Program 1 Niedziela, 11.08.2024 06:55 SŁOWO NA NIEDZIELĘ - NIEŁATWE SŁOWA 5 min, Polska, 2024 Reżyseria: Mateusz Pleskacz Scenariusz: Mateusz Pleskacz, o. Mateusz Stachowski Prowadzący: o. Mateusz Stachowski Słowa Pana Jezusa w dzisiejszej Ewangelii są bardzo trudne. Wiemy, że słuchający Jezusa Żydzi szemrali, słysząc to, co mówił. I chyba nietrudno się im dziwić, skoro dowiedzieli się z Jego ust, że jest "chlebem, który z nieba zstąpił. Po pierwsze: jakim chlebem? Przecież widzieli Jego ludzkie ciało. Chleb jest pokarmem, a jak zrozumieć jedzenie ciała człowieka? I po drugie: zstąpił z nieba? Przecież to jest ten zwykły Jezus, syn Józefa. Z nieba to możesz zstąpić anioł, a On co najwyżej przyszedł z Nazaretu. Trudno się im więc dziwić. Ale jest przynajmniej jedno "ale". 08:30 HALO, TU PARYŻ - ODC. 18 Cykl reportaży, 12 min, Polska, 2024 Autor: Justyna Szubert - Kotomska Zdjęcia: Jan Gęsikowski Cykl reportaży z Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Autorka programu dociera tam, gdzie oko transmisyjnej kamery nie sięga. "Halo, tu Paryż" opowiada o atmosferze sportowego święta. W reportażach będą pokazane wszystkie twarze Paryża. Program jest tworzony z myślą o ludziach, którzy kochają sport, historię, kulturę i są ciekawi świata! 17:35 KOMISARZ ALEX - ODC. 217 (SERIA XVIII, ODC. 1) - OSTATNIE STARCIE Serial kryminalny TVP, 44 min, Polska, 2022 Reżyseria: Monika Jordan-Młodzianowska Scenariusz: Peter Hajek, Paweł Łopaciński, Peter Moser Karolina Frankowska Aktorzy: Wojciech Czerwiński, Bartosz Porczyk, Łukasz Wójcicki, Marcin Montana, Jarosław Adler, Kacper Miciak, Beata Fido, Piotr Bondyra, Dorota Krempa, Janusz Chabior, Sylwia Juszczak, Pola Błasik, Robert Gulaczyk, Krzysztof Plewako-Szczerbiński, Jacek Zawada Ochman, który zlecił morderstwo żony Wilczaka i ranił Alexa, zabija ponownie. Ścigany przez policję postanawia zmienić tożsamość. Potrzebuje skóry z palców ofiary. Zdaniem Bogny, nowej szefowej policji, aby wytropić Ochmana. trzeba go pozbawić pomocy kumpli, z którymi robił interesy. Według niej emocje Wilczaka szkodzą poszukiwaniom. Wysyła go do zwłok, które znaleziono w lesie. Nie wie, że to ofiara Ochmana. Tymczasem Badyl, narkotykowy boss, odmawia Ochmanowi pomocy. Ten wpada w furię i organizuje napad na transport dragów Badyla. Kiedy wraca do swojej kryjówki, przeżywa szok. Badyl w rewanżu porwał jego żonę i dziecko. Do kryjówki Ochmana docierają też Wilczak i Alex. 18:40 JAKA TO MELODIA? - ODC. 5325 Teleturniej muzyczny, 45 min, Polska, 2024 Reżyseria: Agnieszka Żmijewska Prowadzący: Rafał Brzozowski Na cel charytatywny grają najbardziej rozpoznawalne kobiety sportu motorowego: Karolina Pilarczyk, Marzena Chrostek, Aleksandra Kutz. Słodka, wiotka, delikatna? Owszem, ale to zaledwie jedna z wielu twarzy kobiet. Kobiety zmieniają świat. Przekraczają, ba - przesuwają kolejne granice! W najbliższym odcinku specjalnym programu Jaka to melodia w roli głównej wystąpią kobiety, które benzynę mają we krwi, a ich serca biją szybciej, gdy słyszą ryk silnika! Na co dzień ciężko dotrzymać im kroku, a co dopiero zatrzymać je i to w jednym miejscu! Nam się udało! Oto i one: Pilotka, motocyklistka, kierowca rajdowy, dziennikarka, projektantka mody, artystka - Aleksandra Kutz. Dzięki niej kolor fuksji zna każdy fan motorowego świata! Pionierka w swojej klasie, znana jako Królowa Polskiego Driftu - Karolina Pilarczyk. Ekstremalna motocyklistka i podróżniczka. Pierwsza Polka, która wystartowała w prestiżowych zawodach Supermoto - Marzena Chrostek. 