Program 2 Środa, 25.12.2024 05:05 MARMADUKE - PIES NA FALI (MARMADUKE) Komedia, 84 min, USA, 2010 Reżyseria: Tom Dey Scenariusz: Tim Rasmussen, Vince di Meglio Aktorzy: Lee Pace, Judy Greer, David Williams, William H. Macy, Finley Jacobsen, Caroline Sunshine, Owen Wilson (głos) i inni Słusznych rozmiarów dog Marmaduke przeprowadza się wraz z rodziną Winslowów z prowincjonalnego Kansas do bogatej Kalifornii. W nowym otoczeniu musi zmierzyć się nie tylko z własnymi psimi kompleksami, ale też kryzysem w familii swoich właścicieli. "Marmaduke jest niemieckim dogiem, który gabarytami przypomina Scooby - Doo, choć pod względem charakteru bliżej mu do leniwego kocura Garfielda" - pisał po premierze filmu jeden z recenzentów. Już te zwierzęce powinowactwa wskazują, że adresatem komedii Toma Deya są przede wszystkim młodsi widzowie, choć wzorem innych współczesnych produkcji tego typu, również pokolenie rodziców znajdzie tu co nieco dla siebie. Fabuła opowiada o pewnej kochającej się i dość licznej (troje dzieci) rodzinie, w której po przeprowadzce w nowe miejsce zaczyna się dziać źle. Wszystko za sprawą ojca, który nadmiernie angażuje się w pracę oraz...tytułowego psa, posiadającego wyjątkowy dar powodowania mniejszych (podkradanie domownikom śniadania) i większych (zdemolowanie całego domu) katastrof. Do tego dochodzą inne problemy: a to trzeba zmierzyć się z córką w wieku dojrzewania i jej "humorami", a to z synem, który bardzo chciałby spełniać oczekiwania taty, ale tak naprawdę interesuje go zupełnie co innego. Pies zresztą ma jak najlepsze chęci. Mimo że nie jest rozumiany przez najbliższych mu ludzi, sam rozumie ich lepiej niż mogliby się spodziewać w najśmielszych snach. I stara się pomóc - tak jak może. A może niewiele, gdyż musi też prowadzić nierówną walkę z kompleksem niższości wobec swoich "czystych rasowo" pobratymców i skrycie marzy o prawdziwej miłości. "Marmaduke - pies na fali" to jednak przede wszystkim dynamiczna akcja i sporo humoru. Ten ostatni zawdzięczamy zwłaszcza dialogom i aktorom, którzy świetnie zdubbingowali czworonożnych bohaterów. Znalazło się też nieco miejsca na szalone, slapstickowe gonitwy i groteskowo przerysowane postacie w rodzaju szefa pewnej korporacji, której biuro mieści się w parku, a kluczowym elementem firmowego stroju jest...brak butów. Phil Winslow, specjalista od marketingu w firmie produkującej karmę dla zwierząt, staje przed wielką szansą. Otrzymuje propozycję pracy w słonecznej, pachnącej luksusem Kalifornii. A to oznacza nie tylko lepszą pensję, ale też dom z basenem, służbowy samochód i poprawę bytu całej rodziny, w skład której jeszcze wchodzą: niepracująca zawodowo żona Debbie, nastoletnia córka Barbara, syn Brian, maleńka córeczka Sarah oraz... dog o osobliwym imieniu Marmaduke i obdarzony przenikliwym spojrzeniem kot Carlos. Wszyscy Winslowowie, z wyjątkiem rzecz jasna Phila, nie są zbyt entuzjastycznie nastawieni do przeprowadzki, ale ostatecznie przenoszą się do najbogatszego stanu USA. Zmiana otoczenia okazuje się szczególnie trudna dla Marmaduke’a, który musi odtąd być żywą wizytówką swego pana. Nowy szef Phila wymaga bowiem, by jego personel przychodził do pracy z własnymi psami. Dla tych ostatnich powstał nawet cały park. Z pozoru - istny zwierzęcy raj, lecz gdy przyjrzeć się uważniej... Wśród