzieję odnalazł w sporcie i ludziach wokół, a także z kreatywną mamą 5-letniego Tadzika z zespołem Westa czy parą wolontariuszy, która poznała się pomagając w domu wspólnoty L’Arche oraz z siostrą zakonną, która nadzieję daje ludziom na poznańskich ulicach. 13:05 BBC W JEDYNCE - ZALOTY WŚRÓD ZWIERZĄT - ODC. 3 W LEŚNYM GĄSZCZU (THE MATING GAME EP. 3 IN THE THICK OF IT (JUNGLES)) Cykl dokumentalny, 50 min, Wielka Brytania, 2021 Reżyseria: Jeff Wilson Szympansy z obszaru Ngogo w Ugandzie to największa znana społeczność tych zwierząt. Dzięki nieustannej obfitości pożywienia, miejscowe samice niemal zawsze są gotowe, by się rozmnażać. Bywa, że w roku rodzi się tu ponad dwadzieścioro młodych. Ojcami większości z nich są dominujące samce. Samice zwykle mają tu niewiele do powiedzenia. Choć tropikalne lasy deszczowe porastają zaledwie 2 procent powierzchni naszej planety, żyje w nich 80 procent lądowych gatunków zwierząt. Tu, by zwyciężyć w rywalizacji godowej, trzeba umieć znaleźć sposób na to, by się wyróżniać. Samce niektórych gatunków całe życie doskonalą techniki uwodzenia. Lasy deszczowe Gabonu w zachodniej Afryce. Tu żyją najjaskrawiej ubarwione ssaki. mandryle. W lasach deszczowych południowo - wschodniej Azji żyje ptak, który tworzy jedne z najbardziej widowiskowych i najmniej zbadanych przez naukę popisów godowych. To właśnie ta mnogość życia w lasach deszczowych powoduje, że zwierzęta muszą wykorzystywać rozmaite złożone strategie, by mogły zwyciężyć w rozrodczej rywalizacji. 14:20 NIE MA RÓŻY BEZ OGNIA Komedia, 92 min, Polska, 1974 Reżyseria: Stanisław Bareja Scenariusz: Stanisław Bareja, Jacek Fedorowicz Zdjęcia: Andrzej Ramlau Muzyka: Waldemar Kazanecki Aktorzy: Jacek Fedorowicz, Stanisława Celińska, Mieczysław Czechowicz, Stanisław Tym, Wiesław Gołas, Jan Kobuszewski, Bronisław Pawlik, Henryk Kluba, Wojciech Siemion, Jacek Fedorowicz, Halina Kowalska, Jerzy Dobrowolski Janek i Wanda zajmują maleńki pokoik w starej willi i jest to jedyne mieszkanie w tym budynku - pozostałe pomieszczenia zostały zamienione na hałaśliwe biura. Stąd też Janek często bierze nadliczbowe godziny w pracy, byle tylko za wcześnie nie wracać do ciasnego lokum. Pewnego dnia małżonków odwiedza niejaki Malinowski, który przed laty mieszkał w tym samym pokoiku. A teraz chce za niego odstąpić swój przydział na nowe, dwupokojowe mieszkanie. Janek i Wanda nie mogą początkowo w to uwierzyć, ale w końcu dochodzi do zamiany. Okazuje się jednak, że w nowym mieszkaniu zadomowił się już były mąż Wandy, Jerzy. Pomimo że on i Wanda się rozwiedli, Jerzy - jako zameldowany u Wandy - ma prawo mieszkać w jej mieszkaniu. Janek próbuje więc znaleźć sposób na pozbycie się intruza. W administracji dowiaduje się, że powodem do eksmisji mogą być skargi lokatorów na zachowanie Jerzego. Pod nieobecność żony Janek przygotowuje więc libację. Skargi wpływają, tyle że na niego. Janek nie poddaje się: odnajduje niejaką Lusię, narzeczoną Jerzego, która bezskutecznie go poszukuje, i sprowadza ją do Warszawy, gdyż - jak sądzi - pozwoli mu to pozbyć się sublokatora. Fatalny zbieg okoliczności sprawia, że musi zameldować Lusię u siebie. Na dodatek okazuje się, że dziewczyna ma także drugiego