Program 2 Niedziela, 30.06.2024 05:25 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2973 Serial obyczajowy TVP, 24 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jakub Skoczeń Scenariusz: Maciej Sobczyk, Magdalena Przyborowska, Maria Czudowska, Wioletta Pomorska - Yang Zdjęcia: Łukasz Łasica, Jarosław Szmidt, Michał Jaskulski Aktorzy: Anita Jancia - Prokopowicz, Michał Lesień - Głowacki, Marcin Perchuć, Halina Bednarz, Noah Culbreth, Martin Bogdan, Julia Zielińska, Oliwier Kozłowski, Andrzej Niemyt, Hanna Bieluszko, Jacek Kałucki, Rafał Cieszyński, Maciej Maciejewski, Katarzyna Glinka, Michał Rolnicki Beata tuż przed ślubem dostaje złą wiadomość. Na uroczystości nie pojawią się jej przyjaciółki ze szkoły, ze względu na chorobę. Tymczasem Damian jest o krok od paniki, bo nagle odkrywa, że nie ma swojego dowodu. Mirek zaskakuje za to Bogusię proponując, by po wyjściu z więzienia zamieszkała właśnie z nim. Krystyna jest coraz bardziej zagubiona i zirytowana na cały świat, ale nie słucha ani Jaworskiego, ani Marka i uparcie nie chce iść do lekarza. Przyłupski wraca na wieś, by obejrzeć dom Sadowskich i po rozmowie z Mariuszem zmienia zdanie w sprawie zakupu – ku radości Kasi i wyraźnemu rozczarowania jej sąsiada. 06:00 DLA NIESŁYSZĄCYCH - BARWY SZCZĘŚCIA - ODC. 2974 Serial obyczajowy TVP, 24 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jakub Skoczeń Scenariusz: Maciej Sobczyk, Agnieszka Niezgoda, Maria Czudowska, Dorota Jankojć - Poddębniak Zdjęcia: Jarosław Szmidt, Łukasz Łasica, Michał Jaskulski Aktorzy: Anita Jancia - Prokopowicz, Katarzyna Glinka, Michał Lesień - Głowacki, Halina Bednarz, Marta Juras, Karina Serweryn, Oskar Stoczyński, Alessandro Curti, Hanna Klepacka, Angela Ottone, Ewelina Serafin, Michał Rolnicki, Kirił Denev, Konrad Bojar, Marta Zięba Bogusia szykuje dla nowożeńców uroczyste śniadanie, żegnając się w ten sposób z młodymi przed powrotem do więzienia. W pracy Beata odkrywa, że Gabi i Dorota nie zrezygnowały z obecności na ślubie przez chorobę, tylko przez dramat, który przeżyła Kujawiak. Okazuje się, że nauczycielka o mało nie padła ofiarą gwałtu, zaatakowana po wieczorze panieńskim przez taksówkarza. Tymczasem Giuliana postanawia zostać w Polsce dwa tygodnie dłużej, z czego Ania wcale się nie cieszy. Ostatecznie matka Vincenzo zgadza się jednak polecieć na Sycylię razem z synem. A gdy jej ukochany wyjeżdża, Ania świętuje zaręczyny ze Sławką. W tym samym czasie Kasia i Łukasz - po sprzedaży domu i spłacie długów - zgodnie postanawiają odłożyć resztę pieniędzy dla dzieci. A później Mariusz namawia Sadowską na wspólną kolację. 06:30 DLA NIESŁYSZĄCYCH - M JAK MIŁOŚĆ - ODC. 1790 Serial obyczajowy TVP, 45 min, Polska, 2024 Reżyseria: Kinga Lewińska Scenariusz: Alina Puchała, Marta Michalak, Katarzyna Terechowicz Muzyka: Sebastian Krajewski, Bartosz Chajdecki Aktorzy: Teresa Lipowska, Melania Grzesiewicz, Marcin Boska, Hanna Turnau, Jacek Kopczyński, Ewa Kolasińska, Dorota Kamińska, Hanna Nowosielska, Michalina Sosna, Mikołaj Roznerski, Alina Szczegielniak, Kamil Drężek W środku nocy Werner szuka pomocy u Kamila i Anity. Został napadnięty i obrabowany. Następnego dnia do prawnika na nowo uśmiecha się szczęście, bo Sylwia w końcu zgadza się dać ukochanemu kolejną szansę. Do ich spotkania jednak nie dochodzi przez interwencję pani Oli, która nie tylko nie wpuszcza Kosteckiej do domu, ale też głośno