Program 2 Sobota, 29.06.2024 04:55 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2970 Serial obyczajowy TVP, 25 min, Polska, 2024 Reżyseria: Michał Węgrzyn Scenariusz: Maciej Sobczyk, Maria Czudowska, Wioletta Pomorska - Yang, Agnieszka Niezgoda Zdjęcia: Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica, Michał Jaskulski Aktorzy: Hanna Klepacka, Alessandro Curti, Angela Ottone, Hanna Bieluszko, Marek Siudym, Jacek Kałucki, Anna Mrozowska, Arkadiusz Nader, Karolina Chapko, Oskar Stoczyński, Sławomira Łozińska, Ewa Ziętek, Mateusz Mirczyński, Jacek Gąsiewski, Michał Józków Renata i Dominika odkrywają, że Kuczma został pobity. Prawdopodobnie za to, że wcześniej pomógł dziewczynom pozbyć się uciążliwego klienta. Gdy do lokalu wraca gangster Pajek, Kodur go aresztuje. Okazuje się, że Pajek jest poszukiwany za rozbój. Później Marcin postanawia odwiedzić także jego zleceniodawcę - Stefaniaka. Tymczasem Basia i Tolek wciąż próbują przekonać Walerię, by jednak spotkała się z psychiatrą. Vincenzo nadal szuka z Anią rodzinnej pamiątki - pierścionka zaręczynowego. Wkrótce okazuje się, że zaginioną biżuterię nosi Krystyna. Kobieta jest przekonana, że pierścionek od lat należy właśnie do niej. Gdy Jaworski zwraca zgubę, Vincenzo prosi w końcu Anię o rękę. 05:25 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2971 Serial obyczajowy TVP, 24 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jakub Skoczeń Scenariusz: Maciej Sobczyk, Dominik Rutkowski, Maria Czudowska Zdjęcia: Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica, Michał Jaskulski Aktorzy: Ewa Ziętek, Sławomira Łozińska, Hanna Bieluszko, Jacek Kałucki, Wiktoria Gąsiewska, Zbigniew Suszyński, Hanna Klepacka, Alessandro Curti, Katarzyna Glinka, Michał Rolnicki, Lesław Żurek, Maja Berełkowska, Natalia Sierzputowska, Grzegorz Kestranek, Angela Ottone Jaworski coraz bardziej niepokoi się zachowaniem Krystyny, m.in. dlatego, że zabrała nieświadomie pierścionek Vincenzo. Z kolei Basia nadal martwi się o Walerię, która wciąż waha się, czy przyjmować leki na depresję. Tymczasem ojciec Tomasza - Henryk - krytykuje syna za to, że dopuścił do spotkania ukochanej z hejterem, który mógł jej naprawdę zagrozić. A Wiktor zaprasza Madzię na rodzinny obiad i prosi ukochaną, by razem zamieszkali. Ania wybucha złością, gdy dzięki Kasi odkrywa, że Vincenzo zaczął już z matką planować ich ślub na Sycylii - nie pytając jej nawet o zdanie. A jej narzeczony znajduje w domu płytę, którą podarował swojej Żabci Rysiek i na nowo czuje ukłucie zazdrości. Bruno radzi Łukaszowi, by na razie nie szukał mieszkania i został w hotelu, bo dzięki temu ma większą szansę na powrót do Kasi. 06:00 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2972 Serial obyczajowy TVP, 24 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jakub Skoczeń Scenariusz: Maciej Sobczyk, Przemysław Jurek, Maria Czudowska, Olaf Olszewski Zdjęcia: Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica, Michał Jaskulski Aktorzy: Katarzyna Glinka, Konrad Skolimowski, Michał Rolnicki, Marcin Perchuć, Jacek Kałucki, Hanna Bieluszko, Anita Jancia - Prokopowicz, Michał