TVP Kobieta Niedziela, 10.03.2024 06:15 OJCIEC MATEUSZ - ODC. 108 (SERIA VIII ODC. 13) - OBRĄCZKA Serial kryminalny TVP, 42 min, Polska, 2012 Reżyseria: Andrzej Kostenko, Wojciech Nowak Scenariusz: Jadwiga Hartwig - Sosnowska Zdjęcia: Adam Bajerski Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Artur Żmijewski, Piotr Polk, Michał Piela, Artur Pontek, Kinga Preis, Łukasz Lewandowski, Paulina Chapko, Tamara Arciuch, Rafał Cieszyński, Aleksandra Hamkało, Paweł Marczuk, Krzysztof Dracz, Joanna Orleańska, Agnieszka Michalska, Grażyna Laszczyk Natalia zbiera z babcią Lucyną kwiaty na łące. W trawie znajduje złotą obrączkę. Pokazuje ją na plebanii Mateuszowi, który dostrzega wygrawerowane imiona Anita i Maciej. Przypomina sobie, że udzielał im ślubu. Ksiądz zjawia się w domu Anity i Macieja Tolaków. Zastaje zdenerwowaną gospodynię, Hannę Brodzką, która mówi mu, że policja zabrała Macieja nad rzekę. W pobliżu miejsca, gdzie Natalia znalazła obrączkę, stoi wyciągnięty z wody wrak samochodu. Maciej identyfikuje auto żony. Mateusz przekazuje obrączkę Możejce. Nurkowie przeszukują rzekę w poszukiwaniu ciała. Technicy zabezpieczają na brzegu ślady motocykla. Możejko i Nocul przesłuchują Macieja. Karolina przegląda zawartość laptopa Anity. Odkrywa konto bankowe, z którego zaginiona podjęła wszystkie oszczędności. Maciej zwierza się Mateuszowi, że Anita korzystała z pomocy psychoterapeuty, Andrzeja Piotrowskiego. Kiedy Maciej zauważa w łazience Janka, syna gosposi, ostro reaguje na jego widok. Nocul i Karolina jadą do sklepu z galanterią skórzaną, którego właścicielką jest Anita. Zastają w nim sprzątaczkę, Iwonę Piątek. Uwagę Karoliny zwraca markowa torebka Iwony. Na komendzie sprzątaczka wyznaje, że dostała ją od Anity, w zamian za milczenie. Poznała bowiem tajemnicę szefowej. Karolina sprawdza stare sprawy kryminalne związane z zaginioną. Tymczasem Mateusz odwiedza Iwonę w areszcie. Po rozmowie z nią, jedzie do domu psychoterapeuty Anity. Dowiaduje się, że Anita przyjmowała bardzo silny lek na migrenę. Mateusz przypomina sobie sytuację w domu Tolaków: Janka buszującego w łazience i gwałtowną reakcję Macieja. Odwiedza gosposię Tolaków. A policjanci ustalają właściciela motocykla, którego ślady były na miejscu zdarzenia. 07:10 OJCIEC MATEUSZ - ODC. 109 (SERIA IX ODC. 1) - UCIECZKA Serial kryminalny, obyczajowy, 42 min, Polska, 2013 Reżyseria: Wojciech Nowak Scenariusz: Jolanta Hartwig - Sosnowska Zdjęcia: Adam Bajerski Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Artur Żmijewski, Piotr Polk, Michał Piela, Artur Pontek, Kinga Preis, Łukasz Lewandowski, Paulina Chapko, Tamara Arciuch, Rafał Cieszyński, Aleksandra Hamkało, Paweł Marczuk, Krzysztof Dracz, Joanna Orleańska, Agnieszka Michalska, Grażyna Laszczyk Możejko wyjeżdża w dwudniową delegację. Prosi Nocula, by pod jego nieobecność wspierał sierżant Karolinę Górską, która w tym czasie będzie kierować zespołem. W mieście trwa feta z okazji otwarcia nowej restauracji Włoski Zakątek. Właściciele lokalu, Beata i Andrzej Stróżyńscy, są zachwyceni, że goście dopisali, ale z czasem wyczuwa się rosnące napięcie między małżonkami. Gdy w zasięgu wzroku Andrzeja pojawia się kucharz Wiktor, zdenerwowany mężczyzna niepodziewanie opuszcza