Rynek tuningowy luksusowych SUV-ów jest przepełniony różnorodnymi ofertami, jednak najnowsza propozycja firmy Techart wyróżnia się na tle konkurencji. Niemiecka firma tuningowa przedstawiła swoją najnowszą interpretację Porsche Cayenne, nadając mu nazwę Magnum. To znacznie więcej niż zwykły pakiet aerodynamiczny - to kompleksowa modyfikacja, która łączy ekstrawagancki design z oszałamiającą mocą.
Pierwszym, co rzuca się w oczy, jest szerokie wykorzystanie włókna węglowego. Techart informuje, że "znacząca część nadwozia" wykonana jest z tego lekkiego kompozytu. Dotyczy to całego przodu pojazdu przed słupkiem A, tylnego zderzaka oraz rozbudowanego pakietu aerodynamicznego.
Oprócz montażu niezwykle agresywnych zderzaków, Techart zastosował progi boczne, które płynnie łączą się z szerokimi nadkolami. Te "łuki" dominują błotniki, a wyżej kierowcy mogą wybierać między "dzikim" a "jeszcze dzikszym" tylnym spojlerem - również wykonanym z włókna węglowego.
Tylny zderzak może pomieścić albo poczwórne wyloty wydechów w rogach, albo nową konstrukcję z centralnym wylotem. Ta druga opcja wymaga zakupu specjalnego sportowego układu wydechowego Techart, ale dla tradycjonalistów firma oferuje również ulepszony układ wydechowy ze standardowymi wylotami.
Jeśli chodzi o wnętrze, Techart daje nieograniczone możliwości personalizacji. Aby pokazać, jak szeroka jest oferta, firma prezentuje unikatową wersję w odcieniu morskiej zieleni z fioletowymi akcentami.
Przeczytaj także: Nowy elektryczny sedan Volvo - ES90 zadebiutuje 5 marca
Porsche Cayenne Techart Magnum – moc i osiągi
Chociaż szczegóły modernizacji nie zostały dokładnie wymienione, wiadomo, że obejmują one modyfikacje, takie jak nowe turbosprężarki czy nowy „soft”.
Rezultatem jest 930 koni mechanicznych, oraz około 1100 Nm. Pozwala to osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h – Cayenne pojechałby nawet szybciej (podobno aż 350 km/h!), ale założono mu elektroniczną blokadę. Być może jeszcze bardziej imponujący jest sprint od zera do 100 km/h, który zajmuje zaledwie 2,6 sekundy. To wystarczająco szybko, by konkurować z praktycznie każdym legalnym hipersamochodem obecnie dostępnym na rynku.
Techart oferuje cztery wersje swojego zmodyfikowanego Porsche:
- Magnum – modyfikacje nadwozia
- Magnum Sport - zawiera centralny układ wydechowy
- Magnum Unique – personalizacja zgodna z życzeniami klietna
- Magnum First Edition - limitowana seria 25 egzemplarzy, każdy z wyjątkowymi elementami oraz tuningiem mechanicznym
Firma Techart nie wspomina o cenach żadnego z tych wariantów. Można jednak bezpiecznie założyć, że cena będzie równie ekstremalna jak ich wygląd.
Przeczytaj także: Nowe Alpine A390 w maju - będzie elektrycznym SUV-em