• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

POLSKA

60 procent Polaków na zakupach sprawdza informacje o produkcie na smartfonie

07:04, 26.07.2024
60 procent Polaków na zakupach sprawdza informacje o produkcie na smartfonie <p>60 procent klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 procent weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy - wynika z badania GfK. Jedynie 1 proc. Polaków regularnie płaci za zakupy smartfonem.</p>

60 procent klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 procent weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy - wynika z badania GfK. Jedynie 1 proc. Polaków regularnie płaci za zakupy smartfonem.

fot.
fot.

Podziel się:   Więcej

Jak wynika z badania zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK (Growth from Knowledge), Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym.

Wyjaśniono, że telefony komórkowe w sklepach głównie są wykorzystywane do sprawdzania informacji o produkcie. „Przyznaje się do tego 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie” - podano.

Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. „Przynajmniej raz z takiej możliwości skorzystało 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często” - dodano.

„Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet” - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Z raportu wynika również, że z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się 49 proc. klientów centrów handlowych, a 25 proc. twierdzi, że było o tym informowanych wielokrotnie.

10 proc. respondentów deklaruje, że wykorzystuje własne urządzenia mobilne do płacenia za zakupy w kasie sklepu, a 1 proc. - że regularnie płaci za zakupy, korzystając z telefonu.

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.

GfK to jedna z większych firm badawczych na świecie, zatrudnia ponad 10 tys. ekspertów.

PAP/aś

logo pap
.

zobacz również