restaurację. Emilka późnym wieczorem jedzie rowerem do koleżanki. Mateusz i Natalia niepokoją się, gdy długo nie wraca. Mateusz rusza na poszukiwania. Po drodze dowiaduje się od policjantów, że doszło do wypadku. Sprawca, który jechał z nadmierną prędkością, zbiegł. Emilka ze złamaną nogą trafia do szpitala. Nocul i Karolina przesłuchują dziewczynkę. Trwa sprawdzanie wszystkich właścicieli combi w mieście. Tymczasem na komendę dzwoni anonimowy informator, który twierdzi, że zna sprawcę wypadku. Nocul i Wierzbicki jadą pod wskazany adres. Dokonują oględzin pojazdu. 08:10 TRĘDOWATA Melodramat, 91 min, Polska, 1976 Reżyseria: Jerzy Hoffman Scenariusz: Stanisław Dygat Zdjęcia: Stanisław Loth Muzyka: Wojciech Kilar, Piotr Marczewski Aktorzy: Elżbieta Starostecka, Leszek Teleszyński, Jadwiga Barańska, Czesław Wołłejko, Lucyna Brusikiewicz, Irena Malkiewicz, Anna Dymna, Gabriela Kownacka, Mariusz Dmochowski, Piotr Fronczewski, Zbigniew Józefowicz, Janusz Bylczyński, Barbara Drapińska, Aleksander Gąssowski, Wiesława Kwaśniewska Trzecia ekranizacja wydanej w 1908 r. powieści Heleny Mniszkówny (do 1939 r. książka była wznawiana przeszło 20 razy). Tytuł "Trędowata" stał się w powszechnej świadomości symbolem kiczu, hasłem wywołującym charakterystyczne reakcje - miażdżące opinie krytyków i aplauz tzw. szerokiej publiczności. Z takim przyjęciem spotkały się obie przedwojenne adaptacje filmowe - niema z 1920 r. , w reżyserii Edwarda Puchalskiego i Józefa Węgrzyna, z Jadwigą Smosarską i Bolesławem Mierzejewskim, oraz dźwiękowa z 1936 r. , w reżyserii Juliusza Gardana, z Elżbietą Barszczewską i Franciszkiem Brodniewiczem w rolach nieszczęśliwych kochanków. Po wojnie powieść Mniszkówny, długo niewydawana, staje się mitem, na czarnym rynku za odbitki maszynopisowe płacono horrendalne sumy. Gdy wreszcie książkę w 1973 r. wznowiono, zniknęła z księgarni błyskawicznie, a jej adaptacje sceniczne zaczęły ratować budżet teatrów, które zdecydowały się wprowadzić na afisz tytuł niezawodnie przyciągający masową publiczność. Wreszcie z fenomenem "Trędowatej" zmierzył się twórca "Potopu". Już w czasie realizacji Jerzy Hoffman podkreślał, że nie chce robić pastiszu ani parodii, tylko zwyczajny melodramat, film całkiem serio o nieszczęśliwej miłości. Wykreślił z tekstu wiele wątków ubocznych, zredukował do minimum egzotyczną otoczkę "z życia wyższych sfer". Zrealizował kulturalny film w stylu retro, z pięknymi zdjęciami Stanisława Lotha (wnętrza pałacu w Łańcucie, powozy, parki i ogrody, m.in. w Książu) i dobrą muzyką Wojciecha Kilara. W pierwszoplanowych rolach wystąpili Elżbieta Starostecka (piękna, wrażliwa Stefcia Rudecka), Leszek Teleszyński (zabójczo przystojny ordynat Waldemar Michorowski), Czesław Wołłejko (bardzo prawdziwy w roli starego ordynata), Jadwiga Barańska (trochę z przymrużeniem oka zagrana baronowa Elzonowska), Irena Malkiewicz (godna księżna Podhorecka; w "Trędowatej" z 1936 r. debiutowała rolą Melanii). Ordynat Michorowski poznaje guwernantkę swej kuzynki Luci. Zakochuje się w pannie Stefanii Rudeckiej, zdobywa jej wzajemność. Ich miłość bulwersuje arystokratyczne środowisko. Szlachetnie urodzone damy i wykwintni panowie podczas balu jednoznacznie dają odczuć ubogiej dziewczynie, że wśród nich zawsze będzie trędowata, a jej małżeństwo z panem na Głębowiczach byłoby niewybaczalnym mezaliansem. Zrozpaczona Stefcia biegnie w strugach ulewnego deszczu przez park. Wkrótce spełni się to, co jej przeznaczone. 