narzeczonego, Zenka, który wprowadza się razem z nią, a jej ojciec zaczyna już zwozić meble do mieszkania Janka i Wandy. Pięć osób w dwóch pokojach to więcej, niż Janek może znieść. Zupełnie załamany trafia więc do szpitala dla nerwowo chorych. A tymczasem nieoczekiwanie wyjaśnia się sprawa mieszkania. Temat - kłopoty lokalowe - już wielokrotnie przedstawiany był w polskim kinie w ujęciu komediowym, np. w filmach "Skarb" czy "Człowiek z M - 3". W przypadku "Nie ma róży bez ognia" dobrą zabawę gwarantują znakomita obsada i scenariusz autorstwa Stanisława Barei i Jacka Fedorowicza. W jednym z wywiadów Stanisław Bareja mówił, że film ten "jest popisem aktorskim Jacka Fedorowicza. Ten świetny aktor, wyjątkowo sprawny i bardzo ofiarny, całkowicie żył rolą, nie korzystając niemal, mimo ryzyka, z pomocy dublerów". "Nie ma róży bez ognia" zrealizowane zostało wyłącznie we wnętrzach naturalnych, bez dekoracji. Nawet kryształy, które w ataku furii tłucze bohater, były prawdziwymi, wybrakowanymi odrzutami produkcyjnymi. 16:05 DZIEDZICTWO - ODC. 449 (EMANET) Serial, 42 min, Turcja, 2020 Reżyseria: Ayhan Özen, Serkan Mut Scenariusz: Basak Yazi Odasi Aktorzy: Sila Türkoglu, Halil Ibrahim Ceyhan, Melih Ozkaya, Berat Rüzgar Özkan Zuhal namawia Seher na romantyczny wyjazd z mężem. Pomysł spędzenia czasu z Yamanem na łonie natury podoba się Seher. Kobieta nie wie, że Zuhal wynajęła kogoś, by ten podał się za właściciela pensjonatu i w lesie zabił ją. Seher jedzie na spotkanie z rzekomym znajomym Zuhal. Ali i Duygu wpadają na trop Yasemin. Zaczyna się pościg. Gdy Ali prawie dopada Yasemin, Duygu symuluje upadek i kontuzję nogi. Ali zatrzymuje się, by pomóc partnerce. Seher domyśla się, że to pułapka i próbuje uciec. Wynajęty przez Zuhal Cemal udaremnia jej ucieczkę. Na szczęście dzięki Cicek Yaman dowiaduje się o niecnym planie Zuhal. Gdy ta jedzie, by na własne oczy przekonać się o śmierci Seher, zastaje ją żywą. Co więcej, jest przy niej Yaman. 17:35 DEWAJTIS - ODC. 1 Serial kostiumowy, 44 min, Polska, 2023 Reżyseria: Filip Zylber Scenariusz: Paweł Jurek Aktorzy: Maria Pakulnis, Karol Dziuba, Małgorzata Pieczyńska, Tomasz Sapryk, Jan Hrynkiewicz, Mirosław Baka, Dawid Dziarkowski, Aurora Lipartowska, Jakub Guszkowski, Rafał Jędrzejczyk, Dominika Kryszczyńska, Adam Machalica, Anna Bielawska, Ada Szczepaniak, Wojciech Skibiński „Dewajtis” to jedna z najbardziej znanych powieści obyczajowych Marii Rodziewiczówny, napisana w 1889 r. W siedmiu odcinkach serialu o miłości, honorze i rodzinie splatają się losy zaściankowo-dworskiej społeczności, której życie odmieniło powstanie styczniowe. Rozkaz umierającego ojca nakłada na młodego Marka Czertwana nowy obowiązek – ma zająć się majątkiem ziemskim Poświcie, pozostawionym przez zaginionego przyjaciela ojca, powstańca magnata, Kazimierza Orwida. W jaki sposób Marek, zmuszony do opieki nad posiadłością w Poświciu, poradzi sobie w nowej sytuacji? Czy podda się urokowi Ireny, prawowitej spadkobierczyni dworku? Ideały bohaterów zostaną wystawione na ciężką próbę, a ich pragnienia staną w konflikcie z powinnościami nałożonymi przez rodzinę. Nad majątkiem roztacza kojący cień tytułowy Dewajtis, prastary dąb, który