psów, niczym wśród ludzi szybko tworzą się towarzystwa wzajemnej adoracji i podziały na lepszych ("z rodowodem") i gorszych ("kundlowatych"). Do tej pory Marmaduke żył w przekonaniu, że jest rasowym dogiem niemieckim. Wszelako szef Phila dopatrzył się w jego maści cech mieszańca, w związku z czym biedny pseudodog staje się "persona non grata" w tzw. lepszym psim towarzystwie. Temu ostatniemu przewodzi bezczelny i agresywny Bosco, który bez ceregieli tłumaczy prowincjuszowi, gdzie jego miejsce. W rezultacie Marmaduke ląduje wśród miejscowych "dziwadeł", gdzie poznaje suczkę Maję, która dyskretnie zaczyna mu okazywać swoje względy. Niestety, serce Marmaduke’a bije dla kogoś innego. A konkretnie dla urodziwej Isabel, pięknej, długowłosej collie. Pies Winslowów marzy, by zawrzeć z nią bliższą znajomość, ale jest jeden problem... Isabel to dziewczyna Bosco. A ten jest o nią wściekle zazdrosny. 06:45 CZŁOWIEK W ŻELAZNEJ MASCE (THE MAN IN THE IRON MASK) Film przygodowo-historyczny, 126 min, USA/Wielka Brytania, 1998 Reżyseria: Randall Wallace Scenariusz: Randall Wallace Aktorzy: Leonardo DiCaprio, Jeremy Irons, John Malkovich, Grard Depardieu, Gabriel Byrne, Anne Parillaud, Judith Godreche, Edward Atterton i inni Film przygodowo-historyczny. O filmowych walorach awanturniczo - przygodowej prozy Alexandra Dumasa kino przekonało się już dawno. Od 1910 r. powstało kilkadziesiąt "muszkieterskich" opowieści, z których nadal za najlepsze uchodzą dwa filmy Richarda Lestera: "Trzej..." i "Czterej muszkieterowie", oddające chyba najlepiej dumasowskiego ducha, pełne witalności, przewrotnej zabawy, czerpiące z najróżniejszych tradycji komediowych. I choć Randall Wallace nie dorównał Lesterowi, to swoim debiutanckim dziełem sprawił miłą niespodziankę zarówno krytykom, jak i publiczności. Z powieściowego tryptyku o muszkieterach: "Trzej muszkieterowie", "Dwadzieścia lat później" i "Wicehrabia de Bragelonne" ten powieściopisarz i scenarzysta wybrał ostatnią część z 1854 r. , stosunkowo najrzadziej ekranizowaną, a właściwie tylko pewien jej wątek: historię tajemniczego więźnia stanu zwanego Żelazną Maską. Dumas uczynił go bratem bliźniakiem króla Ludwika XIV. Kim naprawdę był ów więzień? Do dziś tego nie ustalono. Wiadomo tylko, że został aresztowany w 1669 r. i osadzony w twierdzy w Pignerol w Piemoncie. W 1679 r. przeniesiono go na Wyspę św. Małgorzaty, a w 1698 r. do Bastylii. W czasie ostatniej "przeprowadzki" nosił czarną jedwabną maskę, z której plotka uczyniła żelazną. Tajemniczy więzień zmarł w 1703 r. i został pogrzebany pod nazwiskiem Marchioly. Spekulacjom co do jego tożsamości nie było końca. Podejrzewano, że to brat Ludwika XIV lub jego prawdziwy ojciec albo też nieślubny syn. Wolter przypuszczał, że był to starszy brat przyrodni króla. Snuto też domysły, że mógł to być jeden z dawnych zauszników króla, który popadł w niełaskę. Wallace trzyma się wersji Dumasa, choć nie do końca. Jak stwierdził, "mocne postaci poprowadziły tę opowieść w niespodziewanym dla niego samego kierunku". W centrum uwagi, podobnie jak w literackim pierwowzorze, pozostają u niego muszkieterowie: Atos (John Malkovich), Portos (Grard Depardieu), Aramis (Jeremy Irons) i D'Artagnan (Gabriel Byrne). "Jest to historia o podstarzałych wojownikach, którzy są jednak na tyle