Lesień - Głowacki, Halina Bednarz, Marta Juras, Karina Seweryn, Julia Zielińska, Maciej Maciejewski, Oliwier Kozłowski, Witold Sosulski Jaworski jest coraz bardziej zmartwiony stanem zdrowia Krystyny. Razem z Markiem postanawia ocenić jej zachowanie podczas rodzinnej kolacji. Kasia i Łukasz kontaktują się z Przyłupskimi, z nadzieją, że to właśnie oni odkupią od nich dom, o który wcześniej tak walczyli. Z kolei Beata jedzie z koleżankami na wieczór panieński. Bogusia wychodzi z więzienia na przepustkę z okazji ślubu Damiana. 06:35 DLA NIESŁYSZĄCYCH - M JAK MIŁOŚĆ - ODC. 1789 Serial obyczajowy TVP, 44 min, Polska, 2024 Reżyseria: Sylwester Jakimow Scenariusz: Alina Puchała, Marta Kuszewska, Joanna Wojdowicz Zdjęcia: Piotr Piesiak Muzyka: Sebastian Krajewski, Bartosz Chajdecki Aktorzy: Teresa Lipowska, Małgorzata Pieńkowska, Robert Moskwa, Marcin Mroczek, Rafał Mroczek, Katarzyna Cichopek, Hanna Mikuć, Anna Mucha, Krystian Wieczorek, Michał Pszeniczny, Dominika Kachlik, Weronika Bartold, Hanna Konarowska - Nowińska, Łukasz Garlicki Artur po chorobie decyduje się na badania w szpitalu w Warszawie. Zmuszają go do tego Maria, Barbara, a także wezwani przez matkę na pomoc bracia Zduńscy. Przy okazji wyjazdu do stolicy Rogowska zagląda na Deszczową i namawia Filarską na wypad nad morze - małe wagary od rodziny oraz problemów. Dima wysyła do Magdy list, w którym wyznaje jej miłość. Pech chce, że jako pierwszy czyta go jej mąż. Budzyńska w finale odrzuca uczucie Ukraińca i prosi przyjaciela, by zachowywali się, jakby listu w ogóle nie dostała. Franka rozpoznaje w końcu Igę na nagraniu z hotelu, które pokazuje jej policja, a gdy o kłopotach synowej dowiaduje się Maria, wyznaje, że niedawno widziała złodziejkę w centrum handlowym. Rogowska wraca natychmiast na miejsce - razem z Kingą - i odnajduje oszustkę. Poza tym Franka nadal próbuje także wyswatać Elkę z Arturem, który spędza w końcu z przyjaciółką czas. Do tego Zduńska wciąż marzy z mężem o dziecku, ale gdy kolejny test daje wynik negatywny, jest rozczarowana i odwołuje wizytę w klinice leczenia niepłodności. Uznaje też, że na jakiś czas oboje z Pawłem powinni dać sobie z tym spokój. 11:30 TO JEST GRANE - (6) Magazyn muzyczny, 25 min, Polska, 2024 Prowadzący: Marek Sierocki Prezentacja największych hitów z polskiej, amerykańskiej i brytyjskiej listy przebojów oraz zestawienia bestsellerów. Utwory znajdujące się na czołowych miejscach muzycznych notowań ilustrowane są fragmentami teledysków. W odcinkach programu zostaną także przypomniane przeboje sprzed lat, ze szczególnym uwzględnieniem piosenek nagrywanych przez polskich wykonawców w studiach, na koncertach lub festiwalach Telewizji Polskiej. Ponadto krótka rozmowa z artystą i premiera jego nowej płyty bądź teledysku. W każdym odcinku zaprezentowana zostanie zagraniczna lub polska nowość płytowa. Gospodarzem programu jest Marek Sierocki. Nie zabraknie ciekawostek i anegdot. 