Reklamodawcy coraz chętniej informują o swojej stronie internetowej w spotach reklamowych emitowanych w telewizji. Niemalże w co trzeciej reklamie pojawia się adres www reklamodawcy. Ciągle do rzadkości należą spoty, w których reklamodawcy mówią o aplikacji mobilnej lub social media. Znacznie częściej do internetu oraz do aplikacji przekierowują kreacje sprzedażowe, podczas, gdy kreacje wizerunkowe rzadziej zawierają takie odniesienia. »
ATV to wskaźnik wykorzystywany w badaniach telemetrycznych do określenia średniej długości czasu oglądania telewizji w wybranym okresie (tygodniu, miesiącu, roku). Wskaźnik ten wyrażony jest w godzinach i minutach; podawany jest na podstawie szacowania czasu oglądania telewizji przez wszystkich uczestników widowni objętych badaniem telemetrycznym. »
Affinity Index - dosł. indeks dopasowania - wskaźnik opisujący efektywność w docieraniu do określonej grupy celowej w porównaniu z resztą populacji. Jest wyrażany w procentach i stanowi iloraz średniego ratingu (średniej oglądalności) dla danego audytorium oraz analogicznego ratingu dla całej populacji. Wartość wskaźnika ustalona poniżej 100 wskazuje na relatywnie małe zainteresowanie widzów z tej grupy danym programem. Wartość wskaźnika powyżej 100 odzwierciedla »
11 czerwca, w centrum konferencyjnym MsMermaid w Warszawie Biuro Reklamy TVP zorganizowało konferencję TVP Sport On - the inspiring marketing case studies! Konferencja miała na celu przybliżenie branży marketingowo-reklamowej tematyki sponsoringu sportowego. Głównym celem była wymiana doświadczeń z naciskiem na kompleksowe, strategiczne podejście do marketingu sportowego. Na wyróżnienie zasługują takie działania, które zaangażowanie sponsorskie w event (lub: klub / rozgrywki / sportowca / »
Wskaźnik dopasowania medium (stacji telewizyjnej, programu, danej strony, aplikacji) do grupy celowej. Affinity Indeks obliczany jest jako iloraz wskaźnika oglądaności w grupie celowej do analogicznego wskaźnika dla całej populacji lub grupy odniesienia. Affinity Indeks można obliczyć zaróno dla całego medium (telewizja, internet, prasa…), poszczególnych stacji telewizyjnych, witryn, ale też dla wybranego spotu, czy kampanii reklamowej. Affinity Indeks wyrażany najczęściej jest jako indeks »
Wskaźnik wyrażający w procentach lub wartościach absolutnych wielkość grupy celowej, która zetknie się z reklamą z co najmniej efektywną częstotliwością. »