Reklama w formie graficznej emitowana nad treścią lub nad materiałem wideo podczass emisji tego materiału. Prawie zawsze jest reklamą klikalną. »
Reprezentatywna dla społeczeństwa pod względem socjo-demograficznym grupa gospodarstw domowych objęta elektronicznym pomiarem wielkosci widowni - badaniem telemetrycznym. Zachowania telewizyjne respondentów, zwanych panelistami, są rejestrowane i przesyłane do agencji badawczej w celu ekstrapolacji statystycznej na całe społeczeństwo. »
Ogólnodostępny zbiór zasad handlowych publikowany przez nadawców i wydawców. Stanowi on bazę i podstawę do zawierania umów na emisję reklamy. Zasady handlowe w Telewizji Polskiej są aktualizowane i publikowane raz do roku. »
Czas o najwyższej oglądalności telewizji. Najczęściej (choć nie zawsze) definiowany jako godziny 18-23. Reklamy w czasie prime-time -z uwagi na to, że jednorazowo docierają do większej niż przeciętnie liczby widzów, w tym do osób oglądających telewizję krócej niż średnia (TV light viewers) a przez to lepiej budują zasięg kampanii - zazwyczaj są droższe (wyższe CPP) od reklam w off-peaku. »
Obraz przeciętnego widza lub użytkownika danej stacji, programu telewizyjnego lub strony internetowej. Profil może być zbudowany w oparciu o czas oglądania/spędzony na stronie (w telewizji ADH%). Wówczas przedstawia on obraz widowni w przeciętnej minucie programu. Może też być oparty na zasięgu (praktycznie nie stosowane w telewizji) i wówczas przedstawia obraz potencjalnych grup demograicznych w zasięgu programu. »
Forma zakupu reklamy w telewizji w której do targetowania reklamy używa się innych danych niż pochodzących z systemu telemetrycznego, np. danych z dekodera. »