To zbiór osób będących potencjalnymi konsumentami produktu, do których bezpośrednio kierowany jest odpowiednio formułowany przekaz reklamowy. Wybór grupy celowej dokonywany jest na podstawie analizy prawdopodobieństwa występowania określonych cech demograficznych (wiek, płeć, miejsce zamieszkania) oraz psychograficznych (np. modelu konsumpcji, stylu życia).Do określenia grupy celowej najczęściej używa się danych własnych reklamodawcy z prowadzonych badań nad grupą odbiorców produktu/usługi lub z danych z badania TGI. »
Element graficzny lub tekst po kliknięciu w który użytkownik zostanie przeniesiony w miejsce określone w adresie (URL). »
Język programowania służący do tworzenia stron internetowych będący rowinięciem wcześniejszych wersji w tym HTML4. Język HTML5 z uwagi na szybsze i bezpieczniejsze przetwarznie multimediów stał się podstawowym językiem w jakim tworzy się reklamy interaktywne wypierając popularny wcześniej system Flash (Adobe). »
Jest to czynnik, o jaki należy pomnożyć wartość ceny dla spotu 30”, by otrzymać cenę dla innej długości filmu reklamowego. »
Indeks, przez który mnożona jest cena reklamy telewizyjnej kupowanej w formie pakietów widowni w zależności od miesiąca emisji reklamy. Jest to forma zachęcania przez stacje telewizyjne reklamodawców do inwestowania w miesiącach o niższym popycie na reklamę (np. w styczniu i lutym oraz w wakacje). »
Ciąg znaków składający się z cyfr i kropek tworzący numer sieciowy nadawany komputerowi lub grupie komputerów (sieci) na podstawie protokołu Internet Protocol (IP). Często pomocy w określeniu miejsca z którego użytkownik się łączy z Internetem. »