Określony przedział godzin. Odnosi się do czasu emisji reklam. Najpopularniejsze dayparty to prime time i off-peak. »
Wskaźnik używany do porównania wydatków reklamowych w telewizji. Porównując siłę komunikacji różnych reklamodawców najczęściej używa się sumy GRP. Daje ona możliwość porówniania liczby osobo-kontaktów. Ponieważ GRP jednakowo traktuje spoty o różnej długości to nie mówi nic o tym jaka była wartość inwestycji reklamowej. Dlatego w telewizji używa się wskaźnika Eq 30" GRP. Suma GRP poszczególnych emisji ważona jest indeksem czasu trwania spotów. »
Technologia opracowana przez firmę Macromedia, w późniejszym czasie wykupiona przez firmę Adobe umożliwiająca interaktywną animację, wykorzystywana do produkcji form reklamowych prezentowanych w Internecie. Obecnie nie wspierana przez większość twórców przeglądarek internetowych. Jej funkcjonalności są zazwyczaj realizowane przez reklamę HTML5. »
Model zakupu reklamy w której reklamodawca płaci za wskaany okres wyświetlania reklamy. Koszt reklamy zależy od czasu wyświetlania reklamy (np. 1 dzień) a nie od liczby kontaktów z reklamą. »
1. Odsetek grupy celowej, który miał kontakt z pojedynczą emisją reklamy. Wartość podawana zwyczajowo bez znaku procent. Przykładowo, jeżeli emisja reklamy miała 2 GRP oznacza to, że z tą konkretną emisją reklamy kontakt miał 2 proc. grupy celowej. 2. Suma intensywności pojedynczych emisji reklam. GRP jest miarą intensywności kampanii. GRP jest miarą osobokontaktów z reklamą, przy czym wyrażonych nie w liczbie osób »
Demograficznie zdefiniowana grupa celowa, która jest podstawą do rozliczania kampanii reklamowych w telewizji. W Telewizji Polskiej podstawową grupą komercyjną jest: wszyscy w wieku 7-74 oraz wszyscy w wieku 16-59. »