12:10 LEGENDA LONGWOOD (THE LEGEND OF LONGWOOD) Film familijny, 94 min, Niemcy/Irlandia/Niderlandy (Holandia), 2014 Reżyseria: Lisa Mulcahy Scenariusz: Lisa Mulcahy, Gwen Eckhaus Aktorzy: Lucy Morton, Thekla Reuten, Fiona Glascott, Sean Mahon, Lorcan Cranitch, Stephen Cromwell, Brendan Conroy, Miriam Margolyes Bohaterka filmu to nastolatka Mickey Miller, która wraz z matką i młodszym bratem przenosi się z Nowego Jorku do niewielkiego Longwood w Irlandii, gdzie rodzina odziedziczyła domek po dalekim krewnym. Okazuje się, że w wiosce wciąż jest żywa 300 - letnia legenda o czarnym rycerzu na czarnym rumaku, który regularnie nawiedza mieszkańców. Ów rycerz był kiedyś władcą okolicznych ziem, ale popadł w obłęd po stracie córki, która została uprowadzona. Obecna właścicielka pałacu zmarła, zabierając tajemnicę do grobu. Jej syn Marc jest zaręczony z Caitlin Lemon, która knuje za jego plecami. Przebiegła narzeczona obmyśla plan, jak wykorzystać legendę do swoich niecnych celów. Zamierza przekształcić pałac w hotel i rozkręcić turystyczny biznes, ściągając do wioski tysiące turystów. Tymczasem w testamencie istnieje zapis, że nie wolno dokonywać żadnych zmian, dopóki żyje stajenny i jest tu stado koni, którymi on się opiekuje. Ale Caitlin zupełnie się tym nie przejmuje, w żadnym wypadku nie będzie rezygnować ze swoich planów i jest gotowa na wszystko. W ratowanie koni angażuje się 12 - letnia Mickey, którą wspiera szkolny kolega. 15:15 SZANSA NA SUKCES. OPOLE 2024 - ODC. (8) WANDA KWIETNIEWSKA Widowisko muzyczne, 52 min, Polska, 2023 Reżyseria: Konrad Smuga Scenariusz: Konrad Smuga Prowadzący: Marek Sierocki Wykonawcy: Wanda Kwietniewska Wspaniała muzyczna uczta, którą poprowadzi Marek Sierocki. Nagrodą główną dla zwycięzcy programu będzie udział w konkursie Debiuty podczas Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Formuła "Szansy na Sukces. Opole 2024" nawiązuje do pierwszego polskiego muzycznego show autorstwa Elżbiety Skrętkowskiej, które widzowie przez dziewiętnaście lat oglądali w Dwójce. Uczestnicy programu wybiorą rodzaj podkładu muzycznego i wykonają utwory artysty, który oceni ich wokalne umiejętności. Dla każdego debiutanta Marek Sierocki wylosuje utwór z listy piosenek wykonawcy goszczącego w programie. Laureaci poszczególnych odcinków zostaną zaproszeni do finałowego koncertu, w trakcie którego jury wybierze zwycięzcę. Nagrodą główną będzie udział w Debiutach podczas 61. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. 16:20 NA DOBRE I NA ZŁE - ODC. 913 BĘDZIE DOBRZE Serial obyczajowy TVP, 48 min, Polska, 2024 Reżyseria: Marta Minorowicz Scenariusz: Mariusz Bieliński Zdjęcia: Filip Marcickiewicz Aktorzy: Grzegorz Małecki, Tomasz Sobczak, Agata Jarosz, Aleksandra Grabowska, Michał Żebrowski, Robert Czerwiński, Agata Grzymała, Emilia Komarnicka - Klynstra, Tomasz Ciachorowski, Edyta Duda - Olechowska, Agnieszka Kawiorska, Piotr Wawer, Maria Góralczyk, Joanna Pach - Żbikowska, Renata Berger Gloria spotyka się z Marleną i Dawidem - parą gotową adoptować Mojżesza. Małżeństwo chce od razu zabrać przyszłego syna do hotelu. Doktor Krasucka zawozi jednak malca do szpitala, udając, że miał krwotok z nosa i wymaga badań. W tej sytuacji potencjalni rodzice zwracają się o pomoc do Begera i ściągają na miejsce kuratorkę, uznając, że lekarka celowo próbuje