oznajmia prawniczce, że na związek z jej szefem nie zasługuje. Werner pozwala, by zaborcza gosposia nadal go rozpieszczała - nieświadomy, że pani Ola sprytnie nim manipuluje. Anita odkrywa, że jej matka kontaktuje się za jej plecami z Polą, udając jedną z sąsiadek - i robi seniorce wymówki. Pisarka w odpowiedzi wyznaje, że odkupiła ich rodzinny dom, który pragnie córce podarować. Marcin zdobywa nowe informacje w sprawie Rafalskiego i cały czas martwi się o Kamę, która po porwaniu wciąż ma nocne koszmary. Chodakowski postanawia ukryć ukochaną na kilka w Grabinie - u Barbary - a wieczorem dzwoni do dziewczyny i po raz pierwszy wyznaje jej miłość. Tymczasem Robert bez trudu odnajduje partnerkę detektywa, dzięki jej siostrze. Gangster zaprasza Anię na randkę, pomaga jej w urządzaniu rodzinnego sklepu i proponuje, że zawiezie ją do Kamy. Nieświadoma zagrożenia Ania chętnie na to przystaje. 11:45 CZAS NA MIŁOŚĆ (ABOUT TIME) Komedia, 118 min, Wielka Brytania, 2013 Reżyseria: Richard Curtis Scenariusz: Richard Curtis Aktorzy: Bill Nighy, Rachel McAdams, Domhnall Gleeson, Lydia Wilson, Bill Nighy, Lindsay Duncan, Richard Cordery Komedia romantyczna Richarda Curtisa, autora scenariuszy do głośnych produkcji tego gatunku: "Cztery wesela i pogrzeb" oraz "Notting Hill". Bohaterem filmu, utrzymanego tym razem w konwencji komedii fantasy, jest Tim Lake, który właśnie kończy 21 lat i dowiaduje się, że ma nadprzyrodzone zdolności. Akcja "Czasu na miłość" nabiera tempa po przyjęciu noworocznym w domu Tima. Jego ojciec opowiada rodzinną historię o mężczyznach mających umiejętność przemieszczania się w czasie. Zatem również Tim może dowolnie podróżować w czasie i tym samym wpływać na swoją przeszłość bądź przyszłość. Marzeniem chłopaka jest znaleźć odpowiednią dziewczynę i zrobić wszystko, by świat stał się lepszy. Kiedy podczas jednej z podróży spotyka śliczną Mary, szybko przekonuje się, że ciągłe przemieszczanie się w czasie tylko komplikują jego życie. Choć jest zakochany z wzajemnością, nie może cieszyć się tą miłością. Wracając do przeszłości uświadamia sobie, że przecież jeszcze nie poznał dziewczyny. Potem znowu ją spotyka i znowu traci z oczu. Taka sytuacja powtarza się wielokrotnie i powoduje same zmartwienia. Może jednak lepiej czekać na miejscu, kiedy nadejdzie czas na miłość. 15:15 SZANSA NA SUKCES. OPOLE 2024 - ODC. (9) JUBILEUSZ 30 - LECIA SZANSY NA SUKCES Widowisko muzyczne, 60 min, Polska, 2023 Reżyseria: Konrad Smuga Scenariusz: Konrad Smuga Prowadzący: Marek Sierocki Wykonawcy: Blue Cafe, Kasia Cerekwicka, Andrzej Lampert "Szansa na sukces" ma już 30 lat! Z tej okazji zapraszamy na specjalny, jubileuszowy odcinek. Na kanapie jurorskiej zasiądą gwiazdy, których kariera rozpoczęła się właśnie od występu w "Szansie na Sukces": Katarzyna Cerekwicka, Andrzej Lampert i Dominika Gawęda, która została wybrana na wokalistkę zespołu Blue Cafe w wyniku przesłuchań zakończonych właśnie w Szansie. Opowie o tym Paweł Rurak - Sokal. Powspominamy dawne odcinki, na poważnie i na wesoło, bo przecież każdy śpiewać może. A wśród uczestników, którzy próbowali swojej szansy w ciągu tych trzech dekad są wielkie dziś gwiazdy: Joanna Kulig, Margaret, Justyna Steczkowska, Daria Zawiałow, Kasia Stankiewicz i inni. Lista jest naprawdę długa. 