Obraz przeciętnego widza lub użytkownika danej stacji, programu telewizyjnego lub strony internetowej. Profil może być zbudowany w oparciu o czas oglądania/spędzony na stronie (w telewizji ADH%). Wówczas przedstawia on obraz widowni w przeciętnej minucie programu. Może też być oparty na zasięgu (praktycznie nie stosowane w telewizji) i wówczas przedstawia obraz potencjalnych grup demograicznych w zasięgu programu. »
Forma zakupu reklamy w telewizji w której do targetowania reklamy używa się innych danych niż pochodzących z systemu telemetrycznego, np. danych z dekodera. »
Program odpowiedzialny za wyświetlanie stron internetowych. Większość przeglądarek ma możliwość instalowania i/lub włączania dodatków, w tym także ad-block'a. Przeglądarka internetowa jest także odpowiedzialna za zapisywanie plików cookie. »
Zmiany wielkosci widowni analizowanych programów telewizyjnych lub stacji telewizyjnych w określonym czasie »
Strategia planowania intensywności kampanii reklamowej. W strategii pulse kampania emitowana jest co drugi tydzień w układzie on-off-on-off… Strategia ta pozwala podobnie do recency utrzymać świadomość przy ograniczonych nakładach na promocję. Stosowana najczęściej w kategoriach o wysokiej konkurencji. »
Zmienna określająca średnią liczbę osób, oglądających program lub kanał telewizyjny w określonym odcinku czasu. Wartość wskaźnika podawana jest w procentach - jako część badanej populacji lub grupy celowej. W przypadku telewizji wymiennie (błędnie) używa się pojęcia oglądalność. »