młodzi, aby zdecydować, że umrą za to, w co wierzą - mówił reżyser w wywiadach. - To wyrazista opowieść o wierności ideałom, honorze i przyjaźni". Leonardo DiCaprio, grający w tym filmie podwójną rolę: Ludwika XIV i jego brata bliźniaka, po raz pierwszy w swej karierze wystąpił w filmie stricte kostiumowym. Nieźle poradził sobie z niełatwym zadaniem, choć krytycy dość zgodnie przyznali, że bardziej wiarygodnie wypadło jego złe, królewskie oblicze. Film uderza przepychem scenograficznym. Zdjęcia kręcono w zabytkowych budowlach na terenie całej Francji. Pałac Vaux - le - Vicomte z powodzeniem udaje Wersal. Paryż roku 1662. Czwórka muszkieterów postarzała się, zmieniła tryb życia. Atos wychowuje syna, Raoula, Aramis został generałem zakonu jezuitów, ale dla własnego bezpieczeństwa ukrywa ten tytuł, Portos korzysta z życia, zabawiając się z młódkami i jedynie D'Artagnan nadal wiernie służy monarsze jako dowódca królewskich gwardzistów. Młody król Ludwik XIV prowadzi wyniszczające Francję wojny, nie zważając, że jego poddani cierpią nędzę i głód. Na jednym z balów wpada mu w oko piękna Christine, narzeczona Raoula. Aby ją uwieść, wysyła nieszczęsnego chłopaka na wojnę. Na wieść o śmierci syna zrozpaczony Atos zjawia się na dworze, ale D'Artagnan powstrzymuje go przed popełnieniem nierozważnego kroku. Przyjaciele, związani pamiętnym zawołaniem: "Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" postanawiają jednak zemścić się na okrutnym królu odsuwając go od władzy. Zamiast niego chcą osadzić na tronie jego dobrego brata Filipa, przetrzymywanego w więzieniu w żelaznej masce, która uniemożliwia rozpoznanie go. 09:00 K - 9: PIES, KTÓRY URATOWAŁ ŚWIĘTA (K - 9 ADVENTURES: A CHRISTMAS TALE) Film familijny, 85 min, USA, 2013 Reżyseria: Benjamin Gourley Scenariusz: Benjamin Gourley Aktorzy: Luke Perry, Ariana Bagley, Camrey Bagley, Cate Allen, James Andrews Anson Bagley, Mia Bagley Owdowiały Paul Stevenson wraz z dwiema córkami, 15 - letnią Esther i 10 - letnia Kassie, przenosi się do zimowego kurortu Heber Valley, w stanie Utah. Paul ma tu objąć posadę dyrektora miejscowego banku. Z przeprowadzki nie jest zadowolona Kassie, martwi się, że nie będzie miała tu żadnych przyjaciół, a w dodatku w nowej szkole nie ma rozszerzonego programu muzycznego. Swoją wielką pasję do grania i śpiewania, nastolatka odziedziczyła po zmarłej matce, którą była wybitnie uzdolniona muzycznie. Pewnego razu podczas spaceru po okolicy, Kassie znajduje rannego owczarka, przygarnia go i kuruje. Pomaga jej Esher. Siostry nadają pupilowi imię Scoot. Ukrywają go przed ojcem, wiedząc, że nie pozwoli zatrzymać psa w domu. W końcu jednak Paul poznaje prawdę i zgadza się, by owczarek, który także przypadł mu do gustu, stał się nowym członkiem rodziny. Przed Bożym Narodzeniem, Kassie wraz z przyjaciółmi z dziecięcego chóru postanawia zorganizować świąteczną zbiórkę pieniędzy dla najuboższych. Akcja okazuje się sukcesem. Nikt jednak nie wie, że ochroniarze, których wynajął Paul, to w rzeczywistości dwaj rabusie, którzy planują zgarnąć pieniądze zebrane przez dzieci. Nikt też nie ma pojęcia, że Scoot był w przeszłości psem policyjnym, brał udział w największych akcjach tropienia przestępców. To właśnie w poprzedniej akcji bandytów, został przez nich postrzelony i pozostawiony na pastwę losu. Zapamiętał ich i z pewnością zapragnie odwetu. 