16:15 TAK TO LECIAŁO! - ODC. 26 Teleturniej muzyczny, 45 min, Polska, 2023 Tak to leciało! - kolejny sezon kultowego programu w przebojowej odsłonie! Realizacyjny rozmach, wspaniała publiczność i wspaniali prowadzący. Atrakcyjne nagrody, w tym nagroda główna 100 tys. zł. Emocje sięgające zenitu i największe polskie przeboje wszech czasów! Tak to leciało! to najbardziej rozśpiewany teleturniej na świecie! Uczestnicy mają za zadanie uzupełnić luki w tekście popularnych polskich przebojów, a wszystko to w myśl zasady im więcej wyśpiewasz, tym więcej wygrasz. W tej edycji zawodnikom akompaniuje zespół muzyczny Marcina Urbana. Show prowadzi idealnie zgrany duet małżeński i sceniczny, czyli Sławomir i Kajra. 17:05 GRA NA MAKSA S.III - /14/ FAJNA BASIA Serial TVP, 4 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jan Macierewicz Scenariusz: Tomasz Perczyński Zdjęcia: Grzegorz Hartfiel Muzyka: Jan Ignacy Królikowski Wykonawcy: Karolina Bacia, Marcin Korcz, Jacek Laskowski, Jakub Wawrzyniak Jak mawiają: nie ma miłości bez zazdrości i to ona będzie motorem napędowym tego odcinka. Tajemnicze SMS-y? Nieoczekiwane wyjścia? To wszystko daje Ali do myślenia. Zaczyna śledztwo, w którym główną podejrzaną jest niejaka "FAJNA BASIA". Bo w związku, jak na boisku, liczą się refleks i czujność. 20:10 GRA NA MAKSA S.III - /14/ FAJNA BASIA Serial TVP, 4 min, Polska, 2024 Reżyseria: Jan Macierewicz Scenariusz: Tomasz Perczyński Zdjęcia: Grzegorz Hartfiel Muzyka: Jan Ignacy Królikowski Wykonawcy: Karolina Bacia, Marcin Korcz, Jacek Laskowski, Jakub Wawrzyniak Jak mawiają: nie ma miłości bez zazdrości i to ona będzie motorem napędowym tego odcinka. Tajemnicze SMS-y? Nieoczekiwane wyjścia? To wszystko daje Ali do myślenia. Zaczyna śledztwo, w którym główną podejrzaną jest niejaka "FAJNA BASIA". Bo w związku, jak na boisku, liczą się refleks i czujność. 20:20 KRÓLOWA (THE QUEEN) Dramat biograficzny, 98 min, Wielka Brytania/Francja/Włochy/USA, 2006 Reżyseria: Stephen Frears Scenariusz: Peter Morgan Zdjęcia: Affonso Beato Muzyka: Alexandre Despat Aktorzy: Helen Mirren, James Cromwell, Alex Jennings, Roger Allam, Sylvia Syms, Douglas Reith, Jake Taylor Shantos, Dash Barber, Michael Sheen, Helen McCrory i inni "Dowcip. Dobry smak. Rozsądek. Emocjonalna dojrzałość. Wszystkie te cztery cechy są na wymarciu we współczesnym kinie. Wznoszę więc trzy wdzięczne i patriotyczne wiwaty na cześć KRÓLOWEJ, która te wszystkie cechy posiada i jest jednym z najdoskonalej i najczyściej napisanych i zagranych filmów roku 2006. Pokłońmy się Jej Wysokości Mirren" - pisał po premierze filmu Stephena Frearsa jeden z brytyjskich krytyków. Pomijając kierujące nim patriotyczne motywy (czego chwalebnie postanowił nie ukrywać), nie sposób nie przyznać mu racji. "Królowa" Stephena Frearsa to jedna z nielicznych w dzisiejszym kinie produkcji, zrealizowana w sposób całkowicie pozbawiony taniego efekciarstwa i bez mizdrzenia się do tzw. masowego widza. Więcej - to także rzadki dowód intelektualnej bezstronności i artystycznej uczciwości reżysera, który nie bacząc na sympatie opinii publicznej, ukształtowane w dużej mierze przez tabloidy, odważył się zniuansować, a momentami wręcz podważyć, stereotypowy obraz brytyjskiego dworu królewskiego jako siedliska pustego konwenansu i zaśniedziałego konserwatyzmu, gdzie prawdziwie wrażliwa jednostka nie może się ostać. Nie oznacza to bynajmniej, że Frears, debiutujący wszak jako "młody gniewny" u boku Alberta Finneya i Lindseya Andersona, w latach dojrzałych