10:00 WSPANIAŁE STULECIE (S. 2) - ODC. 100 (SERIA II, ODC. 52) (MUHTESEM YÜZYIL (MAGNIFICENT CENTURY), EP. 100) Serial kostiumowy, 51 min, Turcja, 2011 Reżyseria: Yağmur Taylan Aktorzy: Vahide Perçin, Halit Ergenç, Meryem Uzerli, Nur Fettahoğlu, Okan Yalabin Mustafa rozkazuje matce, by sprowadziła Efsun z powrotem do pałacu. Zakochana w Bali beju Aybige proponuje mu ucieczkę z miasta. Hürrem obmyśla plan, który ma pomóc Aybige uniknąć ślubu z księciem Mustafą. Sułtan, na widok nowego popiersia w ogrodzie Ibrahima, wzywa wielkiego wezyra na rozmowę. Bali bej odwiedza tawernę i zakochaną w nim Eleni. Aybige zmienia zdanie w sprawie ślubu z Mustafą. 11:05 WSPANIAŁE STULECIE (S. 2) - ODC. 101 (SERIA II, ODC. 53) (MUHTESEM YÜZYIL (MAGNIFICENT CENTURY), EP. 101) Serial kostiumowy, 51 min, Turcja, 2011 Reżyseria: Yağmur Taylan Aktorzy: Vahide Perçin, Halit Ergenç, Meryem Uzerli, Nur Fettahoğlu, Okan Yalabin Wzburzony Ibrahim oddaje pieczęć wielkiego wezyra i opuszcza Konstantynopol. Po chłodnej rozmowie z Bali bejem Aybige rezygnuje z wyjazdu na Krym i zgadza się na ślub z Mustafą. Mahidevran rozpoczyna przygotowania do ceremonii zaręczyn. Ibrahim spotyka się z bratem i robi podsumowanie życia. 15:30 OJCIEC MATEUSZ S.XXX - ODC. 385 (S. XXX, ODC. 4) ŻEGNAJ NATALIO, ŻEGNAJ MATEUSZU Serial kryminalny TVP, 45 min, Polska, 2023 Reżyseria: Wojciech Nowak Scenariusz: Michał Kalicki Aktorzy: Artur Żmijewski, Kinga Preis, Piotr Polk, Michał Piela Szczęście uśmiechnęło się do Natalii. Poznawszy w biurze matrymonialnym atrakcyjnego obywatela USA, Mike Macchiato, zdecydowała się odwiedzić go w Ameryce. Mateusz pozostawiony sam na sam z Pączkiem, wyczekuje powrotu gospodyni. Niespodziewanie Biskup, powodowany troską i chęcią pojednania księdza Jacka z Mateuszem, decyduje się wysłać ich obydwu, w trybie pilnym na konferencję do Rzymu. Mateusz wylatuje z Rzeszowa, tego samego dnia, w którym Natalia przybywa z Ameryki. Nie dochodzi do spotkania, a Natalia zostaje zaaresztowana przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego Policji. W bagażu Natalii, która leciała z Miami z międzylądowaniem w afrykańskim Banjul znaleziono pewną przesyłkę. Śledztwo prowadzone przez CBŚP zaczyna się rozkręcać, chcą w nim wziąć udział także policjanci z sandomierskiej komendy, jednak trafią w tej kwestii na zdecydowany opór Morusa. Tymczasem Natalia musi stawić czoło więziennej rzeczywistości. Dla gospodyni księdza, znanej w kręgach przestępczych ze współpracy z organami ścigania, pobyt w zakładzie karnym staje się poważnym wyzwaniem. 