10:35 LEGALNA BLONDYNKA (LEGALLY BLONDE) Komedia, 92 min, USA, 2001 Reżyseria: Robert Luketic Scenariusz: Karen McCullah Lutz, Kirsten Smith Aktorzy: Reese Witherspoon, Luke Wilson, Selma Blair, Matthew Davis, Victor Garber, Jennifer Coolidge, Holland Taylor, Luke Wilson, Raquel Welch Film zrealizowany na podstawie pełnej błyskotliwego humoru powieści Amandy Brown miał złamać stereotyp głupiutkiego blond kociaka. I w pewnym sensie udało się. Debiutujący w produkcji kinowej Australijczyk Robert Luketic wyreżyserował całkiem zabawną komedię, której bohaterka, oczywiście blondynka, z pustej, nie grzeszącej mądrością panienki przeistacza się w ambitną studentkę prawa, starającą się udowodnić wszystkim swoją wartość. W tytułowej roli wystąpiła utalentowana piękność o jasnych włosach - Reese Whiterspoon, której kreację krytyka przyrównała do brawurowego występu Julii Roberts w "Pretty Woman". "Legalna blondynka" wywodzi się z bogatej kalifornijskiej rodziny, chodzi do dobrej szkoły, najlepiej zna się na modzie, błyszczy w towarzystwie. Finalistka konkursu piękności i jedna z "missek" szkolnego kalendarza jest próżna, rozpieszczona, obnosi się ze swoją cukierkową urodą, podkreślając swoje wdzięki wszystkimi odcieniami różu, który jest jej ulubionym kolorem. Wydawałoby się, że los jej sprzyja i dziewczyna ma u swych stóp cały świat. Niebawem bohaterka przekonuje się, że jednak życie nie zawsze wygląda tak różowo. Słodka i beztroska Elle Woods przeżywa dramat: niczym domek z kart nagle rozpada się jej świat, w którym czuła się bezpieczna i szczęśliwa. Kiedy zostaje zaproszona przez swojego chłopaka na kolację, spodziewa się oświadczyn. Tymczasem ukochany, zamiast złożyć małżeńską propozycję, po prostu z nią zrywa. Pochodzący z senatorskiej rodziny Warner Huntington (Matthew Davis) wybiera się na studia prawnicze na Harvardzie, marzy o karierze politycznej. Jako przyszły prawnik i polityk chce mieć u swego boku dziewczynę mądrą, inteligentną, która dorówna mu intelektem i ambicjami zawodowymi. Elle jest kompletnie zdruzgotana, ale szybko otrząsa się z szoku. Postanawia za wszelką cenę odzyskać Warnera, dostając się do Harvardu na wydział prawa. Pomyślnie przechodzi egzaminy i zostaje studentką. Gdy zjawia się w murach szacownej uczelni, swoim stylem bycia, ubiorem, zachowaniem wzbudza sensację wśród snobistycznego towarzystwa. Głupiutka blondynka nie pasuje do nich i naraża się tylko na śmieszność. Na domiar złego, jej ukochany ma już inną dziewczynę, wyniosłą i dumną Vivian (Selma Blair). Elle nie daje za wygraną, a jej zawziętość i determinacja wkrótce zostają nagrodzone. 12:20 ŚWIĄTECZNY UŚMIECH LOSU (A GODWINK CHRISTMAS: MIRACLE OF LOVE) Film obyczajowy, 83 min, USA, 2021 Reżyseria: Heather Hawthron-Doyle Scenariusz: John Wierick, Jamie Pachino Aktorzy: Katherine Barrell, Alberto Frezza, Darien Martin, Nelson Wong, Faith Wright, Blair Pennar, Beverley Elliott, Lauren Akemi Bradley, Josh Ssettuba Film o miłości, która rodzi się w magicznej, przedświątecznej atmosferze, pełnej rodzinnego ciepła, nadziei i radości . Ona – Joy Fickett - to świeżo upieczona, dyplomowana pielęgniarka. On – Eric Fellman - przystojny brunet, który próbuje swych sił jako reporter. Joy wraca na święta do rodzinnego domu, ma