Program odpowiedzialny za wyświetlanie stron internetowych. Większość przeglądarek ma możliwość instalowania i/lub włączania dodatków, w tym także ad-block'a. Przeglądarka internetowa jest także odpowiedzialna za zapisywanie plików cookie. »
Zmiany wielkosci widowni analizowanych programów telewizyjnych lub stacji telewizyjnych w określonym czasie »
Strategia planowania intensywności kampanii reklamowej. W strategii pulse kampania emitowana jest co drugi tydzień w układzie on-off-on-off… Strategia ta pozwala podobnie do recency utrzymać świadomość przy ograniczonych nakładach na promocję. Stosowana najczęściej w kategoriach o wysokiej konkurencji. »
Zmienna określająca średnią liczbę osób, oglądających program lub kanał telewizyjny w określonym odcinku czasu. Wartość wskaźnika podawana jest w procentach - jako część badanej populacji lub grupy celowej. W przypadku telewizji wymiennie (błędnie) używa się pojęcia oglądalność. »
Liczba osób z grupy celowej, która widziała dany program lub stację przez przynajmniej jedną minutę. Wskaźnik Reach dla pojedynczego programu telewizyjnego jest prawie zawsze większy (w skrajnych przypadkach może być równy) niż AMR programu co wynika z faktu, że w trakcie trwania programu widownia podlega rotacji, która obniża średnią widownię, ale zwiększa zasięg.Wskaźnik reach policzony dla stacji telewizjnej jest nazywany dziennym zasięgiem »
Dokonywana przez agencję badawczą estymacja faktycznej liczby osób jakie odwiedziły daną stronę www. Wartość Real User jest pochodną liczby unikalnych użytkowników. Z uwagi na fakt, że ciasteczka mogą być kasowane oraz że jedna osoba może wchodzić na witrynę z różnych urządzeń liczba realnych użytkowników jest mniejsza niż unikalnych użytkowników. Wartość real user oddaje faktyczny potencjał zasięgowy strony www. »