staje się dla bohaterów swoistą ucieczką od trudów życia i majestatycznym symbolem międzypokoleniowej wspólnoty. odc. 1 Wydarzenia z 1863 roku związane z powstaniem styczniowym odcisnęły swoje piętno na losach rodziny Czertwanów. Kazimierz Orwid - właściciel pałacu w Poświciu - postanawia w zrywie pomścić swojego ojca, który zginął w powstaniu listopadowym. Orwid zostaje aresztowany przez Rosjan i wywieziony na Sybir. Na właściciela swojego majątku wyznacza ukochanego wuja Pawła Czertwana. On za punkt honoru obiera dopilnowanie magnackiego dobytku do czasu powrotu rodziny z wygnania. W ciągu dwudziestu pięciu lat Orwid nie wraca, a Czertwanowi pogarsza się stan zdrowia. Na łożu śmierci przekazuje Pałac Orwidów swojemu najbliższemu sercu synowi - Markowi. Chłopak szlachetnie godzi się z wolą ojca, pomimo nadziei na inną przyszłość. 18:40 JAKA TO MELODIA? - ODC. 5526 Teleturniej muzyczny, 45 min, Polska, 2024 Reżyseria: Agnieszka Żmijewska Scenariusz: Magdalena Jaremczuk Prowadzący: Robert Janowski Quiz muzyczny propagujący muzykę rozrywkową. Rywalizacja zawodników, tocząca się w czterech rundach, polega na bezbłędnym i natychmiastowym odgadywaniu tytułów kolejnych fragmentów muzycznych. Prowadzenie Robert Janowski. 8 stycznia 2025 r. przypada 90. rocznica urodzin Elvisa Presleya. Na cel charytatywny grają: Beata Pawlikowska, Michał Milowicz, Marcin Życzyński. 19:30 PROGRAM INFORMACYJNY 19.30 28 min, Polska, 2025 Główne wydanie codziennego programu informacyjnego. 20:20 ŻONA DLA POLAKA - ODC. 1 Program rozrywkowy, 45 min, Polska, 2024 Reżyseria: Joanna Legan Scenariusz: Joanna Legan Wykonawcy: Kacper Kuszewski Żona dla Polaka to opowieść o poszukiwaniu polskiej miłości na amerykańskiej ziemi. Czterech kawalerów polskiego pochodzenia z USA - Mariusz, Mateusz, Sebastian i Łukasz - zdobywa się na odwagę. by poszukać swojej drugiej połówki w Polsce, kraju przodków. Kawalerowie mieszkają w Chicago, ale polskie tradycje i mentalność są im bardzo bliskie, dlatego chcą zakochać się w Polkach. Mariusz, Mateusz, Sebastian i Łukasz zaproszą do Chicago po 5 kobiet. Będziemy śledzić ich ekscytację, pierwsze randki, radość i zazdrość, śmiech i łzy, pokrewieństwo polskich dusz, narodziny prawdziwej bliskości, a być może i miłości. Podpatrzymy codzienne życie w USA - będą pływać jachtami, tańczyć salsę i krakowiaka, grać w futbol amerykański i zwiedzać amerykańskie atrakcje. Gdy kawalerowie podejmą już decyzję, z którą z kandydatek na żonę chcą budować głębszą relację, czeka ich podróż do Polski, by poznać rodziny i bliskich swoich wybranek. W finale programu dowiemy się czy ta opowieść o miłości będzie miała swój happy end. Kawalerowie: Mariusz ma 49 lat, pochodzi z Nowego Sącza. W wieku 18 lat przeprowadził się z rodziną do Chicago. Z wykształcenia jest finansistą, pracuje jako pośrednik nieruchomości. Żyje pomiędzy Chicago a Miami. Sam o sobie mówi, że jest kobieciarzem, który pragnie się w końcu ustatkować i założyć rodzinę. Ekscentryczny, ma konserwatywne poglądy, jest niepoprawnym optymistą. Mateusz ma 24 lata i jest strażakiem. Urodził się Chicago. Jego rodzice pochodzą z Tarnowa. Rodzina jest dla Mateusza najważniejsza. Wszyscy są ze sobą