Termin oznaczający liczebnośc badanej grupy celowej. Stanowi podstawową jednostkę pomiaru audytorium/widowni danego medium (np. Universe ogólnopolski/ telewizji naziemnej / subskrybentów UPC, itp.) »
Potoczna nazwa dla AMR, średniej mitutowej oglądalnośći. »
Zakup reklamy w telewizji, gdzie cenaa reklamy jest podawana w cenniku. Finalnie zapłacona kwota zależy od: ceny cennikowej, ewentualnego rabatu, długości spotu. Nie zależy natomiast od faktycznie osiągniętej widowni przez dany spot reklamowy. Zaletą zakupu cennikowego jest pełna kontrola nad miejscem i czasem emisji reklamy. »
Forma zakupu reklamy w której sprzedający (stacja telewizyjna) ponosi odpowiedzialność za liczbę dostarczonych GRP. W tej formie sprzedaży nadawca nie grawarantuje czasu emisji reklam ani liczby emisji. Sprzedaż pakietowa zawsze odbywa się w ustalonej grupie celowej, najczęściej w grupie komercyjnej. W TVP zakup pakietowy gwarantują zlecenia KZP. Cena zakupu pakietowego zależy od: kosztu bazowego, miesiąca emisji, udziale primie-time i off-peak, długości spotu »
Liczba osób z grupy celowej lub procent grupy celowej, któy miał przynajmniej jeden kontakt z przekazem reklamowym »
Wskaźnik wyrażający w procentach lub wartościach absolutnych wielkość grupy celowej, która zetknie się z reklamą z co najmniej efektywną częstotliwością. »