stał się zagorzałym obrońcą monarchii. Nie, on po prostu zrealizował "Królową" wedle sprawdzonej rzymskiej zasady: "audiatur et altera pars" (niech będzie wysłuchana także druga strona). Siłą napędzającą fabułę jego filmu jest bowiem narastający konflikt racji pomiędzy królową Elżbietą II a młodym premierem Tonym Blairem. Akcja "Królowej" toczy się tuż po tragicznej śmierci Diany Spencer, byłej już wtedy synowej Elżbiety i matki dwóch jej wnuków. Diana, która niemal przez całe swoje małżeństwo z księciem Karolem chodziła za enfant terrible brytyjskiego dworu, cieszyła się do końca życia ogromną popularnością na całym świecie i była jedną z ulubionych bohaterek prasy brukowej i kronik towarzyskich. Sympatię zjednały jej zarówno uroda, bezpośredni styl bycia, jak i liczne inicjatywy charytatywne oraz przeciwstawianie się irracjonalnym a krzywdzącym stereotypom (np. temu, że AIDS można się zarazić przez dotyk). Chętnie wybaczano jej też kolejne romanse, usprawiedliwiając je poszukiwaniem prawdziwej miłości po latach niezrozumienia, czy wręcz zaszczucia, na zniewolonym przez terror konwenansu brytyjskim dworze królewskim. Nic więc dziwnego, że z kolei na tym ostatnim księżnej Walii nie darzono - delikatnie pisząc - nadmiernym przywiązaniem. Dlatego teraz, w chwili jej śmierci, królowa Elżbieta nie spieszy się z powrotem do Londynu ze swej wakacyjnej posiadłości, ani w żaden inny sposób nie zamierza oddawać publicznego hołdu zmarłej. Wszak nie należy już ona do królewskiej rodziny, a poza tym jej krewni pragną prywatnego pogrzebu, zatem ich wolę należy uszanować. Zupełnie inaczej rozumuje premier Blair i jego doradcy. Nastroje społeczne są po stronie Diany, więc należy im schlebiać, by podnieść swoje notowania wśród wyborców. A poza tym księżna Walii stała się niejako "dobrem narodowym", symbolem cementującym współczesną brytyjską wspólnotę. Czyż zatem władca tej ostatniej (zarówno monarcha, jak i demokratycznie wybrany premier) może przejść obok tego faktu obojętnie, częściowo skazując się na niezrozumienie, a może nawet gniew tej wspólnoty? Ciekawie zarysowany konflikt racji to wszakże nie jedyna wartość filmu Frearsa. Jest ich dużo więcej, a na pierwszy plan wybija się zdecydowanie tytułowa kreacja Helen Mirren. Pomijając charakteryzację, która jest majstersztykiem, dość wspomnieć, że na aktorkę spadł za tę rolę grad nagród, w tym te najbardziej prestiżowe: Oscar, Złoty Glob, nagroda Bafta i nagroda na festiwalu w Wenecji. Maj 1997. W wyborach parlamentarnych wygrywa Partia Pracy i jej młody, przebojowy przywódca Tony Blair. Na dworze królewskim ma on opinię lewicowego radykała, który zamierza wywrócić Anglię do góry nogami. Na taki "image" Blaira ciężko pracuje też jego żona Cherie, która na każdym kroku publicznie okazuje lekceważenie zarówno dla instytucji monarchii, jak i dla towarzyszących jej rytuałów. Pomimo to państwo Blair będą musieli je respektować, choćby przez kilkanaście minut. Tyle bowiem zwykle potrzebuje królowa Elżbieta II na powierzenie przywódcy zwycięskiej partii obowiązków premiera. Wizyta państwa Blair w pałacu królewskim pokazuje obu stronom, jak wiele je dzieli. Przyszły premier, mimo najlepszych chęci, nie jest w stanie zapamiętać wszystkich szczegółów dworskiej etykiety, zaś jego żona nawet się na to nie sili, zastępując tradycyjny ukłon ironicznym pensjonarskim dygnięciem. Elżbieta natomiast wobec