19:30 PROGRAM INFORMACYJNY 19.30 28 min, Polska, 2024 Główne wydanie codziennego programu informacyjnego. 23:35 DO DOMU PO MIŁOŚĆ (HOME FOR HARVEST) Film obyczajowy, 82 min, USA, 2019 Reżyseria: Andrew Cymek Scenariusz: Patrick McBrearty Aktorzy: Brigitte Kingsley, Troy Blundell, Landy Cannon, Carina Battrick, Winny Clarke, Alys Crocker Autorka książek i artykułów podróżniczych, Katie Taylor, na zlecenie wydawcy zostaje wysłana do rodzinnego miasta, które opuściła ze złamanym sercem wiele lat temu, z powodu zawiedzionej miłości. Na miejscu spotyka kogoś, kogo mogłaby znowu obdarzyć gorącym uczuciem. Ale pojawiają się problemy, gdy na drodze zakochanej pary staje była sympatia dziewczyny. Jak potoczą się ich dalsze losy? 01:15 ROZDROŻE CAFE Dramat, 112 min, Polska, 2005 Reżyseria: Leszek Wosiewicz Scenariusz: Leszek Wosiewicz Zdjęcia: Andrzej Ramlau Muzyka: Kazik Staszewski Aktorzy: Robert Olech, Maria Pakulnis, Dominika Markuszewska, Jacek Rozenek, Krzysztof Kolberger, Marcin Bosak, Piotr Głowacki, Cezary Łukaszewicz, Sara Zagańczyk, Damian Suchodolski, Mirosław Zbrojewicz, Martyna Peszko Wiwisekcja zbrodni zainspirowana autentyczną historią dokonanego przed paroma laty napadu na jeden z warszawskich oddziałów Kredyt Banku, kiedy to z ręki napastników zginęło czworo pracowników tej placówki. Leszek Wosiewicz nakręcił film, w którym pokazuje, jak z bezmyślności, naiwności, braku refleksji nad konsekwencjami swoich czynów, ale także z niesprzyjających okoliczności zewnętrznych (braku pieniędzy, perspektyw, odpowiednich wzorców) rodzi się zło. Film otrzymał nagrody za reżyserię i montaż na FPFF w Gdyni w 2005 r. Grześ wychowywał się w małym miasteczku. W walącym się domu mieszkał z matką, siostrą Dusią i niepełnosprawnym umysłowo bratem Bronkiem. Ojciec dawno porzucił rodzinę. Z czasem chłopak postanawia spróbować szczęścia w stolicy. W Warszawie nie wiedzie mu się jednak dużo lepiej. Pracuje w siłowni jako ochroniarz (matka marzy dla niego o pracy policjanta), mieszka w obskurnej kamienicy na Pradze. Dusia, w oczach Grzesia ideał kobiety: piękna, dobra, szlachetna, ma z kolei nadzieję ułożyć sobie życie u boku znacznie starszego od niej senatora Łuckiego, który obiecuje jej małżeństwo (oczywiście po rozwodzie z pierwszą żoną). Grześ, który darzy siostrę uczuciem znacznie głębszym niż to przystoi bratu, nie może tego przeboleć. Ale matka widzi w tym szansę dla córki, kiedy więc senator postanawia wynająć ukochanej mieszkanie w Warszawie, ta zgadza się na przeprowadzkę pod warunkiem, że zabierze ze sobą matkę. W takiej sytuacji również najmłodszy Bronek musi zamieszkać w stolicy, ale już pod opieką Grzesia. Poczuwając się do zapewnienia bytu całej rodzinie, Grześ rozgląda się za lepszym zajęciem. W siłowni poznaje policjanta "Maka", który dostrzegając tkwiące w chłopaku dobro próbuje przeciągnąć go na swoją stronę. Ale Grześ nie ma czasu dorabiać się latami na skromnej posadce. Nie radzi sobie z opieką nad Bronkiem, chce wyrwać siostrę z ramion senatora, zanim będzie za późno. Marzy o czymś, co go szybciej