bardzo zżyci, mieszkają razem w wybudowanym przez tatę domu i wspierają się nawzajem. Mateusz to rozrywkowy, ale nieśmiały chłopak, który "chce zakochać się w Polce, bo kocha Polskę". Sebastian ma 30 lat i, podobnie jak Mateusz, urodził się w USA. Mieszka z rodzicami, którzy zmieniają się w opiece nad babcią mieszkającą w Polsce. Sebastian jest osobą bardzo uporządkowaną, chce mieć wszystko świetnie zaplanowane i nie jest fanem niespodzianek. Podczas realizacji programu, w domu obecny jest tata Sebastiana, Bogdan - urodzony kabareciarz i przeciwieństwo syna. Przez ostatnie lata Sebastian rozwijał swoją karierę w branży IT. Teraz przyszedł czas na znalezienie miłości i stworzenie rodziny. Łukasz ma 35 lat i jest w Chicago najkrócej z całej czwórki kawalerów, bo od 2012 roku. Wygrał zieloną kartę w amerykańskiej loterii wizowej. W Chicago mieszka z siostrą, jej mężem i malutkim synkiem, ale planuje kupić sobie mieszkanie. Łukasz pracuje jako agent ubezpieczeniowy. Jest bardzo rodzinny, co roku kilka miesięcy spędza w Polsce, pod Nowym Sączem, gdzie kilka lat temu postawił swój wymarzony dom. Twierdzi, że jest sam, bo niewiele kobiet jest w stanie zrozumieć i zaakceptować jego życie na dwa kraje. Wierzy, że miłość jest piękna, jest niepoprawnym romantykiem. 21:20 ZAKOCHANA JEDYNKA - W BLASKU NOCY (MIDNIGHT SUN) Film obyczajowy, 87 min, USA, 2018 Reżyseria: Scott Speer Scenariusz: Kenji Bando, Eric Kirsten Aktorzy: Bella Thorne, Patrick Schwarzenegger, Rob Riggle, Quinn Shephard, Ken Tremblett, Jenn Griffin, Nicholas Coombe Podstawą scenariusza tego melodramatu stała się powieść brytyjskiej dramatopisarki Trish Cook. Wzruszająca historia 17 - letniej Katie, która od dzieciństwa cierpi na rzadką chorobę genetyczną. Musi całkowicie unikać promieni słonecznych, które stanowią dla niej śmiertelne zagrożenie. Dziewczyna przebywa całe dnie w domu, kryjąc się za specjalnymi zasłonami, a jej jedynym towarzyszem niedoli jest opiekujący się nią ojciec. Na zewnątrz Katie może wyjść jedynie pod zmroku. Nastolatka od dawna ukradkiem obserwuje przez okno przystojnego chłopaka z sąsiedztwa, wierząc, że kiedyś się spotkają. Pod osłoną nocy dziewczyna zwykle gra na ulicy na gitarze i oto pewnego razu pojawia się obok niej Charlie. Jest zauroczony jej muzyką. Od tej pory życie Katie się zmienia, nareszcie czuje się szczęśliwa. Chciałaby zatrzymać czas, marzy, by chwile spędzone z chłopakiem trwały wiecznie. Postanawia więc jak najdłużej ukrywać swoją chorobę. 23:00 ROBOCOP Film science fiction, 112 min, USA, 2014 Reżyseria: Jose Padilha Scenariusz: Joshua Zetumer Aktorzy: Joel Kinnaman, Gary Oldman, Michael Keaton, Abbie Cornish, Jackie Earle Haley, Michael Kenneth Williams, Jennifer Ehle Remake głośnego obrazu Paula Verhoevena z 1987 r. z Peterem Wellerem w roli tytułowego RoboCopa, w którego w najnowszej wersji wcielił się znakomicie Joel Kinnaman. RoboCop to pół człowiek, pół maszyna. Zostaje skonstruowany, kiedy wzorowy policjant Alex J. Murphy z komendy w Detroit, odnosi poważne obrażenia w zamachu na jego życie. Bezwzględni kryminaliści, powiązani z dwoma skorumpowanymi policjantami terroryzują miasto. W Detroit dochodzi do serii brutalnych