im utrudnić adopcję. Rajmund - filozof, z którym ostatnio zaprzyjaźnił się Falkowicz - spotyka w szpitalu dawnego znajomego: Leopolda. Mężczyzna próbuje przekonać profesora, by zoperował jego żonę, u której zdiagnozowano rozwarstwienie tętnicy. Chirurg wyrzuca go z gabinetu, przez omyłkę uznawszy, że to próba wręczenia łapówki. Mundek od razu jednak wstawia się za dawnym kolegą, wyznając lekarzowi, że chora jest jego ukochaną sprzed lat. A później postanawia pomóc także samemu Falkowiczowi w jego nierównej walce z Sarą Berezińską. 17:15 SŁOWO NA NIEDZIELĘ - DYLEMATY UCZNIA 5 min, Polska, 2024 Reżyseria: Mateusz Pleskacz Scenariusz: o. Mateusz Stachowski, Mateusz Pleskacz Prowadzący: o. Mateusz Stachowski Dziś do Jezusa przychodzi Jair, przełożony synagogi, który prosi o uzdrowienie chorej córki, która - jak sam mówi - dogorywa. Tu nie tylko potrzeba cudu, ale na dodatek trzeba wygrać walkę z czasem. I uczniowie, którzy zapewne słyszeli błaganie zrozpaczonego ojca, muszą podjąć decyzję: czy wierzymy, że nasz Nauczyciel ma moc, by uzdrowić dziecko? Ostatecznie nie są już tylko widzami, przypadkowymi przechodniami, ale są Apostołami, najbliższymi towarzyszami Jezusa. W tym momencie w ich sercach - w każdym z nich osobno - rozgrywa się walka, pojedynek z myślami, gorączkowe szukanie odpowiedzi: co teraz zrobi Jezus? 17:20 GRA NA MAKSA S.III - /13/ WSZYSTKO W RODZINIE Serial TVP, 4 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jan Macierewicz Scenariusz: Tomasz Perczyński Zdjęcia: Grzegorz Hartfiel Muzyka: Jan Ignacy Królikowski Aktorzy: Dorota Chotecka, Radosław Pazura Wykonawcy: Karolina Bacia, Marcin Korcz, Jacek Laskowski, Jakub Wawrzyniak Hiszpanie mają El Clasico, Włosi Derby della Madonnina, ale nic tak nie elektryzuje jak pierwsze spotkanie przyszłych teściów. To będzie wieczór wysokich napięć, który trzeba zobaczyć i poczuć! 20:15 GRA NA MAKSA S.III - /13/ WSZYSTKO W RODZINIE Serial TVP, 4 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jan Macierewicz Scenariusz: Tomasz Perczyński Zdjęcia: Grzegorz Hartfiel Muzyka: Jan Ignacy Królikowski Aktorzy: Dorota Chotecka, Radosław Pazura Wykonawcy: Karolina Bacia, Marcin Korcz, Jacek Laskowski, Jakub Wawrzyniak Hiszpanie mają El Clasico, Włosi Derby della Madonnina, ale nic tak nie elektryzuje jak pierwsze spotkanie przyszłych teściów. To będzie wieczór wysokich napięć, który trzeba zobaczyć i poczuć! 20:30 CZAS NA MIŁOŚĆ (ABOUT TIME) Komedia, 118 min, Wielka Brytania, 2013 Reżyseria: Richard Curtis Scenariusz: Richard Curtis Aktorzy: Bill Nighy, Rachel McAdams, Domhnall Gleeson, Lydia Wilson, Bill Nighy, Lindsay Duncan, Richard Cordery Komedia romantyczna Richarda Curtisa, autora scenariuszy do głośnych produkcji tego gatunku: "Cztery wesela i pogrzeb" oraz "Notting Hill". Bohaterem filmu, utrzymanego tym razem w konwencji komedii fantasy, jest Tim Lake, który właśnie kończy 21 lat i dowiaduje się, że ma nadprzyrodzone zdolności. Akcja "Czasu na miłość" nabiera tempa po przyjęciu noworocznym w domu Tima. Jego ojciec opowiada rodzinną historię o mężczyznach mających umiejętność przemieszczania się w czasie. Zatem