kolejnych, świadomych lub mimowolnych afrontów, zachowuje stoicki spokój i demonstruje swym gościom dyplomatyczny uśmiech. Gdy zaś wizyta dobiega końca, niepokoi się, czy nie trwała zbyt krótko, co byłoby z kolei afrontem z jej strony. Mijają trzy miesiące. Wielką Brytanią wstrząsa wiadomość o tragicznej śmierci Diany, księżnej Walii. Elżbieta nakazuje pozbawić swoich wnuków dostępu do radia i telewizji, by oszczędzić im szoku. Z ulgą wita wiadomość, że rodzina zmarłej życzy sobie cichego, prywatnego pogrzebu. Jednak, podsycane przez media, nastroje społeczne są zupełnie inne. Ludzie gremialnie składają żałobne wieńce pod Pałacem Buckingham. Widząc, co się dzieje, premier Blair wydaje publiczne oświadczenie, w którym nazywa Dianę "królową ludu". Jego popularność szybko rośnie. Równie szybko przybierają też na sile ataki tabloidów na królową i jej dwór, którzy schowani w swej letniej rezydencji w zamku Balmoral nie zamierzają w żaden sposób publicznie uhonorować zmarłej. W pewnym momencie napaści medialne stają się tak ostre, że zaczyna to niepokoić samego premiera, który w głębi ducha żywi wiele szacunku dla Elżbiety, gdyż kojarzy mu się ona z jego własną matką. Blair zaczyna w publicznych wystąpieniach bronić monarchini, prywatnie zaś nękać ją telefonami, by uczyniła jakiś gest, który uspokoi wzburzone emocje Anglików. Elżbieta po długich wahaniach decyduje się wreszcie na powrót do Londynu. 23:10 KINO BEZ GRANIC - CHÓR (BOYCHOIR) Dramat, 98 min, USA, 2014 Reżyseria: Francois Girard Scenariusz: Ben Ripley Aktorzy: Dustin Hoffman, Kathy Bates, Eddie Izzard, Garrett Wareing, Kevin McHale, Josh Lucas, Debra Winger, Joe West 11-letni Stet, mimo młodego wieku, ma już spory bagaż trudnych życiowych doświadczeń. Samotnie wychowująca go matka właśnie zginęła w wypadku samochodowym. Nie może zamieszkać u ojca, bo ten przed nową żoną i córkami fakt, że ma syna z innego związku. Niezwykle utalentowany artystycznie Stet, dzięki bogatemu ojcu, który chce "pozbyć się" syna i uniknąć kłopotów, dostaje się do elitarnej muzycznej akademii z internatem. Jego wokalny talent od razu dostrzega wymagający dyrygent chóru, mistrz Carvelle. Chłopiec nie może jednak odnaleźć się w nowej rzeczywistości, jest zbuntowany i rozżalony na cały świat, nie może się pogodzić z losem. Nie znajduje wspólnego języka ani z kolegami, ani z wychowawcami. Surowy, ale jednocześnie mądry Carvelle, nie daje jednak za wygraną. Z całych sił walczy o duszę i talent Steta. 01:05 OSIECKA - ODC. 11 Serial biograficzny TVP, 43 min, Polska, 2021 Reżyseria: Michał Rosa Scenariusz: Maciej Karpiński, Maciej Wojtyszko Muzyka: Adam Lepka Aktorzy: Magdalena Popławska (Agnieszka Osiecka), Piotr Żurawski (Daniel Passent), Aleksandra Konieczna (Hanna Bakuła), Paulina Walendziak (Elżbieta Czyżewska), Tomasz Włosok (Zbyszek), Magdalena Smalara, Magdalena Kumorek, Nina Korycka, Krystian Durman, Gabriela Charęza, Aleksandra Mirecka, Tomasz Borkowski, Joanna Chułek, Hanna Skarga Osiecka jest ciałem za oceanem, a myślami przy kochanku. Decyduje się na to, co podpowiada jej serce. Zostawia córkę i Passenta w Stanach, a sama wraca do Polski, nie zdradzając nikomu prawdziwych powodów swojej ucieczki. Na równoważni uczuć poetki i pana M. nie ma balansu. Osiecka jest petentką w kolejce po miłość młodego dziennikarza. Ten emocjonalny rollercoaster jest inspiracją do napisania kolejnego przeboju Maryli Rodowicz. 