TVP Kobieta Środa, 02.10.2024 Zmiany z dnia 25.09.2024 w stosunku do raportu z dnia 19.09.2024 (dodano pozycję programową) 00:40 THE VOICE SENIOR S. V - PRZESŁUCHANIA W CIEMNO (5) Widowisko muzyczne, 59 min, Polska, 2024 Reżyseria: Rinke Rooyens Scenariusz: Magdalena Sibiga Wykonawcy: Halina Frąckowiak, Maryla Rodowicz, Tomasz Szczepanik, Alicja Majewska Kolejna edycja bijącego rekordy popularności programu The Voice Senior, talent show dla osób po 60. roku życia. Dla muzykalnych seniorów doskonała okazja do realizacji swoich marzeń o występie na wielkiej scenie oraz do tego, by udowodnić innym, że na prawdziwą karierę nigdy nie jest za późno! Wiek nie może być barierą, która uniemożliwia realizowanie muzycznej pasji. Seniorzy staną przed szansą występu przed milionową publicznością i trenerami, którzy zaproszą ich do swoich drużyn. W programie "The Voice Senior" poznamy nie tylko ich artystyczne talenty, sięgniemy w głąb ich życiorysów odkrywając wzruszające a także zabawne momenty ich życia. W fotelach trenerów zasiądą: Maryla Rodowicz, Halina Frąckowiak, Alicja Majewska i Tomasz Szczepanik. (dodano pozycję programową) 02:45 SAMOTNOŚĆ W SIECI CZ. 1 Film obyczajowy, 79 min, Polska, 2006 Reżyseria: Witold Adamek Scenariusz: Witold Adamek, Janusz L. Wiśniewski Zdjęcia: Witold Adamek Muzyka: Ketil Bjornstad Aktorzy: Magdalena Cielecka, Andrzej Chyra, Kinga Preis, Szymon Bobrowski, Ruby Rosales, Anna Dymna, Agnieszka Grochowska, Jan Englert, Paweł Kukiz Gdy w 2001 r. ukazała się powieść Janusza L. Wiśniewskiego, sprzedano ją w ponad 400 tys. egzemplarzy i otaczano niemal kultem, zachwycając się nowatorskim pomysłem i formą. Miała być obrazem nowej rzeczywistości, coraz bardziej stechnicyzowanej i pociągającej za sobą zmiany także w dziedzinie obyczajowości, relacji międzyludzkich, uczuć. Nic zatem dziwnego, że podjęty przez znanego operatora, Witolda Adamka, zamysł jej przeniesienia na ekran wydawał się tyleż kuszący, co karkołomny. Kinową premierę "S@motności w sieci" przyjęto różnie, doceniono jednak urodę plastyczną filmu (co jest zasługą reżysera i operatora w jednej osobie), surowe, industrialne przestrzenie podkreślające nowoczesny klimat opowieści, minimalistyczną formę komunikowania się bohaterów i umiejętne wykorzystanie ciszy, będącej wyrazem samotności bohaterów, ich wyobcowania i tęsknoty, a także nadającej całości kontemplacyjny nastrój. Są też znakomici aktorzy, nawet w drobnych epizodach, a przede wszystkim Magdalena Cielecka i Andrzej Chyra, którzy po raz pierwszy zagrali tu razem główne role. Ewa mieszka w Warszawie. Atrakcyjna blondynka pracuje w jednej ze stacji telewizyjnych i jest żoną przystojnego architekta Marka. Zajmują eleganckie mieszkanie w centrum miasta, obracają się w gronie podobnych im przedstawicieli zamożnej klasy średniej. Nie mają dzieci, bo nie chciał ich Marek. Ewa pragnie zajść w ciążę, ale próba kończy się, być może nie pierwszy raz, poronieniem. Małżonkowie coraz bardziej oddalają się od siebie, mają sobie coraz mniej do powiedzenia, chociaż Marek wydaje się tego nie dostrzegać. Podczas jednej z podróży służbowych Ewa mija na dworcu w Berlinie Jakuba, znanego polskiego genetyka pracującego w Niemczech, ale ich pociągi odjeżdżają w przeciwnych kierunkach i żadne z nich nie zapamiętuje osoby zauważonej przez szybę wagonu. Niebawem jednak los styka ich ze sobą ponownie: obojgu spodobał się bowiem ten sam obraz na internetowej aukcji. Ewa, coraz bardziej nieszczęśliwa w swoim związku, postanawia zwierzyć się nieznajomemu, ukrywającemu się pod internetowym pseudonimem eljot, ze stanu swoich uczuć. Świadomie wybiera obcą osobę, uważając, że ktoś taki, bez względu na to jak zareaguje na jej słowa, nie zdoła jej zranić. Jakub odpisuje tajemniczej korespondentce i tak zaczyna się ta znajomość. Odtąd regularnie kontaktują się w sieci, poznają się coraz lepiej i stają się sobie coraz bliżsi. Odsłaniają przed sobą swoje słabości, pragnienia, swoją samotność i głód uczuć. Zarazem czują się bezpieczni, bo to znajomość na odległość, wciąż na swój sposób anonimowa, bez zobowiązań, a jednocześnie intrygująca, zagadkowa, kusząca wielką niewiadomą. W końcu jednak tęsknota i ciekawość biorą górę nad obawami i pragnieniem bezpieczeństwa. Ewa i Jakub postanawiają się spotkać w realu. Na miejsce spotkania wybierają Paryż.