wkrótce poślubić Danny’ego, z którym jest związana od 5 lat. W jej życiu pojawia się niespodziewanie Eric. Poznają się tuż przed Bożym Narodzeniem, oboje są wolontariuszami, pomagają rodzinie Romero odbudować dom po pożarze, by pogorzelcy mieli dokąd wrócić na święta. Zaangażowanie w pracę społeczną bardzo zbliża ich do siebie, połączy ich głębsze uczucie. Ale Joy zaczyna mieć wątpliwości, czy powinna zostawić Danny’ego. Kiedy uświadamia sobie, że miłością jej życia jest jednak Eric, pragnie wyznać mu to jak najszybciej. W drodze do ukochanego ulega wypadkowi. Ale właśnie to dramatyczne zdarzenie sprawia, że Joy i Eric uwierzą w siłę przeznaczenia. 14:00 FAMILIADA - ODC. SPECJALNY 3017 Teleturniej, 28 min, Polska, 2024 Scenariusz: Ryszard Krajewski Prowadzący: Karol Strasburger Kilka razy w roku z okazji świąt do Familiady zapraszane są drużyny złożone z osób powszechnie znanych np. piosenkarze, aktorzy, sportowcy, dziennikarze, a wygrane przez nich pieniądze przeznaczane są na cel charytatywny. W odcinku bożonarodzeniowym zmierzą się dwie drużyny: dziennikarze muzyczni kontra muzycy. 16:20 NIE MA MOCNYCH Komedia, 90 min, Polska, 1974 Reżyseria: Sylwester Chęciński Scenariusz: Andrzej Mularczyk Zdjęcia: Andrzej Ramlau, Jacek Stachlewski Muzyka: Andrzej Korzyński Aktorzy: Wacław Kowalski, Władysław Hańcza, Anna Dymna, Andrzej Wasilewski, Maria Zbyszewska, Halina Buyno - Łoza, Jerzy Janeczek, Ilona Kuśmierska, Zygmunt Bielawski, Bronisław Pawlak, Zdzisław Maklakiewicz, Witold Pyrkosz, Jerzy Turek "Sami swoi", pierwsza część komediowego tryptyku o rodzinach Kargulów i Pawlaków, odniosła olbrzymi sukces kasowy, a powiedzonka z filmu weszły do codziennego życia. Nie mniejsze powodzenie towarzyszyło premierze drugiego filmu "o Kargulach", choć zadanie było tym razem znacznie trudniejsze. W "Samych swoich" kopalnią pomysłów był sam okres historyczny. Zetknięcie się ludzi z różnych stron, problemy integracji... Ludzie tacy jak Kargul, Pawlak czy babcia, karabiny, granaty - znaczące realia tamtych lat - wszystko to było szalenie atrakcyjne z punktu widzenia dramaturgii narracji. Dawało wiele możliwości komediowych"- mówił Sylwester Chęciński. "Nie ma mocnych" zrealizował ten sam zespół i wystąpili w większości ci sami aktorzy. Bohaterów spotykamy po trzydziestu latach (akcja "Samych swoich" rozgrywała się w roku zakończenia wojny), w tej samej, choć oczywiście zmienionej wsi - zasobnej, nowoczesnej, gdzie jedynym utrapieniem mieszkańców jest brak młodych gospodarzy, którzy przejęliby ziemię zagospodarowaną przez dziadków i ojców. Taki właśnie problem trapi Pawlaka i Kargula. Ich wnuczka Ania nie dostała się na studia. Jest więc nadzieja, że pozostanie na wsi. Teraz tylko należy znaleźć dla niej odpowiedniego kandydata na męża. Na horyzoncie pojawia się Zenek Adamiec - technik mechanizacji rolnictwa. Dziadkowie zaczynają "sprawdzanie" potencjalnego dziedzica ich ziemi. 