również Tim może dowolnie podróżować w czasie i tym samym wpływać na swoją przeszłość bądź przyszłość. Marzeniem chłopaka jest znaleźć odpowiednią dziewczynę i zrobić wszystko, by świat stał się lepszy. Kiedy podczas jednej z podróży spotyka śliczną Mary, szybko przekonuje się, że ciągłe przemieszczanie się w czasie tylko komplikują jego życie. Choć jest zakochany z wzajemnością, nie może cieszyć się tą miłością. Wracając do przeszłości uświadamia sobie, że przecież jeszcze nie poznał dziewczyny. Potem znowu ją spotyka i znowu traci z oczu. Taka sytuacja powtarza się wielokrotnie i powoduje same zmartwienia. Może jednak lepiej czekać na miejscu, kiedy nadejdzie czas na miłość. 23:25 KOBIETA SUKCESU Komedia, 90 min, Polska, 2018 Reżyseria: Robert Wichrowski Scenariusz: Hanna Węsierska Zdjęcia: Michał Wichłacz Aktorzy: Agnieszka Więdłocha, Bartosz Gelner, Mikołaj Roznerski, Paulina Gałązka, Julia Wieniawa - Narkiewicz, Tomasz Karolak, Małgorzata Foremniak, Ireneusz Czop, Monika Krzywkowska Bohaterka filmu, Mańka (Agnieszka Więdłocha), jest szefową świetnie prosperującej firmy w Warszawie. Ale konkurencja nie śpi i stosuje nieuczciwe chwyty. Dobra passa się kończy, biznes Mańki pada, do tego dochodzi całe pasmo innych przeciwności losu. Związek z Norbertem (Mikołaj Roznerski) przeżywa poważny kryzys, do tego w domu bohaterki niespodziewanie pojawia się jej młodsza siostra Lilka, a to może oznaczać tylko nowe kłopoty, Jedyną iskierką nadziei wydaje się przypadkowa znajomość z przystojnym Piotrem (Bartosz Gelner). I może właśnie dzięki niemu, Mańka postanawia się nie poddawać i ze wszystkich sił walczyć o przetrwanie firmy. Czy uda się jej pokonać nieuczciwą konkurencję i znowu być na topie? 01:20 KRÓLOWA (THE QUEEN) Dramat biograficzny, 98 min, Wielka Brytania/Francja/Włochy/USA, 2006 Reżyseria: Stephen Frears Scenariusz: Peter Morgan Zdjęcia: Affonso Beato Muzyka: Alexandre Despat Aktorzy: Helen Mirren, James Cromwell, Alex Jennings, Roger Allam, Sylvia Syms, Douglas Reith, Jake Taylor Shantos, Dash Barber, Michael Sheen, Helen McCrory i inni "Dowcip. Dobry smak. Rozsądek. Emocjonalna dojrzałość. Wszystkie te cztery cechy są na wymarciu we współczesnym kinie. Wznoszę więc trzy wdzięczne i patriotyczne wiwaty na cześć KRÓLOWEJ, która te wszystkie cechy posiada i jest jednym z najdoskonalej i najczyściej napisanych i zagranych filmów roku 2006. Pokłońmy się Jej Wysokości Mirren" - pisał po premierze filmu Stephena Frearsa jeden z brytyjskich krytyków. Pomijając kierujące nim patriotyczne motywy (czego chwalebnie postanowił nie ukrywać), nie sposób nie przyznać mu racji. "Królowa" Stephena Frearsa to jedna z nielicznych w dzisiejszym kinie produkcji, zrealizowana w sposób całkowicie pozbawiony taniego efekciarstwa i bez mizdrzenia się do tzw. masowego widza. Więcej - to także rzadki dowód intelektualnej bezstronności i artystycznej uczciwości reżysera, który nie bacząc na sympatie opinii publicznej, ukształtowane w dużej mierze przez tabloidy, odważył się zniuansować, a momentami wręcz podważyć, stereotypowy obraz brytyjskiego dworu królewskiego jako siedliska pustego konwenansu