16:25 OJCIEC MATEUSZ S.XXX - ODC. 386 (S. XXX, ODC. 5) LOT NR. 772 Serial kryminalny TVP, 45 min, Polska, 2023 Reżyseria: Wojciech Nowak Scenariusz: Michał Kalicki Zdjęcia: Maciej Kurpiewski Muzyka: Michał Lorenc Aktorzy: Kinga Preis, Piotr Kozłowski, Maciej Gąsiorek, Piotr Garlicki, Sławomir Pacek, Karol Lelek, Redbad Klynstra-Komarnicki, Jędrzej Taranek, Bartłomiej Firlet, Witold Oleksiak, Marcin Kiszluk, Artur Żmijewski, Piotr Polk, Kamil Szklany, Michał Piela Natalia kojarzona z księdzem Mateuszem - postrachem środowiska przestępczego - nie ma w więzieniu łatwego życia. Bebzon jednak wywiązuje się ze swoich zobowiązań i roztacza nad gospodynią parasol ochronny na terenie aresztu. Policjanci przesłuchują Krupę, niegdyś karanego za przemyt narkotyków. Kojarzona z nim Gambia jest znanym kanałem przerzutowym kokainy. Niełatwo ma także Pączek na plebanii, który jest strofowany przez nową gospodynię księdza Tomasza. Kobieta namawia księdza, zastępującego Mateusza, aby ten zatrudnił na miejsce Pączka jej podopiecznego. Przebywający w Rzymie Mateusz kontaktuje się z policjantami, rzucając światło na toczące się śledztwo. Policjanci usiłują zdobyć listę pasażerów pechowego ostatniego lotu Natalii, licząc, że wśród nich jest prawdziwy przemytnik. Aresztują nawet pewnego tancerza, który był na pokładzie - ściągając na siebie tym samym gniew naczelnika. Nieoczekiwanie, obdarowany leczniczą nalewką Natalii Morus, dopuszcza policjantów do śledztwa, w ograniczonym zakresie. Policjanci mogą przesłuchać lokalnego dilera. W obiegu mogła pojawić się już przemycona z Gambii kokaina. 17:20 NIEWOLNICA ISAURA - /7/ (ESCRAVA ISAURA.) Telenowela, 29 min, Brazylia, 1976 Aktorzy: Rubens de Falco, Lucelia Santos Januaria udaje się nocą na farmę Ibituba, aby porozmawiać z Miguelem o przybyciu Isaury. W tym samym czasie Isaura rozmawia z Andre, dając mu jedzenie i wodę, a podczas rozmowy odkrywa, że umie on czytać i pisać, dlatego znajduje dla niego sposób na bycie niewolnikiem domowym. Almeida proponuje dziewczynie z tawerny złoto w zamian za informacje o sprawach i planach Leoncia. Niewolnica Rosa rozmawia z Ritą o Isaurze. Rosa nie lubi Isaury i daje to bardzo wyraźnie do zrozumienia. Leoncio przyjeżdża na farmę i idzie przeprosić matkę. Następnego dnia udaje się na poszukiwania Isaury. Spacerująca dziewczyna spotyka jednak innego mężczyznę - Tobiasa, który nawiązuje z nią serdeczną znajomość. 17:55 NIEWOLNICA ISAURA - /8/ (ESCRAVA ISAURA.) Telenowela, 31 min, Brazylia, 1976 Aktorzy: Rubens de Falco, Lucelia Santos Tobias jest pod wrażeniem pięknej Isaury. Umawiają się na spotkania o tej samej porze i w tym samym miejscu. Po powrocie do domu młodzieniec mówi o tym swojej siostrze Tais, która bardzo się cieszy, ale i ostrzega brata. Malvina, rozmawiając ze swoją niewolnicą, odkrywa, że ta jest bardzo nieszczęśliwa. Santa zdradza jej, że powodem smutku jest rozdzielenie jej z jej wielką miłością - niewolnikiem Andre. Leoncio szuka Isaury na farmie, ale jej nie znajduje. W przędzalni spotyka Rosę, która go kokietuje. Isaura, która przychodzi po szal dla pani Ester, natychmiast się wycofuje, widząc Leoncia z Rosą. Isaura stale pamięta o rozmowie z Tobiasem. Nie może jednak wyjść na umówione spotkanie, bo Ester prosi, by jej poczytała. Tobias udaje się w umówione miejsce, ale jest zawiedziony, bo nie spotyka Isaury. Idzie jej szukać i pojawia się na farmie Santa Cruz. 18:30 WINNICE MIŁOŚCI - SEZON II ODC. 158/193 (BROUSKO) Serial obyczajowy, 50 min, Grecja, 2013 Reżyseria: Vana Dimitriou Aleksandra jest zdecydowana za wszelką cenę zemścić się na Achilleasie. Mattheos i Olga realizują plan mający na celu zrujnowanie Diamantisa. Chociaż Daphni nie chce utrzymywać żadnego