morderstw, popełnionych na stróżach prawa. Nikt nie chce brać udziału w akcjach. Jedynie Alex stawia czoło przestępcom i płaci za swoją odwagę najwyższą cenę. Po wybuchu samochodu pułapki ma poparzone 80% powierzchni ciała i przerwany rdzeń kręgowy. Lekarze nie dają mu żadnych szans. W tym czasie producent maszyn bojowych, Raymond Sellars, szef korporacji OmniCorp z siedzibą w Detroit, próbuje w Waszyngtonie przeforsować swój produkt. Przeciwny temu jest jednak senator Hubert Dreyfus, autor ustawy zakazującej używanie robotów na terenie Ameryki. Sellars porozumiewa się ze słynnym lekarzem, dr. Nortonem. Zamierza umieścić w maszynie człowieka, omijając w ten sposób zakaz senatora. Okazja nadarza się szybko. Pozostaje jedynie przekonać do tego pomysłu żonę Murphy'ego, która w końcu wyraża zgodę, by mieć choć namiastkę swego ukochanego męża. W ten sposób trzy miesiące później na ulice Detroit wyrusza cyborg Murphy, który podejmuje morderczą walkę z zorganizowaną przestępczością. Tylko on jest zdolny zaprowadzić porządek w mieście. Spowodować, by w Detroit, gdzie szerzą się mordy i korupcja, znowu zapanował spokój. Alex, jako pół człowiek, pół maszyna nie może jednak wystąpić przeciwko korporacji OmniCorp, dzięki której dostał drugie życie. Sprawy się komplikują. 01:05 DŻENTELMENI (THE GENTLEMEN) Film akcji, komedia kryminalna, 108 min, USA/Wielka Brytania, 2020 Reżyseria: Guy Ritchie Scenariusz: Guy Ritchie Aktorzy: Matthew McConaughey, Hugh Grant, Colin Farrell, Charlie Hunnam, Henry Golding, Jeremy Strong, Michelle Dockery W całym londyńskim półświatku aż wrze od plotek i domysłów na temat króla marihuany, Amerykanina Mickeya Pearsona, który w mieście nad Tamizą stworzył narkotykowe imperium, jednak teraz zamierza się wycofać z rynku. Mickey już jako student Oxfordu rozprowadzał marihuanę wśród kolegów z uczelni. Szybko dorobił się fortuny. W końcu chce przejść na zasłużoną emeryturę i żyć spokojnie ze swoją żoną Rosalind. Tymczasem wielu szemranych, lokalnych biznesmenów z chęcią zajęłoby jego miejsce. Próbują prośbą albo groźbą wymusić na nim podpisanie wiążącej umowy. Ale on ma własny plan. Wielomilionowy biznes zamierza sprzedać amerykańskiemu multimilionerowi Matthew Bergerowi. Mickeyowi uparcie depcze po piętach przebiegły dziennikarz śledczy, Fletcher, który jak inni zwietrzył interes i knuje intrygę, by wprowadzić własne reguły gry w walce o dominację w narkotykowym biznesie. A kto okaże się sprytniejszy i lepszy, pokaże czas. W każdym razie Pearson nie daje łatwo za wygraną i próbuje przechytrzyć wszystkich. 03:05 WESELE Film obyczajowy, 100 min, Polska, 2004 Reżyseria: Wojciech Smarzowski Scenariusz: Wojciech Smarzowski Zdjęcia: Andrzej Szulkowski Muzyka: Ryszard Tymon Tymański Aktorzy: Marian Dziędziel, Tamara Arciuch, Bartłomiej Topa, Maciej Stuhr, Iwona Bielska, Paweł Wilczak, Jerzy Rogalski, Arkadiusz Jakubik, Paweł Wilczak, Tomasz Sapryk Wnikliwy, gorzko - ironiczny portret polskiego społeczeństwa, demaskatorska krytyka różnych grup społecznych, które spotykają się na wiejskim weselu. Bo też takie wesele to wydarzenie przede wszystkim społeczne, ujawniające różne postawy, ambicje, interesy. Nie młoda para jest tam najważniejsza