i zaśniedziałego konserwatyzmu, gdzie prawdziwie wrażliwa jednostka nie może się ostać. Nie oznacza to bynajmniej, że Frears, debiutujący wszak jako "młody gniewny" u boku Alberta Finneya i Lindseya Andersona, w latach dojrzałych stał się zagorzałym obrońcą monarchii. Nie, on po prostu zrealizował "Królową" wedle sprawdzonej rzymskiej zasady: "audiatur et altera pars" (niech będzie wysłuchana także druga strona). Siłą napędzającą fabułę jego filmu jest bowiem narastający konflikt racji pomiędzy królową Elżbietą II a młodym premierem Tonym Blairem. Akcja "Królowej" toczy się tuż po tragicznej śmierci Diany Spencer, byłej już wtedy synowej Elżbiety i matki dwóch jej wnuków. Diana, która niemal przez całe swoje małżeństwo z księciem Karolem chodziła za enfant terrible brytyjskiego dworu, cieszyła się do końca życia ogromną popularnością na całym świecie i była jedną z ulubionych bohaterek prasy brukowej i kronik towarzyskich. Sympatię zjednały jej zarówno uroda, bezpośredni styl bycia, jak i liczne inicjatywy charytatywne oraz przeciwstawianie się irracjonalnym a krzywdzącym stereotypom (np. temu, że AIDS można się zarazić przez dotyk). Chętnie wybaczano jej też kolejne romanse, usprawiedliwiając je poszukiwaniem prawdziwej miłości po latach niezrozumienia, czy wręcz zaszczucia, na zniewolonym przez terror konwenansu brytyjskim dworze królewskim. Nic więc dziwnego, że z kolei na tym ostatnim księżnej Walii nie darzono - delikatnie pisząc - nadmiernym przywiązaniem. Dlatego teraz, w chwili jej śmierci, królowa Elżbieta nie spieszy się z powrotem do Londynu ze swej wakacyjnej posiadłości, ani w żaden inny sposób nie zamierza oddawać publicznego hołdu zmarłej. Wszak nie należy już ona do królewskiej rodziny, a poza tym jej krewni pragną prywatnego pogrzebu, zatem ich wolę należy uszanować. Zupełnie inaczej rozumuje premier Blair i jego doradcy. Nastroje społeczne są po stronie Diany, więc należy im schlebiać, by podnieść swoje notowania wśród wyborców. A poza tym księżna Walii stała się niejako "dobrem narodowym", symbolem cementującym współczesną brytyjską wspólnotę. Czyż zatem władca tej ostatniej (zarówno monarcha, jak i demokratycznie wybrany premier) może przejść obok tego faktu obojętnie, częściowo skazując się na niezrozumienie, a może nawet gniew tej wspólnoty? Ciekawie zarysowany konflikt racji to wszakże nie jedyna wartość filmu Frearsa. Jest ich dużo więcej, a na pierwszy plan wybija się zdecydowanie tytułowa kreacja Helen Mirren. Pomijając charakteryzację, która jest majstersztykiem, dość wspomnieć, że na aktorkę spadł za tę rolę grad nagród, w tym te najbardziej prestiżowe: Oscar, Złoty Glob, nagroda Bafta i nagroda na festiwalu w Wenecji. Maj 1997. W wyborach parlamentarnych wygrywa Partia Pracy i jej młody, przebojowy przywódca Tony Blair. Na dworze królewskim ma on opinię lewicowego radykała, który zamierza wywrócić Anglię do góry nogami. Na taki "image" Blaira ciężko pracuje też jego żona Cherie, która na każdym kroku publicznie okazuje lekceważenie zarówno dla instytucji monarchii, jak i dla towarzyszących jej rytuałów. Pomimo to państwo Blair będą