kontaktu z matką, wydaje się, że żałuje tego, jak z nią rozmawiała. Babcia Andriani, widząc chłód pomiędzy Meliną i Dimitrą, postanawia z nimi szczerze porozmawiać. Minas jest wściekły na Vasiliki i jej nowe pomysły. Jednocześnie Daphni pomaga Vasiliki pokonać strach przed porodem, proponując sprawdzone metody. Aleksandra wyjawia Achilleasowi zdarzenie z Patroklosem, a on idzie prosić o wyjaśnienia. Rozstanie Nektariosa z Antigoni wydaje się być faktem. Dimitra decyduje się na pracę w winiarni rodziny Mattheou, mimo że Nektarios jest temu przeciwny. Obowiązki zawodowe zbliżają do siebie Olgę i Sifisa. Minas i Manolis układają plan, dzięki któremu Daphni i Konstantina znów będą przyjaciółkami. 19:30 LA LA LAND Musical, 122 min, USA, 2016 Reżyseria: Damien Chazelle Scenariusz: Damien Chazelle Aktorzy: Emma Stone, Ryan Gosling, John Legend, Rosemarie DeWitt, Amiee Conn, Terry Walters, Thom Shelton, Cinda Adams Potwierdzeniem świetnych ocen widzów i krytyków były liczne nagrody, jakie zdobył film, a wśród nich: 6 Oscarów (m.in. dla najlepszej aktorki Emmy Stone, za reżyserię, zdjęcia i piosenkę City of Stars) oraz 7 Złotych Globów, 5 BAFTA. Do Los Angeles w poszukiwaniu szczęścia trafia para bohaterów musicalu La La Land, marzyciele z wielką pasją, którzy poznają się tu i zakochują w sobie. Czy uda im się pielęgnować to kruche uczucie i jednocześnie walczyć o swoją przyszłość i spełnienie marzeń? Ona - Mia Dolan - jest dobrze zapowiadającą się aktorką, ale zanim podbije ten trudny rynek, musi zarabiać na życie jako kelnerka w barze. Przed pięcioma laty porzuciła rodzinne miasteczko w Nevadzie, by zacząć lepsze życie w Hollywood.. On - Sebastian Wilder - to zdolny pianista, który marzy o własnym klubie jazzowym. Aby przeżyć tymczasem chałturzy w podrzędnej knajpie, grając narzucane mu kawałki i ledwie wiąże koniec z końcem. Ich drogi krzyżują się w dniu, gdy jej kolejny casting kończy się fiaskiem, a on zostaje wyrzucony z pracy przez właściciela lokalu za to, że do repertuaru wprowadził jazzowe improwizacje, zamiast zgodnie z umową grać klasyczne bożonarodzeniowe kawałki. Przypadkowa znajomość z czasem przeradza się w większą zażyłość. Zbliżają ich do siebie marzenia o karierze i wielka pasja. Wydaje się, że rodząca się między nimi miłość doda im sił, pozwoli przetrwać najcięższe próby i kryzysy. Show - biznes pochłania ich jednak coraz bardziej, a tym samym mają coraz mniej czasu dla siebie. Myślą tylko o karierze i powoli oddalają się od siebie. Czy ich drogi rozejdą się na zawsze? (LA LA LAND) 21:40 WSPANIAŁE STULECIE (S. 2) - ODC. 100 (SERIA II, ODC. 52) (MUHTESEM YÜZYIL (MAGNIFICENT CENTURY), EP. 100) Serial kostiumowy, 51 min, Turcja, 2011 Reżyseria: Yağmur Taylan Aktorzy: Vahide Perçin, Halit Ergenç, Meryem Uzerli, Nur Fettahoğlu, Okan Yalabin Mustafa rozkazuje matce, by sprowadziła Efsun z powrotem do pałacu. Zakochana w Bali beju Aybige proponuje mu ucieczkę z miasta. Hürrem obmyśla plan, który ma pomóc Aybige uniknąć ślubu z księciem Mustafą. Sułtan, na widok nowego popiersia w ogrodzie Ibrahima, wzywa wielkiego wezyra na rozmowę. Bali bej odwiedza tawernę i zakochaną w nim Eleni. Aybige zmienia zdanie w sprawie ślubu z Mustafą. 