18:00 TRZEJ MUSZKIETEROWIE (THREE MUSKETEERS) Film kostiumowy, 102 min, USA/Wielka Brytania, 1973 Reżyseria: Richard Lester Scenariusz: George MacDonald Fraser Aktorzy: Michael York, Oliver Reed, Frank Finlay, Richard Chamberlain, Raquel Welch, Charlton Heston, Faye Dunaway, Christopher Lee, Geraldine Chaplin, Jean - Pierre Cassel Chociaż powieści Alexandra Dumasa mają dziś coraz mniej czytelników, zainteresowanie nimi nie wygasło całkowicie. Tyle że młodszym generacjom perypetie D'Artagnana i jego trzech dzielnych przyjaciół z gwardii Ludwika XIII znane są przede wszystkim z ekranu. Dumasowscy muszkieterowie tak bardzo fascynowali filmowców, że od początku istnienia kina nie było dziesięciolecia, w którym nie powstałaby choćby jedna nowa próba przedstawienia ich przygód. Pierwszy sięgnął po fabułę "Trzech muszkieterów" Georges Melies w 1909 r. , kolejne wersje powstawały w Ameryce, Włoszech, Meksyku, Argentynie i oczywiście we Francji. Sam Richard Lester w 1989 r. ponownie zaprosił na plan tych samych aktorów, aby zrealizować "Powrót muszkieterów". Powieść Dumasa poddawano także przeróbkom komediowym i parodystycznym, jak choćby w przypadku ekranizacji Maxa Lindera z 1922 r. Krytyka zgodnie uznała dzieło Lestera za jedno z najbardziej udanych w całej historii Dumasowskich ekranizacji. Zdjęcia kręcono w plenerach Hiszpanii, nawet do ról epizodycznych zaangażowano aktorskie sławy, a scenograf i kostiumolog mieli nieograniczone pole do popisu. Mimo wartkiej, pełnej brawurowych pojedynków akcji oraz wątku melodramatycznego, nie jest to jednak tradycyjny film "płaszcza i szpady". Całość przeniknięta jest duchem przewrotności i ironii, plebejskiej zabawy, która okazała się bardzo bliska literackiemu pierwowzorowi. Zachwycając publiczność widowiskowym przepychem, reżyser dostrzega również i pokazuje powszechny analfabetyzm, niechlujstwo życia XVII - wiecznej Francji, tragiczny los biedoty, co tłumaczy mentalność i aspiracje bohaterów, których pochłania troska o pieniądz i dążenie do zdobycia pozycji. Młody i ubogi Gaskończyk D'Artagnan, nauczony jedynie władać szpadą, lecz żądny dworskiej kariery, wyrusza do Paryża, mając przy sobie listy polecające do pana de Treville, sprawującego pieczę nad królewskimi muszkieterami. Podczas zwady w oberży młodzieniec zostaje pokonany przez mężczyznę z opaską na oku. Poprzysięga mu zemstę, nie wiedząc, że to Rochefort, jeden z zauszników kardynała Richelieu, z którym nieraz przyjdzie mu się zmierzyć. Po przybyciu do stolicy D'Artagnan naraża się kolejno trzem muszkieterom: Athosowi, Porthosowi i Aramisowi, ale do naznaczonych mu pojedynków nie dochodzi, gdyż na placu zjawiają się wspólni wrogowie - gwardia kardynała. D'Artagnan dzielnie wspiera muszkieterów, zyskując ich wdzięczność i przyjaźń. Gaskończyk zatrzymuje się w domu pana Bonancieux, którego piękna żona Constance zaczyna niebawem okazywać gościowi swe względy. Ale Constance staje się również przyczyną kłopotów D'Artagnana. Jako zaufana przyjaciółka królowej Anny Austriaczki pośredniczy w jej potajemnych spotkaniach z angielskim premierem, księciem Buckingham, co naraża ją na zamach ze strony ludzi kardynała. Broniąc ukochanej, D'Artagnan wplątuje się w aferę z kolią diamentową królowej. Okazuje się bowiem, że Anna Austriaczka dała Buckinghamowi swój naszyjnik na pamiątkę ich spotkania i w dowód łączącego ich uczucia. Gdy szpiedzy Richelieu odkrywają tajemnicę królowej, kardynał podsuwa władcy pomysł sprawdzenia wierności małżonki: niech na najbliższym balu Anna pojawi się w królewskich diamentach. Zrozpaczona królowa za pośrednictwem Constance prosi D'Artagnana i jego kompanów o pomoc. Muszą oni jak najszybciej dostać się do Anglii i odebrać od Buckinghama królewski klejnot. 