musieli je respektować, choćby przez kilkanaście minut. Tyle bowiem zwykle potrzebuje królowa Elżbieta II na powierzenie przywódcy zwycięskiej partii obowiązków premiera. Wizyta państwa Blair w pałacu królewskim pokazuje obu stronom, jak wiele je dzieli. Przyszły premier, mimo najlepszych chęci, nie jest w stanie zapamiętać wszystkich szczegółów dworskiej etykiety, zaś jego żona nawet się na to nie sili, zastępując tradycyjny ukłon ironicznym pensjonarskim dygnięciem. Elżbieta natomiast wobec kolejnych, świadomych lub mimowolnych afrontów, zachowuje stoicki spokój i demonstruje swym gościom dyplomatyczny uśmiech. Gdy zaś wizyta dobiega końca, niepokoi się, czy nie trwała zbyt krótko, co byłoby z kolei afrontem z jej strony. Mijają trzy miesiące. Wielką Brytanią wstrząsa wiadomość o tragicznej śmierci Diany, księżnej Walii. Elżbieta nakazuje pozbawić swoich wnuków dostępu do radia i telewizji, by oszczędzić im szoku. Z ulgą wita wiadomość, że rodzina zmarłej życzy sobie cichego, prywatnego pogrzebu. Jednak, podsycane przez media, nastroje społeczne są zupełnie inne. Ludzie gremialnie składają żałobne wieńce pod Pałacem Buckingham. Widząc, co się dzieje, premier Blair wydaje publiczne oświadczenie, w którym nazywa Dianę "królową ludu". Jego popularność szybko rośnie. Równie szybko przybierają też na sile ataki tabloidów na królową i jej dwór, którzy schowani w swej letniej rezydencji w zamku Balmoral nie zamierzają w żaden sposób publicznie uhonorować zmarłej. W pewnym momencie napaści medialne stają się tak ostre, że zaczyna to niepokoić samego premiera, który w głębi ducha żywi wiele szacunku dla Elżbiety, gdyż kojarzy mu się ona z jego własną matką. Blair zaczyna w publicznych wystąpieniach bronić monarchini, prywatnie zaś nękać ją telefonami, by uczyniła jakiś gest, który uspokoi wzburzone emocje Anglików. Elżbieta po długich wahaniach decyduje się wreszcie na powrót do Londynu. 03:15 SPOKOJNIE, TO TYLKO AWARIA (AIRPLANE II: THE SEQUEL) Komedia, 80 min, USA, 1982 Reżyseria: Ken Finkleman Scenariusz: Ken Finkleman Aktorzy: Lloyd Bridges, Raymond Burr, Robert Hays, Julie Hagerty, Chad Everett Kontynuacja cieszącej się dużą popularnością komedii „Czy leci z nami pilot?”, nakręconej dwa lata wcześniej. I tym razem w roli głównej wystąpił Robert Hays, który wcielił się w Teda Strikera, byłego pilota wojskowego. Przed laty zapobiegł on katastrofie samolotu pasażerskiego i tym samym ocalił życie wielu pasażerów, stając się niekwestionowanym bohaterem. W sequelu tej historii Striker trafia na pokład wahadłowca kosmicznego, gdzie stewardesą jest Elaine Dickinson (Julie Hagerty). Była dziewczyna Teda ma już nowego narzeczonego, Simona. Podczas lotu wahadłowca na Księżyc, dochodzi do tajemniczej awarii komputera pokładowego. Załoga zostaje zlikwidowana i maszyna przejmuje kontrolę nad lotem. Powtarza się sytuacja sprzed lat. Los wszystkich pasażerów, łącznie ze stewardesą Elaine zależy od Teda. Czy i teraz były pilot wojskowy stanie na wysokości zadania? Na pomoc zostaje wezwany szef kontroli lotów Steve McCroskey (Lloyd Bridges), który naprowadza Teda na właściwy tor drogą radiową.