Zapraszamy do obejrzenia reportażu Maksymiliana Rigamontiego „Reklama Dzieciom”, który został wyemitowany w cyklu „Reporterzy” 20 grudnia o godz. 18:25 w TVP 1. Odcinek jest dostępny do obejrzenia na platformie oraz TVP VOD.
Już po raz 32. Telewizja Polska organizuje akcję charytatywną „Reklama Dzieciom”. Przez ponad 30 lat – dzięki wsparciu i zaangażowaniu reklamodawców – niemal 35 milionów złotych trafiło do stowarzyszeń, fundacji, zespołów szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół z oddziałami integracyjnymi i innych placówek pomagających dzieciom.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Płocku
Jednym z beneficjentów akcji jest Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 im. ks. Jana Twardowskiego w Płocku. Placówka zapewnia naukę uczniom ze wszystkimi stopniami niepełnosprawności intelektualnej i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Łącznie uczy się tu 172 uczniów, którym nauczyciele stworzyli drugi dom.
,,Wszystkie nasze dzieci są kochane. Żeby tu pracować, trzeba mieć duże serce, dużą cierpliwość i po prostu dużą miłość
– mówi Izabela Cierpikowska, dyrektorka ośrodka.
Jednym z uczniów szkoły jest 16-letni Filip Kosowski. Chłopiec cierpi na rzadkie schorzenie genetyczne – zespół Williamsa. Wymaga stałej terapii, między innymi treningów umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Naprzeciw potrzebom Filipa i innych uczniów wychodzi szkoła, która między innymi dzięki akcji „Reklama dzieciom” wyposażyła kuchnię, w której podopieczni uczą się gotowania.
,,Dzieci poznają smaki, kolory, zapachy. Każdego dnia jakaś klasa coś przygotowuje, uczą się samodzielności
– opowiada dyrektorka szkoły.
Joanna Maciakiewicz, nauczycielka matematyki, podkreśla, że w kuchni uczniowie wykorzystują także wiedzę matematyczną:
,,Dzieci potrafią odczytać przepis, stosować proporcje, odmierzać za pomocą wagi.
32. edycja „Reklama dzieciom”
Nauka samodzielności to nieoceniony dar w drodze do dorosłości. A dzięki zaangażowaniu reklamodawców i widzów TVP w tym roku kolejne placówki będą mogły liczyć na wsparcie i spełnienie marzeń swoich podopiecznych.
W 2024 r. charytatywny blok reklamowy zostanie wyemitowany dwukrotnie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Zobaczymy go 25 i 26 grudnia bezpośrednio po programie informacyjnym „19.30” na antenie TVP1.
Fot. TVP