20:00 TRENER BARDZO OSOBISTY (PLAYING FOR KEEPS) Komedia, 100 min, USA, 2012 Reżyseria: Gabriele Muccino Scenariusz: Robbie Fox Aktorzy: Gerard Butler, Jessica Biel, Uma Thurman, Catherine Zeta - Jones, Dennis Quaid, Judy Greer, Noah Lomax George był kiedyś gwiazdą piłki nożnej, grał nawet w Realu i Milanie. Świat leżał u jego stóp, a pieniądze płynęły szerokim strumieniem. Dziś George jest spłukany i nie ma pojęcia, co począć ze swoim życiem. Co gorsza, ukochana żona Stacie zostawiła go, zabierając 9 - letniego syna, Lewisa. Szukając sposobu na odzyskanie zaufania rodziny i spłacenie chociaż części długów, George zatrudnia się jako trener piłkarskiej drużyny swojego syna. Nie jest to zbyt prestiżowa posada, ale nieoczekiwanie daje George'owi sporo satysfakcji. Okazuje się, że urodziwe mamusie młodziutkich piłkarzy darzą trenera coraz większą sympatią. A George nie potrafi odmawiać. 21:55 A WŁAŚNIE ŻE TAK (BECAUSE I SAID SO) Komedia, 97 min, USA, 2007 Reżyseria: Michael Lehmann Scenariusz: Karen Leigh Hopkins, Jessie Nelson Aktorzy: Diane Keaton, Mandy Moore, Gabriel Macht, Tom Everett Scott, Lauren Graham, Piper Perabo, Stephen Collins, Ty Panitz Romantyczna komedia o wielkiej miłości, która przychodzi znienacka i bez względu na wiek zawsze tak samo zniewala zakochanych. W filmie niezaprzeczalnie pierwsze skrzypce grają Diane Keaton (zdobywczyni Oscara z 1978 r. za tytułową postać w "Annie Hall") oraz młodsza o blisko 40 lat utalentowana aktorka i piosenkarka Mandy Moore w roli jej córki. Daphne Wilder kończy wkrótce 60 lat. Ma trzy dorosłe już córki: ustabilizowaną życiowo, prowadzącą własny gabinet psychoanalityczny Maggie, wyzwoloną i seksowną Mae oraz uroczą Milly, zajmującą się organizowaniem przyjęć. Matka wychowywała je samotnie, jest z nimi bardzo związana i wciąż chce mieć nad nimi kontrolę. Sen z powiek spędza Daphne szczególnie najmłodsza Milly, która za każdym razem niewłaściwie lokuje swoje uczucia. Kolejni partnerzy łamią serce wrażliwej dziewczyny. Kiedy jeszcze jeden chłopak Milly okazuje się nędznym podrywaczem i związek się rozpada, Daphne postanawia przerwać złą passę i na własną rękę poszukać odpowiedniego partnera dla córki. Pragnie ją uchronić przed błędami, które sama kiedyś popełniła. Obawia się, że dziewczyna podzieli jej smutny los - kobiety samotnej, obarczonej gromadką dzieci i zdanej tylko na siebie. Rozwiązaniem ma być internet, gdzie Daphne umiszcza ogłoszenie. Liczba kandydatów na idealnego męża przerasta jej najśmielsze oczekiwania, tyle że zgłaszają się sami nieudacznicy i czubki. Matka nie daje jednak za wygraną, umawia się ze wszystkimi chętnymi, przyglądając się im bacznie. Aż w końcu natrafia na wymarzonego kandydata: bogatego, wykształconego, szarmanckiego i bez nałogów. Obmyśla więc plan i popycha córkę w ramiona przystojnego architekta Jasona Granta. O dziwo, para jest sobą zauroczona od pierwszego wejrzenia. Milly spotyka się więc z Jasonem, a ich romans nabiera rumieńców. Spędzają czas w drogich restauracjach albo w jego luksusowym apartamencie. Wydaje się, że Milly wreszcie spotkała miłość swego życia. Ale niespodziewanie na jej drodze pojawia się skromny muzyk Johnny, którego kandydaturę Daphne wcześniej zdecydowanie odrzuciła. Milly dzieli swój czas między dwóch mężczyzn i nie może się zdecydować, którego z nich wybrać. Johnny nie ma milionów Jasona, ale za to jest czuły i wrażliwy. Samotnie wychowuje kilkuletniego syna Lionela, który wręcz przepada za Milly. W wychowaniu chłopca pomaga Johnny'emu jego owdowiały ojciec, Joe. Przypadkowo poznaje go Daphne i jest nim zauroczona, zresztą z wzajemnością. Strzały amora dosięgnęły więc nie tylko Milly. Jak się potoczą dalsze losy matki i córki? Zwycięży prawdziwa miłość czy rozsądek? 