Możliwość ekspozycji różnych reklam u różnych widzów oglądających reklamę na tym samym kanale i w tym samym czasie. Targetowanie reklam w addresable TV opiera się o dane dodatkowe, niedostępne w zwykłej telemetrii, jak np. dane ze ścieżki zwrotnej dekoderów. »
Wskaźnik obraujący rozkład widzów audycji lub programu według wybranej cechy, np. wieku lub wielkości miejscowości zamieszkania i odnosi się do czasu jej oglądania przez poszczególnych widzów. Służy do porównywania struktury widowni wskazanych programów lub audycji. Profil widza jest jedną z podstawowych informacji o programie i jego dopasowaniu do grupy celowej reklamodawcy. »
Uniform Resource Locator. Ujednolicony sposób zapisu adresów internetowych, np. http://www.brtvp.pl/. Adres docelowy, definiowany w kampani reklamowej, jest miejscem do którego zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu w kreację. »
System komputerowy odpowiedzialny za zarządzanie kampaniami reklamowymi, poprawne wyśletlanie reklam użytkownikowi, analizę oraz raportowanie. Adserwer odpowiedzialny jest za targetowanie reklam - behawioralne, kontekstowe, demograficzne oraz za capping i współpracę z DMP i SSP. »
Wskaźnik dopasowania medium (stacji telewizyjnej, programu, danej strony, aplikacji) do grupy celowej. Affinity Indeks obliczany jest jako iloraz wskaźnika oglądaności w grupie celowej do analogicznego wskaźnika dla całej populacji lub grupy odniesienia. Affinity Indeks można obliczyć zaróno dla całego medium (telewizja, internet, prasa…), poszczególnych stacji telewizyjnych, witryn, ale też dla wybranego spotu, czy kampanii reklamowej.Affinity Indeks wyrażany najczęściej jest jako indeks (wartość »
Wykonana przez użytkownika czynność w kontakcie z kreacją reklamową. Akcją najczęściej jest kliknięcie, ale też może być najechanie myszką (mouse over), wypełnienie formularza, czy dokonanie zakupu. »