Nissan Juke przyciąga uwagę, choć druga generacja modelu ma bardziej stonowany wygląd niż pierwsza. Do redakcyjnego testu trafił wariant hybrydowy, rozwijający moc 143 KM.
Gdy wszedł do sprzedaży niczym brytyjski Marmite dzielił miłośników motoryzacji na dwa obozy. Jedni się w nim zakochali, inni nie mogli na niego patrzeć. Nie zmienia to faktu, że na wielu rynkach sprzedawał się powyżej oczekiwań.
Nie dziwi zatem, że producent zdecydował się wprowadzić do sprzedaży drugą generację modelu, która niedawno przeszła modernizację. Dziś przyjrzymy się bliżej Nissanowi Juke po liftingu i to w wersji hybrydowej.
Test Nissan Juke Hybrid 143 KM - wymiary
Druga generacja modelu już tak nie szokuje, jak pierwsza ale nie zmienia to faktu, że Juke wciąż prezentuje się oryginalnie. Jego proporcjonalne nadwozie mierzy 421 cm długości, 180 cm szerokości i 159,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 263,6 cm.
Przedział bagażowy wersji hybrydowej ma pojemność 354 litrów, czyli o 68 litrów mniej w porównaniu z wersją spalinową, ze względu na konieczność zmieszczenia akumulatora o pojemności 1,2 kWh.
Przeczytaj także: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 KM e-CVT: Sprawdziliśmy, czy bajerancki wygląd ogranicza walory praktyczne
Test Nissan Juke Hybrid 143 KM – przestronność wnętrza
Tu auto pozytywnie zaskakuje. Wbrew pozorom tylny otwór drzwiowy nie jest za mały i na tylną kanapę wsiada się stosunkowo wygodnie. Po zajęciu miejsca okazuje się, że przestrzeni jest tam pod dostatkiem.
Ekstrawagancko wyglądające przednie fotele z głośnikami wbudowanymi w zagłówkach to element standardowego wyposażenia wersji N-Sport. Siedzi się na nich wygodnie i dobrze współgrają z wyglądem kabiny.
Przeczytaj także: Test MG HS – zyskuje przy bliższym poznaniu
W najnowszej wersji modelu na kokpicie królują wyświetlacze. Zarówno wirtualnych zegarów, jak i systemu pokładowego. Ten umieszczony na środkowej konsoli ma teraz wyższą rozdzielczość ale mógłby sprawniej reagować na dotyk.
Poziom wykończenia przedziału pasażerskiego niczym nie zachwyca ale też niczym nie razi, jest dokładnie taki jakiego się spodziewałem po aucie tej klasy. Łatwo się połapać w menu systemu pokładowego, a wygodną obsługę zapewniają przyciski i pokrętła, z których całe szczęście nie zrezygnowano.
Test Nissan Juke Hybrid 143 KM – dane techniczne
Moc systemowa układu hybrydowego zastosowanego w tym pojeździe to 143 KM. Według producenta ważące 1330 kg auto przyspiesza od 0 d 100 km/h w 10,1 s i może się rozpędzić do 166 km/h.
A tego ile pali i jak jeździ opisywany Nissan Juke dowiecie się z materiału wideo umieszczonego na górze strony. Auto zostało udostępnione na potrzeby testu przez Astara Polska i zwrócone po realizacji materiału.