i lepiej ustawi w życiu. Taką szansę wydaje się otwierać przed nim inny z bywalców siłowni, gangster "Mały", prawa ręka mafiosa zwanego "Gnatem". "Mały" kontaktuje go z "Gnatem", który daje Grzesiowi pistolet, żeby oswajał się z bronią i czekał na rozkazy. Tymczasem do Grzesia dołączają dwaj koledzy przybyli z rodzinnego miasteczka: Michał i Irek. Oni też nie mają nic poza młodością i marzeniami o wygodnym życiu. Kiedy więc poznany w siłowni ochroniarz Gerard napomyka im o skoku na bank, w którym pracuje, trzej przyjaciele nie wahają się długo. Milion złotych w bankowym sejfie rozpala ich wyobraźnię. Wprawdzie Gerard studzi ich zapały, że połowę z tej sumy zabierze on jako organizator napadu, a Grześ, Michał i Irek będą musieli się podzielić drugą połową, ale to i tak jest więcej, niż kiedykolwiek zdołaliby zarobić. Wyznaczonego dnia, wszyscy trzej w kominiarkach na głowach, uzbrojeni w pistolet od "Gnata", mający im służyć tylko do postraszenia obecnych, pojawiają się w banku. 03:15 AUTOPORTRET Z KOCHANKĄ Film obyczajowy, 83 min, Polska, 1996 Reżyseria: Radosław Piwowarski Scenariusz: Radosław Piwowarski Zdjęcia: Piotr Wojtowicz Muzyka: Krzesimir Dębski Aktorzy: Katarzyna Figura, Waldemar Błaszczyk, Jerzy Trela, Marek Kondrat, Marcelina Zjawińska, Halina Wyrodek, Mirosław Baka, Tomasz Bednarek, Edward Krasiński, Konrad Imiela, Stanisław Jaskułka, Małgorzata Potocka, Wojciech Skibiński "Autoportret z kochanką" przypomina nieco "Yesterday" - kinowy debiut Radosława Piwowarskiego. Reżyser ponownie snuje opowieść o młodzieńczym buncie, który kończy się całkowitym "ustatecznieniem", rozmyciem w banale prozy życia. Piwowarskiego interesuje jednak to, co wydarzyło się przed pogodzeniem bohatera ze światem dorosłych: młodzieńcze fascynacje, zwłaszcza muzyką; odkrywanie miłości i erotyki; walka o własne "ja" z pokoleniem rodziców i opiekunów; poszukiwanie odmiennego sposobu na życie. O tym wszystkim twórca "Kolejności uczuć" opowiada ze swadą, zręcznie przechodząc od śmiechu do wzruszenia, od liryzmu do farsy. Podobnie stara się czynić w "Autoportrecie...". W ciągu retrospekcji głównego bohatera widz poznaje historię dziewiętnastoletniego Kuby, półsieroty o dwukolorowych włosach, skłóconego z ojcem i ciotką. Przełomem w jego niewesołej egzystencji staje się spotkanie z Dianą, starszą, lecz wciąż powabną kobietą "po przejściach". Diana, tak jak jej mityczna imienniczka, jest osobą odczuwającą niezwykłą więź z naturą. Ekscentryczna i nadwrażliwa, nie może znaleźć porozumienia z otaczającym ją światem. Związek z Kubą szybko przekształca się w romans zwieńczony "hipisowskim" ślubem. Ojciec chłopaka nie zamierza jednak patrzeć na to spokojnie. Nasyła na syna żandarmów, którzy zabierają go do wojska. W roli Diany wystąpiła Katarzyna Figura. Debiut partnerującego jej Waldemara Błaszczyka (ekranowy Kuba) doceniło jury Przeglądu Filmowego "Prowincjonalia" w Słupcy k. Konina. Wyróżniono go tam nagrodą aktorską przyznawaną przez publiczność. Wielką siłą "Autoportretu..." jest drugi plan. W pamięci zapadają role zwłaszcza Mirosława Baki jako kaprala Kosa, Marceliny Zjawińskiej jako córki Kuby oraz Jerzego Treli, odtwarzającego postać ojca bohatera. Dwoje ostatnich uhonorowano nagrodami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 1996 roku.