Współczynnik klikalności – termin używany w reklamie internetowej oznaczający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy, który mierzy się w procentach. Im lepiej reklama jest stargetowana i bardziej perswazyjna tym przeważnie osiąga lepszy CTR. »
Odsetek filmów reklamowych wideo, który został obejrzany przez użytknowników w całości, tj. spot nie został wyłączony, pominięty w trakcie oglądania lub nie została zamknięta karta przeglądarki w której się wyświetłał w trakcie jego odtwarzania. »
Model zakupu reklamy w internecie, w którym reklamodawca płaci za każdą wykonaną akcję. Akcją może być zakup, pozostawienie leadu sprzedażowego, zapis na newsletter, ściągnięcie pliku, itp. »
Plik tekstowy niewielkiego rozmiaru zapisany na urządzeniu użytkownika w rezultacie odwiedzenia witryny internetowej. Pliki cookies zawierają dane o użytkowniku umożliwiając zapisywanie ustawień, danych o logowaniu (dzięki czemu do niektórych serwisów nie trzeba się logować przy każdym uruchomieniu przeglądarki internetowej, itp. Pliki cookie odgrywają kluczową rolę przy targetowaniu reklam oraz przy cappingu. Plik tekstowy - ciastko, można usunąć poprzez wykasowanie historii oglądania witryn »
Model zakupu reklamy w internecie, w któym rekamodawca płaci za każde klinięcie w reklamę. W tym modelu systemem zliczającym kliknięcia jest adserwer. »
Model zakupu reklamy w internecie, w którym reklamodawca płaci za każdy pozyskany lead, czyli wyrażone przez użytkownika zainteresowanie lub zapytanie dot. produktu lub usługi. W tym modelu płatność nie zalezy od liczby odsłon reklamy, czy nawet kliknięć w nią. »