22:35 WSPANIAŁE STULECIE (S. 2) - ODC. 101 (SERIA II, ODC. 53) (MUHTESEM YÜZYIL (MAGNIFICENT CENTURY), EP. 101) Serial kostiumowy, 51 min, Turcja, 2011 Reżyseria: Yağmur Taylan Aktorzy: Vahide Perçin, Halit Ergenç, Meryem Uzerli, Nur Fettahoğlu, Okan Yalabin Wzburzony Ibrahim oddaje pieczęć wielkiego wezyra i opuszcza Konstantynopol. Po chłodnej rozmowie z Bali bejem Aybige rezygnuje z wyjazdu na Krym i zgadza się na ślub z Mustafą. Mahidevran rozpoczyna przygotowania do ceremonii zaręczyn. Ibrahim spotyka się z bratem i robi podsumowanie życia. 23:45 ZNACHOR Melodramat, 126 min, Polska, 1981 Reżyseria: Jerzy Hoffman Scenariusz: Jacek Fuksiewicz, Jerzy Hoffman Zdjęcia: Jerzy Gościk Muzyka: Piotr Marczewski Aktorzy: Jerzy Binczycki, Anna Dymna, Tomasz Stockinger, Bernard Ładysz, Bożena Dykiel, Artur Barciś, Andrzej Kopiczyński, Piotr Fronczewski, Piotr Grabowski, Jerzy Trela, Maria Homerska, Igor Śmiałowski "Znachor", jak żaden inny polski film przedwojenny, otoczony jest legendą. Wpłynęła na nią niezwykła popularność książki Tadeusza Dołęgi - Mostowicza, według której został zrealizowany. Już w 1934 roku Michał Waszyński przeniósł na ekran inną powieść tego autora - "Prokurator Alicja Horn", cztery lata później zrealizował "Znachora", a w roku 1939 "Testament profesora Wilczura". Ten ostatni film po raz pierwszy zaprezentowany został w Generalnej Guberni w roku 1942, ale nie zachowała się jego żadna kopia, wiadomo jedynie, że w pierwszej scenie "Testamentu" pojawia się sam Dołęga - Mostowicz. W sumie w latach 1934 - 39 przeniesiono na ekran 10 dzieł tego pisarza i bez przesady powiedzieć można, iż miał on bardzo duży wpływ na oblicze polskiego kina lat 30. Do jego utworów sięgano także po wojnie. W 1956 Jan Rybkowski zrealizował "Nikodema Dyzmę", a w roku 1983 Stanisław Lenartowicz "Pamiętnik pani Hanki". Powodzenie wprowadzonych do szerokiego rozpowszechniania na początku lat 70. przedwojennych kinowych przebojów, takich jak "Znachor" i "Profesor Wilczur", sprawiło, że TVP nakręciła dwa seriale według utworów Dołęgi - Mostowicza: "Doktor Murek" i "Kariera Nikodema Dyzmy". W roku 1982 powstała kolejna adaptacja "Znachora" zrealizowana przez Jerzego Hoffmana z Jerzym Binczyckim w roli głównej. Najnowsza wersja "Znachora" miała premierę w wrześniu 2023 roku. W główne postaci wcielili się: Leszek Lichota, Maria Kowalska, Ignacy Liss. Opuszczony przez żonę i siedmioletnią córeczkę Marysię znany chirurg, profesor Wilczur, szuka pocieszenia w alkoholu. Zostaje ograbiony i pobity, na skutek czego traci pamięć. Po kilkunastu latach włóczęgi, pod przybranym nazwiskiem Antoniego Kosiby, osiada na wsi i zyskuje sławę jako znakomity znachor. Marysia, którą umierająca matka oddała na wychowanie właścicielce sklepu, wyrosła na piękną pannę i pracuje u swej opiekunki. Zakochuje się z wzajemnością w młodym hrabim, Leszku Czyńskim, ale jego rodzice nie zgadzają się na ślub. Do dziewczyny wzdycha też syn karczmarza, Zenek, który patrzy z zawiścią na jej znajomość z Czyńskim. Kiedy młodzi wybierają się na wycieczkę motocyklem, Zenek zastawia na nich pułapkę i oboje ulegają wypadkowi. Marysia jest umierająca. Życie ratuje jej znachor Kosiba, który kradnie potrzebne do operacji narzędzia chirurgiczne. Trafia za to do więzienia. Tymczasem Leszek Czyński po wyjściu ze szpitala wyjeżdża na rekonwalescencję do Szwajcarii. Matka okłamuje go, że Marysia nie żyje. Hrabia wraca do kraju z zamiarem popełnienia samobójstwa na grobie ukochanej. 