MOTO

Test Honda ZR-V e:HEV Advanced: Zwraca uwagę, choć nie to jest jej największym atutem

Gdy testowałem nową Hondę ZR-V wiele osób zaczepiało mnie, by wyrazić swoją opinię, że im się ten samochód podoba. Ale, czy ciekawy wygląd to największy atut japońskiego crossovera?

Jednym z pierwszych zaskoczeń, jakie mnie spotkało podczas jazd testowych Hondą ZR-V, był fakt, że wzbudza spore zainteresowanie. 


Test Honda ZR-V e:HEV Advanced - wymiary

Wbrew pozorom, bo to przecież przedstawiciel popularnej klasy kompaktowych crossoverów, który nie wyróżnia się efekciarskim wyglądem.

Stosunkowo stonowane pod względem stylizacji nadwozie mierzy prawie 457 cm długości, 184 cm szerokości i około 161 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi niecałe 266 cm. Auto jest wyposażone w napęd na przednią oś.


Przeczytaj także: Honda CR-V – test rywala Toyoty RAV4. Dlaczego jest w jej cieniu?


To czym ZR-V nie imponuje to pojemność bagażnika. 380 l w bogato wyposażonej wersji Advance to nie jest wartość, którą można się chwalić w tej klasie pojazdów. Uboższe odmiany modelu mają o 10 l większą przestrzeń na pakunki.

Test Honda ZR-V e:HEV Advanced - wnętrze

Za to przedział pasażerski jest przestronny. Z tyłu siedzi się wygodnie i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni w okolicach stóp, kolan, czy nad głową.

Miejsca pod dostatkiem jest także z przodu. Łatwo znalazłem optymalną dla siebie pozycję za kierownicą, ale to, co zrobiło na mnie największe wrażenie to jakość wykończenia wnętrza.

Projektanci dołożyli wszelkich starań, by w kabinie czuć było atmosferę godną marek premium. Wysokiej jakości tworzywa, materiały wykończeniowe i jakościowe detale, w tym elegancko wyglądające, praktyczne i przyjemne w dotyku pokrętła.


Przeczytaj także: Test Jaecoo 7: jeszcze niedawno tak sobie wyobrażaliśmy pojazdy przyszłości. Sprawdziłem, co kryje się za niebanalnym wyglądem chińskiego SUVa


To, czego mi tutaj brakuje to regulowany podłokietnik. Oprócz tego, przydałaby się lepszej jakości kamera cofania, a środkowy ekran mógłby być bardziej nachylony w stronę kierowcy, bo sprawia wrażenie, że jest przekręcony w stronę pasażera.

Test Honda ZR-V e:HEV Advanced – dane techniczne

Do napędu prezentowanego auta posłużył układ hybrydowy, rozwijający moc maksymalną 184 KM. Według producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8-8 s w zależności od wersji wyposażeniowej i może pojechać z maksymalną prędkością 173 km/h.

W układzie zastosowanym w Hondzie to silnik elektryczny, gra pierwsze skrzypce, a spalinowy go wspomaga. Z napędem współpracuje bezstopniowa przekładnia, ale pracuje o wiele przyjemniej, niż inne tego typu konstrukcje dostępne u konkurencji.

Więcej na temat spalania i właściwości jezdnych Hondy ZR-V dowiesz się z materiału wideo umieszczonego na górze strony. Auto zostało wypożyczone i po zakończeniu realizacji materiału zwrócone importerowi.

Więcej na ten temat