ani jej uczucie. Znacznie istotniejsze okazuje się dążenie do tego, by "się postawić", pokazać, zakłuć sąsiadów w oczy swoją pozycją i bogactwem. W trakcie zabawy wychodzą też na jaw skrywane rodzinne grzeszki, niskie pobudki, sknerstwo, egoizm, chciwość, obłuda. Lejący się strumieniami alkohol odziera z masek, obnaża prawdziwą naturę: eleganccy goście stają się coraz bardziej prostaccy, pazerni, pozbawieni zasad. "Królewski szczep piastowy", który pod koniec wesela pijackimi głosami ryczy wspólnie "Rotę", budzi przede wszystkim zażenowanie i wstyd. Ale "to Polska właśnie". Nieuniknione odwołania do "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego służą głównie pokazaniu, że po stu latach w sumie niewiele zmieniło się w społecznym pejzażu. Walory filmu doceniło jury FPFF w Gdyni w 2004 r. , gdzie "Wesele" uhonorowano Nagrodą Specjalną Jury, nagrodą za pierwszoplanową rolę męską (dla Mariana Dziędziela), Nagrodą Stowarzyszenia Filmowców Polskich i Nagrodą Prezesa Zarządu TVP, a także Wyróżnieniem Specjalnym Jury na MFF w Karlovych Varach. Wiesław Wojnar, bogaty ogrodnik z podkarpackiej wsi, wydaje za mąż jedyną córkę, Kasię. Dziewczyna piękna, już z miastową ogładą, studentka, wychodzi za Janusza, chłopaka z tej samej wsi, który od dawna się w niej podkochiwał. Zerwali, gdy Kasia wyjechała do miasta, by się kształcić. Teraz wróciła, ale po obojgu młodych nie widać wielkiej miłości. Któż by jednak na to zważał? Dla Wojnara najważniejsze, żeby wesele wypadło jak najokazalej, ale też jak najtaniej. Dlatego wódkę sprowadzono ze Słowacji, kiełbasa jest drugiej świeżości. Wojnar próbuje też zaoszczędzić na muzykach przygrywających gościom, ale zespół się buntuje: nie będzie grał, jeśli Wojnar nie zapłaci im z góry. Dopłaty domaga się też kucharka, strażacy wynajmujący remizę itd. Ale Wojnarowie najbardziej martwią się, że nie zjawia się szwagier księdza proboszcza, który miał dostarczyć młodym prezent ślubny: sprowadzone specjalnie z Niemiec piękne audi. Gdy wreszcie auto przywozi inny, obcy mężczyzna, zaczynają się nowe kłopoty. Dostawca samochodu domaga się bowiem w rozliczeniu oprócz pieniędzy także obiecanych dwóch hektarów ziemi przy głównej drodze. Ziemia ta nie należy jednak do Wojnara, ale do jego teścia, a ten uparł się, że jej nie sprzeda. Wojnar oferuje przybyszowi inny kawałek gruntu, nawet większy i lepszej jakości, lecz ten twardo obstaje przy wcześniej wybranym. Wojnar miota się między coraz ostrzej rozmawiającym z nim kontrahentem a upartym teściem, nie mogąc nic wskórać. Dopiero gdy dostawca auta daje próbkę swoich gangsterskich metod działania, Wojnar decyduje się uzyskać od teścia zgodę choćby siłą. Pech jednak chce, że zdenerwowany staruszek dostaje zawału i umiera. Jego zgodę trzeba sfałszować, a nie ma nic za darmo. Tymczasem Kasia rozpoznaje w chłopaku filmującym wesele kamerą wideo swojego dawnego ukochanego. Odżywa tłumione uczucie, zwłaszcza że jednocześnie wychodzą na jaw prawdziwe intencje pana młodego. Wokół srebrnego audi narasta coraz więcej problemów, chwila słabości Wojnara wywołuje kryzys małżeński, a koszty wesela rosną wprost lawinowo. Precyzyjny scenariusz całej uroczystości wali się w gruzy.