02:05 MATKI, ŻONY I KOCHANKI - ODC. 4/22 Serial TVP, 48 min, Polska, 1995 Reżyseria: Juliusz Machulski, Ryszard Zatorski Scenariusz: Juliusz Machulski, Zdena Sisova, Ryszard Zatorski, Paweł Trzaska Zdjęcia: Witold Adamek Muzyka: Krzesimir Dębski, Krzesimir Dębski Aktorzy: Anna Romantowska, Gabriela Kownacka, Małgorzata Potocka, Elżbieta Zającówna, Jan Englert, Maria Gładkowska, Krzysztof Stroiński, Jan Nowicki, Leon Charewicz, Krzysztof Kiersznowski, Grzegorz Łukawski, Paweł Wawrzecki, Ewa Gawryluk, Barbara Babilińska, Małgorzata Foremniak, Teresa Lipowska Wizytę Lipperta u Wiktorii przerywa zjawienie się Cezarego i Jerzy nie dowiaduje się, dlaczego Wiktoria zniknęła kiedyś z jego życia. Szukał jej potem przez dwa lata. Gdy znów przyjeżdża do Kobuz, okazuje się, że Wiktoria mieszka już w Warszawie. Dorota nie wie, że Hanka uwodzi Adama, ale i tak zaczyna wątpić w jego wierność. Zazdrosny o Hankę Filip nawiązuje flirt ze spotkaną przypadkiem Ewą, byłą kochanką Jerzego. Jerzy natyka się na swoją żonę, Marię. Kobieta jest pijana, na jego widok wsiada do samochodu i szybko odjeżdża. Prowadząc auto pod wpływem alkoholu, potrąca przechodnia i przerażona ucieka z miejsca wypadku. 03:10 RANCZO S.VI - ODC. 78 (SERIA VI, ODC. 13) - PORÓD AMATORSKI Serial obyczajowy TVP, 43 min, Polska, 2012 Reżyseria: Wojciech Adamczyk Scenariusz: Robert Brutter, Jerzy Niemczuk Zdjęcia: Włodzimierz Głodek Muzyka: Krzesimir Dębski, Radzimir Dębski Aktorzy: Ilona Ostrowska, Arkadiusz Nader, Cezary Żak, Paweł Królikowski, Grzegorz Wons, Jacek Kawalec, Artur Barciś Zawstydzony przez Klaudię i Kingę ksiądz postanawia jednak w rozwiązanie konfliktu społecznego się włączyć i organizuje wilkowyjski okrągły stół; cały autorytet na szalę musi rzucić, ale wreszcie do spotkania udaje się doprowadzić. To jednak koniec sukcesów, no bo jak mają się porozumieć dwie strony, kiedy strona protestująca za nic nie chce odstąpić od żądania ustąpienia strony rządzącej? Nawet ksiądz rozumie w pewnym momencie, że negocjacje będą trudne. Niespodziewanie, bardzo pomocna okazuje się rodzima historia. Dyrektorka w desperacji udaje się po ratunek do senatora i Czerepacha; naturalnie polityków guzik jej problemy obchodzą, Czerepach dostrzega jednak kolejną szansę wykreowania wizerunku senatora, tym razem jako obrońcy uciśnionych. Senator zatem zaczyna szeroką medialną kampanię w tej sprawie, jego notowania rosną, pojawiają się coraz poważniejsze propozycje politycznych aliansów, dotyczą jednak tylko senatora, Czerepacha nie obejmując. Czerepach zatem wpada na nowy, wielki plan polityczny, mający obu polityków wznieść na wyżyny, na jakich jeszcze nie bywali. Przy okazji sprawa dyrektorki znajduje nieoczekiwane rozwiązanie. Żona policjanta, Violetka, ma wkrótce rodzić; Stasiek szaleje z niepokoju, żeby fakt ten go nie zaskoczył w nieodpowiednim momencie. Organizuje swoistą brygadę porodową, gotową do akcji na pierwszy sygnał. Tak to jednak bywa z perfekcyjnymi planami, że świetnie działają, dopóki naprawdę nie zachodzi konieczność ich realizacji.