Moto

Subaru Forester Hybrid 2025. Nowa wersja, ale jeden wielki znak zapytania

Subaru Forester Hybrid
Subaru Forester Hybrid

Subaru pokazało hybrydową wersję modelu Forester podczas Chicago Auto Show 2025. Napęd wspierany silnikiem elektrycznym w takim wydaniu pojawia się w tym modelu po raz pierwszy w historii, oferując znacząco lepszą ekonomię paliwową przy zachowaniu charakterystycznych cech marki.

Subaru wreszcie zaprezentowało hybrydową wersję modelu Forester na rok 2025. Układ napędowy wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny, umieszczony między charakterystycznym dla marki czterocylindrowym silnikiem bokser 2.5 a przekładnią bezstopniową (CVT). To pierwszy przypadek tak głębokiej elektryfikacji Forestera w historii modelu. Co więcej, wraz z planowanym debiutem hybrydowego Crosstreka później w tym roku, dwa najpopularniejsze modele Subaru będą dostępne w wersjach hybrydowych. Na razie Forester trafi jednak na rynek amerykański.


Podczas Chicago Auto Show 2025, wraz z hybrydowym Foresterem zadebiutowała również nowa wersja Forester Wilderness. Model ten wyróżnia się większymi oponami, odważniejszym grillem i innymi ulepszeniami, które dodają aktualnej generacji Forestera jeszcze więcej terenowego charakteru.


Przeczytaj także: Hakerzy znaleźli sposób - mogli pobierać wrażliwe dane właścicieli Subaru

Nowe Subaru Forester Hybrid - dane techniczne

Dane techniczne nowego Forestera prezentują się następująco. Silnik elektryczny, zasilany z niewielkiego akumulatora o pojemności 1,1 kWh, generuje samodzielnie 118 KM i 199 Nm momentu obrotowego. Silnik benzynowy dostarcza 162 KM i 154 Nm. Łączna moc systemowa układu wynosi 194 KM. Równoległy układ hybrydowy umożliwia jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, jednak ze względu na niewielką pojemność baterii, zasięg w tym trybie jest ograniczony.


Jest to ten sam układ napędowy, który wykorzystano w modelu Crosstrek Hybrid. Według danych fabrycznych, Forester Hybrid osiąga zużycie paliwa na poziomie 6,7 l/100 km w mieście, 6,9 l/100 km na autostradzie i 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Oznacza to 40-procentową poprawę w jeździe miejskiej i 25-procentową na autostradzie w porównaniu do wersji z samym silnikiem spalinowym. W optymalnych warunkach, Forester może przejechać 935 km na jednym tankowaniu. Mimo że osiągi są lepsze niż w wersjach bez elektryfikacji, wciąż ustępują hybrydowym konkurentom, takim jak Toyota RAV4 czy Honda CR-V.


Przeczytaj także: Diesel gra "ogony" w Europie, jeden rodzaj napędu mocno w górę


Układ hybrydowy jest na tyle kompaktowy, że nie wymagał modyfikacji charakterystycznego dla marki, stałego napędu 4x4. Dodaje około 136 kg do masy pojazdu, ale SUV wciąż waży poniżej 1814 kg. Prześwit wynosi 22,1 cm. We wnętrzu znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 11,6-calowy pionowy ekran centralny. System wspomagania kierowcy Subaru EyeSight jest standardowym wyposażeniem. Na zewnątrz dostępny jest nowy, ekskluzywny dla wersji hybrydowej kolor nadwozia - Daybreak Blue Pearl

.

Czy nowe Subaru Forester Hybrid trafi do Polski?

Na ten moment polski importer Subaru nie udziela na ten temat informacji, jednak w dobie coraz ostrzejszych norm emisji, kar z nimi związanych, a także popularności modeli hybrydowych wśród klientów, trudno nie spodziewać się, żeby nowy Forester Hybrid nie pojawił się w Europie i Polsce. Auto będzie rywalizować między innymi z Toyotą RAV4 czy Hyundaiem Tucsonem. Kiedy to nastąpi? Można się spodziewać, że raczej w II połowie 2025 roku.

1 / 11 zdjęć
Item 1 of 11
Subaru Forester Hybrid
Więcej na ten temat