Polska gama Elroqa się rozbudowuje. Właśnie do salonów trafił nowy model. I modelem tym jest Sportline. Ile elektryczna Skoda kosztuje w tej wersji? I co w ramach dopłaty, poza efektowniejszym wyglądem, otrzymuje kierowca?
Elektryczna Skoda Elroq niedawno trafiła do polskich salonów sprzedaży. Teraz jej gama jest rozszerzana. Czesi wprowadzają bowiem do oferty wersję Sportline. Ta wygląda bardziej efektownie, jest lepiej wyposażona i niestety okazuje się także... droższa.
Ile kosztuje Skoda Elroq Sportline?
Cennik Skody Elroq Sportline zaczyna się od kwoty na poziomie 182 000 zł. To oznacza, że model jest o 31,1 tys. zł droższy od wersji bazowej. Skąd wzięła się tak duża różnica w cenie? Przede wszystkim wynika ona z faktu, że Sportline nie jest dostępna jako Elroq 50, a Elroq 60. Na starcie otrzymuje zatem mocniejszy silnik elektryczny i baterię trakcyjną o większej pojemności.
Odpowiadająca modelowi Sportline bazowa wersja Skody Elroq zostanie wyceniona na 159 900 zł. To oznacza, że faktyczna różnica w cenie sięga 21,1 tys. zł. Tyle kierowca musi fizycznie dopłacić do modelu stylizowanego na bardziej sportowy.
Przeczytaj także: Hit sprzedaży Volvo z nową wersją. EX30 przywraca do życia wersję Cross Country
Skoda Elroq Sportline – z jakimi napędami jest oferowana?
Skoda Elroq Sportline jest oferowana z dwoma rodzajami napędów. W palecie pojawia się model o oznaczeniu:
- 60 – silnik elektryczny oferuje 204 konie mechaniczne mocy. Akumulator ma 63 kWh pojemności. Model osiąga 100 km/h w 8 sekund. Maksymalny zasięg auta wynosi 430 km. Napęd jest przekazywany na tylne koła.
- 85 – silnik elektryczny oferuje 286 koni mechanicznych mocy. Akumulator ma 82 kWh pojemności. Model osiąga 100 km/h w 6,6 sekundy. Maksymalny zasięg auta wynosi 580 km. Napęd jest przekazywany na tylne koła. Cennik tej wersji startuje od kwoty na poziomie 200 500 zł.
Przeczytaj także: Nowy program dopłat "NaszEauto" już działa. Przez niego najtańszym samochodem w Polsce stał się... elektryk
Wyposażenie standardowe Skody Elroq Sportline
Skoda Elroq Sportline przede wszystkim różni się od modelu bazowego wyglądem. Obudowy lusterek zewnętrznych, listwy okienne i relingi dachowe, a do tego spoiler na przednim zderzaku i wstawka w tylnym są wykończone w błyszczącym czarnym kolorze. Identycznej barwy są napisy na masce i pokrywie bagażnika. "Sportowy" Elroq jest także niższy, ale wyłącznie w modelu 85. Ten otrzymuje zawieszenie obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Kabina? Tam pojawiają się sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, trójramienna kierownica, listwy z efektem karbonu na desce rozdzielczej oraz czarna podsufitka.
Różnice dotyczą także poziomu wyposażenia. Elroq Sportline bez dopłaty oferuje kierowcy podgrzewane przednie fotele, ładowarkę indukcyjną do telefonu, kamerę cofania, przednie czujniki parkowania, predykcyjny tempomat, progresywny układ kierowniczy, 20-calowe felgi aluminiowe oraz przyciemnione tylne szyby.