01:55 OSIECKA - ODC. 12 Serial biograficzny TVP, 45 min, Polska, 2021 Reżyseria: Michał Rosa Scenariusz: Maciej Karpiński, Maciej Wotyszko Muzyka: Adam Lepka Aktorzy: Magdalena Popławska, Maria Pakulnis, Tomasz Włosok, Aleksandra Konieczna, Karolina Piechota, Patryk Szwichtenberg, Przemysław Bluszcz, Wojciech Skibiński, Piotr Downar Zapolski, Magdalena Smalara, Julia Kalko, Michał Sitarski, Michał Czaderna, Edyta Torhan, Yana Hrom Agnieszka jedzie do Suwałk na wieczór autorski. Kierowniczka domu kultury informuje ją o nagłym odwołaniu spotkania. Następnego dnia wszystko jest już jasne, zaczyna się stan wojenny. Także wydarzenia polityczne w kraju wpędzają Osiecką w coraz poważniejszy nałóg. Efekty tego odbijają się na jej najbliższych. W szkole Agaty podczas wywiadówki Osiecka myli klasy, o czym zresztą już po fakcie uświadomiła ją dopiero matka. Lepiej Agnieszce wiedzie się z piórem w ręku. Z Marylą Rodowicz oraz Sewerynem Krajewskim tworzą piosenkę "Niech żyje bal", która odnosi wielki sukces na festiwalu w Opolu i okazuje się utworem spinającym klamrą burzliwe losy poetki. 02:55 AUTOPORTRET Z KOCHANKĄ Film obyczajowy, 83 min, Polska, 1996 Reżyseria: Radosław Piwowarski Scenariusz: Radosław Piwowarski Zdjęcia: Piotr Wojtowicz Muzyka: Krzesimir Dębski Aktorzy: Katarzyna Figura, Waldemar Błaszczyk, Jerzy Trela, Marek Kondrat, Marcelina Zjawińska, Halina Wyrodek, Mirosław Baka, Tomasz Bednarek, Edward Krasiński, Konrad Imiela, Stanisław Jaskułka, Małgorzata Potocka, Wojciech Skibiński "Autoportret z kochanką" przypomina nieco "Yesterday" - kinowy debiut Radosława Piwowarskiego. Reżyser ponownie snuje opowieść o młodzieńczym buncie, który kończy się całkowitym "ustatecznieniem", rozmyciem w banale prozy życia. Piwowarskiego interesuje jednak to, co wydarzyło się przed pogodzeniem bohatera ze światem dorosłych: młodzieńcze fascynacje, zwłaszcza muzyką; odkrywanie miłości i erotyki; walka o własne "ja" z pokoleniem rodziców i opiekunów; poszukiwanie odmiennego sposobu na życie. O tym wszystkim twórca "Kolejności uczuć" opowiada ze swadą, zręcznie przechodząc od śmiechu do wzruszenia, od liryzmu do farsy. Podobnie stara się czynić w "Autoportrecie...". W ciągu retrospekcji głównego bohatera widz poznaje historię dziewiętnastoletniego Kuby, półsieroty o dwukolorowych włosach, skłóconego z ojcem i ciotką. Przełomem w jego niewesołej egzystencji staje się spotkanie z Dianą, starszą, lecz wciąż powabną kobietą "po przejściach". Diana, tak jak jej mityczna imienniczka, jest osobą odczuwającą niezwykłą więź z naturą. Ekscentryczna i nadwrażliwa, nie może znaleźć porozumienia z otaczającym ją światem. Związek z Kubą szybko przekształca się w romans zwieńczony "hipisowskim" ślubem. Ojciec chłopaka nie zamierza jednak patrzeć na to spokojnie. Nasyła na syna żandarmów, którzy zabierają go do wojska. W roli Diany wystąpiła Katarzyna Figura. Debiut partnerującego jej Waldemara Błaszczyka (ekranowy Kuba) doceniło jury Przeglądu Filmowego "Prowincjonalia" w Słupcy k. Konina. Wyróżniono go tam nagrodą aktorską przyznawaną przez publiczność. Wielką siłą "Autoportretu..." jest drugi plan. W pamięci zapadają role zwłaszcza Mirosława Baki jako kaprala Kosa, Marceliny Zjawińskiej jako córki Kuby oraz Jerzego Treli, odtwarzającego postać ojca bohatera. Dwoje ostatnich uhonorowano nagrodami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1996 roku.