23:50 AFERA THOMASA CROWNA (THE THOMAS CROWN AFFAIR) Film sensacyjny, 108 min, USA 1999 Reżyseria: John McTiernan Scenariusz: Leslie Dixon, Kurt Wimmer Aktorzy: Pierce Brosnan, Rene Russo, Denis Leary, Faye Dunaway, Ben Gazzara, Frankie R. Faison, Fritz Weaver, Charles Keating Remake filmu Normana Jewisona z 1968 r. , w którym główne role zagrali Steve McQueen i Faye Dunaway. Tu zastąpili ich Pierce Brosnan i Rene Russo, choć Faye Dunaway pojawia się również, tyle że w małej rólce psychoterapeutki Thomasa Crowna. Oba filmy łączy też uhonorowana przed laty Oscarem piosenka "The Windmills of Your Mind", którą reżyser John McTiernan ("Szklana pułapka", "Polowanie na Czerwony Październik") wykorzystał w niezwykle seksownej scenie tańca pary bohaterów. Film Jewisona był kryminałem, twórcy nowej wersji postawili raczej na romans, choć z elementami zręcznie opowiedzianej historii kryminalnej. Szczególnie efektowna i dynamiczna była scena kradzieży bezcennego obrazu, na której realizację w naturalnych muzealnych wnętrzach nie wyraziłaby zgody żadna galeria. Filmowcy zbudowali więc w studiu własne "muzeum". Na zaplecze nowojorskiego muzeum dostaje się podstępem ekipa złodziei, którzy unieruchamiają systemy zabezpieczeń i próbują dokonać kradzieży, zostają jednak schwytani przez pracowników ochrony. Mimo to w ogólnym zamieszaniu znika bezcenny obraz Claude'a Moneta. Na miejscu natychmiast zjawia się policja oraz Catherine Banning, agentka pracująca na zlecenie firm ubezpieczeniowych, które pragną, aby odnalazła płótno i tym samym pozwoliła im uniknąć wypłaty niebotycznego odszkodowania. Okazuje się, że złodziejska ekipa, złożona z imigrantów z Rumunii, została wynajęta, ale żaden z aresztowanych nie zna nazwiska zleceniodawcy. Agentka podejrzewa, że jest nim Thomas Crown, ekscentryczny milioner i kolekcjoner dzieł sztuki. Choć zdaniem policji tak szanowany obywatel jest ostatnią osobą, którą mogliby podejrzewać, Catherine postanawia udowodnić, że ma rację. Zaprzyjaźnia się z Crownem, próbuje zdobyć jego zaufanie, nie kryjąc zresztą przy tym, że go podejrzewa. Umożliwia też policji potajemne przeprowadzenie rewizji w jego domu. Sytuacja powoli jednak wymyka się spod kontroli, gdyż między piękną panną Banning i przystojnym milionerem zaczyna rodzić się uczucie. 01:50 ŚWIĘTA W RYTMIE WALCA (THE CHRISTMAS BALL) Film obyczajowy, 82 min, USA, 2020 Reżyseria: Amy Barrett Scenariusz: Lauren Hynek, Elizabeth Martin Aktorzy: Caroline Langrishe, Deirdre Mullins, Nick Hendrix, Richard Lintern, Stefan Calovic, Lana Lujic Ciepła, świąteczna opowieść rozgrywająca się w czasie Bożego Narodzenia. Clare wyjeżdża do Anglii, do swojej ciotki Bridget, która mieszka w starej, zabytkowej posiadłości. W jej życiu pojawia się przystojny historyk, Liam. To spotkanie kompletnie zmienia ich życie.